مجله آموزشی

آدامس مو چیست و چگونه از آن استفاده میشود ؟

آدامس مو یک محصول حالت دهنده است که به منظور رفع وز شدگی و مجعدی مو مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبات حالت دهنده و نرم کننده موجود در این محصول موجب شده تا قدرت حالت دهندگی بیشتری نسبت به سایر محصولات مشابه داشته باشد.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

حالت دادن به مو برای بسیاری از افراد به خصوص نوجوانان و جوانان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که اکثر آن ها از ابزارها و محصولات مختلفی مثل آدامس مو برای حالت دهی به موهای خود استفاده می نمایند. نکته قابل توجه در رابطه با این محصولات میزان تاثیرگذاری و قدرت حالت دهندگی آن هاست. از طرفی هر کدام از این محصولات ممکن است مزایا و معایب مختلفی داشته باشند. بنابراین پیش از استفاده نمودن آن ها بهتر است در ابتدا مزایا و معایب آن ها را به خوبی بشناسید. در این صورت می توانید از سلامت موهای خود محافظت کنید.

یکی از جدیدترین و محبوب ترین محصولات حالت دهنده مو، آدامس مو می باشد. این محصول در همان ابتدای ورود خود به بازار توانست توجه افراد بسیار زیادی را به خود جلب نماید. با این وجود پیش از استفاده بهتر است به طور کامل با ویژگی های آن آشنایی پیدا کنید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با هر آنچه نیاز است در رابطه با آدامس مو بدانید، به طور کامل آشنا کنیم.

 

آدامس مو چیست و چگونه از آن استفاده میشود ؟

آدامس مو چیست و چگونه از آن استفاده میشود ؟

 

آدامس مو چیست؟

همانطور که گفته شد آدامس مو یک محصول حالت دهنده است که به منظور رفع وز شدگی و مجعدی مو مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبات حالت دهنده و نرم کننده موجود در این محصول موجب شده تا قدرت حالت دهندگی بیشتری نسبت به سایر محصولات مشابه داشته باشد. از طرفی نتیجه حاصل از آن نیز ماندگاری طولانی مدت تری دارد. آدامس های مو در دو نوع براق و مات تولید شده اند که با توجه به سلیقه شخصی می توانید از آن ها استفاده نمایید. تنها تفاوت میان این دو نوع آدامس، براق و مات بودن موها پس از استفاده از آن است. هر دوی این محصولات معمولا 24 ساعت ماندگاری دارند و در طول این مدت حالت موها دچار تغییر نخواهد شد.

 

بیشتر بخوانید : بوتاکس تراپی مو چیست ؟

 

بسیاری از افراد آدامس مو و چسب مو را یکی می دانند. شاید در ظاهر عملکرد هر دوی این حالت دهنده ها یکسان باشد، اما ماهیت آن ها کاملا با یکدیگر متفاوت است. البته قدرت چسبندگی انواع چسب های مو بیشتر از آدامس می باشد. با این وجود آدامس های مو به دلیل حالت دهندگی، نرم کنندگی و ماندگاری بهتری که دارند، از محبوبیت بیشتری نیز برخوردار می باشند. فراموش نکنید که آدامس های مو خاصیت چسبندگی ندارند، اما می توانند به موها فرم داده و آن ها را خوش حالت تر نمایند.

 

مزایای استفاده از آدامس مو

با توجه به این که محصولات حالت دهنده مختلفی در بازار وجود دارند، انتخاب مناسب ترین آنها می تواند کار سختی باشد. بنابراین آشنایی با ویژگی های این محصولات می تواند به شما کمک کند تا مناسب ترین و بهترین آنها را انتخاب نمایید. آدامس مو از بهترین محصولات حالت دهنده مو در بازار است که از مزایای مختلفی برخوردار می باشد. از مهم ترین مزایای این محصول می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • استفاده از آدامس مو برای افرادی که دارای موهای وز و مجعد هستند، انتخاب فوق العاده ای می باشد. به طور کلی حالت دهی به موهای مجعد بسیار سخت و آزاردهنده است. به همین دلیل زمانی که می خواهید برای رفتن به جشن به سرعت آن ها را حالت دهید، می توانند شما را کلافه نمایند. استفاده از این محصول می تواند در طول مدت زمان بسیار کوتاهی وزی موها را از بین برده و به آن ها نظم دهد.
  • آدامس مو احساس سنگینی و چسبندگی روی موها ایجاد نمی کند. به همین دلیل روی موها سفیدک ایجاد نمی شود و ظاهر ناخوشایندی پیدا نخواهند کرد.
  • از طرفی آدامس مو می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن به موهای شما فرم دهد و آن ها را مرتب نماید. برای استفاده از این محصول نیز نیازی به مهارت خاصی ندارید، بلافاصله پس از آغشته نمودن موها به آدامس، بلافاصله موها حالت گرفته و فیکس می شوند.
  • از آنجایی که آدامس مو قابلیت ترمیم کنندگی ساقه موها را نیز دارد، می توانید چند باره برای فرم دهی مجدد موها از آن استفاده نمایید.
  • از طرفی آدامس مو را به راحتی می توان با استفاده از آب شستشو داد و نیازی به شستشوی خشن موها نیست.
  • آدامس مو خنثی کننده الکتریسیته است و می تواند خاصیت ارتجاعی موها را حفظ نموده و به احیاء مو کمک کند.

مزایای استفاده از آدامس مو

 

نحوه استفاده از آدامس مو

انواع آدامس مو با سختی های مختلفی تهیه می شوند که با توجه به حالت موها (لخت، فر، مجعد) می توان مناسب ترین آن ها را انتخاب نمود. اگر می خواهید موها برای مدت زمان طولانی تری حالت خود را حفظ نمایند، بهتر است از آدامس هایی با سختی بیشتر استفاده نمایید. این محصول نیز مانند تمامی حالت دهنده های مو بهتر است پس از شستشوی موها مورد استفاده قرار بگیرد. به طور کلی مناسب ترین زمان برای استفاده از حالت دهنده ها، زمانی می باشد که هیچ گونه آلودگی روی موها نباشد.

برای استفاده از آدامس مو ابتدا باید مقداری از آن را کف دستان خود بریزید و سپس با کمک انگشتان و کف دست ها، موهای خود را حالت دهید. یکی از نکاتی که هنگام استفاده از این محصول باید به آن توجه داشته باشید، حجم محصول مورد استفاده می باشد. اگر می خواهید موهایتان به حالت دلخواه و مورد نظرتان برسد، بهتر است در استفاده از محصول خساست نکنید. البته این به معنای استفاده از حجم زیادی آدامس مو نمی باشد. بلکه با توجه به حجم و بلندی موهایتان باید مقدار مناسبی از محصول را مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از آدامس مو می تواند روشی برای کراتین رایگان موهایتان نیز باشد. البته ماندگاری آن کوتاه مدت است و باید به طور روزانه آن را مورد استفاده قرار دهید. توجه داشته باشید که هر چقدر کیفیت محصول انتخابی بالاتر باشد، نتیجه حاصل از آن نیز رضایت بخش تر است. از طرفی به هیچ عنوان محصول را روی پوست سر نزنید و تنها ساقه های مو را به آن آغشته کنید. پس از آن نیز با استفاده از شانه یا برس مناسب، موهای خود را شانه بزنید. می توانید از سشوار و یا اتو مو نیز برای حالت دهی بیشتر به موها استفاده کنید.

 

نحوه استفاده از آدامس مو

 

نکات قابل توجه در رابطه با این حالت دهنده

از آدامس مو می توانید برای صافی مو نیز استفاده نمایید. برای این کار ابتدا موهای خود را به حجم مناسبی از محصول آغشته کنید و سپس با استفاده اتو مو آنها را صاف نمایید. از طرفی بافت سبک و فاقد چسبندگی این محصول موجب می شود تا موها ظاهر مصنوعی و ناخوشایندی پیدا نکنند. اما فراموش نکنید که آدامس های مو مانند سایر محصولات حالت دهنده از معایبی نیز برخوردار می باشند. بنابراین بهتر است پیش از استفاده با معایب این محصول آشنایی پیدا کنید.

از مهم ترین معایب آدامس مو آسیب دیدگی ریشه موها در صورت برخورد محصول با پوست سر است. بنابراین هنگام استفاده از این محصول باید توجه داشته باشید که به هیچ عنوان با ریشه موها و پوست سر برخورد نداشته باشد. به طور کلی ترکیبات شیمیایی موجود در آدامس های مو می تواند به ساختار ریشه موها آسیب وارد نماید. از طرفی در صورت تماس این محصول با پوست سر، احتمال ریزش موها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

با این وجود آدامس مو از بافت متراکم تر و تقویت شده تری نسبت به سایر محصولات حالت دهنده برخوردار است. به همین دلیل می تواند آسیب های کمتری را نسبت به دیگر محصولات حالت دهنده متوجه موها کند. با این وجود توجه داشته باشید که هر چقدر کیفیت محصول خریداری شده بیشتر باشد، امکان آسیب دیدگی موها نیز کاهش پیدا می کند. به طور کلی آدامس های مو را می توانید با قیمت های مختلفی در بازار مشاهده نمایید. قیمت انواع آدامس های مو با توجه به برند، حجم محصول، مواد تشکیل دهنده و قدرت حالت دهندگی آنها مشخص می شود. بنابراین هنگام خرید حتما محصول را از برندهای معتبر خریداری نمایید.

 

نکات قابل توجه در رابطه با این حالت دهنده

 

کراتین مقدم

اگر می خواهید به احیاء رایگان موهای خود بپردازید و همچنین لطافت موها را برای مدت زمان طولانی تری حفظ کنید، بهتر است از روش های قوی تری استفاده نمایید. کراتین مو یکی از رایج ترین روش های احیاء و صافی رایگان موها می باشد که می تواند وزی و خشکی موها را نیز برطرف کند. نکته قابل توجه در رابطه با کراتین موها استفاده از مواد مرغوب و تکنیک حرفه ای جهت احیاء موها می باشد.

 

بیشتر بخوانید : بی ضرر ترین روش صافی مو چیست ؟

 

مرکز کراتین مقدم یکی از بهترین و تخصصی ترین مراکز کراتین و احیاء مو می باشد که از مواد و متریال بسیار مرغوب و با کیفیت برای تقویت موها استفاده می کند. از طرفی افرادی که در این مجموعه مشغول به کار هستند، از تخصص و تجربه کافی در زمینه احیاء و کراتین موها برخوردار می باشند. بنابراین می توانند با توجه به شرایط موهای شما بهترین و مناسب ترین روش را برای تقویت و حالت دهی آن ها مورد استفاده قرار دهند. به همین دلیل است که این مجموعه توانسته رضایت تمامی مشتریان خود را جلب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.