مجله آموزشی

چرا مو هایم بلند نمیشود ؟ بررسی علت بلند نشدن موها

زمان رشد موی تمام انسان ها تقریبا یکسان است. اما در برخی از مواقع ممکن است مو با مشکلاتی مواجه شود که این مشکلات علت بلند نشدن موها هستند. به طور کلی مراقبت از موهای بلند نسبت به موهای کوتاه از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا موی بلند سریع تر خشک و وز می شود.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

موی بلند یکی از عوامل زیبایی در بانوان است. به همین دلیل است که اکثر بانوان به موی زیبا و بلند علاقه مند هستند. اما نکته قابل توجه نحوه مراقبت و حفاظت از موهای بلند است. در صورتی که روند مراقبتی و بهداشتی موهای بلند به درستی انجام نشود، پس از مدتی موها دچار آسیب دیدگی می شوند. شاید برای شما نیز این مشکل پیش آمده باشد که پس از مدتی متوجه بلند نشدن موهای خود شده باشید. در این صورت است که به دنبال علت بلند نشدن موها خواهید رفت. معمولا موی تمامی انسان ها در طول مدت زمانی مشخص به یک اندازه رشد می کند. بنابراین اگر احساس کردید که موهای شما روند رشد طبیعی خود را طی نمی کنند، قطعا با مشکلاتی روبرو هستند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با علل بلند نشدن موها به طور کامل آشنا کنیم.

 

چرا مو هایم بلند نمیشود ؟

چرا مو هایم بلند نمیشود ؟

 

علت بلند نشدن موها چیست؟

همانطور که گفته شد زمان رشد موی تمام انسان ها تقریبا یکسان است. اما در برخی از مواقع ممکن است مو با مشکلاتی مواجه شود که این مشکلات علت بلند نشدن موها هستند. به طور کلی مراقبت از موهای بلند نسبت به موهای کوتاه از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا موی بلند سریع تر خشک و وز می شود. همچنین نحوه شستن آن به زمان بیشتری نیاز دارد. بنابراین در صورت عدم رسیدگی به آن ها ممکن است دچار مشکلات مختلفی مانند چربی بیش از حد، موخوره، وز شدگی و … شوند. در این صورت ریشه موها نیز آسیب پذیر شده و در نهایت رشد آن ها کاهش می یابد. از طرفی علت بلند نشدن موها می تواند برخی از عادت های منفی باشد. بنابراین در صورت ترک این عادت ها می توان از آسیب دیدگی بیشتر موها جلوگیری نمود.

  • استفاده بیش از حد رنگ مو :

یکی از ابتدایی ترین عادت هایی که علت بلند نشدن موها است، رنگ کردن بیش از اندازه آن ها است. استفاده بیش از حد مواد دکلره و رنگ می تواند روغن طبیعی موها و همچنین لایه ای از کوتیکول مو را از بین ببرد. این مشکل پس از مدتی منجر به آسیب دیدگی موها می شود. در این صورت رشد موهای آسیب دیده با تاخیر روبرو خواهد شد.

  • استفاده زیاد از دستگاه های حرارتی :

دیگر علت بلند نشدن موها استفاده بیش از اندازه دستگاه های حرارتی مانند اتو مو و سشوار است. از آنجایی که این دستگاه ها بلافاصله رطوبت موها را از بین می برند، منجر به ضعف موها می شوند. بنابراین استفاده طولانی مدت از آن ها منجر به موخوره و شکستگی موها می شود و رشد آن ها را متوقف می نماید.

 

عادت هایی نامناسب کاهش دهنده رشد مو :

  • استفاده از مواد آرایشی و مراقبتی بی کیفیت
  • دیر شستن موها
  • استفاده از شانه و برس آلوده

 

علت بلند نشدن موها چیست؟

علت بلند نشدن موها چیست؟

 

مهم ترین علت بلند نشدن موها

بسیاری از بانوان علت بلند نشدن موها و متوقف شدن روند رشد آن ها را باور ندارند. به همین دلیل زمانی که با این مشکل روبرو می شوند، فکر می کنند که هیچ راهی برای درمان آن وجود ندارد. در صورتی که دلایل مختلفی وجود دارند که منجر به توقف رشد موها می شوند و شناخت آن ها می تواند به رفع این مشکل کمک نماید. علاوه بر عادت های منفی که منجر به متوقف شدن رشد موها می شوند، دلایل دیگری نیز وجود دارند که در بروز این مشکل نقش دارند. این دلایل عبارتند از:

  • موخوره :

اصلی ترین علت بلند نشدن موها وجود موخوره است. موخوره از جمله مشکلات موها می باشد که اکثر بانوان با آن مواجه شده اند. زمانی که ساقه موها چند شاخه می شوند، به این معناست که موها دچار موخوره شده اند. در این صورت پس از مدت کوتاهی چند شاخه شدن موها از نوک مو به سمت بالای آن حرکت می نماید. این موضوع منجر به خشک و وز شدگی موها می شود. که علاوه بر زیبایی، سلامت موها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. هرچه میزان خشکی موها افزایش پیدا کند، روند رشد آن ها نیز کندتر می شود. بنابراین موخوره را می توان اصلی ترین علت بلند نشدن موها دانست.

  • عدم سلامتی پوست سر :

مشکل پوستی در قسمت سر نیز علت بلند نشدن موها محسوب می شود. در برخی از مواقع ممکن است پوست کف سر دچار بیماری هایی مانند شوره، کمبود ویتامین، قارچ های پوستی و … شود. این بیماری ها بخش زیرین پوست و ریشه موها را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. به همین دلیل تاثیرات نامطلوبی روی رشد موها خواهند داشت و رشد آن ها را کندتر خواهند نمود.

 

مهم ترین علت بلند نشدن موها

مهم ترین علت بلند نشدن موها

 

عوامل تاثیرگذار در تغذیه مو و افزایش رشد آن ها

عوامل مختلفی وجود دارند که در تغذیه مو و رفع علت بلند نشدن موها تاثیرگذار هستند. بنابراین توجه به آن ها می تواند به تسریع رشد موها کمک نماید. همچنین اختلال در این عوامل می تواند دلیلی برای عدم رشد موها شناخته شود. مهم ترین این عوامل عبارتند از:

  • ژنتیک :

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند علت بلند نشدن موها نیز باشد، عوامل ژنتیکی است. سلامت موها و جنس آنها تا حد نسبتا زیادی به ژنتیک انسان برمی گردد. بنابراین هرگونه اختلال در ژنتیک می تواند به سلامت موها نیز آسیب بزند. در صورتی که مشکلات ژنتیکی وجود داشته باشد، رسیدگی به موها نیز نمی تواند تاثیر زیادی در رشد موها داشته باشد. اما استفاده نمودن از برخی تکنیک های درمانی، می تواند به حفظ موهای موجود و تقویت آن ها کمک نماید.

  • سن :

بالا رفتن سن نیز می تواند علت بلند نشدن موها باشد. در بسیاری از مواقع افزایش سن موجب می شود تا ریشه موها ضعیف شوند و رشد آن ها کاهش پیدا کنند. از طرفی با بالا رفتن سن میزان چربی طبیعی موها کاهش می یابد و موها خشک و وز می شوند. در این صورت موها شکننده تر شده و رشد آن ها نیز کم می شود.

  • تغذیه :

استفاده از رژیم غذایی نامناسب نیز می تواند علت بلند نشدن موها باشد. هنگامی که از تغذیه سالم و مقوی استفاده نشود، مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز مو به آن نمی رسد. در این صورت ضخامت موها کاهش می یابد و ریشه آن ها نیز آسیب می بیند. به طور کلی برای حفظ سلامت موها مصرف برخی از مواد غذایی مانند تخم مرغ، اسفناج، ماهی، مرغ، غلات و … ضروری است. بنابراین در صورت عدم استفاده از آن ها در رژیم غذایی، موها ضعیف شده و رشد آن ها با تاخیر روبرو خواهد شد.

 

عوامل تاثیرگذار در تغذیه مو و افزایش رشد آن ها

عوامل تاثیرگذار در تغذیه مو و افزایش رشد آن ها

 

عوامل موثر در حفظ سلامت پوست و موی سر

همانطور که گفته شد عوامل مختلفی وجود دارند که ممکن است علت بلند نشدن موها باشند. اما نکته قابل توجه این است که برای داشتن موهای سالم و بلند، سلامتی پوست سر الزامی است. بنابراین در صورتی که پوست سر دچار بیماری شده باشد، ابتدا باید برای درمان آن اقدام نمود. سپس می توان با کمک روش های مختلفی به تقویت و احیاء موها پرداخت. از طرفی عواملی که تاثیرات منفی روی پوست سر دارند، می توانند به صورت مستقیم نیز سلامت موها را تحت تاثیر قرار دهند و رشد آن ها متوقف نمایند. با توجه به این موضوع حفظ سلامت پوست سر و موها اولین کاری است که باید برای حفظ روند نرمال رشد موها انجام داد.

به طور کلی در صورتی که علت بلند نشدن موها را نشناسید و از بروز آن ها جلوگیری نکنید، نمی توانید موهای بلند و زیبایی داشته باشید. بنابراین سعی کنید عوامل موثر در حفظ سلامت موها مانند تغذیه مناسب، استفاده از روش های مراقبتی اصولی و … را جدی بگیرید. همچنین در صورتی که از عادت های منفی برخوردار هستید، هرچه سریع تر برای ترک آن ها اقدام نمایید. در این صورت می توانید رشد طبیعی و نرمال موهای خود را شاهد باشید و در عین حال زیبایی آن ها را نیز حفظ کنید. از طرفی استفاده نمودن از محصولات حالت دهنده مانند ژل و تافت مو نیز می توانند منافذ موها را ببندند. که در نهایت از تغذیه آن ها جلوگیری می نمایند و رشد آن ها را متوقف می کنند. بنابراین استفاده از این محصولات را نیز به حداقل برسانید.

 

عوامل موثر در حفظ سلامت پوست و موی سر

عوامل موثر در حفظ سلامت پوست و موی سر

 

کراتین مقدم

در صورتی که به موهای بلند علاقه مند هستید و به دنبال احیاء رایگان آن ها می باشید، بهتر است نکات فوق را جدی بگیرید. اما اگر به هر دلیلی نمی توانید به خوبی از موهایتان مراقبت کنید، یا اینکه موهای آسیب دیده ای دارید، می توانید روش های دیگری را برای احیا و صافی موهای خود انتخاب نمایید. کراتین مو را می توان یکی از بهترین و موثرترین روش های احیاء و صافی رایگان مو دانست. این روش می تواند به شما در داشتن موهای صاف و بلندتر کمک نماید. کراتین مقدم با بیش از سال ها تجربه به صورت تخصصی در زمینه کراتین رایگان، می تواند به شما کمک نماید تا به خواسته خود دست پیدا کنید.

مرکز تخصصی کراتین مقدم با استفاده از مواد و متریال های بسیار باکیفیت و طبیعی می تواند به شما کمک نماید تا موهای آسیب دیده خود را ترمیم نمایید و مشکلات آن را رفع کنید. از طرفی با صاف نمودن موها (بیشتر بخوانید : بی ضرر ترین روش صافی مو) به بلندتر دیده شدن آن ها کمک می نماید. استفاده از یک تیم حرفه ای و متخصص در زمینه کراتین مو از دیگر ویژگی های فوق العاده این مرکز کراتین است.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.