مجله آموزشی

قیمت انواع کراتین مو

آیا شما هم علاقه دارید که موی صاف و ابریشمی داشته باشید و موهایتان به لختی موهای اینفلوئنسرهای اینستاگرامی شبیه باشد؟ نگران نباشید چرا که رسیدن به این نوع مدل مو کار بسیار ساده و آسانی است. کافیست روش‌های مختلف برای صاف کردن مو را بشناسید و یکی از این روش‌ها را برای صاف کردن مو انتخاب کنید. با این حال بهتر است بدانید که محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش برای صاف کردن مو، کراتینه کردن است.

فهرست مطلب:

5/5 - (1 امتیاز)

به دنبال منبعی کامل برای قیمت انواع کراتین مو می‌گردید؟ جای درستی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید!

آیا شما هم علاقه دارید که موی صاف و ابریشمی داشته باشید و موهایتان به لختی موهای اینفلوئنسرهای اینستاگرامی شبیه باشد؟ نگران نباشید چرا که رسیدن به این نوع مدل مو کار بسیار ساده و آسانی است. کافیست روش‌های مختلف برای صاف کردن مو را بشناسید و یکی از این روش‌ها را برای صاف کردن مو انتخاب کنید. با این حال بهتر است بدانید که محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش برای صاف کردن مو، کراتینه کردن است.

اگر روش کراتینه مو چندان برای شما آشنا نیست جای نگرانی ندارد، چرا که کراتین مقدم با معرفی مواد کراتین و قیمت انواع کراتین مو می‌تواند به شما کمک کند تا با این روش آشنا شده و آن را امتحان کنید. همچنین عوامل موثری که در هزینه کراتینه مو دخیل هستند نیز در این مقاله بررسی خواهد شد.

کراتین چیست؟

کراتین چیستکراتین یک پروتئین فیبری است که به طور طبیعی در موها و پوست یافت می‌شود و به عنوان یک محافظ در برابر رطوبت (عامل اصلی وز شدن) عمل می‌کند. با گذشت زمان، موها در معرض نور خورشید، محیط، حالت دهی و محصولات شیمیایی، کراتین خود را از دست می‌دهند و باعث ایجاد مناطق متخلخل می‌شوند (درست مانند چاله‌های موجود در جاده‌ها). درمان با کراتین فاصله‌هایی را که کراتین در آن تخلیه شده است پر می‌کند، بنابراین با رطوبت مقابله می‌شود و موها ظاهر سالم تری به دست می‌آورند.

افرادی که دارای کراتین زیادی در موی خود هستند، دارای موهای صاف و درخشان‌اند. در عین حال افرادی که موهایشان دارای پروتئین کراتین زیادی نیست، موهای فر و وز دار دارند. با استفاده از کراتین می‌توان وز و فر موها را از بین برد و ظاهری صاف و یکدست را به موهای خود هدیه داد. برای آشنایی هر چه بیشتر با کراتین، مقاله کراتین مو چیست را مطالعه کنید.

محصولات کراتینه مو چه محصولاتی هستند؟

انواع مختلفی از درمان‌های کراتینی برای انتخاب وجود دارد، روش برزیلی (روشی که در آن بافت مو صاف می‌شود) در بین افراد محبوب ترین است. روش کراتین مو در مقایسه با دیگر روش‌های صاف کردن بیشتر برای صاف کردن مو و کنترل موخوره است.

این روش درمانی قدرتمند که توسط یک آرایشگر حرفه ای در سالن انجام می‌شود، موها را با غلظت بالای کراتین که در ساختار مو نفوذ کرده و در قشر مهر و موم شده است، ترمیم می‌کند تا آسیب مو را کمتر کند. این امر رطوبت را در داخل تار مو قفل می‌کند، آسیب و شکستگی مو را ترمیم می‌کند و مو را برای ایجاد حالت صاف، براق و سالم تر، بهبود حالت پذیری و کاهش زمان حالت دهی تقویت می‌کند. برای آشنایی بیشتر با بهترین برند محصولات کراتین مو، مقاله بهترین مارک کراتینه مو را مطالعه کنید.

انواع مواد کراتین مو

در بازار آرایشی و مراقبتی می‌توان انواع کراتین مو را تهیه و خریداری کرد. برای آشنایی با هر یک از انواع کراتین مو کافیست با کراتین مقدم همراه بمانید تا خصوصیات آن را به طور کامل و جامع بررسی کرده و مزایای استفاده از هر یک را با شما در میان بگذاریم. به طور کلی سه نوع کراتین در بازار محصولات مراقبتی مو عرضه می‌شود که می‌توان به کراتین احیایی، کرایتن برزیلی و کراتین ژاپنی اشاره کرد.

کراتینه احیایی

کراتینه احیایی از انواع کراتین مو است که به راحتی می‌توان در بازار خریداری کرد. این نوع کراتینه همان طور که از نامش پیداست، برای ترمیم و احیای موهای خشک، ضعیف و آسیب دیده مناسب است. به عنوان مثال اگر شما موهای خود را دکلره کرده‌اید، باید بعد از گذشت سه روز کراتینه احیایی را انجام دهید، چرا که دکلره به مو آسیب زیادی زده است و کراتین احیایی می‌تواند در ترمیم این آسیب کمک زیادی کند.

همچنین باید بدانید که این نوع کراتین برای صاف کردن مو چندان استفاده نمی‌شود و فر موی شما را از بین نمی‌برد. بنابراین اگر از فر موی خود لذت می‌برید و می‌خواهید شادابی و شفافیت بیشتری را به آن بدهید، از کراتین مو احیایی استفاده کنید. علاوه بر این، این نوع کراتین برای موهای صاف نیز استفاده می‌شود تا ساختار مو تقویت شده و از سلامت بیشتری برخوردار باشد.

کراتینه برزیلی

به طور کلی کراتینه محبوب بین افراد از نوع کراتینه برزیلی است. نام برزیلی این نوع کراتین برای این است که اولین بار در بزریل انجام شده و از آن پس به نام کراتین برزیلی معروف شده است. با این که روش صاف کردن مو کراتین ژاپنی نیز وجود دارد اما نوع برزیلی آن در ایران استقبال بیشتری دیده است. این نوع کراتین با ایجاد یک لایه محافظتی پروتئینی بر روی ساقه مو، آن را صاف و بدون وز کرده و همچنین در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند.

کراتینه ژاپنی

آخرین نوع از کراتین مو، کراتین مو ژاپنی است که در ایران چندان زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این نوع کراتینه مو دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به نوع برزیلی خود دارد و تا 12 ماه نیز می‌تواند وز موهای شما را گرفته و ظاهری صاف و زیبا را به موهای شما ببخشد. در این نوع کراتین از مشتقات اسید گلیکولیک استفاده شده است و این ماده شیمیایی سبب می‌شود تا مو صاف و درخشان شده و پیوندهای خود را از دست بدهد.

قیمت انواع کراتین مو

تنوع محصولات کراتینه مو در بازار محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار بالا است و برندهای مختلفی این نوع مواد را تولید می‌کنند. به همین دلیل ممکن است خرید بهترین مارک کراتینه مو در نگاه اول کمی مشکل باشد. با این حال با کراتین مقدم می‌توانید بهترین خرید کراتینه مو به صورت آنلاین را تجربه کنید و صافی و شادابی را به موهای خود هدیه بدهید. اولین قدم برای خرید کراتین مو انتخاب یک برند مناسب است.

برندهای داخلی و خارجی زیادی محصولات کراتینه را تولید می‌کنند و از این نظر گزینه‌های زیادی برای شما وجود دارد. محصولات خارجی می‌توانند قیمت بیشتری را داشته باشند و در عین حال فاقد ماده شیمیایی فرمالدئید باشند. این یکی از مزایای بزرگ محصولات کراتین خارجی است. با این حال محصولات داخلی از قیمت پایین‌تری برخوردارند و کیفیت و مرغوبیت این محصولات نیز درخور توجه است.

در وب سایت فروشگاه آنلاین کراتین مقدم می‌توانید محصولات کراتینه مو با کیفیت عالی را خریداری کنید و از نتیجه استفاده از این محصولات شگفت زده شوید. کراتین مقدم همواره در تلاش است تا بتواند بهترین محصولات مراقبتی مو را برای شما تهیه کند و رضایت و اعتماد مصرف کنندگان را به خود جلب کند. به همین دلیل خرید کراتین از این فروشگاه معتبر و مورد اطمینان یکی از روش‌های محبوب در بین علاقمندان به کراتین است.

عوامل موثر بر هزینه کراتینه مو

هزینه کراتینه مو نرخ مشخصی ندارد چرا که به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد، به همین دلیل نمی‌توان به طور قطعی گفت که قیمت انواع کراتین مو چه میزان است. همچنین با وجود نوسانات زیادی که در بازار آرایشی و بهداشتی وجود دارد، قطعیت هزینه کراتینه مو را به امری دشوار تبدیل می‌کند. در ادامه به عواملی که در هزینه کراتینه مو اثر دارند می‌پردازیم، با کراتین مقدم همراه باشید.

مقدار و حجم مو

یکی از عوامل مهم در هزینه کراتین مو، مقدار حجم مو است که فرد به فرد متفاوت می‌باشد. چنانچه موهای شما بلند و حجیم است پس حتما به مقدار مواد کراتین بیشتری نیاز خواهید داشت. در عین حال اگر موی کوتاه و کم پشتی دارید، این مقدار کراتین کاهش خواهد یافت. به این ترتیب بسته به حجم مو، هزینه مواد نیز بیشتر یا کمتر خواهد شد.

نوع کراتین مو

علاوه بر حجم مو، انتخاب نوع کراتین نیز قیمت مختلفی دارد. همان طور که قبلا توضیح داده شد، سه نوع کراتین داریم که کراتین احیایی، کراتین برزیلی و کراتین ژاپنی این سه نوع هستند. هر یک از این مواد کراتین دارای مواد مختلفی هستند و به شکل‌های متفاوتی بر روی موی سر پیاده می‌شوند، به همین دلیل بدیهی است که قیمت آن نیز متفاوت باشد.

برند انتخابی کراتین مو

در صورتی که نو کراتین مورد نیاز انتخاب شد، نوبت به انتخاب برند مناسب کراتین است. طبیعی است که برندهای شناخته شده و محبوب دارای قیمت بیشتری می‌باشند و اگر این محصول تولید خارج از ایران باشد، این قیمت افزایش بیشتری خواهد داشت. در عین حال برندهای ایرانی معتبر و باکیفیتی نیز در بازار محصولات آرایشی و مراقبتی وجود دارد که می‌تواند موهایی صاف و یکدست را برای شما به ارمغان بیاورد.

همچنین اگر قصد خرید مواد کراتینه بدون فرمالدئید را دارید، باید پول بیشتری را پرداخت کنید. فرمالدئید یک ماده شیمیایی مضر است که می‌تواند با تنفس جذب بدن شده و اثرات جبران ناپذیری را بر روی سلامت فرد بگذارد. در عین حال نگران نباشید چرا که مقدار این ماده در مواد کراتین کم است و مصرف دراز مدت آن این اثرات منفی را در پی خواهد داشت.

متخصص و سالن زیبایی

اگر قصد کراتینه مو در منزل را ندارید و می‌خواهید این کار را یک فرد متخصص انجام بدهد، هزینه دیگری را به خود تحمیل خواهید کرد. با این حال کیفیت کار یک متخصص در سالن آرایشی قابل مقایسه با نوع خانگی آن نخواهد بود. برای انجام کراتینه مو در سالن زیبایی باید بدانید که نوع سالن و شهرت آن نقش مهمی در هزینه کراتینه مو دارد و همچنین خود متخصص کراتینه مو نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت انواع کراتین مو است.

اگر فرد متخصص دارای تجربه بالایی باشد و از موسسات معتبر ایران یا دنیا مدرک خود را به دست آورده باشد، در این صورت هزینه کراتینه مو افزایش خواهد یافت. با این حال با انجام کراتینه مو در خانه می‌توانید هزینه‌های آرایشی و مراقبتی خود را کاهش دهید و آن را مقرون به صرفه کنید. بهتر است برای انجام این کار به آموزش نحوه کراتینه در خانه مراجعه کنید و به صورت مرحله مرحله آن را انجام دهید.

روش‌های مختلف

همان طور که مواد کراتین برای انواع کراتین تفاوت خواهد داشت، روش انجام آن نیز می‌تواند متفاوت باشد و در نتیجه هزینه کمتر یا بیشتری را برای شما در پی داشته باشد. به عنوان مثال در بین انواع روش‌های کراتین، روش کراتین ژاپنی دارای مراحل بیشتری است و در نتیجه می‌تواند هزینه بیشتری را در پی داشته باشد. به همین دلیل بهتر است که در حین انتخاب روش کراتینه مو خود هزینه آن را نیز در نظر داشته باشید.

آیا کراتینه مو برای شما مناسب است؟

آیا کراتینه مو برای شما مناسب است

اگر دوست صمیمی شما کراتینه مو را انجام داده است، به این معنا نیست که این روش صاف کردن مو برای شما نیز مناسب باشد. باید قبل از خرید کراتینه مو و یا رزو وقت در سالن آرایشی، بدانید که آیا شرایط مورد نیاز برای صاف کردن موی خود به روش کراتینه را دارید یا خیر. این کار مستلزم چک کردن شرایط زیر است:

حاملگی

کراتینه مو به افرادی که باردار هستند توصیه نمی‌شود و بهتر است بعد از فارغ شدن از این روش آرایشی استفاده کنید. مواد کراتینه به طور معمول دارای ماده شیمیایی فرمالدئید هستند و این ماده در صورت حرارت دیدن به صورت بخار در آمده و می‌تواند توسط ریه استنشاق شود. از آن جایی که افراد باردار دارای حساسیت‌های بیشتری هستند و هر تغییری در بدن آن‌ها بر روی جنین نیز تاثیرگذار است، بهتر است که موهای خود را کراتینه نکنند و از ماده شمیایی فرمالدئید دوری کنند.

حساسیت و آلرژی

قبل از انجام کراتینه مو اطمینان حاصل کنید که پوست و موی شما به ماده کراتین حساسیت نشان نمی‌دهد. این حساسیت می‌تواند از قرمز شدن پوست، خارش، التهاب و غیره… باشد. برای چک کردن حساسیت کافیست مقدار کمی از ماده کراتین را روی پوست خود قرار دهید و حدود 10 دقیقه صبر کنید. در صورتی که پوست از خود التهاب نشان داد، از استفاده از مواد کراتین اجتناب کنید.

ابتلا به بیماری اختلالات تیروئید

ابتلا به اختلالات تیروئیدی یکی دیگر از موانع کراتینه کردن مو است. در صورتی که به پرکاری یا کم کاری غده تیروئید مبتلا هستید، بهتر است از کراتینه کردن مو خود صرف نظر کنید. اختلال در عملکرد غده تیروئید سبب می‌شود تا مو آسیب دیده و بعد از مدتی دچار ریزش شود. همچنین مزایای استفاده از کراتینه در این افراد چندان مشهود نیست و موهای این افراد به خوبی صاف نشده و حالت خود را حفظ می‌کنند. با این حال انجام دوباره یا چند باره کراتینه مو می‌تواند تاثیرات خود را تا حدودی بر روی موی این افراد نشان دهد.

افراد دارای مو سفید یا موی حنا شده

به طور کلی به افرادی که موی سفید دارند و یا موهای خود را حنا کردند توصیه می‌شود تا موهای خود را کراتینه نکنند و از صاف کردن موی خود صرف نظر کنند. چرا که اغلب کراتینه مو بر روی این نوع موها اثر نداشته و نتیجه ایده‌آلی را برای شما به ارمغان نخواهند آورد. آن طور که گفته شده است اثرگذاری این مواد بر موهای سفید و حنا شده حدود یک سوم موهای افراد معمولی است و ممکن است برای شما تنها هزینه اضافه بدون هیج نتیجه‌ای را تحمیل کند.

مصرف الکل و ماریجوانا

در صورتی که الکل و یا مارجوانا مصرف می‌کنید بهتر است که از انجام کراتینه مو صرف نظر کنند. به طور معمول افرادی مصرف کننده ماریجوانا و الکل دارای حداقل پذیرش برای صاف کردن مو است. بنابراین بهتر است که طی مدت زمانی از مصرف ماریجوانا و الکل خودداری کنید و بعد کراتینه تراپی خود را آغاز کنید تا نتیجه به بهترین شکل ممکن برای شما به وجود بیاید.

چرا باید موهای خود را کراتینه کنم؟

چرا باید موهای خود را کراتینه کنمشاید بهتر است از خودتان بپرسید که چرا اصلا نیاز به کراتینه مو دارید و این روش صاف کردن مو به چه دردی می‌خورد؟ کراتین مقدم با معرفی مزایایی که کراتین برای موهای شما به ارمغان خواهد آورد برای شما دلایل کافی برای خرید و انجام کراتینه مو را فراهم می‌کند. در ادامه با کراتین مقدم همراه باشید.

موهای صاف و براق

میزان کراتین موجود در موها به مرور زمان کاهش می‌یابد. کراتین یک پروتئین است و نقش مهمی در کمک به رشته‌های پیوند مو با ریشه دارد. درمان کراتین دوز جدیدی از این پروتئین حیاتی را به شما می‌دهد. کمک به تقویت مو ، کاهش ریزش مو و جلوگیری از ظاهر بهم ریخته از نتایج درمان با کراتین است. همه ما موهای قوی و سالم می‌خواهیم و درمان با کراتین یک راه عالی برای رسیدن به این هدف است.

جلوگیری از وز شدن مو

از وز مو متنفرید؟ درمان کراتین ساده ترین و سریعترین راه برای کنترل وز شدن موها است و موهای شما را صاف و درخشان می‌کند. حالت دادن به موهای صاف بسیار راحت تر است و درمان کراتین بسته به بسته ای که انتخاب می‌کنید بین 2 تا 6 ماه از موی شما در برابر وز شدن محافظت می‌کند. مواد شیمیایی مورد استفاده بی خطر بوده و به طور خاص برای تغذیه مو طراحی شده اند ، بدون ایجاد خشکی و آسیب برای مو

روشی نیمه دائمی برای صاف کردن مو

همه ما زندگی شلوغی داریم و هنگام صبح هر چه وقت کمتری در دستشویی بگذرانیم برایمان بهتر است. وقتی موهای شما از نظر مقدار کراتین ضعیف است ، به نظر می‌رسد که خشک شدن مو نتیجه‌ای غیرقابل اجتناب باشد و شما باید با موهای مزاحم و موخوره مقابله کنید. بعد از کراتینه کردن مو شما متوجه خواهید شد که درمان کراتین باعث کاهش زمان حالت دهی موها می‌شود زیرا موها تغذیه شده‌اند و ظاهر سالم تری را دارند ، تقریباً انگار که به تازگی از سالن آرایش کامل بیرون آمده‌اید.

حفاظت از مو در برابر آلاینده‌ها

وقتی بیرون می‌آییم، موهای ما در معرض طیف وسیعی از آلاینده‌های مختلف از جمله نور خورشید، دود، گرد و غبار، باد و سموم معلق در هوا قرار می‌گیرد. با گذشت زمان این آلاینده‌ها موهای شما را خشک کرده و آنها را کدر و بی روح نشان می‌دهند. کراتین می‌تواند از موی شما در برابر این امر محافظت کند ، زیرا مانعی نامرئی بر روی موهای شما ایجاد می‌کند و در همه شرایط عالی به نظر می‌رسد. درمان منظم کراتین به شما امکان می‌دهد در تمام طول سال از موهای براق و درخشان لذت ببرید.

نتایج طولانی مدت

بسته به این که چه نوع کراتین مویی استفاده می‌کنید، می‌توانید از نتیجه طولانی مدت خود لذت ببرید. به طور معمول کراتین برزیلی برای شما صافی و شادابی مو 6 ماهه را به ارمغان می‌آورد که در مقایسه با سایر روش‌های صاف کردن مو منصفانه به نظر می‌رسد. در همین حال کراتین موی ژاپنی می‌تواند تا 12 ماه نیز یک ظاهر صاف و زیبا را برای شما حفظ کند. هر چند این مدت زمان به عوامل زیادی بستگی دارد و با رعایت نکات بعد از کراتینه مو می‌توانید به این مدت زمان دست پیدا کنید.

موهای حالت‌پذیرتر

اگر موهای خود را کراتینه کنید، احتمالا از میزان حالت پذیری موی خود شوکه می‌شوید. هر چه موهای وز قابلیت حالت پذیری را ندارند، این اتفاق در موی کراتینه شده به خوبی و راحتی امکان پذیر است. همچنین با کراتینه کردن مو می‌توان مدت زمان خشک کردن آن را نیز کاهش داد، بعضی از افراد اظهار داشته‌اند که این مدت زمان به نصف کاهش پیدا می‌کند. به این ترتیب شما نه تنها می‌توانید استایل‌های مختلف مو را روی خود پیاده کنید، بلکه در مدت زمان خود نیز صرفه جویی نیز می‌کنید.

روش سالم و بدون آسیب‌رسانی به مو

از آن جایی که مواد کراتینه مو دارای مواد مغذی مانند پروتئین هیدرولیز شده کراتین و انواع ویتامین‌ها هستند، به احیا و ترمیم مو کمک کرده و مواد مغذی را به آن می‌رسانند. همچنین آبرسانی به مو نیز افزایش پیدا خواهد کرد و ریزش مو و آسیب دیدگی آن کمتر شده و رشد تار مو سریعتر اتفاق می‌افتد. بنابراین نه تنها شما موهای خود را صاف می‌کنید، بلکه به ترمیم و احیای آن نیز کمک می‌کنید و از شدت گرفتن ریزش مو و کم حجم‌تر شدن آن پیشگیری می‌کنید.

نتیجه گیری قیمت انواع کراتین مو …

اگر از وز موهای خود خسته شده‌اید و موهای حالت ناپذیر شما، خسته و کفری‌تان کرده است، به جای درستی وارد شده‌اید. کراتین مقدم به صورت تخصصی در زمینه صاف کردن مو به روش کراتینه در حال فعالیت است و با ارائه بهترین مواد کراتینه و همچنین اطلاعات مورد نیاز برای کراتینه کردن مو، در تلاش است تا بهترین تجربه کراتینه کردن مو را برای شما فراهم کند.

در این مقاله از عوامل موثر بر هزینه کراتینه مو صحبت شده است و همچنین قیمت انواع کراتین مو نیز بررسی شده است. تلاش شده است که با اطلاعاتی که در این مقاله آورده شده است، صفر تا صد کراتینه مو را برای شما آموزش دهیم و افرادی که برای انجام این روش صاف کردن مو مناسب نیستند را معرفی کنیم.

سپاسگزاریم که وقت ارزشمندتان را برای خواندن این مطلب صرف کردید. اگر سوال و یا تجربه‌ای از قیمت انواع کراتین مو دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان مجله کراتین مقدم به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.