مجله آموزشی

شامپو خشک برای چه مو هایی مناسب است ؟

شامپو برخلاف شامپوهای تمیزکننده، به منظور نظافت موها مورد استفاده قرار نمی گیرند. اما می توانند چربی موها را کمتر کنند و ظاهر مرتبی به موها بدهند. البته فراموش نکنید که پس از چند ساعت باید این شامپو را از روی موهای خود بشویید.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

شامپو خشک بهترین گزینه برای مواقعی که ممکن است افراد برای مرتب کردن موهای خود زمان کافی نداشته باشند و یا نتوانند به حمام دسترسی پیدا کنند است. در این صورت قطعا برای مرتب نمودن موهای خود را مشکل روبرو خواهند شد. اما امروزه راهکارهای مختلفی برای رفع این مشکل ارائه شده اند که یکی از آن ها استفاده نمودن از شامپو خشک است. این شامپو برخلاف شامپوهای تمیزکننده، به منظور نظافت موها مورد استفاده قرار نمی گیرند. اما می توانند چربی موها را کمتر کنند و ظاهر مرتبی به موها بدهند. البته فراموش نکنید که پس از چند ساعت باید این شامپو را از روی موهای خود بشویید. به طور کلی در ادامه قصد داریم شما را با هر آنچه نیاز است در رابطه با شامپوی خشک بدانید، به طور کامل آشنا کنیم.

شامپو خشک برای چه مو هایی مناسب است ؟

شامپو خشک برای چه مو هایی مناسب است ؟

 

روش استفاده از شامپو خشک

برای استفاده از شامپو خشک باید به ویژگی موها توجه شود. زیرا بافت، جنس، بلندی و میزان چربی مو می تواند عملکرد این شامپو را روی موها تحت تاثیر قرار دهد. برای استفاده از این شامپو بهتر است موها کاملا خشک باشند و هیچ وسیله اضافی مانند گل سر روی موها نباشد. سپس می توانید شامپو را روی موهای خود اسپری نمایید. با اسپری نمودن شامپو خشک روی موها، در ظاهر چربی موها کاهش می یابد و موها شکل پذیری بهتری پیدا می کنند. به طور کلی این شامپو چربی های اضافی روی موها را جمع نموده و از تعریق مو جلوگیری می نماید. از طرفی این شامپو می تواند بوی نسبتا خوشایندی را به موهای شما بدهد. البته برای استفاده از شامپو خشک بهتر است نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

 

جهت خرید انواع شامپو اینجا کلیک کنید

 

هنگام استفاده از این شامپو بهتر است حدود 15 سانتی متر آن را از موهای خود فاصله دهید.

همچنین به هیچ عنوان نباید شامپو خشک را روی ریشه موها اسپری نمود.

از طرفی هنگام اسپری شامپو، موهای پشت سر و گردن را فراموش نکنید.

زمانی که شامپو را روی موهای خود اسپری نمودید، می توانید با کمک سشوار آن را حالت داده و شادابی طبیعی آن ها را نیز بیشتر نمایید.

پس از اسپری نمودن شامپو باید موهای خود را با کمک انگشتان دست ماساژ دهید.

 

"روش

 

تاثیر شامپو خشک روی انواع موها

از آنجایی که شامپو خشک در ظاهر منجر به کاهش چربی موها می شود، می تواند موهای خشک را وزتر نشان دهد. به طور کلی این شامپو روی موهای مختلف، تاثیرات گوناگونی دارد.

  • موهای چرب : استفاده از شامپو خشک بهترین انتخاب برای مرتب کردن موهای چرب است. زیرا این موها بیشترین میزان چربی را در خود نگه می دارند. بنابراین استفاده از این شامپو می تواند تاثیر قابل توجهی روی ظاهر موها داشته باشد. از آنجایی که موهای چرب در اثر ورزش های کوتاه مدت، تغییرات آب و هوایی، تعریق و … به سرعت چرب می شوند، می توان از این شامپو برای مرتب نمودن ظاهر آن ها استفاده نمود. البته بهتر است که موهایی از این جنس به صورت روزانه شسته شوند.
  • موهای خشک و طبیعی : در صورتی که موهای خشک و زبری دارید، بهتر است از شامپو خشک مناسب استفاده نمایید. زیرا برخی از این شامپوها روی موهای خشک، ظاهری پوسته پوسته ایجاد می نمایند. به همین دلیل اگر موهای تیره ای دارید، بهتر است از شامپوهای خشک مناسب موهای تیره استفاده نمایید. زیرا این شامپوها از ایجاد پوسته روی موها جلوگیری می کند.
  • موهای فر : استفاده نمودن از شامپو خشک برای موهای فر نیز می تواند ظاهری شاداب به آن ها ببخشد. بنابراین افرادی که دارای موی فر هستند می توانند برای ایجاد ظاهری زیبا در موهای خود از این محصول استفاده نمایند. البته نکته قابل توجه در رابطه با استفاده نمودن این محصول برای موهای فر، نحوه استفاده از آن است. هنگام اسپری شامپو روی موهای فر نباید موها را شانه زد، زیرا این کار موجب می شود تا موها وز و بهم ریخته به نظر برسند. بنابراین برای حفظ شادابی موهای فر، بهتر است پس از اسپری شامپو خشک روی موها، از شانه زدن آن ها اجتناب شود.

 

"تاثیر

 

مزایای انواع شامپوهای خشک

استفاده نمودن از این محصول مزایای قابل توجهی را به همراه دارد، که موجب شده تا استفاده از این محصول با استقبال بی نظیری روبرو شود. از مهم ترین مزایای این شامپو می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • حفظ رطوبت مو : یکی از ابتدایی ترین مزایای شامپو خشک، حفظ رطوبت طبیعی موها است. از آنجایی که این محصول معمولا شامپو بدون سولفات است، منجر به خشکی موها نمی شود. بلکه تنها در ظاهر موجب می شود تا چربی کمتری روی موها دیده شود. بنابراین استفاده نمودن از این محصول می تواند به حفظ رطوبت موها برای مدت نسبتا طولانی کمک نماید.

 

بیشتر بخوانید : انواع شامپو های مناسب برای مراقبت کراتین…

 

  • تثبیت رنگ مو : از دیگر مزایای این شامپوها، تثبیت رنگ موها است. بنابراین اگر به تازگی موهای خود را رنگ کردید و نمی خواهید رنگ موهایتان به سرعت تغییر کند، می توانید از این شامپوها استفاده نمایید. بسیاری از افراد برای پیشگیری از تغییر رنگ موها سعی می کنند دیرتر حمام کنند و یا چند روز یک بار موهای خود را شستشو دهند. این افراد می توانند برای پیشگیری از ظاهر بهم ریخته و کثیف موها، از این محصول استفاده نمایند.
  • ایجاد بوی مطلوب در موها : انواع شامپو خشک دارای بوی بسیار مطبوعی هستند، که می توانند به خوشبویی موها نیز کمک نمایند. بنابراین استفاده از این شامپوها در کاهش بوی چرب و نامطلوب موها نیز بسیار موثر است.
  • مدیریت زمان : از طرفی این شامپو می تواند در مواقعی که زمان کافی ندارید و یا نمی توانید موهای خود را شستشو دهید، به شما کمک نماید. به طور مثال برای یک قرار کاری، مهمانی و … می توانید برای صرفه جویی در وقت از این محصول استفاده کنید.
مزایای انواع شامپوهای خشک

مزایای انواع شامپوهای خشک

عوارض استفاده از شامپو خشک

البته در نظر داشته باشید که شامپو خشک می تواند عوارضی را نیز برای موها به همراه داشته باشد. بنابراین پیش از استفاده نمودن آن بهتر است با این عوارض نیز آشنایی پیدا کنید.

  • خشکی و شکنندگی موها : یکی از ابتدایی ترین مشکلاتی که به دلیل استفاده بیش از حد شامپو خشک ایجاد می شود، خشکی موها است. زمانی که از این شامپو برای مدت طولانی استفاده می شود و موها به موقع شسته نمی شوند، موها شکننده و خشک می شوند.
  • آسیب به پوست سر : همچنین زمانی که برای مدت طولانی از شامپو خشک استفاده می شود، چربی ظاهری موها از بین می رود. اما چربی موها در قسمت ریشه و پوست سر باقی می ماند. در نهایت چربی جمع شده روی پوست سر باعث ایجاد جوش روی آن می شود.
  • درماتیت سبورئیک : همچنین استفاده مکرر از این شامپوها می تواند منجر به بروز درماتیت سبورئیک شود. این عارضه کیست های آزاردهنده ای هستند که روی پوست سر ایجاد می شوند. از مشکلات این کیست ها می توان به ایجاد زخم و شوره روی سر اشاره نمود. همچنین بروز این عارضه می تواند فضای مناسبی را برای رشد باکتری و قارچ ها ایجاد کند. در صورتی که این عارضه بروز پیدا کند، باید هرچه سریع تر برای درمان آن اقدام نمود.
  • ریزش مو : همچنین اگر برای مدت زمان طولانی از شامپو خشک استفاده شود و به موقع برای شستن آن از روی موها اقدام نشود، ممکن است با ریزش مو مواجه شوید. زیرا ماندگاری طولانی مدت این محصول روی مو، فولیکول های آن را ضعیف نموده و از رشد آن ها جلوگیری می نماید. همین موضوع موجب آسیب دیدگی فولیکول ها و ریزش مو می گردد.

 

"عوارض

 

نکات قابل توجه در رابطه با شامپو خشک

اگر می خواهید به صورت دائم از این محصول استفاده نمایید، بهتر است حداکثر هفته ای دو بار از آن استفاده کنید.

هنگام خرید و استفاده از این محصول به ترکیبات آن توجه داشته باشید. معمولا شامپوهایی که دارای ترکیبات گیاهی هستند، می توانند برای موهای خشک و مجعد انتخاب مناسب تری باشند.

تعداد دفعات شستشوی موها هنگام استفاده از این محصول ، کاملا وابسته به جنس موهای شما دارد. اما پس از هر بار استفاده نمودن از این محصول، بهتر است با استفاده از شامپوی ملایم موهای خود را شستشو دهید.

 

"نکات

 

احیاء رایگان مو در کراتین مقدم !

بسیاری از افراد دارای موهای فر و وز نیز از شامپو خشک استفاده می نمایند. اما ممکن است پس از مدتی موی آن ها دچار آشفتگی و بهم ریختگی شود. بنابراین این افراد می توانند برای صافی مو خود از کراتین مو استفاده نمایند. برای کراتین رایگان مو می توانید به مرکز کراتین مقدم مراجعه نمایید. این مرکز با سال ها تجربه در زمینه کراتین و احیاء مو به صورت تخصصی، می تواند به تقویت و صافی رایگان موهای شما کمک نماید. نکته قابل توجه در رابطه با این مرکز کراتین، استفاده نمودن از نیروی متخصص و مجرب در زمینه احیاء موهای آسیب دیده است.

از طرفی مرکز کراتین مقدم برای احیاء موها و همچنین صافی آن ها از مواد و متریال بسیار با کیفیت استفاده می نماید. به همین دلیل است که می تواند نقش بسیار موثری در درخشندگی و زیبایی موها داشته باشد. دیگر نکته قابل توجه در رابطه با این مرکز هزینه کراتین و صافی موها می باشد. زیرا در این مرکز کراتین معمولا قیمت صافی و احیاء مو کاملا منصفانه است. با این وجود مواد و متریال مورد استفاده از بهترین و با کیفیت ترین برندهای کراتین تهیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.