مجله آموزشی

کراتین مو چیست و چگونه به موهای ما کمک می کند؟

در ابتدا توضیحاتی در خصوص کراتینه مو داده شده است پس از آن نوبت به دیگر روش های صافی مو رسیده است که تک به تک در ارتباط با هر یک توضیح داده شده است و در انتها تفاوت های میان پروتئین تراپی و کراتین مو بیان شده است.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

فرایند کراتین مو

کراتین مو یکی از فرایندهایی است که امروزه در سالن های زیبایی یا مرکز تخصصی مو انجام می شود. و کار اصلی و عمده آن صافی مو ،احیای مو می باشد ،نمیدانم تا به حال کراتین مو را انجام داده و یا شخصی را دیده اید که بر روی موهای خود این عمل را انجام داده باشد. ولی اگر از نزدیک دیده باشید متوجه می شوید کاری پرزحمت و طولانی مدت است. ولی نتیجه ای شگفت انگیز با خود به ارمغان می آورد.

افراد زیادی حاضر هستند با پرداخت هزینه های بالای کراتین موهای خود را ابریشمی و احیا کنند.

وقتی شما تصمیم به کراتین مو می گیرید در اقدام نخست باید به مرکز تخصصی کراتین مو و آرایشگاه هایی که این فرآیند را انجام می دهند مراجعه کرده و مشاوره بگیرید. تا براساس جنس و نوع موهای شما روش مناسب را به شما پیشنهاد داده و شما بتوانید بهترین نتیجه را از این کار بگیرید. غیر از کراتین مو روش های دیگری از جمله بوتاکس مو هم موجود می باشد. که با توجه به جنس و نوع موهای شما متخصصین این امر برای شما انجام می دهند .

زمانی می رسد که ناگهان نگاه می کنید و متوجه می شوید که موهایتان هیچ گونه زیبایی و شفافیتی ندارد. و بسیار شکننده شده است در زمان شانه زدن موها از ساقه نصف می شود و می شکند. در این زمان شاید نگران شوید و به فکر درمان بیفتید. یکی از این درمان ها بوتاکس مو و یا کراتین مو می باشد.

فرایند کراتین مو

فرایند کراتین مو

کراتین مو چیست؟

کراتین یک نوع پروتئین داخل مو می باشد که سبب شفافیت ،سلامتی،بشاشیت موها می شود. و از وز شدن موها و مجعد شدن آن ها جلو گیری می کند. شما با رنگ زدن های مکرر، دکلره، تغذیه نادرست، استحمام اشتباه،شانه زدن های نادرست سبب از بین رفتن کراتین داخل موها می شوید. و باعث مرده شدن موها و کدری آن ها می شوید

اگر شما روش هایی مثل کراتین را برای احیا موهای خودتان انتخاب کردید. باید از تمام مراحل و روش های آن اطلاع پیدا کنید تا تصمیم درست و با دید باز بگیرید. و اصلا شک نکنید که این روش ها بهترین انتخاب برای شما می باشد. شما را تا مدت ها از دست سشوار و اتو مو راحت می کند. و نسبت به هزینه ای که می پردازید تا مدت ها احساس راحتی و آرامش را تجربه می کنید. دیگر برای هر مهمانی رفتن نیاز به مدت ها وقت گذاشتن و آماده سازی مو ها نمی باشد. و لذت این کار باعث می شود شما تا سالیان سال این روش را برای صافی و احیا موهایتان انجام دهید. و از ابریشم سازی موهای خود لذت ببرید.

انواع کراتین

کراتین به دو روش برزیلی و احیا انجام می شود که این دو روش هم مجدد بستگی به جنس و نوع موهای شما دارد.

 کراتین مو صافی

روشی خیلی مناسب برای صاف و لخت شدن موها می باشد. کسایی که عکس قبل و بعد افرادی که کراتین مو برزیلی کرده اند را دیدند بسیار شگفت زده می شوند. و اذعان دارند این روش روشی بسیار عالی برای صافی و احیا مو می باشد. ماندگاری آن بیشتر از یکسال می باشد و با استفاده از روغن های مفید می توان ماندگاری آن را بیشتر هم کرد. زمان انجام این کراتین بستگی به حجم و قد موهایتان دارد. البته در این روش حجم موهای شما حفظ می گردد. ابتدا مواد کراتین را بر روی سر شما قرار داده و با یک برس گرد موهایتان را سشوار کشی می کنند. در مرحله بعد با یک اتو سرامیکی موهایتان را اتو می کشند تا صاف و شلاقی گردد

کراتین احیا

صافی کمتری نسبت به روش برزیلی می دهد. ولی برای موهایی که فر هستند و وزی کمتری دارند مناسب می باشد. در این روش وزی و مجعدی مو ها از بین می رود ولی تا حدودی فری مو ها باقی می‌ماند. این روش هم مورد استقبال اکثریت افراد جامعه می باشد. در این روش از ریشه تا نوک مو را به مواد کراتین آغشته می کنند. و با سشوار و اتو مو موها را اتو کشی کرده و سبب جذب مواد می شوند. ماندگاری این روش با توجه به جنس و کیفیت مو از ۳ما تا ۶ ماه حدودا می باشد.

مواد کراتینه شامل روغن جوجوبا، آلوورا، روغن زیتون و فرمولاهید می باشد. که برای اشخاصی استفاده می گردد که موهای فر و آسیب دیده دارند که تصمیم دارند هم موهای صافی داشته باشند هم موهای خود را با این روش تقویت هم بکنند.

 کراتین مو صافی

کراتین مو صافی

روش انجام کراتینه در مرکز تخصصی کراتین به چه صورت می باشد؟

ابتدا موهای مشتری را کاملا شسته به طوری که هیچ گونه آلودگی و چربی بر روی موها نباشد. سپس مواد کراتین را از نیم سانت پایین ریشه به موها می زنیم البته این کار را بر روی موهای مرطوب انجام می دهند. سپس موها را تا جایی که کاملا خشک نشود سشوار می کشند. فقط باید به یاد داشت که موها به هیچ عنوان نباید کامل خشک شود. بعد از سشوار کشی موها را به دسته های خیلی نازک تقسیم بندی کرده و با استفاده از اتو مو سرامیکی موها را اتو می کشیم. تا موها صاف و شلاقی شود و براقیت و شفافیت به موها بازگردانده شود.

البته موهایی که کراتین شده اند محدودیت هایی تا چند روز دارند. به عنوان مثال موهای کراتینه شده تا چند روز نباید شسته شوند. یا مثلا نباید با کش یا کلیپس بسته شوند چون حالت آن را به خود می گیرند و دیگر آن صافی و لخت بودن را ندارند،

بعد از گذشت این چند روز شما دارای موهایی بسیار لخت و صاف و براق می شوید که از داشتن این مو ها تا ماهای طولانی لذت می برید. بدون نیاز به زمان زیاد گذاشتن یا شانه کردن های پر عذاب موهای خود را سریع آراسته می کنید و به هر آرزوی دیرینه خود در این امر می رسید.

تفاوت روش ویتامیه کردن و کراتین مو در چیست؟

یک روش مثل ویتامینه کردن هم است که با کراتین مو متفاوت می باشد. ولی اکثرا این دو روش را یکی می دانند که این اشتباه است. این دو روش کلا با هم متفاوت می باشد و روش های متفاوتی برای انجام آن ها استفاده می شود. و هر کدام نتایج مختلفی را به همراه دارند.

ویتامینه کردن مو با استفاده از اشعه مادون قرمز و اشعه ماورا بنفش انجام‌ می شود که مواد آبرسان را به موها می زنند و جذب مو می کنند

در این روش موها باید صاف و خشک و تمیز باشد سپس ‌موها را با شانه مخصوص چند دقیقه شانه می زنند تا گردش خون در آن ناحیه زیاد گردد و موها ضدعفونی شود  سپس آبرسان را به موها می زنند و فرق سر را باز می کنند و به صورت ضربه ای ماساژ می دهند بعد از انجام این کار موها را چند دقیقه زیر دستگاه بخور می گیرند سپس اشعه مادون قرمز را بر روی موها می گیرند تا مواد کاملا جذب مو گردد ویتامینه مو هم مانند کراتین بعد از انجام تا چند ساعت نباید شسته شود.

ویتامینه مو سبب تحریک پیاز مو می گردد و با این امر موها تقویت شده و رشد بیشتری خواهند داشت.

کراتین مو چیست؟

کراتین مو چیست؟

بوتاکس مو

بوتاکس مو حفره های مو را پر می کند و چون از مواد شیمیایی در انجام آن استفاده نمی شود نسبت به کراتین مفید تر است. البته ناگفته نماند که بوتاکس مو نسبت به کراتین مو مقرون به صرفه تر می باشد. یکی از روش هایی می باشد که وزی موها را می‌گیرد و موهایی سالم و براق به ما تحویل می دهد. بوتاکس سبب ابریشم سازی مو می شود این روش برای موهای کم پشت و وز خیلی مناسب می باشد. این روش سبب احیای موهای آسیب دیده می گردد و برای درمان موخوره روشی عالی محسوب می شود.  بوتاکس روشی برای صافی دائمی مو می باشد که شمارا به آرزوی دیرینه خود در خصوص موهای سالم و صاف می رساند.

بوتاکس عامل نرم کننده است که مستقیم بر روی مو قرار می گیرد. بهتر است برای این کار به مراکز تخصصی و یا آرایشگاه های معتبر مراجعه کنیم. در غیر این صورت محصولات مناسب و معتبر را خریداری کنید. و خود با احتیاط در منزل این کار را انجام دهید. و یا از افراد دیگر کمک بگیرید.  درست است که بوتاکس روشی مناسب و بدون خطر می باشد. ولی ممکن است افراد به آن حساسیت نشان داده و یا موجب خارش یا قرمزی در آن محل شود. یوتاکس برای تمامی افراد مناسب می باشد. مخصوصا کسانی که موهای خشک و مجعد و وز دارند می توانند با این روش موهای خود را احیا کنند بسیاری از افراد در سراسر دنیا از این روش ها استفاده می کنند از جمله بازیگران مشهور و افراد محبوب .

مراقبت های بعد از بوتاکس مو

بعد از بوتاکس مو هم بهتر است که موها تا مدتی شسته نشود و با کش ویا کلیپس بسته نشود تا موی لخت شما آسیبی نبیند و تغییر حالت ندهد.

شامپو مناسب بعد از انجام این کار شامپوهای بدون سولفات می باشد استفاده از روغن آرگان و یا روغن نارگیل بسیار می‌تواند سودمند باشد.

بعضی از آرایشگاه ها برای جذب مشتری کراتین رایگان انجام‌ می دهند. این کار به علت بی کیفیت بودن کار نیست بلکه آن ها از افراد متخصص در این زمینه استفاده می‌کنند. ولی به علت جذب مشتری فقط هزینه مواد کراتین را از مشتری دریافت نموده و عمل کراتین را رایگان انجام‌ می دهند البته با این کار تعداد افراد بیشتری که آرزوی این کار را داشتند به آرزوی خود می رسند این کراتین رایگان فرصت بسیار مناسب برای این گونه افراد می باشد.

بوتاکس مو

بوتاکس مو

نقش تغذیه در شرایط مو

البته تغذیه هم در کیفیت موها بی تاثیر نیست نژاد و ژن در کیفیت مو خیلی اثرگذار هستند. برخی مناطق کشور مو های صاف و یک دست و برخی از مناطق موهای مجعد و فر دارند. ولی تغذیه خوب مثل استفاده از میوه ها و سبزیجات و یا استفاده از روغن های طبیعی مثل روغن زیتون و نارگیل می تواند  اثرات مثبتی بر روی مو های ما بگذارد. نوشیدن آب فراوان باعث براقیت و شفافی موها می شود نتیجه می گیریم صاف شدن مو در دنیای امروزی دیگر امری محال نمی باشد. و شما به راحتی و در سریعترین زمان ممکن می توانید به این آرزوی خود برسید.

کراتین رایگان

کراتین رایگان

خود را اولویت قرار دهید

به علت این که همه افراد به زیبایی خود بسیار اهمیت می دهند وسایل و تجهیزات پیشرفته ای ابداع شده است. که افراد می توانند از آن ها در راستای اهداف خود استفاده نمایند. آرایشگاه ها و مرکزهای تخصصی کراتین مو بسیاری در سطح کشور موجود می باشد ولی افراد باید سلامت خود را اولویت کار قرار داده و به مراکزی مراجعه نمایند که از تجهیزات و متخصصین حرفه ای استفاده می کند زیرا در این مراکز و آرایشگاه ها خطر و آسیب دیدگی بسیار کم و ناچیز است و می توان گفت به صفر می رسد. البته با دیدن نمونه کار شما می توانید به نتیجه مناسب جهت انتخاب آرایشگاه و یا مرکز تخصصی کراتین برسید. و مو هایی ابریشمی و صاف را تجربه نمایید. در این زمینه هیچ گاه عجله نکنید و با پرس و جو بهترین مرکز و آرایشگاه را پیدا کنید.

اگر بخواهیم مزایای کراتین مو را بشماریم می توانیم به: ترمیم موهای نازک افراد با پروتئین ،پر شدن قسمت های خالی مو سر افرادی که دچار کم پشتی مو هستند،ترمیم و احیا مو ها،بالا بردن کیفیت موها ، براق و سالم کردن موها،ازبین بردن مو خوره و وزی مو اشاره کرد.

 

سخن آخر

پس در نهایت شما در ابتدا با تغذیه درست سپس با نکاتی ریزی مثل شانه نکردن مو های خیس ،استفاده از شانه های دانه درشت،خشک کردن مو ها بعد از حمام با پارچه نخی و …می توانید از وزی بیشتر و آسیب دیدگی مو ها جلو گیری کنید شما با استفاده از روغن های طبیعی قبل و بعد از حمام بر روی مو ها می توانید اقدامات پیشگیرانه ای را در رابطه با مو های خود انجام دهید.

در نظر داشته باشید هر کار احیایی بر روی مو ها موقتی می باشد. و شما بعد از این کارها باید اقدامات مراقبتی ویژه و مخصوصی انجام دهید تا موهایتان از صافی در نیاید و به خوش حالتی و براقیت روز اول باقی بماند. البته هرگز فراموش نکنید که بعد از کراتین مو های خود از شامپوهای بدون سولفات و روغن های مخصوص استفاده نمایید و به توصیه های آرایشگران و متخصصین مراکز تخصصی عمل کنید تا از نتایج کار خرسند شوید. و تا سالیان سال به این کار ادامه دهید و از موهای ابریشمی خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.