مجله آموزشی

بهترین مواد کراتینه مو را بشناسید

اگر به زیبایی خود اهمیت می‌دهید حتما می‌دانید که مو نقش مهمی در این خصوص دارد. نقش مهم مو در زیبایی هر فرد موجب شده تا افراد به منظور رسیدگی به این عضو مهم، روش‌های مختلفی را امتحان کنند و کراتینه یکی از پرطرفدارترین آن هاست. بدیهی است که کیفیت موادی که از آن‌ها به منظور کراتینه کردن موهای خود استفاده می‌کنید، اهمیت بسیار زیادی در نتیجه نهایی دارد؛ به همین دلیل اغلب افراد به دنبال شناخت بهترین مواد کراتینه مو هستند.

فهرست مطلب:

5/5 - (1 امتیاز)

اگر به زیبایی خود اهمیت می‌دهید حتما می‌دانید که مو نقش مهمی در این خصوص دارد. نقش مهم مو در زیبایی هر فرد موجب شده تا افراد به منظور رسیدگی به این عضو مهم، روش‌های مختلفی را امتحان کنند و کراتینه یکی از پرطرفدارترین آن هاست. بدیهی است که کیفیت موادی که از آن‌ها به منظور کراتینه کردن موهای خود استفاده می‌کنید، اهمیت بسیار زیادی در نتیجه نهایی دارد؛ به همین دلیل اغلب افراد به دنبال شناخت بهترین مواد کراتینه مو هستند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از کراتین مقدم دست ندهید. ما در ادامه قصد داریم بهترین مواد کراتین مو را به طور جامع معرفی کنیم.

 اطلاعات جامع درباره کراتین مو

خوب است در ابتدا با تاریخچه کراتینه مو آشنا شوید. درمان‌های کراتین مو بیش از یک دهه است که در صنعت زیبایی پا به عرصه گذاشته‌اند. کراتینه موها، روشی نیمه دائمی برای افرادی است که قصد دارند وزی موهای خود را گرفته و همچنین فرهای نامنظم داخل موهای خود را صاف نمایند. در این شیوه برخلاف دیگر روش‌های صاف کردن تارهای مو، نیازی به استفاده زیاد از ابزار داغ که موجب آسیب رساندن به موها می‌شوند، نیست.

کراتین به طور طبیعی در موها یافت می‌شود و اما افزودن آن موجب تقویت بیشتر موها شده و موهای مجعد و وز شده را صاف می‌کند.

انواع مختلفی کراتینه مو وجود دارد و همین امر اهمیت شناخت بهترین مواد کراتینه مو را دوچندان کرده ‌است. برخی از مواد کراتینه مو موجب تغییر ساختار مو از نظر شیمیایی شده و در نتیجه موها بهتر صاف می‌شوند. هر چه قدرت مواد کراتینه بیشتر باشد مقدار فرمالدهید موجود در آن نیز بیشتر خواهد بود، اما متاسفانه فرمالدهید گازی بسیار مضر برای سلامت انسان و محیط زیست می‌باشد، همین امر، شناسایی بهترین مواد کراتینه مو را کمی دشوار کرده است.

نسخه‌های زیادی از درمان کراتینه مو وجود دارد که میزان فرمالدئید موجود در آن‌ها با یکدیگر متفاوت است و اگر به دنبال بهترین مواد کراتینه مو هستید خوب است که که مواد بدون فرمالدهید را انتخاب کنید و یا اینکه دقت داشته باشید مقدار فرمالدئید موجود در آن‌ها کم باشد تا خطری سلامت شما را تهدید نکند.

انواع روغن کراتین

خوشبختانه امروزه یک سری مواد جدید کراتین وارد بازار شده‌ است که در آن‌ها فرمالدهید جای خود را اسید گلیوکسیلیک داده‌است.

بهترین مواد کراتینه مو مانع از تغییر ترکیبات شیمیایی مو شده و تنها پروتئین از دست رفته مو را به آن بازمی‌گرداند تا به این طریق قسمت‌هایی از مو که متخلخل شده‌اند، صاف تر و زیباتر شوند.

به طور کلی اگر در انتخاب مواد کراتینه دقت کنید نه تنها آسیبی به موهایتان وارد نمی‌شود بلکه تمامی آسیب موهایتان برطرف خواهد شد. مواد کراتینه مو با پوشاندن تارهای مو موجب می‌شوند تا آن‌ها در برابر آفتاب و آسیب‌های محیطی، حفظ شوند.

بهترین مواد کراتینه مو همچنین موجب می‌شوند تا موهای سر تقویت شده و در نتیجه موجب مقاوم سازی تارهای مو در برابر شکستن می‌شود.

البته توجه داشته باشید که کراتینه روی سطح مو می‌نشیند و در عمق مو نفوذ نمی‌کند و بیشتر شبیه ترمیم کننده عمل می‌کند.

یکی از بهترین مواد کراتینه مو با عنوان روغن کراتینه شناخته می‌شود. روغن کراتین یکی از مفیدترین روغن‌های مو است که علاوه بر خاصیت رطوبت رسانی و محافظت از موها در برابر آسیب، قادر است  موهای آسیب دیده را ترمیم کند.

روغن‌های غنی شده با کراتین درمانی فشرده برای موهای خشک، فرآوری شده و آسیب دیده می‌باشد.

روغن کراتین قدرت بالایی در ترمیم موها دارد. همچنین این روغن در بافت داخلی موها نفوذ کرده و در نتیجه موها تقویت شده و سرعت رشد آن افزایش پیدا می‌کند.

پروتئین تراپی مو

بافت مو حاوی پروتئین است و می‌توان اینگونه بیان کرد که پروتئین از جمله مواد اصلی بافت مو می‌باشد و بنابراین وجود آن برای سلامت مو لازم و ضروری است. کمبود پروتئین مو باعث می‌شود تا موها ظاهری زبر و خشن به خود بگیرند و در نتیجه موها موخوره می‌گیرند. اگر موهایتان با کمبود پروتئین مواجه شده ‌است چاره مشکل شما پروتئین تراپی است. این شیوه درمانی موها را تا حد خوبی  احیا می‌کند.

جالب است بدانید که پروتئین موجود در موها با نام کراتین شناخته می‌شود و موی همه افراد، حاوی آن است.

چه افرادی نیاز به پروتئین تراپی دارند؟

این سوال بسیاری از افراد است که آیا پروتئین تراپی برای آن‌ها مفید است یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که رنگ کردن موها و همچنین استفاده از مواد دکلره موجب می‌شود تا به لایه کوتیکول موها، آسیب وارد شود. علاوه بر آن استفاده بیش از حد از سشوار و اتو مو نیز موجب می‌شود تا موها آسیب دیده و در نتیجه نیاز به پروتئین تراپی پیدا می‌کنند.

همه افراد دارای موهایی با خاصیت ارتجاعی و یا کشسانی هستند و زمانی که مو این خاصیت خود را از دست بدهد، موجب می‌شود تا در معرض آسیب قرار گیرد. یکی از موثرترین راه حل‌های این مشکل نیز پروتئین تراپی می‌باشد.

علاوه بر آن در صورتی که با ریزش شدید موها نیز مواجه شدید می‌توانید روی پروتئین تراپی به عنوان روشی موثر و مفید برای جلوگیری از ریزش موها حساب باز کنید. البته دو نوع ریزش مو وجود دارد که عبارتند از:

موهایی که از ریشه می‌ریزند

این‌ها نوع ریزش موها دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از برخی داروهای شیمیایی، رژیم‌های غذایی سخت و دشوار  و … اشاره کرد. در نتیجه چاره درمان آن‌ها قطع مصرف این داروها و یا عدم پیروی از رژیم غذایی مد نظر می‌باشد.

 موهایی که از ریشه نمی‌ریزند

این نوع از ریزش موها به علت شکسته شدن ساقه موها اتفاق می‌افتد و یکی از راه حل‌های قطعی آن پروتئین تراپی موها می‌باشد.

به طور کلی انجام مکرر کارهیی نظیر استفاده بیش از حد از سشوار و اتو مو و … موجب تجزیه بافت کراتین مو شده و در نتیجه آن موها شکلی زشت به خود می‌گیرند، زیرا تارهای مو پس از

مدتی، زبر و وز می‌شوند.

پروتئین تراپی مو چگونه امکان پذیر است؟

پروتئین تراپی یک روش درمانی برای افرادی است که بدنشان در اثر تغذیه نامناسب و عوامل دیگر، دچار کمبود پروتئین شده ‌است.

این شیوه درمانی به این صورت است که با استفاد از یک سری محصولات شیمیایی مخصوص، موهای آسیب دیده را درمان می‌کنند و کراتین موها بازسازی خواهند شد.

پروتئین تراپی چه فوایدی دارد؟

پروتئین تراپی اگر به صورت اصولی انجام گیرد فواید زیادی برای افراد به همراه خواهد داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت کننده ریشه مو
  • نرم کننده ساقه موها
  • رطوبت رسانی به موها
  • ترمیم کننده موهای آسیب دیده
  • حجیم سازی موها
  • افزایش سرعت رشد موها
  • صاف و درخشان کننده موها

کراتینه با استفاده از محصولات طبیعی

 

شاید برایتان عجیب باشد اما مواد طبیعی از جمله بهترین مواد کراتینه مو به شمار می‌روند و با استفاده از آن‌ها می‌توان موهای آسیب دیده خود را به راحتی درمان نمود. یکی از آن‌ها ماسک موز، عسل و روغن نارگیل می‌باشد.

ماسک موز، عسل و روغن نارگیل

اگر از آن دسته از افرادی هستید که تمایل به درمان موهای آسیب دیده خود با استفاده از ماسک‌های طبیعی دارید به جرات می‌توان گفت که ماسک موز، عسل و روغن نارگیل یکی از بهترین   مواد کراتینه مو در منزل برای شماست.

طرز تهیه این ماسک به این صورت است که 2 عدد موز را با 2 قاشق عسل طبیعی و یک قاشق روغن نارگیل به خوبی ترکیب کنید تا زمانی که یک کرم غلیظ تهیه شود.

برای استفاده از این ماسک طبیعی تنها کافیست موهای خود را به دسته بندی کرده و به مقدار لازم از کرم را روی دسته‌های مختلف موی خود بمالید.

حدود 30 الی 45 دقیقه صبر کنید تا مواد به خوبی تاثیر خود را روی موهایتان بگذارد.

نانو کراتین مو

نانو کراتین کردن مو نیز یک روش درمانی است که با استفاده از آن می‌توان موها را تقویت کرده و زیبایی را به موهای خود بازگرداند.

کراتین برای افرادی که موهایشان آسیب دیده، روش بسیار مناسبی است تا موهای خود را درمان کنند.

نحوه انجام نانوتراپی به این صورت است که کراتین را به اندازه‌های خیلی کوچک، تجزیه کرده تا به راحتی در ساقه موها نفوذ کند و در نتیجه موهایی که آسیب دیده‌اند درمان شوند.

بنابراین کراتینه و نانو کراتین تنها یک تفاوت دارند و آن هم این است که در نانو کراتین از مولوکول‌های بسیار ریز به منظور درمان موها استفاده می‌شود اما در شیوه کراتینه کردن معمولی، سایز مولکول‌ها بزرگتر است و در هر دوی این روش‌های درمانی اهمیت استفاده از بهترین مواد کراتینه مو را نباید دست کم گرفت.

در این شیوه، الیاف مو با استفاده از بهترین مواد کراتینه مو به شکلی عمیق پوشش داده می‌شوند. به این صورت که هر قسمت از موی سر که دچار شکنندگی شده و اینکه تارهای مو نازک شده‌اند، توسط مواد کراتینه که به اندازه‌های کوچک، تجزیه شده‌اند اسپری می‌شوند، همین امر موجب می‌شود تا پیاز موها ترمیم شود.

نانو کراتین برای چه کسانی مناسب است؟

نانو کراتین نیز مانند کراتینه معمولی، محدودیت استفاده ندارد و در نتیجه موی شما هر نوعی و جنسی باشد هر زمان که آسیب ببیند به این معنا که وز شده و یا در اثر دکلره، رنگ و استفاده از سشوار و اتو مو حالت و زیبایی اولیه خود را از دست بدهد می‌توانید روی نانو کراتین به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای درمان حساب باز کنید.

البته توجه داشته باشید که میزان صافی پس از نانو کراتین تا حد زیادی به نوع و جنس شما وابسته است در نتیجه نمی‌توان انتظار داشت که نتیجه نهایی نانو کراتین بر روی موهای شما با موی فرد دیگر یکسان باشد.

نانو کراتین هونما قهوه تلخ پریمیوم

اگر موهایتان رنگ و دکلره شده و قصد دارید از نانو کراتین به منظور برطرف نمودن آسیب دیدگی‌های موهای خود استفاده کنید یکی از بهترین مواد کراتینه مو برای شما، نانو کراتین Coffee Premium  می‌باشد.

عصاره قهوه گلیکولیک و بیواکتیو کاتیونی دریایی، دو تا از اصلی‌ترین ترکیبات این محصول می‌باشد.

قدرت تاثیر گذاری بالای این محصول، کاهش تخلخلات مو، نرم کنندگی و درخشندگی به موها از جمله ویژگی‌های این محصول است که موجب شده تا نام آن در لیست بهترین محصولات نانو کراتین دیده شود.

نانو کراتین قهوه تلخ پریمیوم  قادر است موهای ضخیم و متوسطی که فر زیادی دارند  را به طور صد در صدی صاف نماید.

نکته جالب توجه در خصوص این محصول این است که حاوی رنگدانه‌های کارامل بوده و در نتیجه روی رنگ مو نیز تا حدی تاثیرگذار است و می‌تواند منجر به تیره تر شدن موهای بلوند شود.

سایر ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

  • ساخته شده از ترکیبات کاملا گیاهی
  • قدرت ترمیم و درمان موها
  • ایجاد ساختاری سالم و نرم برای موهای سر
  • قدرت بالا در صاف کنندگی و احیای موها
  • قابل استفاده برای خانم‌های باردار و شیرده
  • حدود 3 ماه ماندگاری
  • عدم نیاز به قرنطینه

بهترین مواد کراتینه مو

خب اکنون می‌رسیم به معرفی بهترین مواد کراتینه مو.

بهترین مواد کراتینه مو مردانه

یکی از بهترین کراتینه‌های مخصوص موی مردانه عبارت است از:

کراتین بیو گلد هانی

این محصول، ساخت کشور برزیل می‌باشد . بیو گلد قدرت بالایی در برطرف کردن آسیب‌ها و ترمیم ساختار درونی موهای مردانه دارد. از دیگر ویژگی‌های مثبت این کراتین مو می‌توان به مدت زمان ماندگاری بالای آن اشاره کرد که چیزی حدود 7 تا 10 ماه می‌باشد.

کراتین بیو گلد هانی قادر است موخوره‌هایی که در اثر خشکی و به بیانی دیگر از بین رفتن رطوبت مورد نیاز موها ایجاد شده‌اند را برطرف نماید. این محصول همچنین قدرت بالایی در صاف کردن موهای وز شده دارد.

سایر ویژگی‌های مواد کراتینه بیو گلد هانی

  • فاقد گاز پر خطر فرمالدهید
  • نرم کننده مو
  • حاوی ذرات عسل
  • مناسب برای موهای در معرض آسیب

نحوه استفاده از کراتین بیو گلد

برای استفاده از بهترین کراتین مو مردانه ابتدا لازم است که موهای خود را به خوبی با استفاده از شامپوی مخصوص قبل از کراتین شسته و سپس موهای خود را خشک کنید. (بهتر است که از سشوار بدین منظور استفاده کنید)

سپس موهای خود را به چندین قسمت تقسیم کنید تا تمامی قسمت‌ها به خوبی توسط مواد کراتینه پوشانده شوند.

پس از آن با استفاده از کلاه، موهای خود را بپوشانید. مواد کراتینه باید مدتی روی موها باقی بمانند تا تاثیر خود را بگذارند، این مدت زمان بین 25 تا 60 دقیقه، متغیر است و با توجه به نوع موها و فاکتورهایی نظیر میزان آسیب دیدگی و … مشخص می‌شود. پس از گذشت مدت لازم، موها را آبکشی کرده و مجددا با استفاده از سشوار خشک نمایید.

در نهایت با استفاده از اتو موی مخصوص کراتینه، قسمت‌های مختلف مو را چندین بار اتو بکشید.

بهترین مواد کراتینه مو زنانه

از آنجایی که خانم‌ها معمولا موهای خود را رنگ و دکلره می‌کنند و به همین جهت است که موی آن‌ها در معرض آسیب بیشتری قرار دارد، تنوع محصولات کراتینه موجود در بازار برای آن‌ها بیشتر از آقایان است. برخی از بهترین محصولات  کراتینه برای خانم‌ها عبارتند از:

کراتین مو گلد لیبل

گلد لیبل یکی از بهترین مواد کراتینه مو به منظور احیای موهای آسیب دیده می‌باشد. حجم این محصول 1 لیتر بوده و از تولیدات کشور آمریکا می‌باشد.

این محصول حاوی مواد مغذی و مفید برای مو اعم از انواع مختلف پروتئین، روغن‌های طبیعی نظیر آرگان و نارگیل و اسیدهای چرب و .. می‌باشد. کراتین موی گلد لیبل هم برای بانوان و هم آقایان قابل استفاده است و می‌تواند تاثیر بسیار خوبی روی موها بگذارد.

از دیگر دلایل قرارگیری این محصول در لیست بهترین کراتینه‌ها، مدت زمان ماندگاری این محصول است که زیاد می‌باشد.

کراتین گلد لیبل تنها برای افرادی که دارای موهای طبیعی و یا رنگ شده هستند مناسب می‌باشد و روی موهای دکلره شده تاثیر چندانی نخواهد گذاشت.

مزایای کراتین گلد لیبل

  • حاوی مواد مغذی و مفید برای موها
  • تقویت کننده تارها و به طور کلی ساختمان مو
  • مناسب برای موهای طبیعی و رنگ شده

کراتین Bio tanix prime

کراتین Bio tanix prime (بیو تانیکس پرایم) یکی دیگر از بهترین مواد کراتینه مو به ویژه برای افرادی است که از سست شدن ساقه موهای خود رنج می‌برند و موهایشان دچار ریزش و همچنین موخوره شده است. این محصول از ترکیبات کاملا ارگانیک و طبیعی ساخته شده و به همین دلیل بازسازی موهای سر را با سرعت بالایی انجام می‌دهد.

بیو تانیکس پرایم همچنین در حالت دهندگی، صاف کردن و همچنین براق نمودن موهای سر نیز بسیار قدرتمند عمل کرده و توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند.

کراتین موی کادیو

حتما برای شما هم پیش آمده ‌است که در یک فیلم و یا سریال، فردی را با موهای شلاقی دیده و بخواهید که موهای شما هم این شکلی باشد. معجزه کار شما کراتین موی کادیو است.

این محصول قدرت بالایی در صاف کردن تارهای مو دارد و در کشور برزیل ساخته شده ‌است.

کراتین موی کادیو حاوی ترکیبات گیاهی بود و هیچ گونه گاز مضری در ترکیبات آن یافت نمی‌شود.

این محصول مناسب کسانی هستند که موهای خود را به طور مداوم رنگ و دکلره می‌کنند. کراتین کادیو تقویت کننده موها بوده و می‌تواند موی صاف و درخشنده را به شما هدیه دهد.

کادیو همچنین قدرت زیادی در حالت دهی موها دارد و شما می‌توانید به راحتی پس از استفاده از آن موهای خود را هر حالتی که می خواهدی درآورید.

نحوه استفاده از کراتین کادیو به شرح زیر است:

در گام اول موهای خود را با استفاده از شامپوی شماره یک بشویید و سپس با استفاده از حرارت ملایم سشوار آن‌ها را خشک کنید.

موهایتان را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید و مواد را به بخش‌های مختلف موها بمالید؛ به این صورت که یک بخش از موها را در یک دست خود گرفته و مقدار لازم از مواد کراتینه را در دست دیگر. سپس از ریشه موهای دسته داخل دست خود تا پایین را به مواد آغشته کنید.

اکنون موها را با استفاده از یک کلاه، پوشش دهید.

اجازه دهید مواد حدود 30 الی 60 دقیق بر روی موهایتان باقی مانده و سپس آن‌ها را آبکشی کنید.

در نهایت پس از خشک کردن موهای خود با استفاده از اتو مو آن‌ها را اتو  بکشید تا مواد به خوبی جذب تارهای مو شود و تاثیر خود را بگذارید.

ویژگی‌های کراتین موی کادیو عبارتند از:

  • برطرف کننده خشکی و وزی موها
  • بازسازی و ترمیم کننده موها
  • صاف کردن موهای فر و مجعد شده
  • خاصیت آبرسانی
  • قدرت بالا در تقویت موهای خشک شده
  • متشکل از ترکیبات گیاهی و عصاره کاکائو

کراتین لونیکس

یکی دیگر از بهترین مواد کراتینه مو در بازار، کراتین لونیکس است که فاقد هرگونه مواد شیمیایی است. و در نتیجه می‌توان اینگونه بیان کرد که مواد تشکیل دهنده آن کاملا گیاهی هستند و استفاده از آن هیچ گونه ضرری برای فرد مصرف کننده ندارد، بنابراین اگر پوست حساسی داشته و احتمال اینکه با استفاده از مواد کراتینه حاوی فرمالدئید، دچار خارش و التهابات پوستی شوید، وجود دارد، می‌توانید بدون هیچ گونه نگرانی از این کراتین استفاده کنید.

خوب است بدانید در صورتی که به درستی، پس از کراتینه کردن از موهای خود مراقبت کنید، می‌توانید مدت زمان ماندگاری آن را تا 3 ماه هم افزایش دهید.

کراتین لونیکس برای انواع مختلف مو از جمله موهای رنگ شده، دکلره شده، آسیب دیده، کشسان و همچنین موهای معمولی مناسب می‌باشد؛ در نتیجه هم آقایان و هم بانوان می‌توانند با استفاده از این محصول کاملا ارگانیک موهای خود را کراتینه کنند. البته ناگفته نماند که این محصول برای افراد زیر 18 سال ممنوعیت استفاده دارد.

به طور کلی اگر می‌خواهید موهای براقی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از این محصول موهای خود را کراتینه کنید.

کراتین لونیکس همچنین حاوی روغن‌های گیاهی و مفید برای سلامت موها بوده و خاصیت کلاژن سازی دارد.

 سایر ویژگی‌های کراتین لونیک

  • فاقد بو و گاز
  • درمان موهای آسیب دیده
  • متشکل از مواد ارگانیک و طبیعی
  • قدرت بالا در صاف کردن موهای مجعد
  • قابل استفاده برای خانم‌ها و آقایان

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم همه آنچه لازم است درباره بهترین مواد کراتینه مو بدانید را به طور جامع بیان کنیم تا هر زمان که تصمیم به برطرف نمودن آسیب موهای خود گرفتید بتوانید به بهترین نحو ممکن این کار را انجام دهید.

از اینکه وقت ارزشمندتان را برای خواندن این مطلب صرف نمودید بی نهایت متشکریم. اکنون شما عزیزان می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود از استفاده از بهترین مواد کراتینه را با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.