مجله آموزشی

اشتباهات رایج هنگام کوتاه کردن مو

کوتاه کردن مو در خانه

بسیاری از مواقع بانوان کوتاه کردن مو را چاره ای برای رفع موخوره ، وز شدگی و بهم ریختگی موهای خود می دانند. در صورتی که شاید کوتاهی بخش زیادی از موهای فر منجر به آشفتگی بیشتر آن ها شود. در این گونه از مواقع توصیه می شود که کوتاهی موها را فراموش کنید. البته کوتاه نمودن نوک موها برای چند سانت، می تواند به تقویت و احیاء رایگان موهای شما کمک نماید.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

کوتاه کردن مو و افزایش زیبایی موها از اهمیت بسیار بالایی برای بانوان برخوردار است. زیرا مو از جمله عناصری است که می تواند نقش بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت چهره انسان ها داشته باشد. عدم مراقبت از موها و بی توجهی به آن ها می تواند مشکلات زیادی مانند ریزش مو، موخوره، گره خوردگی، وز شدگی و … را به همراه داشته باشد. بنابراین اگر می خواهید موهای زیبا و درخشانی داشته باشید، باید رسیدگی به آن ها را جدی بگیرید. کوتاه کردن مو یکی از رایج ترین و مهم ترین نکات مراقبتی از موها است. البته این به منظور کوتاه نمودن بخش زیادی از موها نیست. بلکه به منظور کوتاهی نوک موها برای پیشگیری از گره خوردن و رفع موخوره آن ها می باشد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با نحوه صحیح کوتاه کردن مو و اهمیت آن به طور کامل آشنا کنیم.

 

کوتاه کردن مو در خانه

کوتاه کردن مو در خانه

 

هر آنچه باید پیش از کوتاه کردن مو در خانه بدانید!

قبل از اینکه بخواهید برای کوتاه کردن مو در خانه اقدام نمایید، بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • از ضرورت کوتاهی مو مطمئن شوید. اولین نکته ای که پیش از کوتاه کردن مو در خانه باید به آن توجه کنید، میزان اهمیت کوتاه کردن آن ها است. در صورتی که ضرورتی برای کوتاهی وجود ندارد، بهتر است دست نگه دارید و در یک فرصت مناسب کوتاهی موی خود را به دست افراد متخصص بسپارید. اما اگر احساس کردید کوتاهی مو ضروری می باشد، می توانید برای کوتاه نمودن 1 تا 2 سانت از نوک موهای خود اقدام کنید.
  • ابزار مناسبی را برای کوتاه کردن مو انتخاب کنید. قیچی ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها به منظور کاربرد خاصی طراحی شده اند. بنابراین هرگز برای کوتاه نمودن موهای خود از قیچی آشپزخانه و یا خیاطی استفاده نکنید. حتما قیچی مخصوص کوتاهی مو تهیه نمایید. زیرا نتیجه کوتاهی مو با قیچی های نامناسب، بسیار ناراحت کننده است. استفاده از این قیچی ها منجر به نامرتب کوتاه شدن و همچنین کوتاهی بیش از اندازه نوک موها می گردد. بنابراین در صورتی که می خواهید در خانه موی خود را کوتاه کنید، حتما از قیچی تیز مخصوص کوتاهی استفاده نمایید.
  • هرگز موی خیس را کوتاه نکنید. اگر قرار است در خانه برای کوتاه کردن مو اقدام کنید، موهای خود را شسته و خشک کنید. موی خیس شاید در ظاهر منظم و صاف به نظر برسد. اما به دلیل کششی که در موها ایجاد می شود، شما را به اشتباه می اندازد. بنابراین پس از کوتاهی متوجه می شوید که قد موها را خیلی کوتاه کرده اید. همچنین کثیف و چرب بودن موها منجر به گره خوردن و آشفتگی آن ها می شود. که در نهایت باعث نامرتبی موها پس از کوتاهی می شود.

 

نحوه صحیح و اصولی کوتاهی مو

در بسیاری از مواقع ممکن است افراد به دلایل مختلفی نتوانند برای کوتاه کردن مو به سالن زیبایی مراجعه کنند. در این صورت ممکن است موی آنها دچار موخوره، وز شدگی و … شود. بنابراین می توانند با کوتاه نمودن چند سانت از موها در خانه، این مشکلات را برطرف نمایند. اما در صورتی که نحوه صحیح کوتاهی مو را ندانند، ممکن است به مو آسیب وارد نموده و ظاهر نامناسبی برای آنها را ایجاد کنند. بنابراین اگر می خواهید در خانه موهای خود را کوتاه کنید، بهتر است با اصول کوتاهی مو آشنایی پیدا کنید.

برای کوتاه کردن مو بهتر است از حرکات کوچک و منظم استفاده نمایید. فراموش نکنید که شما در زمینه کوتاهی مو تخصص و تجربه کافی ندارید. بنابراین اگر وسوسه شدید که مدل جدیدی به موهای خود بدهید، بدانید که نتیجه کاملا ناراحت کننده خواهد شد. به همین دلیل بهتر است دست نگه دارید و تنها برای کوتاهی نوک موها و مرتب نمودن آن ها اقدام کنید. استفاده از حرکات کوچک و مرتب منجر به کاهش خطاهای شما در کوتاهی می گردد.

از طرفی هنگام کوتاه کردن مو به جهت قیچی توجه داشته باشید. جهت قیچی و دسته موهایی که نگه داشته اید باید در یک راستا باشند. در غیر اینصورت موها بیشتر از اندازه مورد نظر کوتاه خواهند شد و در نهایت نامنظم کوتاه می شوند. بنابراین از ابتدا تا انتهای کوتاهی، دسته های مو و قیچی باید در یک جهت قرار گرفته باشند. این بهترین و موثرترین روش برای منظم کوتاه نمودن موها در خانه است. از طرفی هنگام کوتاهی چتری ها توجه داشته باشید که بهتر است از کوتاه کردن بیش از اندازه آن ها خودداری نمایید. البته اگر از قبل چتری داشته اید، می توانید یک سانت نوک آن ها را کوتاه کنید. اما از ایجاد چتری جدید جدا پرهیز نمایید.

 

نحوه صحیح و اصولی کوتاهی مو

نحوه صحیح و اصولی کوتاهی مو

 

نکات قابل توجه هنگام کوتاهی مو در خانه

اگر می خواهید برای کوتاه کردن مو در خانه اقدام نمایید، بهتر است نکات زیر را مورد توجه قرار دهید.

کوتاهی موها ارتباطی با رشد سریع تر آن ها دارد. اغلب افرادی که برای کوتاه کردن مو در خانه اقدام می نمایند، بر این باورند که با کوتاهی موها می توانند رشد آن ها را سریع تر کنند. در صورتی که این دو موضوع هیچ گونه ارتباطی با یکدیگر ندارند. کوتاه نمودن موها تنها می تواند به رفع مشکلات مو و احیاء آن ها کمک نماید. بنابراین شادابی را به موهای شما باز می گرداند. اما هیچ استنادی وجود ندارد که نشان دهد کوتاهی مو منجر به رشد سریع تر آن ها می شود.

بهتر است هر شش ماه یک بار موهای خود را کوتاه کنید. نکته دیگری که در رابطه با کوتاه کردن مو وجود دارد، فاصله زمانی بین دو کوتاهی است. برخی از افراد فکر می کنند که باید هر ماه مقداری از انتهای موهای خود را کوتاه کنند. در نظر داشته باشید که پس از کوتاهی موها، حدود چهار ماه زمان می برد تا موها مجدد دچار موخوره و گره خوردگی شوند. بنابراین نیازی به کوتاهی هر ماه موها نمی باشد. بهتر است بین دو کوتاهی حداقل شش ماه فاصله وجود داشته باشد.

از کوتاه کردن موهای فر اجتناب نمایید. اگر توجه کرده باشید آرایشگران برای کوتاهی موهای فر در ابتدا آن ها را صاف می نمایند. زیرا موی فر دارای بافت و لایه های بیشتری می باشد و کوتاهی مقدار کمی از آن می تواند قد موها را بسیار کوتاه نماید. به همین دلیل اگر دارای موهای فر هستید، بهتر است کوتاهی آن را به دست آرایشگران حرفه ای بسپارید. در این صورت احتمال نارضایتی شما از نتیجه کوتاهی به صفر خواهد رسید. معمولا کوتاهی موهای فر در خانه، نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت.

 

نکات قابل توجه هنگام کوتاهی مو در خانه

نکات قابل توجه هنگام کوتاهی مو در خانه

 

اشتباهات رایج هنگام کوتاه کردن مو

انجام برخی اشتباهات هنگام کوتاه کردن مو می تواند ظاهر نامناسبی را برای موهای شما ایجاد نماید. به همین دلیل شناخت و پرهیز از انجام آن ها می تواند به شما کمک نماید تا نتیجه مناسب تری از کوتاهی موها به دست آورید. از مهم ترین و رایج ترین اشتباهاتی که هنگام کوتاهی مو بهتر است از آن ها پرهیز نمایید، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

مدل موی خود را در خانه تغییر ندهید: اگر می خواهید مدل موهای خود را عوض کنید و در چهره خود تغییر ایجاد کنید، بهتر است در خانه این کار را انجام ندهید. برای تغییر مدل موهایتان از یک آرایشگر متخصص و مجرب وقت بگیرید و برای این کار به سالن زیبایی بروید. زیرا در 100 درصد از مواقع تغییر مدل مو در خانه و توسط فرد غیر متخصص، نتیجه بسیار ناراحت کننده ای را به همراه خواهد داشت.

از کوتاه کردن موی کثیف جدا خودداری نمایید: هرگز برای کوتاهی موهای کثیف اقدام نکنید. زیرا گره خوردگی و بهم ریختگی موهای کثیف موجب می شود تا کوتاهی به صورت نامرتب و بهم ریخته انجام شود. بنابراین با شستشوی موهای خود پیش از کوتاهی، آن ها را مرتب نموده و گره خوردگی موها را رفع کنید.

موی ضعیف با کوتاهی تقویت نمی شود: فراموش نکنید که کوتاه کردن مو هیچ ارتباطی به تقویت آن ندارد. بسیاری از افراد برای تقویت نمودن موهای ضعیف و شکننده خود، آن ها را کوتاه می کنند. اما این کار هیچ نتیجه را به همراه نخواهد داشت. اگر می خواهید موهای زیبا و درخشانی داشته باشید، به جای کوتاهی به تقویت آن ها بپردازید. استفاده از محصولات مراقبتی مناسب، پروتئین رسانی به مو و … از مهم ترین کارها برای تقویت موها می باشند.

 

اشتباهات رایج هنگام کوتاه کردن مو

اشتباهات رایج هنگام کوتاه کردن مو

 

کراتین رایگان و صافی مو ، جایگزین کوتاه کردن مو !

بسیاری از مواقع بانوان کوتاه کردن مو را چاره ای برای رفع موخوره ، وز شدگی و بهم ریختگی موهای خود می دانند. در صورتی که شاید کوتاهی بخش زیادی از موهای فر منجر به آشفتگی بیشتر آن ها شود. در این گونه از مواقع توصیه می شود که کوتاهی موها را فراموش کنید. البته کوتاه نمودن نوک موها برای چند سانت، می تواند به تقویت و احیاء رایگان موهای شما کمک نماید. اما بهتر است به جای کوتاهی به فکر صافی رایگان آن ها باشید. کراتین و صاف نمودن موهای فر و آسیب دیده می تواند بهترین روش برای احیاء و تقویت آن ها باشد. همچنین کراتین نمودن موهای آسیب دیده نقش بسیار موثری در بازیابی زیبایی و درخشندگی موها دارد.

بیشتر بخوانید : کراتین سلامت مو های شما را باز می گرداند…

کراتین مقدم از سال 1396 به صورت تخصصی و حرفه ای کار خود را در زمینه احیاء و کراتین مو آغاز نموده است. این مرکز با استفاده از مواد باکیفیت و مغذی برای مو، به احیاء موهای فر و آسیب دیده کمک می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.