مجله آموزشی

کراتین مو زیبایی و سلامتی را به موهای شما باز می گرداند.

در ابتدا در خصوص کراتین مو توضیحاتی داده شده است که به چه صورتی انجام می شود و مناسب برای چه اشخاصی می باشد پس از آن به توضیحاتی در مورد بوتاکس مو و ابریشم سازی مو پرداخته شده است و در انتها به مزایای هر روشی که منجر به صافی مو می شود، پرداخته شده است.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

کراتین مو زیبایی و سلامتی را به موهای شما باز می گرداند.

اصلا کراتین مو چیست؟ کراتین نوعی پروتئین در ساقه موها می باشد که سبب صافی و شفافیت موها می شود. کراتین مو از وز شدن موها جلوگیری می نماید. از این روش برای زیبایی و به سلامتی رساندن موها استفاده می گردد.

آلفا کراتین و بتا کراتین دو نوع از انواع مدل های کراتین می باشند.

کراتین روشی موقتی در صافی موها می باشد. در آرایشگاه های بانوان و مرکز تخصصی کراتین مو ، موها را با این مواد پوشش می دهند. و سبب ابریشم سازی موها می شوند با این روش می توان باعث احیا موهای آسیب دیده نیز شد.

آرزوی اغلب بانوان داشتن موهای ابریشمی و صاف و سالم است. با استفاده از این روش نمی توان به صافی دائمی مو رسید. و اما به صورت موقت می توان از لختی و سلامت موها لذت برد.

امروزه با دستگاه هایی که در آرایشگاه ها و مراکز تخصصی موجود می باشد. دیگر لختی و صافی موها آرزویی دست نیافتنی نمی باشد. البته در منزل هم می توان موها را کراتین کرد اما حتما از محصولات مناسب و با کیفیت باید استفاده کرد و اصلا نباید توقع نتیجه ای مثل آرایشگاه ها و مراکز تخصصی این کار را داشت.

کراتین مو چیست؟

کراتین مو چیست؟

 

آیا از کراتین مو برای موهای رنگ شده هم ‌می توان استفاده کرد؟

درجواب باید گفت بله ، شما هم می توانید موهای خود را رنگ کنید. و هم می توانید از کراتینه مو استفاده کنید و موهایی صاف و ابریشمی را تجربه نمایید. اما حتما به یاد داشته باشید از این روش برای خانم های باردار به هیچ عنوان استفاده نگردد.

کراتین مو را برای موهای دارای موخوره ، موهای کم پشت ، موهای وز و آسیب دیده استفاده کرد‌ ، بوتاکس مو سبب نرمی و سلامتی موها می شود.

روش کراتین مو روشی جدید برای احیا موها می باشد. که در بین افراد مشهور دنیا طرفداران بسیاری دارد. این روش راه درمان موهای آسیب دیده و احیا این مدل از موها می باشد که با پر کردن موها این

عمل انجام می شود.

بوتاکس ، وز موها و آسیب دیدگی آن ها را از بین می برد. و برای موهایی که درخشش ندارند یا حجم کمی دارند مناسب می باشد.

بوتاکس چگونه عمل می کند؟

بوتاکس هم‌ مانند کراتین هزینه بر می باشد و بستگی به حجم و قد مو دارد ولی در عوض این هزینه درخشندگی ، زیبایی ، سلامت را به موهای شما هدیه می کند.

محصولات زیادی برای انجام این کار در بازار موجود است که سالن ها و مراکز تخصصی می توانند از این محصولات برای انجام بوتاکس مو استفاده نمایند.

وقتی بوتاکس به کف سر تزریق می شود باعث کاهش تعریق در ناحیه کف سر می شود و فرد بسیار کم عرق می کند درمان های زیادی موجود می باشد که بوتاکس یکی از این درمان ها است.

"<yoastmark

بوتاکس برای چه کسانی مناسب است؟

بوتاکس برای کسانی که موهای وز و فر دارند و موهای آن ها به هم‌گره می خورد. یا موهای شکننده و آسیب دیده و کدری دارند مناسب است با این روش افراد به موهایی نرم ، صاف ، سالم، براق ، درخشنده و بدون هیچ گونه فری یا وزی می رسند و تا چندماه می توانند از موهای زیبا و سالم خود لذت برده و حس جدید و فوق العاده ای را تجربه کنند.

خانم های باردار افرادی هستند که استفاده از بوتاکس برای آن ها توصیه نمی شود. زیرا ممکن است دارای ضررهای بسیاری باشد.

مواد تشکیل دهنده بوتاکس مو شامل: روغن خاویار، ویتامین ب ۵، ویتامین ای و کلاژن می باشد. که سبب نرمی و لطافت مو تغذیه مو و احیا مو است و تا حد خیلی زیادی می تواند موخوره و وزی مو را کاهش داد.

روش انجام بوتاکس مو به چه نحو می باشد؟

ابتدا موها و کف سر را به صورت کامل شستشو داده تا بدون هرگونه آلودگی و چربی شود. به یاد داشته باشید نباید برای این کار از نرم کننده و ماسک مو استفاده کنید. بعد از پایان این مرحله موها را شانه زده تا بدون گره باشند و موها صاف و یکدست شوند.

سپس موها را دسته بندی کرده و مواد بوتاکس را بر روی هر دسته گذاشته و صبر کنید. این مواد جذب موها شود با ماساژ دادن می توانید این مواد را به طور کامل جذب مو کرده به طوری که به همه جا نفوذ کنند.

این کار زمان مشخصی دارد و زمان آن حداکثر ۴۵ دقیقه است و بعد از این کار موها را به طور کامل شستشو داده تا تمام مواد از سطح مو پاک گردد. مرحله بعد سشوار کشیدن موها به صورت عمودی است تا موها صاف گردد.

اگر می خواهید موها ابریشمی و شلاقی و صاف باشند می توانید از اتو مو استفاده کنید. باید از بهترین مواد استفاده کنید تا به موهایتان هیچ گونه آسیبی نرسد. بهتر است برای انجام این کار به آرایشگاه های معتبر و مراکز تخصصی این کار مراجعه فرمایید.

کسانی که به طور زیادی از رنگ مو ، دکلره ، سشوار یا اتو مو استفاده می کنند. روش بوتاکس روشی مناسب برای احیا موهای آن ها می باشد که به طور متوسط باتوجه به نوع و جنس مو های افراد بین  ۲تا ۵ ماه این روش برروی موها ماندگاری دارد.

"<yoastmark

چرا بوتاکس مو؟

در این روش از مواد طبیعی برای صافی مو استفاده می شود پس در نتیجه هیچگونه آسیبی به موهای افراد وارد نمی کند و روشی کاملا مناسب و ایمن برای احیا موها می باشد حتی بعضی مواقع می توان از این روش برای درمان بعضی از مشکلات مثل شوره سر استفاده نمود، بوتاکس به عمق موها نفوذ کرده و موهارا به صورت عمقی از درون و بیرون احیا می کند بعضی مواقع این روش از ریز موهای افراد هم ‌جلوگیری می کند.

پس نتیجه می گیریم بوتاکس مو برای افرادی که از خشکی و شکنندگی‌موهای خود  از نازکی و کم حجم بودن آن ها ، از کدر بودن و فر و وز بودن موهای خود شکایت دارند روشی کاملا بی خطر می باشد که موها را احیا کرده و به صورت عالی و عمقی موها را آب رسانی و بشاش می کند.

مراقبت های بعد بوتاکس مو

بعد از بوتاکس یک سری کارهای مراقبتی نیاز است که انجام شود. از جمله دکلره و رنگ ‌نکردن موها و اینکه موها را بعد از بوتاکس تا ۲روز با کشش و کلیپس نبندید.

برخی از مراکز در ازای دریافت هزینه مواد کراتین رایگان برای مشتریان خود انجام می دهند. تا همه افراد به آرزوی خود در مورد لختی و ابریشم سازی مو برسند. بعضی از این مراکز چون مواد کراتین را خودشان وارد می کنند و واسطه ها حذف می گردد. پس با قیمت مناسب تری کراتین را برای افرادی که خواهان این امر هستند انجام میدهند.

البته مواد کراتین بسیار گران هستند و سالن هایی برای جذب مشتریان بیشتر تصمیم به انجام کراتین رایگان فقط در ازای دریافت هزینه مواد می گیرند. تا افراد بیشتری برای انجام این کار اقدام نمایند. و موهای خود را صاف و یکدست کنند. شما بدون هیچگونه نگرانی در این مراکز موهای خود را کراتین و احیا کنید. زیرا افرادی که در این مراکز کراتین را انجام‌ می دهند افراد کاربلد و ماهری هستند که شماره با موهای لخت و زیبا آشنا می کنند تا شما از نتیجه کار بسیار لذت ببرید.

مزایای کراتین مو

کراتین مو  مزایاهای مختلفی دارد. که باعث حجیم نشان دادن موهای کم پشت، جلوگیری از وز شدن موها ، راحت شانه زدن موها، شستشو راحت موها ، شفافیت و سلامت آن ها و ابریشم سازی موها می گردد. وقتی موها کراتین می شود دیگر حالت دادن به آن ها کار سختی نیست. و لازم نیست از وسایل گرمایشی مثل سشوار و اتو موکه ضررهای زیادی به ساقه و بافت موها می زند استفاده کرد .

هرچقدر موها فر و وز باشد با استفاده از این روش موهایی صاف و یکدست به دست می آورید موهایی با شفافیت و صافی مثل تارهای ابریشم.

مزایای کراتین مو

مزایای کراتین مو

قبل از کراتین مو چه کارهایی انجام دهیم؟

قبل از انجام کراتین موهای خود را به یک متخصص این کار نشان داده. و مطمئن شوید که این روش برای موهای شما مناسب می باشد. و نتیجه رضایت بخشی از انجام این روش برای شما به ارمغان می آورد.

هیچگاه برای انجام این کار به آرایشگران تازه کار یا غیر متخصص مراجعه نکنید. زیرا این کار می تواند آسیب های جبران ناپذیری به موهای شما وارد گرداند.

برای کراتین کردن مو مراحل سخت و زیادی در پیش دارید. ابتدا موهای شما کاملا شستشو داده و موها به دسته های کوچک تقسیم می شوند. و مواد کراتینه را به هر دسته زده و با گرما دادن سبب جذب مواد به موها و فعال شدن کراتینه موها و صاف و ابریشمی شدن موها می شوند. سپس موها را شستشو داده و خشک می کنند. و روند کراتین مو به پایان می رسد و شما با موهای صاف و ابریشمی مواجه می شوید.

مراقبت های مخصوص کراتین

کراتین مو مراقبت های مخصوص به خود را دارد. آرایشگر با توجه به جنس موهای شما شامپو مخصوص ومناسب را به شما پیشنهاد می دهد. و شما تا ۴۸ ساعت نباید موهای خود را شستشو دهید به این کار قرنطینه مو می گویند.

درنظر داشته باشید هرچقدر مراقبت شما از موهایتان بیشتر باشد. مدت زمان ماندگاری کراتین مو بیشتر می شود. و شما بیشتر از موهای صاف و سالم خود لذت می برید. این روش تا الان و در حال حاضر هیچ ضررثابت شده ای نداشته است.

هم خانم ها و هم آقایان از این روش می توانند استفاده نمایند. و بعد از انجام این روش به راحتی موهای خود را شانه زده یا حالت دهند و در کمترین زمان ممکن موهای خود را آراسته نمایند. و تا مدتها به هیچگونه نرم کننده برای موهای خود نیاز نداشته باشند.

شامپو مخصوص

شامپو مخصوص

انواع کراتین مو

کراتین مو دو مدل است. کراتین مو برزیلی(صافی)  و کراتین مو احیایی. با تشخیص آرایشگر شما باتوجه به جنس موهای شما یکی از این دو مدل برای شما استفاده می گردد.

به عنوان مثال کسانی که موهای خیلی فر و مجعد دارند کراتین مو برزیلی برای آن ها  مناسب تر می باشد. و در عین حال حجم مو حفظ می گردد افراد متخصص مواد کراتین را به موها می زنند با یک برس گرد موها را خشک می کنند و با اتو مو مخصوص موهارا صاف می کنند. زمان این روش باتوجه به حجم و قد موی مشتری متفاوت می باشد.

اما کسانی که موهای فر دارند کراتین احیایی روشی مناسب برای این افراد می باشد.  زیرا کراتین احیایی فقط وز بودن موها را می گیرد و حالت و فری موها را تغییری نمی دهد. در این روش موها را با مواد کراتین از فرق سر تا نوک پوشش می دهند. و با استفاده از اتو مو حرفه ای و سشوار موهارا صاف و خشک می کنند.

کراتین مو روشی موقتی برای صافی موها

کراتین مو روشی موقتی برای صافی موها می باشد که ماندگاری آن به جنس و مدل موها مربوط می باشد. و از ۳ماه تا یکسال باتوجه به نوع مو متفاوت می باشد.

این روش البته با توجه به مزایای خوبی که دارد در کنار خود قیمت بالایی هم دارا می باشد. که برای بعضی از افراد قابل استفاده نمی باشد. و بعد از انجام این روش باید شامپوهای بدون سولفات تهیه و مصرف شود که آن هم هزینه بالایی دارد

بعد از از بین رفتن کراتین موها به حالت قبل خود بر می گردند و دوباره فر و وز می شود .

موادی که برای کراتین استفاده می گردد در حالت عادی مضرنیستند. و به موها آسیب نمی زنند  مگر اینکه از مواد بدون نام و نشان و بی کیفیت استفاده شود. که آسیب غیر قابل جبرانی به موها وارد می کند. و یا اینکه افراد غیر متخصص و کار نابلد این کار تخصصی را انجام دهند. که در این صورت هم لطمات غیر قابل جبرانی وارد خواهدآمد.

صافی مو

صافی مو

کراتین حساسیت و آلرژی؟

البته بعضی افراد ممکن است به این مواد کراتین حساسیت و آلرژی داشته باشند که سبب قرمزی و خارش در این افراد خواهد شد. این عوارض البته برای کسانی که به بوتاکس مو هم حساسیت دارند صدق می کند.

یک سری روش ها برای خوش حالتی موها هم وجود دارد که با استفاده از آن می توانید موهای خوش حالتی داشته باشید.

مثل:شستشو درست موها ،اگر هرروز استحمام‌ می کنید حتما از شامپوهایی استفاده نمایید که بدون سولفات است و موهای خود را به آرامی از کف سر تا ساقه شستشو دهید. از‌چنگ زدن موها بپرهیزید زیرا این امر سبب گره خوردن موها و وز شدن آن ها می گردد.

هیچوقت زمانی که از حمام آمدید موهای کاملا خیس خود را شانه نزنید. زیاد موها کش آمده و سبب ریزش مو های شما می شود بعد از مدت زمانی کلا ساختار مو را تخریب کرده. و دیگر شما موهایی صاف و شفاف ندارید. شانه های دانه درشت بهترین مورد برای شانه کردن موهای فر و وز و مجعد می باشد. موهای خود را با پارچه نخی خشک نمایید و نم آن را بگیرید.

رژیم غذایی سالم و مناسب سبب درخشندگی و استحکام موها می شود. نوشیدن آب زیاد در طول روز سبب می شود آب کافی به موها برسد و موها طراوت و نشاط کافی داشته باشند. آب کافی باعث شادابی و براقیت موها و نرمی آن ها می شود استفاده از محصولات ارگانیک و سالم و سبزیجات در وعده های غذایی روزانه نقش به سزایی در سلامت و شادابی موها دارد.000 پروتئین ها و ویتامین های کافی اگر حذب بدن شود برای سلامتی ما بسیار سودمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.