مجله آموزشی

فواید چای سبز برای مو

برای استفاده از فواید چای سبز برای مو کافی است سه بار در هفته، پیش از استحمام آن را روی موهای خود اسپری کنید. فراموش نکنید که علاوه بر ساقه موها، آن را روی ریشه موها نیز اسپری نمایید. زمانی که موهای شما با اسپری چای سبز کاملا مرطوب شد، اجازه دهید حدود نیم ساعت…

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

حفظ شادابی و سلامت موها برای اکثر افراد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که این افراد از روش های مختلف برای تقویت و احیاء موهای آسیب دیده خود استفاده می نمایند. یکی از این روش ها استفاده از چای سبز است. این چای گیاهی رایحه بسیار مطبوعی دارد و می تواند به تقویت موها کمک نماید. از طرفی چای سبز هیچ گونه عارضه ای را متوجه موها نمی کند. اما نکته قابل توجه این است که چای سبز چگونه می تواند روی موها تاثیر گذاشته و به حفظ سلامتی آن ها کمک نماید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با هر آنچه نیاز است در رابطه با فواید چای سبز برای مو بدانید، به طور کامل آشنا کنیم.

 

فواید چای سبز برای مو

فواید چای سبز برای مو

 

فواید چای سبز برای مو را دست کم نگیرید !

شناخت فواید چای سبز برای مو می تواند به شما کمک نماید تا موهای آسیب دیده خود را ترمیم نمایید. آلودگی های محیطی، استفاده از محصولات شیمیایی و … از جمله عواملی هستند که منجر به آسیب دیدگی موها می شوند. بنابراین ترمیم موها و محافظت از آن ها در برابر این عوامل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

از مهم ترین فواید چای سبز برای مو می توان به آبرسانی موها توسط آن اشاره نمود. رطوبت رسانی به موها اولین اصل برای حفظ سلامت و زیبایی آن ها است. بنابراین اگر می خواهید موهای شاداب و زیبایی داشته باشید، باید آن ها را به خوبی آبرسانی نمایید. چای سبز از جمله محصولات گیاهی است که می تواند نقش بسیار موثری در تامین رطوبت مورد نیاز موها داشته باشد. چای سبز حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین E می باشد، که می تواند به صورت عمقی موها را آبرسانی نماید.

از دیگر فواید چای سبز برای مو تاثیر آن در تقویت ریشه ها و پیشگیری از ریزش موها می باشد. یکی از مهم ترین مواد موجود در چای سبز کافئین است، که می تواند منجر به افزایش هورمون دی هیدروتستوسترون شود. این هورمون نقش بسیار موثری در افزایش حجم موها و رشد سریع تر آن ها دارد. بنابراین با استفاده از چای سبز می تواند به پیشگیری و درمان ریزش مو کمک نمود. همچنین این چای دارای خاصیت ضد التهابی می باشد، که منجر به تقویت ریشه موها و تحریک آن ها برای رشد مجدد مو می شود. همچنین این خاصیت چای سبز موجب می شود تا مشکلات مربوط به پوست سر نیز بهبود پیدا کنند.

 

نکات قابل توجه هنگام استفاده از چای سبز

نکات قابل توجه هنگام استفاده از چای سبز

 

مهم ترین فواید چای سبز برای مو

چای سبز از خواص بی نظیر دیگری نیز برخوردار است که نمی توان از آن ها چشم پوشی نمود. این خواص عبارتند از:

  • از اصلی ترین فواید چای سبز برای مو می توان به کاهش موخوره توسط این دمنوش اشاره نمود. چای سبز حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین B می باشد، که می تواند تمیزی موها را کنترل نماید. از طرفی این ویتامین منجر به ترمیم ریشه و ساقه موها می شود. بنابراین استفاده از آن می تواند تاثیر بسیار زیادی در رفع موخوره نیز داشته باشد.
  • از دیگر فواید چای سبز برای مو خاصیت درخشان کنندگی آن است. در صورتی که مواد مغذی و مورد نیاز موها تامین نشود، پس از مدتی کدر می شوند. این موضوع موجب می شود تا صافی مو نیز از بین برود و در نهایت موهای زبر و کدری داشته باشید. به همین دلیل استفاده از چای سبز می تواند به افزایش درخشندگی، نرم کنندگی و صافی موها کمک نماید.

 

بیشتر بخوانید : بی ضرر ترین روش صافی مو پیدا شد…

 

  • تامین مواد مغذی مورد نیاز موها از دیگر فواید چای سبز برای مو می باشد. خونرسانی به پوست سر و تغذیه ریشه مو از مهم ترین نیازهای رشد مو است. چای سبز میزان گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد. بنابراین منجر به افزایش اکسیژن رسانی و تغذیه ریشه موها می شود.
  • در صورتی که موهای ضعیف و نازکی دارید نیز می توانید از ماسک موی چای سبز استفاده کنید. زیرا این دمنوش حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان است و می تواند پیاز موها را تقویت نماید. به همین دلیل پس از مدت کوتاهی می تواند امکان جذب مواد مغذی و ویتامین ها را توسط مو افزایش دهد.

 

فواید چای سبز برای مو

فواید چای سبز برای مو

 

نحوه استفاده از چای سبز برای مو

برای بهره مندی از فواید چای سبز برای مو بهتر است دمنوش آن را مورد استفاده قرار دهید. در این صورت می توانید تاثیرات قوی تری از آن را روی موهای خود مشاهده کنید. البته فراموش نکنید که برای مشاهده نتایج چای سبز بهتر است چند وقت صبر کنید. زیرا نتیجه حاصل از این دمنوش بلافاصله پس از استفاده قابل مشاهده نمی باشد. با توجه به مشکلات مو و نیاز آن می توانید چای سبز را به روش های مختلفی مورد استفاده قرار دهید.

اما بهترین روش برای استفاده از چای سبز، تهیه دمنوش آن است. برای این کار باید مقداری چای را داخل ظرف مناسب ریخته و اجازه دهید به همراه آب دم بکشد. سپس آن را در دمای محیط قرار دهید تا به طور کامل خنک شود. پس از آن می توانید دمنوش را داخل یک ظرف اسپری ریخته و از آن مانند یک ماسک موی مناسب استفاده نمایید.

برای استفاده از فواید چای سبز برای مو کافی است سه بار در هفته، پیش از استحمام آن را روی موهای خود اسپری کنید. فراموش نکنید که علاوه بر ساقه موها، آن را روی ریشه موها نیز اسپری نمایید. زمانی که موهای شما با اسپری چای سبز کاملا مرطوب شد، اجازه دهید حدود نیم ساعت این ماسک روی موها باقی بماند. در نهایت می توانید با استفاده از شامپو و آب ولرم موهای خود را شستشو دهید. در صورتی که ریزش موی شدید دارید و یا دچار شوره سر هستید، می توانید پوست سر را با استفاده از دمنوش چای سبز به آرامی ماساژ دهید. بهتر است حدود ده دقیقه این ماساژ را ادامه داده و پس از آن موهای خود را بشویید. فراموش نکنید که این ماساژ موجب جذب بهتر مواد مغذی موجود در چای سبز توسط ریشه موها می شود.

 

نکات قابل توجه هنگام استفاده از چای سبز

برای استفاده از فواید چای سبز برای مو می توانید از محصولات بهداشتی و مراقبتی حاوی چای سبز استفاده نمایید. نرم کننده، ماسک مو و شامپوهای ملایمی وجود دارند که حاوی مقداری چای سبز می باشند. استفاده از این محصولات می تواند به تقویت موهای شما کمک نماید. البته تاثیرگذاری آن ها به اندازه دمنوش گیاهی چای سبز نخواهد بود. همچنین نوشیدن روزانه یک تا دو فنجان از این دمنوش می تواند آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن شما را تامین نماید و به تقویت پوست و موی شما کمک کند. با این وجود اگر می خواهید از خواص چای سبز برای تقویت موهای خود استفاده نمایید، بهتر است آن را به طور مستقیم روی موهای خود مورد استفاده قرار دهید.

نکته دیگری که در رابطه با استفاده از فواید چای سبز برای مو بهتر است به آن توجه نمایید، مدت زمان دم کشیدن دمنوش چای سبز است. کامل دم کشیدن چای و تازه بودن آن می تواند تاثیرگذاری آن را روی موها افزایش دهد. به همین دلیل هنگام دم نمودن آن بهتر است حدود 5 دقیقه زمان در نظر بگیرید. سپس اجازه دهید تا دمنوش کاملا خنک شده و سپس آن را مورد استفاده قرار دهید. نکته دیگری که در رابطه با چای سبز وجود دارد، بی خطر بودن این دمنوش است.

به همین دلیل تمامی افرادی که موهای آسیب دیده ای دارند، به راحتی می توانند از آن استفاده نمایند. البته افرادی که دچار مشکلات گوارشی هستند، بهتر است پیش از مصرف روزانه دمنوش چای سبز با پزشک خود مشورت نمایند. همچنین این افراد بهتر است به جای میل نمودن دمنوش چای سبز، آن را به طور مستقیم روی موهای خود مورد استفاده قرار دهند.

 

 

کراتین مقدم

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد فواید چای سبز برای مو را نباید دست کم گرفت. اما نکته قابل توجه در رابطه با احیاء رایگان موها توسط چای سبز، زمان مشاهده نتایج حاصل از آن است. این دمنوش گیاهی می تواند تاثیرات شگفت انگیزی روی موهای شما داشته باشد، اما این نتایج بلافاصله پس از استفاده قابل مشاهده نخواهند بود. بنابراین چندین ماه زمان می برد تا بتوانید نتایج حاصل از آن را روی موهای خود احساس کنید. به همین دلیل اگر می خواهید موهای خود را سریع تر احیاء نمایید، بهتر است روش های دیگری را امتحان کنید.

کراتین رایگان موها یکی از بهترین و موثرترین روش های احیاء و ترمیم موها است که نتایج حاصل از آن را می توانید بلافاصله پس از کراتین مو مشاهده نمایید. اما نکته قابل توجه در رابطه با کراتین و صافی رایگان موها، انتخاب مرکز معتبر و متخصص در زمینه احیاء و تقویت موها است. مرکز کراتین مقدم یکی از مراکز تخصصی در زمینه کراتین و احیاء موها می باشد که فعالیت خود را به طور حرفه ای از سال 1396 آغاز نموده است. در این مرکز از مواد و متریال بسیار با کیفیت و مرغوب استفاده می شود. همچنین تمامی پرسنل این مجموعه از تخصص و تجربه بالایی در زمینه احیاء مو برخوردار می باشند. همین موضوع موجب شده تا این مجموعه بتواند رضایت تمامی مشتریان خود را جلب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.