مجله آموزشی

کپسول کراتینه مو چیست؟ (+ معرفی بهترین برندهای کپسول کراتین)

یکی از روش‌های کراتینه کردن موها استفاده از کپسول کراتینه مو است. آیا تا به حال با استفاده از این کپسول‌ها موهای خود را کراتینه کرده‌اید؟ اگر بله پس حتما با این روش آشنایی دارید اما اگر پاسختان به این سوال منفی است و موهایتان وز شده، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با کراتین مقدم همراه باشید. ما در ادامه قصد داریم نکات جمعی پیرامون کپسول‌های کراتینه مو بیان کنیم.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

یکی از روش‌های کراتینه کردن موها استفاده از کپسول کراتینه مو است. آیا تا به حال با استفاده از این کپسول‌ها موهای خود را کراتینه کرده‌اید؟ اگر بله پس حتما با این روش آشنایی دارید اما اگر پاسختان به این سوال منفی است و موهایتان وز شده، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با کراتین مقدم همراه باشید. ما در ادامه قصد داریم نکات جمعی پیرامون کپسول‌های کراتینه مو بیان کنیم.

کراتین چیست؟

در ابتدا خوب است که بیشتر درباره کراتین بدانید:

  • کراتین یک نوع پروتئین است که به طور طبیعی در مو، پوست و همچنین  ناخن انسان‌ها یافت می‌شود.
  • این پروتئین نقش محافظت کننده از مو، پوست و ناخن را هم دارد، زیرا به راحتی دچار خراشیدگی و یا پارگی نمی‌شود.
  • گاهی انسان با کمبود این پروتئین مواجه می‌شود، بنابراین لازم است که برای جبران این کمبود، اقدامی کند که یکی از موثرترین آن‌ها کراتینه کردن موهاست.
  • کراتین از پر، شاخ و یا پشم حیوانات مختلف گرفته شده و به ترکیبات سازنده لوازم آرایشی اضافه می‌گردد.
  • از آنجایی که کراتین، پروتئین ضروری برای مو است برخی معتقدند درمان‌های کراتین به تقویت موهای افراد کمک کرده و آسیب‌های مو را نیز برطرف می‌کند.
  • طبق گفته افرادی که موهای خود را کراتینه کرده‌اند، موها پس از این کار، نرم تر شده و در نتیجه به راحتی می‌توان آن‌ها را کنترل کرد.
  • تاثیرات درمان‌های کراتینی بسته به فاکتورهای مختلفی اعم از میزان آسیب دیدگی موها، ضخامت طبیعی و نوع درمان کراتینی که هر فرد استفاده می‌کند، متفاوت است.
  • کراتین، جذب لایه‌های سلولی که کوتیکول مو نامیده می‌شوند، شده و همین امر سبب می‌شود تا موها پرتر و براق تر از آنچه هستند به نظر برسند.

روش‌های کراتینه کردن مو کدامند؟

 

حال که با مفهوم و ویژگی‌های کراتینه موها آشنا شدید خوب است که درباره روش‌های انجام  آن نیز بدانید.

کراتینه کردن موها به سه روش امکان پذیر است. این روش‌ها شامل موارد زیر هستند:

کراتینه به روش سالنی

یکی از رایج‌ترین شیوه‌های کراتینه کردن موها، مراجعه به سالن‌های آرایشی می‌باشد. یک نکته بسیار مهم در این روش، یافتن یک سالن آرایشی معتبر می‌باشد؛ سالنی که اعتبار کافی کسب کرده باشد از مواد با کیفیت و متخصصان ماهر به منظور خدمات رسانی به مشتریان خود بهره می‌گیرد در واقع یک مرکز آرایشی، زمانی معتبر خوانده می‌شود که رضایت مشتریان و مراجعه کنندگان خود را به خوبی جلب نماید، در نتیجه شما را به نتیجه دلخواهتان خواهد رساند، در غیر این صورت نه تنها تضمینی برای رسیدن به نتیجه دلخواهتان وجود نخواهد داشت بلکه احتمال اینکه موهایتان آسیب ببیند هم زیاد است.

کراتینه کردن در روش‌های سالنی در چندین مرحله صورت می‌گیرد و نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد تا ابتدا جنس، نوع و ویژگی‌های موهای تان بررسی شد و متناسب با آن‌ها مواد کراتینه انتخاب شود.

ماندگاری این شیوه در مقایسه با سایر روش‌های کراتینه موها بیشتر است و در صورتی که به درستی پس از کراتینه کردن از موهای خود مراقبت کنید، تاثیر آن بین 3 تا 6 ماه روی موها باقی می‌ماند.

مراحل کراتینه کردن به روش سالنی به شرح زیر است:

قبل از مراجعه به سالن، موهای خود را با استفاده از شامپوی مخصوص به خوبی شست و شو دهید و پس از آن با استفاده از سشوار، آن‌ها را کاملا خشک کنید.

پس از مراجعه به سالن، آرایشگر متخصص در این زمینه، نوع و جنس موهایتان را بررسی کرده و مواد متناسب با آن را (بهترین مواد کراتینه مو) آماده و به تمامی موهای سرتان می‌مالد.

این مواد با توجه به نظر آرایشگر باید حدود 20 الی 50 دقیقه روی موها باقی بماند تا تاثیر خود را به خوبی بگذارند.

پس از گذشت مدت زمان مورد نیاز، لازم است که موهای خود را آبکشی کرده و بلافاصله با استفاده از باد گرم سشوار، آن‌ها را خشک نمایید.

مکمل‌های کراتین

یکی دیگر از روش‌های رایج و البته آسان برای کراتینه کردن موها، استفاده از مکمل‌های کراتین می‌باشد.

مکمل‌های کراتین به دو شکل پودر کراتین و کپسول کراتینه مو در بازار، یافت می‌شوند.

برای استفاده از مکمل‌های کراتین به میزان استفاده از آن‌ها توجه داشته باشید. اگر از این محصولات کمتر از حد مورد نیاز استفاده کنید، تاثیر خود را به خوبی نخواهد گذاشت و در صورت استفاده زیاد از آن‌ها نیز بیش از نیاز بدن و موهایتان، پروتئین در آن‌ها تجمع می‌کند.

 کراتینه موها با استفاده از سرم، شامپو و نرم کننده‌های کراتینه

روش دیگری که می‌توانید موهای خود را کراتینه کنید استفاده از سرم، شامپو و نرم کننده‌های کراتینه می‌باشد. این محصولات، خاصیت احیا کنندگی دارند و در نتیجه می‌توانند موهای آسیب دیده تان را درمان کنند.

البته ناگفته نماند که تاثیر این شیوه کراتینه از روش‌ها سالنی کمتر است؛ یعنی پس از استفاده از این روش نباید انتظار موهای خیلی خیلی صاف را داشت.

استفاده از اینگونه محصولات کراتینه به ویژه به افرادی که  موهایشان در اثر استفاده بیش از حد از رنگ مو و یا گرما زدگی دچار آسیب شده‌است؛ توصیه می‌شود، زیرا همانطور که بیان کردیم قادرند موها را احیا و ترمیم کنند و برای آن‌ها بهترین نوع کراتین  است.

کپسول کراتینه مو چیست؟

کپسول‌های کراتینه مو از جمله محصولات مراقبتی مو به حساب می‌آیند و در نتیجه با استفاده از آن‌ها می‌توان از ورود آسیب به موها جلوگیری کرده و همچنین موهای آسیب دیده را درمان کرد. این کپسول‌ها، کیفیت بسیار بالایی داشته و همین امر موجب شده تا محبوبیت زیادی در میان افراد پیدا کنند.

نحوه استفاده از کپسول کراتین مو

برای کراتینه کردن موها با استفاده از کپسول‌های کراتینه کافیست پس از باز کردن قسمتی از یک کپسول، مواد آن را روی دست خود بریزید. اکنون تارهای موی خود را به این مواد، آغشته کنید.

حتما قبل از استفاده از کپسول‌های کراتینه، حمام رفته و موهای تان را با استفاده از شامپوی مخصوص خود به خوبی بشویید. تاثیر این کپسول‌ها  بر روی موهای تمیز خیلی بیشتر از موهای کثیف است.

برای باز کردن قسمتی از کپسول کراتین مو، می‌توانید از سوزن استفاده کرده و بخشی از آن را سوراخ کنید، به گونه ای که مواد به راحتی بیرون ریخته شوند.

کپسول کراتین مو هم به تنهایی و هم همراه با رنگ مو، مش، دکلره و همچنین شامپو، قابل استفاده است.

خوب است بدانید که این کپسول‌ها تاریخ انقضا دارند، بنابراین هنگام خرید حتما به آن توجه داشته باشید تا به اشتباه کپسول‌های تاریخ گذشته خریداری نکرده و به موهای خود آسیبی وارد نکنید.

 اغلب قرص کراتین مو سرشار از ویتامین E و آلوئه ورا هستند و در نتیجه با استفاده از آن، موها ترمیم و بازسازی شده و همچنین می‌توان سرعت رشد موهای خود را افزایش داد.

این مواد کراتین مو برای افرادی که دارای موهای خشک و یا معمولی هستند، مناسب است، زیرا موجب حفظ رطوبت موها شده و همچنین موها را نرم و صاف می‌کند.

کپسول‌های کراتینه مو را باید در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گرادی نگهداری نمود.

بهترین برندهای کپسول کراتینه مو

برندهای مختلفی کپسول کراتینه مو تولید و روانه بازار کرده‌اند که هر کدام از آن‌ها از ترکیبات مختلفی برای تولید آن‌ها استفاده کرده‌اند.

برخی از بهترین برندهای تولید کننده کپسول‌های کراتین مو عبارتند از:

کینگ بنگ (KING BANG)

کینگ بنگ یکی از شناخته شده‌ترین برندهای کپسول کراتینه مو است. این برند، کپسول‌های کراتینه مو را در رنگ‌های متنوعی تولید و به بازار عرضه کرده ‌است؛ البته ناگفته نماند که کراتین استفاده شده در تمامی آن‌ها یکسان بوده و تنوع رنگ آن تنها جنبه ظاهری دارد.

کینگ بنگ برای تولید کپسول کراتینه مو از کراتین‌های فعال و و قوی استفاده کرده تا بلافاصله پس از قرارگیری روی موها، حالت زیبایی به موها بخشیده و همچنین آن‌ها را براق کند.

پس از استفاده از این محصول، موهایتان صاف و ابریشمی می‌شود.

کپسول کراتین مو کینگ بنگ موجب تقویت موها و مانع از شکستگی موها می‌شود. شما می‌توانید این کپسول‌ها را قبل از  هر بار استفاده از اتو مو روی موهای  خود بمالید، این کار موجب  می‌شود تا موها صاف و صاف تر شوند.

همچنین می‌توانید هنگام رفتن به حمام، محتویات داخل کپسول کراتینه مو را با شامپوی خود ترکیب کرده تا موهایتان صاف و براق شوند. این امر همچنین موجب می‌شود تا پس از حمام به راحتی بتوانید موهای خود را شانه کنید.

ویژگی‌های کپسول کراتینه مو کینگ بنگ

  • حاوی کراتینه قوی و فعال
  • درمان کننده موهای آسیب دیده
  • قابل استفاده همزمان با انواع شامپو، رنگ، دکلره و مش
  • تقویت کننده ساقه و ریشه موها
  • قابل استفاده برای آقایان و خانم‌ها
  • جلوگیری از ایجاد موخوره
  • حالت دهنده و نرم کننده قوی موها
  • براق کننده موها
  • جلوگیری از قرمز شدن موها

یوث شو (YOUTH SHOW)

برند معروف دیگری که کپسول‌های کراتینه مو با کیفیت عالی تولید می‌کند، یوث شو نام دارد. این کپسول کراتینه، حاوی مواد مغذی برای موست، همین امر سرعت رشد موها را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و علاوه بر آن، ترمیم کننده موها نیز است.

از دیگر خواص کپسول کراتینه مو YOUTH SHOW می‌توان به خاصیت نرم کنندگی و صاف کنندگی موها اشاره کرد.

این کپسول همچنین رطوبت از دست رفته موها را بازمی‌گرداند و ساقه موها را تقویت می‌کند.

 سایر ویژگی‌های کپسول کراتینه یوث شو عبارتند از:

  • مناسب برای انواع مختلف موها
  • جلوگیری از قرمز شدن موها
  • درخشندگی موها
  • جلوگیری از ورود آسیب ناشی از سشوار و اتو مو
  • حاوی گلیسیرین و عصاره نرم کننده موها

 پارادایس

کپسول کراتین مو پارادایس نیز در نوع خود جزو بهترین هاست. ترکیبات سازنده این کپسول شامل ویتامین E و همچنین عصاره آلوئه وراست.

اگر در طول سال تعداد دفعات زیادی موهای خود را رنگ و یا دکلره می‌کنید، موهایتان در معرض آسیب بیشتری قرار دارد و در نتیجه لازم است که بیشتر از قبل از آن‌ها مراقبت کنید، یکی از روش‌های موثر به منظور مراقبت از موهای رنگ و یا دکلره شده،  استفاده از کپسول کراتینه مو پارادایس می‌باشد.

قبل از استفاده از این کپسول، حتما حمام رفته و بگذارید موهای تان کمی مرطوب بماند، سپس محتویات کپسول را خارج کرده و روی تمامی موهای سر خود بمالید.

این کپسول برای موهای خشک، مجعد و فر، موی وز شده و به طور کلی موهای آسیب دیده، مناسب می‌باشد.

کپسول کراتینه مو دارک استار

دارک استار نام برند معروف دیگری است که در زمینه تولید کپسول کراتین مو فعالیت دارد.

این کپسول با انواع مختلف موها اعم از موهای خشک، مجعد و فر، وز، شکننده، رنگ شده و به طور کلی موهای آسیب دیده، سازگاری دارد.

کپسول کراتینه مو دارک استار، حاوی ویتامین‌های مفید برای مو و فاقد هرگونه عصاره‌ای است.

نحوه استفاده از این محصول نیز مانند سایر کپسول‌های مخصوص کراتینه کردن است؛ به این معنا که ابتدا باید کپسول را با استفاده از یک سوزن، سوراخ  کرده و محتویات آن را که شامل روغن کراتینه است در ظرفی مناسب، خالی کنید.

شما می‌توانید از آن هم به تنهایی و هم به همراه رنگ مو، مش، دکلره و شامپوی مخصوصص موهای خود استفاده کنید.

طبق نظر کاربران این محصول، کپسول دارک استار قدرت بالایی در نرم و براق کردن موها داشته و شما می‌توانید پس از هر بار استافده، آن را حس کنید، همین امر، موجب شده تا بهترین کراتین در نوع خود باشد.

 مزایا و معایب استفاده از کپسول کراتینه مو

 

کپسول‌های کراتین مو یک سری مزایا و معایبی دارند که خوب است قبل از استفاده از آن‌ها با تمامی آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید در نهایت بهترین تصمیم را در خصوص استفاده و یا عدم استفاده از آن‌ها بگیرید.

مزایای کپسول‌های کراتینه مو

  یکی از بزرگترین مزایای استفاده از کپسول کراتینه مو، این است که برای همه نوع مو قابل استفاده می‌باشد.

این کپسول‌ها هیچ گونه آسیبی به بافت موها وارد نمی‌کنند و همچنین ساختار موها را تغییر نمی‌دهند. همین امر مزیت بزرگی به حساب می‌آید و شما می‌توانید با خیالی آسوده از آن‌ها استفاده کنید.

معایب کپسول‌های کراتینه مو

یکی از معایبی که برای کپسول‌های کراتینه مو می‌توان برشمرد، ماندگاری کوتاه مدت این کپسول هاست در نتیجه لازم است هر زمان که می‌خواهید موهای صاف و براقی داشت باشید از قبل به فکر افتاده و فرآیند صافی با استفاده از کپسول‌های کراتین مو را طی کنید.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم نکات جامعی درباره کپسول کراتینه مو بیان کنیم تا در صورت تمایل، با استفاده از بهترین کپسول‌های کراتینه، زیبایی را به موهای خود بازگردانید.

از اینکه وقت ارزشمندتان را برای خواندن این مطلب صرف نمودید بی نهایت متشکریم.

 اکنون شما عزیزان می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود از استفاده از کپسول‌های کراتینه مو را با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.