مجله آموزشی

کراتین مو

کراتین مو و انواع کارهای زیبایی مربوط به بانوان

در این مقاله سعی بر این بوده است : در ارتباط با کراتین مو و انواع کارهای زیبایی مربوط به بانوان توضیح داده شده است

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

کراتین مو و انواع کار های زیبایی مربوط به بانوان

بسیاری از آرایشگاه ها به طور رایگان کراتین را انجام می دهند و علت آن هم جذب مشتری می باشد. حال سوال اصلی این است که چگونه این کار انجام می شود ؟

آرایشگاه ها تنها پول مواد را که آن هم وارداتی است را از مشتری می گیرند و پول دستمزد به علت جذب مشتری دریافت نمی شود .

کراتین مو امری حرفه ای است که نیاز به تجربه و تخصص دارد حتما برای انجام کراتین مو به مراکز با تجربه در این امر مراجعه کنید. چرا که موهای شما زیبایی شماست و نباید به راحتی آن را به دست هر آرایشگری بسپارید.

مزایای کراتین مو و بوتاکس به شرح ذیل می باشد:

۱-افزایش اعتماد به نفس

۲-صرفه جویی در زمان و هدر ندادن وقت برای صاف کردن مو

3-تقویت پیاز مو به وسیله کراتین مو

حتما به این نکته توجه کنید که برای انجام کراتین مو یک روز کامل وقت بگذارید. و در آن روز وقت برای کار دیگر نگذارید چرا که کار کراتین مو امری زمان بر است و نیاز به صبر و حوصله  فراوان دارد .

مواد انتخابی در کراتین مو بسیار مهم است و این کار توسط یک متخصص مو انجام می شود. یک متخصص مو با تجربه به راحتی و تنها با یک بار مشاوره به شما می گوید مقدار مناسب مواد برای انجام کراتین مو چقدر می باشد. و بهترین کاری که می توان با موهای شما انجام داد چیست؟

 انواع کراتین مو

انواع کراتین مو

در این مقاله قصد داریم در رابطه با  چگونگی مواد گذاری کراتین مو صحبت کنیم .

مواد گذاری کراتین مو باید با صبر و حوصله انجام شود در ابتدا موها باید کاملا شسته شود تا عاری از هر گونه گرد و غبار باشد. و بعد موها باید کاملا خشک شود. و در مرحله بعدی امر مواد گذاری که مهمترین آیتم این بخش می باشد شروع می شود .

مواد گذاری کراتین مو باید بسیار حرفه ای انجام شود. یعنی به طوری که کل مو آغشته به مواد شود. و بعد از آن باید به موها استراحت داد تا این مواد جذب موها شود. این زمان با توجه به نوع مو شما متغیر است.

بعد از آن باید موها را به وسیله حرارت داغ کرد تا مواد کراتین مو که بر روی مو گذاشته شده است جذب موها شود. این کار بسیار زمان بر است و نیاز به حوصله فراوان دارد و بعد از این کار، موها به وسیله ی شامپو مخصوص کراتین مو شسته می شود. و تنها با باد سشوار خشک می شود.

برای تهیه شامپو و روغن های مخصوص کراتین مو می توانید از آرایشگری که امر کراتین مو را انجام داده است مشاوره بگیرید.

کاشت ناخن

کاشت ناخن زیبایی خاصی به ناخن های شما می دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. این کار از شکسته شدن ناخن ها جلوگیری می کند. و اگر تا به حال کاشت انجام داده باشید. می دانید که کاشت به وسیله ی پودر بیشترین متقاضی را دارد چرا که جزء بهترین ها می باشد .

به وسیله ی این روش می توانید به ناخن هایتان قد و فرم دلخواه بدهید انجام کاشت ناخن شاید در ابتدا به نظر ساده باشد. ولی نیاز به ابزار خاص و تکنیک های مهم دارد که تنها یک ناخن کار خبره از آن ها آگاه است. در این مقاله مراحل کاشت ناخن را توضیح می دهیم ولی اگر علاقمند به یادگیری هستید. حتما در کلاس ناخنکار های خبره و کاربلد شرکت کنید تا به طور کامل این امر را یاد بگیرید .‌

کاشت ناخن

کاشت ناخن

 کاشت ناخن به وسیله پودر

این کار به وسیله ی پودر و مایع اکریلیک انجام می شود. این روش زیبایی خاصی به ناخن های شما می دهد و باعث استحکام ناخن ها می شود .

اگر جزء افرادی هستید که از شکست ناخن و یا سطح ناهموار ناخن های خود رنج می برید. کاشت ناخن انتخاب خوبی برای شما می باشد .

ابزاری که یک ناخن کار باید آن ها را داشته باشد به شرح ذیل می باشد:

۱-لیکویید یا مایع اکریلیک

۲-پودر

۳-ظرفی کوچک مناسب مایع اکریلیک

۴-قلم مو مناسب

۵-قالب و یا فرمر

۶-سوهان برقی

۷-سوهان دستی

سوهان برقی

سوهان برقی

مراحل کاشت ناخن

به هر میزانی که دوست دارید ناخن های کوتاه داشته باشید ناخن هایتان را کوتاه کنید. و بعد امر مهم کاشت با استفاده از وسایل مانیکور به طور حرفه ای انجام می شود .

با استفاده از ابزار کوتیکول پوست ناخن ها به عقب هدایت می شود تا امر مواد گذاری به درست ترین حالت ممکن اجرا شود.

بعد از این مرحله باید به وسیله ی سوهان برقی ناهمواری های سطح ناخن گرفته شود تا سطح یک دست برای مواد گذاری آماده شود .

سپس مرحله ی مواد گذاری شروع می شود کاشت به وسیله ی پودر با استفاده از یکی از تکنیک های کاشت ناخن انجام می شود .

نام این وسیله فرمر می باشد ، این نوع کاشت برای کاشت ناخن هایی بلند تر از ناخن های واقعی شما وکاشت با استحکام تری کاربرد دارد. و کاشت به وسیله ی فرمر باعث زیبایی دو چندان ناخن های شما می شود.

مراحل کاشت ناخن

مراحل کاشت ناخن

مواد گذاری به وسیله ی پودر

در روش مواد گذاری به وسیله ی پودر به یک قلم مو احتیاج دارید ابتدا در یک ظرف کوچک مقداری مایع اکریلیک ریخته می شود و بعد به وسیله ی قلم مو ابتدا مقداری مایع برداشته می شود. بلافاصله بعد از آن از مواد پودری برداشته می شود .

شیوه ی گذاشتن این مواد بر روی ناخن نیاز به تبحر و تخصص دارد. بعد از گذاشتن این مواد بر روی ناخن می توانید فرمر را بردارید و به وسیله سوهان اطراف ناخن را مرتب کنید .

تمامی مراحل ناخن به شرح بالا می باشد. که در ابتدا شاید به نظرتان راحت باشد ولی امری تخصصی و پیچیده است.

به وسیله ی این نوع کاشت می توان تیپ های مختلف ناخن را اعم از گرد ، نوک تیز ، مربع و گلدانی ایجاد نمود.

در امر سوهان کشی باید ابتدا از سوهان دستی استفاده کرد و اطراف ناخن را نظم داد و بعد به وسیله ی سوهان برقی ناخن را منظم کرد.

تاپ کات آخرین مرحله برای کاشت می باشد در این مرحله این لایه بر روی ناخن کشیده می شود. تا هم از لاک زده شده محافظت کند و هم از مواد کاشت ناخن محافظت کند .

در این مقاله به انواع کاشت پودری ناخن اشاره می کنیم:

۱-کاشت پینک و یا صورتی بر روی ناخن

۲-پودر کریستالی بر روی ناخن

۳-پودر کاور کاشت

۴-پودر رنگی کاشت

کاشت پودری

کاشت پودری

پودر صورتی و یا پینک:

همانطور که از اسمش مشخص است این مواد در حالت پودری هم به رنگ صورتی است و زمانی که با مایع اکرولیک قاطی می شود رنگ صورتی ملایمی به ناخن ها می دهد و این نوع پودر کاور زیادی ندارد و برای کاشت های ساده مناسب می باشد .

پودر کریستالی:

این مواد در حالت عادی سفید هستند و بلافاصله بعد از قاطی شدن با مایع اکرولیک به رنگ شیشه در می آید و این نوع کاشت هم مانند پودر پینک از کاور بالایی برخوردار نیست و سطح زیرین خود را به خوبی نمایش می دهد.

پودر کاور :

کاشت این پودر در سه رنگ کرم هلویی و صورتی موجود است که رنگ صورتی طالب فراوانی در بین خانم ها دارد این پودر از کاور بالایی برخوردار است.

پودر رنگی :

این پودر در رنگ های متنوع تولید شده است و دارای کاور بالایی است و مناسب خانم هایی است که تنوع رنگی را در عین سادگی دوست دارند.

انواع کاشت پودری ناخن

انواع کاشت پودری ناخن

از خاویار تراپی چه می دانید ؟

خاویار تراپی و کراتین مو یکی از روش های تراپی می باشد در این روش که به وسیله خاویار انجام می شود. املاح و مواد معدنی مورد نیاز مو ، به مو رسانده می شود. این مواد شامل ویتامین هایی نظیر ویتامین آ که از ریزش مو جلوگیری می کند ساخته شده است. این مواد از اسید های چرب امگا 3 تشکیل شده است. که این ماده کمک می کند موهای شما مرطوب باقی بماند .

خاویار تراپی

خاویار تراپی جزو نادر ترین تراپی هایی است که بعد از یک جلسه کاملا اثر آن مشهود می شود. اگر بخواهیم به خواص خاویار تراپی بپردازیم بهتر است موادی که از طریق این امر یعنی خاویار تراپی به موهای ما تزریق می شود را نام ببریم. این مواد عبارت است از اسید آمینه ها ، اسید چرب ، پروتئین و .‌‌.. که این موارد سبب احیا و بازسازی فوق العاده موها می شود ‌.

سوالی که مطرح می شود این است که خاویار تراپی و کراتین مو  برای چه نوع موهایی مناسب است؟

۱-برای افرادی که از موهای کم حجم رنج می برند.

۲-افرادی که موهایی نازک دارند و به دنبال راهی برای حجم بخشیدن به آن هستند.

۳-موهایی که آسیب دیده است.

۴-موهایی که به طور مداوم رنگ و دکلره شده است.

۵-موهایی که شفافیت خود رو از دست داده است و کدر شده است.

۶-موهایی که پر از گره است و به سختی شانه می شود .

خاویار تراپی

خاویار تراپی

سوال اساسی این است که اصلا چرا خاویار برای موها مناسب است؟

پاسخ به این سوال بسیار راحت می باشد چرا که این ماده دارای مواد معدنی و املاح فراوانی می باشد ، از اثرات خاویار تراپی می توان اینگونه گفت که این روش باعث مرطوب سازی موها می شود و باعث مقاوم کردن موها می شود و به موها شفافیت می بخشد و دقیقا اثری مانند کراتین مو را دارد.

این روش فقط مناسب افراد با موهای آسیب دیده نیست دقیقا مانند کراتین مو این روش به موهای سالم هم دوام می بخشد و باعث سالم ماندن آن ها می شود ‌.

 

حال سوال اصلی این است که خاویار تراپی چگونه انجام می شود؟

پس از شستن کامل موها ماسک خاویار بر روی موها ماساژ داده می شود در مرحله ی بعد باید موها به وسیله ی یک شانه دندانه درشت ، شانه شود. و بعد به وسیله ی یک کلاه موها را بسته و یا در اصطلاح موها اسیر شوند .

این کار زمان بر است و با توجه به تشخیص متخصص مو انجام می شود و در مرحله ی بعد باید موها را در یک قلع پیچید و به مدت ۲۰ دقیقه الی نیم ساعت به آن حرارت داد چرا که این ماسک به وسیله حرارت دیدن بهتر عمل می کند .

از اکستنشن مو چه می دانید ؟

در ابتدا به انواع روش های اکستنشن مو می پردازیم 

۱-اکستنشن چسبی کراتین مو

۲-اکستنشن تاری مو

۳-اکستنشن دوختی مو

۴-اکستنشن کلیپسی مو

۵-اکستنشن بافتی خطی

۶-اکستنشن بافتی

۷-اکستنشن حرارتی

۸-اکستنشن به وسیله ی گره

۹-اکستنشن به وسیله ی چسب کراتین مو

۱۰-اکستنشن مو های متصل بهم

اگر بخواهیم به مراقبت های بعد از اکستنشن مو اشاره کنیم به شرح ذیل می باشد:

۱-اگر از اکستنشن موی طبیعی استفاده می کنید نیاز به مراقبت چندانی ندارد تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که حتما برای شانه کردن موها از شانه دندانه درشت استفاده کنید .

۲-برای هر حمام حتما از شامپو و یا کرم های ویتامینه مو استفاده کنید تا از خشک شدن موهای اکستنشن شده جلوگیری شود.

۳-برای شانه کردن موها از برس و شانه های مخصوص اکستنشن استفاده کنید و به صورت مرحله ای این کار را انجام دهید که معمولا از بالا به سمت پایین شانه می شود.

۴-هنگام شانه زدن موها ، موها را به آرامی شانه بزنید.

۵-از شانه و برس های نرم مخصوص اکستنشن مو استفاده کنید .

۶-از قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور خورشید خودداری کنید .

۷-در هنگام صبح و برای شانه کردن موها از شانه دندانه درشت استفاده کنید .

۸-بهتر است از کلیپس و هدبند پرهیز کنید چرا که باعث آسیب به موهای اکستنشن شده می شود .

۹-برای درخشندگی موها بهتر است هفته ای یک بار ساقه های مو را به وسیله روغن آرگان چرب کنید.

۱۰-بهتر است که از بستن موها به صورت دم اسبی پرهیز کنید چرا که باعث آسیب به موها می شود .

۱۱-در هنگام خوابیدن بهتر است موهایتان را یا در بالا ببندید یا ببافید تا از خوابیدن بر روی موها جلوگیری شود و آسیبی به موها وارد نشود .

۱۲-برای رنگ کردن موهایتان به آرایشگاه بروید.

۱۳-هرگز از تافت و مواد این چنینی استفاده نکنید چرا که استفاده از این مواد باعث جدا شدن چسب اکستنشن مو می شود .

۱۴-هرگز موها را مرطوب رها نکنید و حتما موها را خشک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.