مجله آموزشی

صافی دائمی مو از طریق کراتین انجام می گیرد؟

در این مقاله سعی بر این بوده است : در ابتدا در خصوص صافی دائمی مو که از طریق کراتین مو انجام می شود حرف زدیم در رابطه با اوزون تراپی و روش های حساسیت مو ،آمبره و بالیاژ طریقه ی آمبره کردن مو و ماندگاری کراتین مو صحبت شده است و در خصوص تغذیه سالم و راه های رسیدن به آن صحبت شده است .

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

صافی دائمی مو از طریق کراتین انجام می‌گیرد؟

همه افراد دوست دارند موهایی صاف و براق و شفاف داشته باشند. مخصوصا افرادی که دارای موهای فر و مجعد و ناسالم هستند. در آرزوی مویی صاف و شلاقی به سر می برند. و همیشه قصد صافی دائمی مو را دارند. آنها هر راهی را امتحان می‌کنند تا موهایشان را به صورت صاف و لخت درآورند. و از شر موهای فر و وز خود رهایی یابند. این آرزو آنقدر شیرین می باشد که افراد مختلف هزینه های زیادی برای تحقق این رویای خود انجام می دهند. و زمان های طولانی را در آرایشگاه ها و مراکز تخصصی می گذرانند تا موهایشان ابریشمی و نرم و صاف و براق و سالم شود.

روش های زیادی برای این کار وجود دارد که ریباندینگ‌ مو ، کراتین مو ،بوتاکس مو و غیره جزیی از این روش ها می باشد. که افراد را به آرزوی خود می رسانند اینها روشهای شیمیای است که بر روی موهای افراد انجام‌ می شود. و ساختار و ماهیت مو را تغییر می دهد. البته بعضی افراد به این روش ها حساسیت دارند و یا پزشک آنها را از انجام این قبیل کارها منع کرده است. البته برای این افراد روشهای دیگری برای صافی دائمی مو وجود دارد. مثل صافی مو با اتو نانو و یا با دستگاههای نانو ،که با این روش موهای افراد بدون استفاده از محصولات شیمیایی صاف و یک دست می گردد.

صافی دائمی مو از طریق کراتین انجام می گیرد؟

صافی دائمی مو از طریق کراتین انجام می گیرد؟

اتو نانو

این روش جدیدی می باشد که شاید افراد آن را نشنیده باشند یا از آن آگاهی نداشته باشند. در این مقاله به توضیح این روش می‌پردازیم تا شما با این روش نوین بیشتر آشنایی پیدا کنید.

در این روش اتو نانو که روشی نوین برای صافی دائمی مو می باشد. از هیچ‌گونه مواد شیمیایی استفاده نمی‌گردد و همین کار سبب می شود به موهای شما هیچ آسیبی از جانب مواد شیمیایی وارد نشود. در این روش ابتدا موهای مشتری را با کاندیشنر های مخصوص شستشو داده. و با یک اتو موی درجه حرارت بالا اتو کشی می کنیم .

این روش اتو نانو ماندگاری خیلی زیادی در مقایسه با سایر روشهای صافی دائمی مو ندارد. و برای افرادی که موهایی ضخیم و خیلی فر دارند روش زیاد مناسبی نمی باشد. و ممکن است اثر خیلی کمی بر روی این‌گونه موها بگذارد.

این روش برای افرادی مناسب می باشد که موهایی نرم و حالت دار دارند. و نتیجه خیلی بهتری برای این افراد به ارمغان می آورد.

این روش حتی برای افرادی که موهای دکلره و رنگ شده ای هم دارند مناسب می باشد. البته دکلره سبب آسیب به موها می‌گردد و برای صافی دائمی مو باید مراقبت بیشتری انجام شود. موهای رنگ شده و دکلره شده بسیار حساس می‌باشند

برای صافی دائمی‌مو باید ساختار مو تغییر پیدا کند. و پیوندهای مو ازبین برود که همین امر سبب می شود موها خیلی حساس و شکننده شوند. اگر شخصی که این روش را انجام‌ می دهد تجربه نداشته نداشته باشد باعث آسیب های جبران ناپذیری به ساختار موها می‌ شود.

از بین رفتن رطوبت مو

استفاده از حرارت بالا مو سبب خشک شدن آب ساقه مو می شود و اگر ‌در انجام آن مهارت نداشته باشید و به طور مداوم و پیوسته از این روش استفاده کنید آسیب جبران ناپذیری به موها می زنید. علاوه بر آن گرمای بالا اتو مو سبب از بین رفتن چربی سر می شود و دیگر چربی طبیعی سر هم تولید نمی شود.

رطوبت مو

رطوبت مو

وز شدن موها

شما با انجام این کار دنبال صافی دائمی‌مو می‌باشید. ولی انجام غیر اصولی این روش سبب خشک شدن موها و وز شدن آن ها می شود  .

ریزش موها

با انجام مداوم این کار ریشه موهای شما ضعیف می‌گردد و سبب ریزش شدید مو می‌شود. مخصوصا اگر شما از مواد غیر اصولی و نامرغوب استفاده کنید سبب افزایش ریزش موها می‌گردد. این روش یعنی صافی دائمی مو از ریزش مو ها جلوگیری می کند.

ایجاد موخوره

موخوره زمانی ایجاد می شود که موها آب خود را از دست دهند و چربی طبیعی نداشته باشند. این روش سبب ایجاد موخوره در موها می‌گردد که روش درمان آن فقط کوتاهی مو می باشد.

 شکننده شدن مو

 شکننده شدن مو

 

خشک شدن و نداشتن رطوبت مو می تواند موها را آسیب پذیر و شکننده کند. اگر این روش را فردی با تجربه انجام ندهد سبب شکنندگی‌موها و آسیب به ساقه مو می‌گردد.

 

کدر شدن موها

یکی از عوامل کدری مو نداشتن رطوبت کافی در موها می باشد ، که همین امر سبب کدر شدن موها و نداشتن شفافیت کافی در موها می‌گردد. اگر قصد انجام این کار را دارید حتما پیش افراد خبره و کاربلد بروید و موهایتان را به آنها بسپارید. زیرا مو و سلامت آن خیلی مهم و حائز اهمیت می‌باشد و آسیب به آن غیر قابل جبران می باشد.

امروزه روش های زیادی برای تغییر رنگ‌موها موجود می‌باشد که اسم های مختلف و تکنیک های مختلفی دارد. مثل بالیاژ مو، سامبره مو،آمبره مو صافی دائمی مو و….آمبره ،بالیاژ و سامبره یکی از جدیدترین روش های رنگ ‌مو در جهان می باشد. که امروزه طرفداران خود را دارد حتی افراد مشهور و معروف هم از این روش استفاده می کنند.

آمبره:

در آمبره مو ارایشگران و متخصصان تنها قسمت پایینی مو را رنگ‌ می‌کنند و هیچ رنگ و مواد شیمیایی به مو نمی خورد و ریشه مو هیچ آسیبی نمیبیند در این روش ریشه مو تیره و ساقه های مو روشن می باشد

بالیاژ مو

یک کلمه فرانسوی می باشد که در آن موها آزادانه رنگ‌ می شود این روش یک مزیت نسبت به سایر روش ها دارد و این است که در این روش مو های شما دیگر نیازی به ریشه گیری ندارد. و بعد از گذشت زمان و افزایش قد مو ، هیچ تغییری در ظاهر موها ایجاد نمی شود .

کسانی که صافی دائمی‌مو انجام دادند تا جایی که امکان دارد باید از رنگ کردن موها و دکلره کردن آنها خودداری نمایند زیرا این مواد شیمیایی به صافی دائمی‌مو آسیب می رسانند.

آمبره

آمبره

باید ها بعد از صافی دائمی‌مو

بعد از صافی دائمی‌مو افراد باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنند تا به موهایشان آسیبی نرسد و کراتین موهایشان از بین نرود.

همچنین برای صافی دائمی مو می توانند غیر از کراتین از بوتاکس مو ،خاویار تراپی،اوزون تراپی ،ویتامینه مو، پروتئین مو و… استفاده کنند.

هر کدام از این روش ها بر حسب جنس مو مشتری و درخواستی که از نتیجه کار دارد توسط آرایشگران و متخصصان این امر انتخاب می شود. و صافی دائمی‌مو بعد از انجام هر کدام از این روش ها مدت زمان محدودی ادامه دارد .

این روش ها هرکدام سبب ابریشم سازی موهای افراد می شود. و آنها را به آرزوی دیرینه خود در صافی و احیا و شفافیت موهای خود می رساند

بعد از انجام روش های بالا می توانید موهای خود را ویتامینه کنید.

ویتامینه مو یک روش عالی برای احیا و سلامتی موها می باشد وسبب صافی دائمی مو می شود.

مو هم مانند دیگر اجزای بدن دچار آسیب و مریضی می شود بنابراین باید در حفظ سلامتی و شادابی آن کوشا باشیم.

مو از کجا تغذیه می کند؟

موهای ما از رگهای خونی تغذیه می کنند و اگر ویتامین آن کم شود دچار آسیب و مریضی می‌گردد. با ویتامینه کردن مو می توانید ویتامین های مورد نیاز را  به موهای خود برسانید.

آسیبهایی که به مو وارد می شود عوامل مختلفی مقل تغذیه نادرست ،استفاده از وسایل گرمایشی به صورت مداوم، استرس و فشارهای عصبی و…. دارد. که شما با چند نکته ساده می توانید از این آسیبها جلوگیری کنید.

مو از کجا تغذیه می کنند؟

مو از کجا تغذیه می کنند؟

ویتامینه کردن موها

با ویتامینه کردن موها شما می توانید موهای خود را احیا کنید و باعث صافی دائمی‌مو خود شوید.

اگر می خواهید موهای خود را ویتامینه کنید باید به چند نکته توجه کنید:

قبل از انجام هرکاری موهای خود را بشویید تا عاری از هرگونه چربی و آلودگی‌گردد.

پس از شستن موها رطوبت آن را بگیرید البته نیاز نیست موها کاملا خشک شوند فقط رطوبت آن گرفته شود کافی می باشد.

مرحله بعد موها را به چند دسته تقسیم نمایید و از محلول های دوفاز و سرم های مخصوص استفاده کنید و پوست سر را با آن ماساژ دهید.

سپس مقداری از کرم ویتامینه را به ساقه های موی خود بزنید توجه داشته باشید به هیچ عنوان به ریشه موها کرم نباید برخورد کند.

سپس هر تکه از موها را داخل فویل بپیچید و زمان بدهید تا مواد جذب موها شود برای اینکه راحت تر باشید می توانید از کلاه های مخصوص سر استفاده نمایید.

روغن تراپی

شما می توانید موهای خود را با روغن های طبیعی مثل شیر نارگیل، روغن زیتون ،روغن آرگان و… ویتامینه و روغن تراپی کنید.

مثلا روغن نارگیل نمونه خوبی برای این کار می باشد روغن نارگیل رطوبت را به موهای شما بر می‌گرداند. و سبب احیا مو و سلامتی موها می گردد.

هفته ای ۲ بار در روز قبل از استحمام میتوانید موهایتان را روغن تراپی‌کنید. به این صورت که موها را کامل شانه زده و دسته بندی کنید و به طور کامل با روغن آغشته کنید. و کلاه مخصوص به سر بزارید و صبر کنید تا روغن کامل جذب موهایتان شود سپس موهایتان را شستشو دهید.

البته این را به یاد داشته باشید که موهایتان را هیچ‌گاه با آب بسیار داغ شستشو ندهید. چون سبب از بین رفتن چربی سر می شود و همین کار سبب شکنندگی و خشکی موها می‌شود. و به ساختار موها آسیب میزند و اثرات منفی آن را در بلند مدت خواهید دید.

قبل از انجام ویتامین موها باید موها را کاملا شانه زده و صاف کنیم تا نتیجه بهتری کسب نماییم.

بوتاکس مو چیست؟

روش معروف صافی دائمی مو

روش معروف صافی دائمی مو کراتین می باشد. که شما این روش را در مراکز تخصصی کراتین مو و یا آرایشگاهای معتبر می توانید انجام دهید. تا موهایی صاف و براق نصیبتان شود البته بعضی از مراکز با وجود متخصصین خبره و کاربلد برای شما در ازای دریافت تنها مبلغی کراتین مو را انجام‌می دهند. شما در این حالت تنها هزینه مواد کراتین را می دهید و دیگر نیازی یه پرداخت دستمزد آرایشگر نمی باشد. این مراکز برای تبلیغات این روش کراتین را انجام‌ می دهند.

کراتین دو نوع می باشد کراتین برزیلی و کراتین احیا که آرایشگر بر حسب جنس مو مشتری یکی از این دو روش را انجام می دهد. هر کدام از این روش ها برای صافی دائمی‌مو مفید می‌باشد و موهای شما را ابریشمی‌می‌کند .

امروزه داشتن موهای سالم و شفاف دغدغه همه افراد جامعه می باشد. افراد برای داشتن موهایی سلامت هزینه های زیادی می‌کنند تا به آرزوی دیرینه خود در صافی دائمی‌مو  برسند.

اوزون تراپی

روش جدید برای احیا موها اوزون تراپی می باشد. با استفاده از دستگاه مخصوص اوزون را به موهای اشخاص وارد می‌کنند. در این روش که چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد فولیکول های مو تحریک‌می شوند تا راه ورود مواد به عمق و ریشه موها باز شود.

این روش فواید بیشماری دارد مثل: از بین بردن کامل شوره سر و خارش کف سر ،براق و شفافیت موهای طبیعی افراد ،پرپشت شدن موها به دلیل افزایش ضخامت موها ،بازسازی ریشه موها ،برطرف خشکی سر و خارش آن ، افزایش خون رسانی به موها.

هزینه اوزون تراپی برای افراد با توجه به جنس و قد موها متفاوت می باشد. ولی با این حال روشی مناسب و مقرون به صرفه می باشد تا شما را برای داشتن موهای زیبا و سلامت یاری دهد. در انتها باید بیان کرد صافی دائمی مو این روش باغث صافی و درخشندگی مو ها می شود .

بهتر است برای داشتن موهایی سالم و پرپشت و زیبا پولهایتان را صرف مواد و محصولات شیمیایی نکنید. زیرا پولتان را دور ریخته اید شاید این روش برای کوتاه مدت بتواند موهایتان را جلا بخشد ولی درمانی دائمی نمی باشد. و شاید در بعضی مواقع اصلا نتیجه ای نداشته باشد و شما را ناامید کرده و اگر از مواد نامرغوب و تقلبی استفاده کنید موهایتان را بدتر کند و آسیب های غیر قابل جبرانی به موهایتان وارد کند .

اثر اوزون تراپی در بیشتر موارد در همان مرحله اول خود را نشان می دهد. و از دیدن نتیجه آن حیرت زده خواهید شد این روش محدودیتی ندارد و شما هر تعداد جلسه ای که بخواهید می توانید برای انجام این روش بروید .

چگونه کراتین رایگان انجام می شود؟

چگونه کراتین رایگان انجام می شود؟

اوزون تراپی را کجا انجام دهیم؟

برای انجام اوزون تراپی حتما به کلینیک و مراکز تخصصی معتبر مراجعه کنید تا نتیجه ای مطلوب بگیرید و آسیبی هم به موهایتان وارد نشود و به آرزوی خود در صافی دائمی‌مو برسید.

برای داشتن موهای زیبا از تغذیه درست و سالم غافل نشوید زیرا مصرف مایعات و سبزیجات و میوه ها سبب براقی و سلامت موها می شود شما با نوشیدن آب کافی در روز می توانید رطوبت کافی بدن و موهای خود را حفظ کنید و با همین نکته ساده و تغذیه درست سلامت بدن و موها و پوستتان را کاملا تضمین کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.