مجله آموزشی

پس از کاشت مو چه زمانی میتوان مو ها را رنگ کرد ؟

 اگر می خواهید از کاشت مو استفاده نمایید، از رنگ کردن موها را برای مدت زمان قابل توجهی اجتناب نمایید. در صورتی که ضروری می دانید موهای خود را رنگ کنید، حداقل باید 10 روز قبل از کاشت این کار را انجام دهید.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

زمانی که موها ریزش شدید پیدا می کنند، ممکن است مشکلاتی نظیر طاسی و کچلی بروز پیدا کند. این ریزش می تواند بسیار آزاردهنده باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال روش مناسب و موثری برای رفع این مشکل هستند. در این صورت روش های مختلفی برای تقویت موها و بازیابی آن ها وجود دارد، که بهترین و موثرترین آن ها کاشت مو می باشد. استفاده از این روش نیاز به مراقبت های خاصی دارد که عدم توجه به آن ها می تواند منجر به عدم رضایت از نتیجه کاشت شود.

یکی از مهم ترین نکات مراقبتی هنگام کاشت زمان مناسب برای رنگ کردن موها می باشد. با توجه به این موضوع که فولیکول موهای کاشته شده نیاز به زمان مناسب برای تثبیت دارند، نمی توان با آن ها مانند موهای معمولی و طبیعی برخورد نمود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با بهترین و مناسب ترین زمان برای رنگ کردن موهای کاشته شده به طور کامل آشنا کنیم.

 

پس از کاشت مو چه زمانی میتوان مو ها را رنگ کرد ؟

پس از کاشت مو چه زمانی میتوان مو ها را رنگ کرد ؟

 

رنگ کردن موها قبل از کاشت مو

در اکثر مواقع افرادی که برای کاشت مو اقدام می نمایند بخش قابل توجهی از موهای خود را از دست داده اند. اما این موضوع به معنای این نیست که مویی روی سر آنها وجود ندارد. بنابراین ممکن است پیش از اقدام برای کاشت، موهای خود را رنگ نموده باشند. اگر قصد دارید مو بکارید، بهتر است حداقل 10 روز از رنگ کردن موهای شما گذشته باشد.

فراموش نکنید که رنگ مو حاوی مقدار قابل توجهی پراکسید، سفید کننده و دیگر مواد شیمیایی مضر می باشد. به همین دلیل می تواند تاثیرات بسیار مخربی روی فولیکول های مو داشته باشد. علاوه بر این می تواند پوست سر را نیز تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل توصیه می شود اگر می خواهید از کاشت مو استفاده نمایید، از رنگ کردن موها را برای مدت زمان قابل توجهی اجتناب نمایید. در صورتی که ضروری می دانید موهای خود را رنگ کنید، حداقل باید 10 روز قبل از کاشت این کار را انجام دهید. از طرفی حتما برند معتبری را برای خرید رنگ مو انتخاب کنید. هر چقدر کیفیت رنگ موی انتخابی شما بیشتر باشد، احتمال آسیب دیدگی پوست سر نیز کاهش می یابد.

 

بیشتر بخوانید : روش های مراقبت از کوتیکول مو

 

البته در بسیاری از مواقع پزشکان به افرادی که موهای سفیدی دارند توصیه می کنند یک هفته قبل از کاشت مو آن ها را رنگ کنند. زیرا اکثر بانک های مو سفید هستند و در این صورت پیدا نمودن گرافت های مو جهت پیوند بسیار سخت خواهد شد.

 

رنگ کردن موها قبل از کاشت مو

رنگ کردن موها قبل از کاشت مو

 

استفاده از رنگ مو پس از کاشت مو

پس از کاشت مو، فولیکول ها به شدت حساس هستند و وارد مرحله شوک جراحی می شوند. در این دوره هرگونه مواد شیمیایی و مضر می تواند منجر به آسیب دیدگی و از بین رفتن آن ها شود. دوره شوک جراحی معمولا حدود شش ماه طول می کشد، به همین دلیل بهتر است در طول این دوران از رنگ کردن موها، کوتاهی مو و استفاده نمودن از هرگونه مواد حالت دهنده و … اجتناب شود.

به طور کلی پس از کاشت مو حدود شش ماه زمان نیاز است تا موها به ضخامت مناسبی دست پیدا کنند. پس از عبور از این دوره موها ظاهری طبیعی پیدا کرده و فولیکول ها به ثبات می رسند. در این صورت شما می توانید به راحتی موهای خود را فرم دهید و آن ها را به مدل دلخواه خود حالت دهید. البته توجه داشته باشید که پس از این دوران برای کوتاه کردن و یا رنگ کردن آن ها حتما با پزشک خود مشورت نمایید. زیرا هرگونه اقدام بدون تایید پزشک می تواند آسیب های زیادی را متوجه فولیکول های تازه نماید و منجر به از بین رفتن آن ها شود.

قطعا پس از کاشت مو می توان برای رنگ کردن آن ها اقدام نمود. اما بهتر است برای این کار عجله نکنید و اجازه دهید موهای جدید به طور کامل در جای خود تثبیت شوند. از طرفی سعی کنید از رنگ های با کیفیت برای رنگ نمودن موهای کاشته شده استفاده نمایید و این کار را به افراد متخصص و مجرب واگذار کنید. در این صورت احتمال آسیب دیدگی موهای تازه به شدت کاهش می یابد.

 

بهترین زمان رنگ کردن موهای کاشته شده

اگر می خواهید پس از کاشت مو، برای رنگ کردن موها اقدام نمایید، بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید. به طور کلی تشخیص دقیق زمان مناسب برای رنگ کردن موها پس از کاشت آن ها کار نسبتا سختی می باشد. با این وجود پزشک می تواند با توجه به شرایط شما و نتیجه جراحی بهترین و مناسب ترین بازه زمانی را برای رنگ کردن موها مشخص نماید. به طور کلی حداقل زمان لازم برای تثبیت فولیکول های مو 2 تا 6 ماه می باشد. بنابراین تمامی افرادی که از روش کاشت برای پیوند موهای خود استفاده نموده اند، بهتر است 6 ماه پس از کاشت برای رنگ کردن آن ها اقدام کنند. اما در صورتی که برای رنگ کردن موهای خود عجله دارید باید حداقل دو ماه صبر کنید. زیرا پیش از این مدت موها به استحکام لازم نرسیده اند.

 

بیشتر بخوانید : قبل از کراتین مو چه کار هایی لازم است ؟

 

از طرفی پس از کاشت مو بهتر است از رنگ هایی که پایه گیاهی دارند، برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید. این رنگ ها می توانند آسیب های کمتری را متوجه موهای جدید و پیوند شده نمایید. به همین دلیل احتمال ریزش و از بین رفتن فولیکول های تازه پس از رنگ کردن آن ها کاهش خواهد یافت. همچنین توجه داشته باشید که هرگز در فاصله زمانی کوتاه برای دو بار موهای کاشته شده را نباید رنگ کنید. این کار می تواند به شدت فولیکول های جدید مو را دچار آسیب دیدگی نماید و آن ها را تخریب کند.

 

بهترین زمان رنگ کردن موهای کاشته شده

بهترین زمان رنگ کردن موهای کاشته شده

 

نکات قابل توجه در رابطه با رنگ کردن موها پس از کاشت مو

یکی از نکات بسیار مهم در رابطه با رنگ کردن موها پس از کاشت مو، رعایت فاصله زمانی مناسب میان رنگ کردن آن ها می باشد. به طور کلی بهتر است هر سه تا چهار ماه یک بار برای رنگ کردن موها اقدام شود. پس از کاشت مو و عبور از دوران شوک جراحی نیز بهتر است این فاصله زمانی رعایت شود.

  • در صورتی که زمان مناسب برای رنگ کردن موها پس از کاشت رعایت شود و توصیه های پزشک در این زمینه نیز جدی گرفته شود، رنگ مو هیچ عوارضی را متوجه موهای کاشته شده نمی کند. بنابراین رنگ مو به هیچ عنوان منجر به تحریک موها و پوست سر نمی شود و در رشد موها نیز اختلال ایجاد نمی کند.
  • بسیاری از افراد برای رنگ کردن موهای خود در خانه اقدام می نمایند. به همین دلیل یکی از سوالات رایج آن ها پس از کاشت مو این است که باز هم می توانند این کار را انجام دهند یا خیر. به طور کلی پس از کاشت مو بهتر است برای رنگ کردن موها به مراکز معتبر و متخصص مراجعه شود.
  • پس از کاشت مو، موهای جدید نیز به مرور زمان دچار تغییر رنگ شده و سفید می شوند. زیرا این موها نیز جنس طبیعی دارند و پس از تثبیت فرایند طبیعی رشد را طی می کنند.

 

نکات قابل توجه در رابطه با رنگ کردن موها پس از کاشت مو

نکات قابل توجه در رابطه با رنگ کردن موها پس از کاشت مو

 

کراتین مقدم

یکی از مهم ترین نکاتی که پس از کاشت مو باید به آن توجه داشته باشید، رنگ کردن آن ها توسط افراد متخصص است. از آنجایی که موهای کاشته شده از حساسیت بیشتری نسبت به موهای طبیعی برخوردار هستند، بهتر است در خانه برای رنگ کردن آن ها اقدام نشود. در صورتی که رنگ مو بیشتر از زمان استاندارد روی موها باقی بماند، ممکن است فولیکول موهای کاشته شده آسیب ببیند. همچنین در صورت استفاده از مواد نامرغوب قطعا موهای کاشته شده با مشکل مواجه خواهند شد.

مرکز کراتین مقدم یکی از برترین مراکز کراتین و احیاء رایگان مو می باشد، که از سال 1396 فعالیت خود را به طور تخصصی آغاز نموده است. افرادی که در این مجموعه فعالیت می نمایند، از تخصص و تجربه بالایی در زمینه صافی مو و تقویت آن ها برخوردار می باشند. بنابراین می توانند مناسب ترین روش را برای رنگ کردن موهای شما مورد استفاده قرار دهند. نکته قابل توجه در رابطه با این مجموعه استفاده از مواد و متریال بسیار مرغوب و با کیفیت از بهترین برندهای موجود در بازار است. این موضوع موجب می شود تا احتمال آسیب دیدگی موها به حداقل برسد و با رنگ کردن موها بتوانید از لطافت و صافی رایگان آن ها نیز لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.