مجله آموزشی

صفر تا صد کراتینه مو

بسیاری از افراد در مورد کراتین مو اطلاعات کمی دارند از این رو بازار شایعات و حرف های اغراق آمیز در این مورد، حسابی داغ است. قبل از اینکه به فکر انجام کراتین باشید لازم است تا در مورد آن اطلاعاتی کسب کنید. به این ترتیب از قبل می دانید چه چیزی اتفاق می افتد و تا حد زیادی، انتظارات معقولانه تری خواهید داشت.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

صفر تا صد کراتینه مو

صفر تا صد کراتینه مو، بسیاری از افراد در مورد کراتین مو اطلاعات کمی دارند از این رو بازار شایعات و حرف های اغراق آمیز در این مورد، حسابی داغ است. قبل از اینکه به فکر انجام کراتین باشید لازم است تا در مورد آن اطلاعاتی کسب کنید. به این ترتیب از قبل می دانید چه چیزی اتفاق می افتد و تا حد زیادی، انتظارات معقولانه تری خواهید داشت.

کراتین یک روش درمانی برای موهای آسیب دیده است. اگر موها در اثر شرایط محیطی دچار صدماتی شده، با مواد کراتینه می توانید تا حد زیادی، سلامت موها را باز گردانید. در نظر داشته باشید که کراتین مو یک روش جادویی نیست و آرایشگرتان معجزه نمی کند. مادامی که همان روش های اشتباه قبل را انجام بدهید، موهای جدیدتان هم دوباره با همین مشکلات درگیر خواهد شد.

صفر تا صد کراتینه مو چیست ؟

پروتئین ضامن سلامت و درخشش موها است. کراتین مو نیز نوعی پروتئین محافظ برای پوست، مو و ناخن است. تحت شرایط خاص، ساختار پروتئین مو دچار آسیب می شود. برای مثال وقتی مدت های زیادی بدون کلاه یا شال در معرض آفتاب هستید، موها آسیب می بیند. همچنان وقتی موها را با مواد دکلره، چندین درجه روشن تر از حالت طبیعی، رنگ می کنید نیز ساختار پروتئین ساقه مو، خدشه دار می شود. از 3 طریق می توان پروتئین مورد نیاز موها را تامین کرد. صفر تا صد کراتینه مو

الف- کراتینه کردن مو به روش سالن های تخصصی

خدمات کراتین درمانی از روش های موثر برای بهبود کیفیت موهای آسیب دیده است که در سالن های زیبایی مو انجام می شود. در این شیوه، آرایشگرتان با تخصص و مهارتی که دارد از مواد مخصوص کراتینه کردن موها استفاده می کند. نتیجه کار با این مواد عالی است اما مهارت آرایشگر و روش صحیح اجرای کراتین نیز شرط اصلی در رضایت مشتری است.

پس از کراتینه کردن موسالنی شاهد موهایی لخت و صاف می شوید. این موهای زیبا و براق تا مدتی به همین کیفیت باقی می مانند اما به مرور، با بلند شدن موها دوباره نیاز به ترمیم کراتین است. پس از یک دوره استراحت می توانید مجدد از کراتین مو استفاده کنید و در این مورد محدودیتی وجود ندارد.

ب- محصولات آرایشی حاوی کراتین مو

شرکت های تولید کننده آرایشی و بهداشتی، محصولات حاوی کراتین متفاوتی را به بازار عرضه کرده اند. از انواع شامپوهای کراتینه گرفته تا ماسک مو و سرم موی کراتین که به عنوان مکمل برای محافظت از موهای دمیج و رنگ شده، استفاده می شوند. استفاده از این محصولات ساده است طریقه مصرف روی برچسب قوطی نوشته شده است. البته محصولات حاوی کراتین نمی توانند به اندازه کراتین درمانی در سالن زیبایی، موها را صاف و لخت بکنند. اگر میزان آسیب به موها کمتر است و یا به دنبال راهی برای پیشگیری از آسیب به مو هستید، محصولات حاوی کراتین انتخاب خوبی است.

در صورتی که برای تهیه محصولات آرایشی- بهداشتی مو به مشاوره نیاز دارید با ما تماس بگیرید. کلیه خدمات مشاوره ای به صورت رایگان عرضه می شود.

ج- تامین کراتین مورد نیاز بدن و موها از مواد غذایی

کراتین در بسیاری از مواد طبیعی و خوراکی ها وجود دارد. برای اینکه موهایی سالم، براق و پر پشت داشته باشید باید در سبد غذایی روزانه، حتما این مواد را مصرف کنید. به طور کلی کراتین در گروه پروتئین ها قرار دارد و همه غذاهای حاوی پروتئین، دارای کراتین نیز هستند. مهم ترین منابع تامین پروتئین اینها هستند:

  • گوشت قرمز
  • مرغ و تخم مرغ
  • ماهی سالمون
  • صدف خوراکی
  • آجیل و خشکبار به خصوص انواع بادام
  • ماست و شیر و پنیر
  • قارچ و انواع کلم

کراتین مو برای چه افرادی پیشنهاد می شود؟

اگر از وز مو خسته شده اید، کاندید مناسبی برای کراتینه کردن موها هستید. موهای وز، خشک و دمیج در معرض شکستگی قرار دارد و مستعد موخوره و ریزش مو است.

افرادی که دچار موخوره هستندو موهایی خشک و مجعد دارند نیز به این درمان نیاز دارند. به طور کلی موهای غیر قابل کنترل را می توانید با کراتین، رام و تحت کنترل در آورید.

بعد از کراتین مو کار رسیدگی به موها بسیار ساده تر می شود. خانم هایی که حسابی سرشان شلوغ است و اصلا وقت مرتب کردن موها را ندارند نیز می توانند به جای کوتاه کردن موها، کراتین درمانی را امتحان کنند. حداقل چند ماهی خیال تان بابت سشوار کشیدن و حالت دادن به موها راحت می شود.

به طور کلی همه کسانی که می خواهند موهای آسیب دیده و دمیج خود را زنده و احیا کنند، می توانند از روش کراتین برای موهای خود استفاده کنند. در نظر داشته باشید که هدف از کراتین مو، تقویت و احیای مو است برای صاف کردن موها می توانید روش های دیگر را انتخاب کنید. اغلب مشتری ها تمایل دارند به همراه کراتین موها را صاف کنند.

برخی از مواد کراتینه حاوی مواد صاف کننده نیز هستند. به طور کلی کراتین، آسیب های کوتیکول و فولیکول مو را ترمیم می کنند و همانند یک لایه ضخیم روی ساقه مو را می پوشاند. به این ترتیب موها صاف تر دیده می شوند. اگر موهای فر دارید نیز می توانید بدون صافی، موها را کراتینه کنید. به این ترتیب ساقه های مو حالت شاداب و با طراوت می گیرد اما صاف نمی شود.

آیا درمان کراتینه به موها آسیب می زند؟

داستان های زیادی نقل می شود که فلانی موها را کراتینه کرد و بعد موها سوخت یا شروع به ریزش کرد و یا … در اغلب موارد این نقل قول ها صحت ندارد. کراتین مو به شیوه ای بدون ضرر و کاملا ایمن برای ترمیم موهای آسیب دیده است در این روش موها تحت کشش یا فشار نیستند.

اما دو نکته مهم می تواند نتیجه کار را تحت تاثیر قرار دهد. اول اینکه از چه موادی برای کراتینه کردن مو استفاده می شود. کیفیت مواد بسیار مهم است. موها برای مدتی به مواد کراتین آغشته می شود و استاندارد بودن محصول را نباید نادیده گرفت.

صفر تا صد کراتینه مو، در نهایت موها با اتوی مو، صاف می شود. موقع اتو کشیدن نیز می تواند به موها آسیب وارد شود. بنابراین دومین نکته مهم، انتخاب آرایشگر ماهر است. کراتین کار باید در این زمینه آموزش دیده باشد و تجربه لازم را داشته باشد. استفاده از اتوی مو کار ظریفی است و نمی توان این مرحله را به افراد بی تجربه و ناشی سپرد.

کراتین مو لزوما آسیب رسان نیست اما برخی افراد برای صرفه جویی در هزینه ها، موجب صدمه به موهایشان می شوند. همیشه کارهای تخصصی مو را در یک سالن زیبایی خوب انجام دهید.

آیا کراتین مو اثر موقت دارد یا دائمی است؟

کراتین درمانی یکی از موثرترین شیوه ها برای از بین بردن مشکلات مو است. وقتی موها حالت وز و خشک گرفته، استفاده از نرم کننده ها تاثیر زیادی ندارد. با استفاده از مواد کراتینه می توان تارهای موی آسیب دیده را تحت درمان قرار داد.شیوه کار به این صورت است که برای جبران ضعف موها، یک لایه کراتینی دورتادور ساقه مو را پوشش می دهد.این لایه به این سادگی ها، پاک نمی شود.

البته به مرور و با گذشت زمان انتظار می رود خاصیت مواد کراتین مو تا حدی کاهش داشته باشد. این امر تا حدودی طبیعی است زیرا این لایه پوششی، داخل ساختار مو نشده و فقط روی ساقه مو را پوشانده است در حدود 4 ماه این مواد به کیفیت اولیه روی موها باقی می مانند. البته موهای ترمیم شده با مواد کراتینه، دوباره به حالت قبل بر نمی گردد. برای مثال اگر موها با مواد دکلره سوخته بود، کراتینه موها را به طور کامل ترمیم می کند اما حالت صافی و شلاقی بودن موها بعد از 4 ماه به مراتب کمتر می شود. بنابراین کراتینه کردن مو را می توان یک روش موقت دانست.

 

آیا می توان همزمان با کراتینه، مو ها را رنگ یا دکلره کرد ؟

مواد دکلره و رنگ مو از عواملی هستند که به موها آسیب می رسانند. میزان آسیب دیدگی در برخی موارد به حدی زیاد است که چاره ای جز کوتاه کردن مو نیست.در صورتی که آسیب به مو در حد خیلی شدید نباشد می توان هم زمان و یا از قبل، موها را رنگ کرد. مواد کراتین رنگ مو را کمی روشن تر نشان می دهد بنابراین پیشنهاد می شود از رنگ موهای یک تا دو درجه تیره تر استفاده کنید.

در مورد رنگ موهای خیلی روشن که با مواد دکلره انجام می شود، بهتر است این کار را هم زمان با کراتینه انجام ندهید. دکلره شکنندگی موها را افزایش می دهد و نباید هم زمان با کراتینه کردن مو، انجام شود. به فاصله 10 تا 15 روز بعد از کراتین مو می توانید موها را رنگ کنید. تا حد امکان از مواد دکلره استفاده نکنید.

نکته خیلی مهم :

کلر آب استخر و نمک در آب دریا روی کراتینه اثر می گذارد. در صورت استفاده از استخر یا شنا در دریا می توانید موها را با کلاه مخصوص بپوشانید. محصولات محافظ مو و سرم های مخصوص نیز تولید شده که برای محافظت از کراتین مو، قبل از شنا کردن استفاده می شود. با این مواد موها را پوشش دهید و در صورت امکان از کلاه شنا برای محفوظ ماندن موها کمک بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.