مجله آموزشی

کراتین مو

کراتین مو

موهای صاف و خوش حالت از آن دسته از استایل‌های پرطرفدار و محبوب در بین افراد چه خانم و چه آقا است. که باعث شده خیلی از ما به فکر تغییر سبک موی خود بیفتیم و مدل‌های جدیدتری را امتحان کنیم. روش‌های متنوعی برای صاف کردن مو و کاهش وز و فر وجود دارد که یکی از این روش‌ها، کراتینه کردن مو است. این روش به دلیل مزایای زیادی که برای فرد به ارمغان می‌آورد، روشی کارآمد و رایج محسوب می‌شود.

فهرست مطلب:

5/5 - (1 امتیاز)

هزینه کراتین مو

موهای صاف و خوش حالت از آن دسته از استایل‌های پرطرفدار و محبوب در بین افراد چه خانم و چه آقا است. که باعث شده خیلی از ما به فکر تغییر سبک موی خود بیفتیم و مدل‌های جدیدتری را امتحان کنیم. روش‌های متنوعی برای صاف کردن مو و کاهش وز و فر وجود دارد که یکی از این روش‌ها، کراتینه کردن مو است. این روش به دلیل مزایای زیادی که برای فرد به ارمغان می‌آورد، روشی کارآمد و رایج محسوب می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با این روش صاف کردن و تقویت مو در ادامه با ما همراه باشید. چرا که قصد داریم به بررسی کراتین مو و همچنین هزینه کراتینه مو بپردازیم و دلایلی که چرا کراتینه مو نمی‌تواند روش مناسبی برای شما باشد را بررسی کنیم. در ادامه این مقاله با کراتین مقدم همراه بمانید.

کراتین مو چیست؟

کراتین تنها یک روش صاف کننده مو نیست. این روش در واقع شامل پروتئینی است که ما، انسان‌ها و حیوانات به طور طبیعی برای تولید مو، ناخن، پر، شاخ تولید می‌کنیم. یک تار مو عمدتاً از کراتین تشکیل شده است که آن را تغذیه می‌کند، ساختار مو را متعادل می‌کند، از آن در برابر تهاجم بیرونی محافظت می‌کند. اغلب موهای افراد با استفاده نادرست از سشوار، اتو مو، رنگ یا دکلره آسیب می‌بیند و در نتیجه موهای ما را ضعیف و آسیب پذیر می‌کند.

به دلیل تمام بدرفتاری هایی که ناخواسته روی موهای خود انجام می‌دهیم. موها درخشندگی خود را از دست داده و متخلخل می‌شوند. به این ترتیب بود که متخصصان ایده درمان کراتینه را مطرح کردند و بهترین فرصت را برای آبرسانی مجدد به فیبرهای مویرگی ارائه کردند. به طور کلی کراتین پروتئین ها و ویتامین های ضروری را به تار مو باز می‌گرداند و موهای ضعیف و آسیب دیده را تقویت کرده و به خوبی بازسازی می‌کند.

در صورتی که از این نوع محصولات شناخت ندارید. برای آشنایی هر چه بیشتر با این مواد، مقاله مواد کراتین چیست را مطالعه کنید.

کراتین مو

هزینه کراتینه مو

برای این که بتوانید کراتینه مو را انجام دهید نیاز است که به سالن زیبایی مراجعه کنید و کراتینه توسط یک متخصص انجام شود. با این حال می‌توان در منزل نیز مراحل کراتینه مو را آموزش ببینید، برای آشنایی بیشتر با کراتینه کردن مو در خانه و انجام مرحله به مرحله آن، به مقاله آموزش کراتینه مو مراجعه کنید.

همچنین برای این که انتظار درستی از هزینه کراتینه مو خود داشته باشید بهتر است چند عامل هم در تعیین هزینه کراتینه مو را در نظر بگیرید که در ادامه به بررسی دقیق و کامل هر یک از این عوامل می‌پردازیم.

مقدار و حجم مو

اولین و مهمترین فاکتور در تعیین هزینه کراتینه مو، مقدار حجم موی فردی است که قصد دارد موی خود را کراتینه کند. در صورتی که موی شما پرپشت و دارای حجم زیادی است، به احتمال زیاد مقدار مواد کراتینه بیشتری را استفاده خواهد کرد. از آن طرف، اگر موی کوتاه و کم حجمی را دارید، از مقدار کمتری کراتینه استفاده خواهید کرد و در نتیجه بر میزان هزینه کراتینه کردن مو نیز تاثیر خواهد گذاشت و آن را کاهش می‌دهد.

نوع کراتین مو

این که شما قصد دارید از چه نوع کراتینی استفاده کنید نیز از عوامل مهم در هزینه کراتینه مو است و می‌تواند قیمت آن را تغییر دهد. همان طور که می‌دانید سه نوع کراتینه وجود دارد که به کراتین احیایی، کراتین ژاپنی و کراتین برزیلی می‌توان اشاره کرد. هر یک از این روش‌های کراتینه مو دارای مواد خاصی هستند که همین عامل سبب می‌شود تا قیمت این مواد براساس نوع تفاوت داشته باشد.

بهترین مارک کراتینه مو

بهترین مارک کراتینه مو

برند انتخابی کراتین مو

بعد از انتخاب نوع کراتین مورد علاقه خود، مهمترین عامل در قیمت کراتینه مو، برند محصولات است. همان طور که در سایر محصولات نیز صدق می‌کند، در محصولات کراتین مو نیز جنس و برند خارجی دارای قیمت بالاتری نسبت به نمونه داخلی است و به همین دلیل اگر قصد دارید که کراتینه مو خارجی تهیه کنید، باید به این نکته توجه کنید. با این حال یکی از مزایایی که بعضی از محصولات کراتینه مو خارجی دارند، عدم استفاده از فرمالدئید است.

فرمالدئید یکی از مواد شیمیایی است که در داخل مواد کراتین به کار برده می‌شود. استفاده بیش از حد از مواد کراتین سبب بروز اثرات منفی بر روی سلامتی شما خواهد شد و به همین دلیل توصیه می‌شود که در کراتینه کردن موی خود تعادل را نگه دارید. همچنین اگر باردار هستید، از کراتینه کردن موی خود خودداری کرده و این کار را به بعد از اتمام حاملگی خود موکول کنید.

متخصص و سالن زیبایی

یکی دیگر از عوامل مهم در هزینه کراتینه مو، مکان انجام آن است. به عنوان مثال اگر قصد دارید که مواد کراتینه را تهیه کنید و در خانه خود کار کراتینه مو را انجام دهید، از مقدار هزینه کراتینه کردن موی شما کم خواهد شد. اما اگر قصد دارید که در یک سالن زیبایی مجهز و توسط یک متخصص کارکشته، کار کراتینه موی خود را انجام دهید، در این صورت این هزینه بسیار بیشتر خواهد شد.

به طور کلی نام و برند و همچنین شهرت سالن آرایشی نیز در مقدار هزینه‌ای که باید برای کراتینه کردن موی خود بپردازید، اثر خواهد داشت. مقدار تجربه متخصص کراتینه و همچنین مدارک بین‌المللی که برای یادگیری کراتینه کردن مو به دست آورده است نیز از دیگر فاکتورهای دخیل در قیمت کراتینه مو می‌باشد. به همین دلیل ممکن است که کراتینه کردن مو در خانه تبدیل به یکی از گزینه‌های اقتصادی کراتینه موی شما شود.

آموزش کراتینه مو

روش‌های مختلف

علاوه بر ای که انواع مختلفی از کراتین در بازار موجود است که شامل کراتین احیایی، کراتین برزیلی و کراتین ژاپنی می‌شود و هر کدام دارای ترکیبات خاص شیمیایی مخصوص به خود هستند، روش‌های اجرا و پیاده سازی آن روی مو نیز متفاوت است. هر یک از این روش‌ها ممکن است که زمان متفاوتی را به خود اختصاص دهد و از مراحل مختلفی نیز تشکیل شده باشد که همین امر سبب می‌شود تا هزینه هر یک متفاوت با هم باشد.

خرید کراتینه مو از فروشگاه آنلاین کراتین مقدم

در صورتی که قصد دارید مواد کراتینه خود را از یک فروشگاه معتبر و مورد اعتماد خریداری کنید. می‌توانید به فروشگاه آنلاین کراتین مقدم را اعتماد کنید. با توجه به تجربه‌ای که کراتین مقدم به صورت تخصصی در زمینه کراتین مو به دست آورده است. بهترین گزینه‌ها و به روزترین اطلاعات را با شما در میان خواهد گذاشت. خرید از فروشگاه‌های نامعتبر و ناشناخته نه تنها باعث می‌شود که شما محصولات کراتینه مرغوب و باکیفیتی را خریداری نکنید. بلکه سبب می‌شود که سلامت موی خود را به دلیل استفاده از کراتین بی‌کیفیت به خطر بیندازید.

همچنین این امکان وجود دارد که کراتین موی خود را با اجرت رایگان در کراتین مقدم انجام دهید و از نتیجه کار شگفت‌زده شوید. تیم کراتین مقدم همواره در تلاش است تا بتواند بهترین خدمات و محصولات کراتینه مو از جمله کراتین مو، پروتئین مو، شامپو بدون سولفات مو و ماسک مو را به شما عزیزان ارائه دهد. برای آشنایی با محصولات کراتینه مو باکیفیت در بازار، مقاله بهترین مارک کراتینه مو را مطالعه کنید.

آیا کراتینه مو برای شما مناسب است؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که یکی از دوستان نزدیک شما موی خود را کراتینه کرده است و حالا شما هم قصد کراتینه کردن موی خود را دارید. قبل از این که موی خود را کراتینه کنید، از خود بپرسید که آیا واقعا قصد این کار را دارید؟ آیا شرایط لازم برای کراتینه کردن مو را دارا هستید؟ سپس با دانستن تمام این اطلاعات اقدام به کراتینه کردن موی خود کنید، به این ترتیب دچار ضرر و زیان احتمالی نخواهید داشت. در ادامه به بررسی شرایط مناسب برای کراتینه کردن مو می‌پردازیم.

کراتینه مو

حاملگی

بسیاری از متخصصان به افراد باردار پشنهاد می‌کنند که در زمان حاملگی موهای خود را کراتینه نکنند. موادی که در تولید محصولات کراتینه استفاده شده است، حاوی فرمالدئید می‌باشد که یک ماده شیمیایی خطرناک است. البته مقدار این ماده در محصولات کراتینه بسیار کم است. اما از آن جایی که مادران باردار و جنین نسبت به آلاینده‌ها بسیار حساس هستند. بهتر است که در حین حاملگی موی خود را کراتینه نکنند.

مواد شیمیایی فرمالدئید با دیدن حرارت تبدیل به بخار شده و توسط سیستم تنفسی فرد استنشاق می‌شود. در نتیجه تاثیر مستقیمی بر سلامت بدن خواهد گذاشت. همچنین افرادی که متخصص در زمینه کراتینه مو هستند و روزانه با مقدار زیادی از مواد کراتینه و بخارات آن در تماس می‌باشند، بهتر است که در مواجهه با این ماده شیمیایی احتیاط لازم را داشته باشند.

حساسیت و آلرژی

پوست و موی انسان می‎تواند نسبت به مواد شیمیایی واکنش منفی نشان داده و دچار التهاب و حساسیت شود. مواد شیمیایی کراتینه نیز از همان دست مواد هستند و به همین دلیل بهتر است که در مواجهه اولین تماس پوست و موی خود با این مواد، احتیاط لازم را از خود نشان دهید.

قبل از این که کل موی سر خود را کراتینه کنید، بهتر است که تست حساسیت را انجام دهید. این تست به این شکل است که مقداری از مواد کراتینه را روی بخش کوچکی از پوست خود قرار داده و حدود ده دقیقه صبر می‌کنید. در صورتی که پوست شما قرمز شد و علائمی نظیر قرمزی، خارش و التهاب را نشان داد، از استفاده از این محصول خودداری کنید.

ابتلا به بیماری اختلالات تیروئید

یکی دیگر از موانع در کراتینه کردن مو، ابتلا به اختلالات مربوط به غده تیروئید است. این غده که نقش بسیار مهمی در متابولیسم و سلامت بدن دارد، با پرکاری و کم کاری خود می‌تواند اثرات منفی بر روی پوست و مو بگذارد. به همین دلیل متخصصین توصیه کرده‌اند که افراد مبتلا به اختلالات تیروئیدی از روش کراتینه کردن مو استفاده نکنند.

با کراتینه کردن موی این افراد، نتیجه چندان واضح و مشخص نخواهد بود. و به همین دلیل ممکن است که شما از این روش چندان رضایت به دست نیاورید. با این حال اگر از این اختلال رنج می‌برید و علاقه دارید که موهای خود را کراتینه کنید. لازم است که این روش را دو بار روی موی خود انجام دهید تا نتیجه مطلوب برای شما به وجود بیاید و موهای صاف و یکدستی را به دست بیاورید.

افراد دارای مو سفید یا موی حنا شده

در صورتی که موهای شما سفید شده است و یا این که اخیرا موهای خود را با حنا رنگ کرده‌اید. بهتر است که از کراتینه کردن موی خود خودداری کنید، چرا که نتیجه مطلوب به وجود نخواهد آمد. به طور کلی مواد شیمیایی کراتینه مو بر روی این نوع موها آن چنان اثربخش نخواهند بود. و تنها هزینه زیادی را صرف موی خود کرده‌اید بدون این که حاصلی برای شما داشته باشد.

در عین حال با تجربه ثابت شده است که افرادی با موهای سفید و یا حنا شده بهتر است که این روش صاف کردن مو را انجام ندهند. و در صورت انجام کراتینه مو، تنها حدود یک سوم شاهد نتیجه کراتینه مو خواهند بود.

کراتین مو

کراتین مو

مصرف الکل و ماریجوانا

تحقیقات نشان داده است که کراتینه کردن مو برای افرادی که الکل و یا ماریجوانا مصرف می‌کنند چندان موثر نخواهد بود. برای این که کراتینه کردن مو به صورت موثر و نتیجه بخش بر روی موی شما اجرا شود. بهتر است که از استعمال موادی مانند ماریجوانا و الکل خودداری کنید. به این ترتیب کراتینه کردن موی شما به صورت کامل اجرا خواهد شد و نتیجه‌ای عالی در پی خواهد داشت.

کلام آخر …

امروزه موهای صاف و لخت یکی از مدهای روز است و بسیاری نیز به این استایل روی خوش نشان داده‌اند. به همین دلیل به دنبال روش‌های مختلف برای رسیدن به این مدا مو هستند. یکی از روش‌های صاف کردن مو که به احیا و تقویت موی آسیب دیده نیز کمک می‌کند، کراتینه کردن مو است. این روش به صورت نیمه موقتی اثرگذاری دارد و تا 6 ماه نیز می‌تواند وز و فر مو را از شما دور کند.

برای کراتینه کردن موی خود نیاز است که هزینه کراتینه مو را به خوبی در نظر بگیرید. و عواملی که بر روی قیمت کراتینه موثر است را بررسی کنید، به این ترتیب از روش صاف کردن موی خود پشیمان نخواهید شد. کراتین مقدم با معرفی این عوامل تلاش کرده است که این مسئله را به خوبی معرفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.