مجله آموزشی

شامپو بعد از کراتینه

شامپو بعد از کراتینه | مزایا و معایب

بسیاری از افراد مو فرفری یا کسانی که موهایشان وز دارد، علاقه دارند که موهای خود را صاف و حالت پذیر کنند تا ظاهر متفاوت و جذابی را به موهای خود بدهند. این کار می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام بگیرد که یکی از آن‌ها کراتینه کردن مو است. این روش به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد یکی از روش‌های محبوب بین افراد است و می‌تواند به صورت نیمه دائمی انجام شود. در این بخش از وب سایت کراتین مقدم قصد داریم که شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده را به صورت کامل معرفی کنیم و چند محصول شامپو بعد از کراتینه مو که دارای کیفیت خوب و مطلوبی هستند را بررسی کنیم. با کراتین مقدم همراه باشید.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

بسیاری از افراد مو فرفری یا کسانی که موهایشان وز دارد، علاقه دارند که موهای خود را صاف و حالت پذیر کنند تا ظاهر متفاوت و جذابی را به موهای خود بدهند. این کار می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام بگیرد که یکی از آن‌ها کراتینه کردن مو است. این روش به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد یکی از روش‌های محبوب بین افراد است و می‌تواند به صورت نیمه دائمی انجام شود. در این بخش از وب سایت کراتین مقدم قصد داریم که شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده را به صورت کامل معرفی کنیم و چند محصول شامپو بعد از کراتینه مو که دارای کیفیت خوب و مطلوبی هستند را بررسی کنیم. با کراتین مقدم همراه باشید.

کراتینه مو چیست؟

درمان کراتین یک درمان صاف کننده موقت است که موها را با کراتین، پروتئین فیبری که در مو، پوست و ناخن‌ها یافت می‌شود، صاف می‌کند. اگر موهای بسیار نازک یا شکننده دارید، درمان کراتین احتمالاً برای شما مناسب نیست، اما اگر می‌خواهید الگوهای فر ضخیم، زمخت و بدون حالت را به موهای صاف و براق تبدیل کنید که ماه‌ها به یک شکل ماندگار شود، یک روش بسیار جادویی است. برای آشنایی بیشتر با این مواد، مقاله کراتین مو چیست را مطالعه کنید.

در اصل، این یک درمان شیمیایی است که روی موهای خیس اعمال می‌شود و باید حدود یک ساعت و نیم بماند تا از طریق سشوار کشیدن یا صاف کردن مو به خوبی بسته شود. این کار با پوشاندن منافذ، آب بندی کوتیکول، افزودن درخشش و از بین بردن موخوره کار می‌کند. پس از خشک شدن موها، نمی توانید موهای خود را برای 72 ساعت بشویید و نباید آن را به شکل دم اسبی ببندید، زیرا گیره کلیپس یا کش ممکن است در حالت پیچش خود حالت بگیرد. پس از اولین شستشو، می‌توانید یک روال عادی مراقبت از مو را از سر بگیرید.

شامپو بعد از کراتینه

شامپو بعد از کراتینه

روش‌های انجام کراتینه مو

دو روش برای دستیابی به موی صاف و براق وجود دارد: یکی با درمان کراتین در خانه که احتمالاً می‌توانید کراتین مورد نظر در داروخانه پیدا کنید، در حالی که روش دیگر در سالن و توسط متخصص کراتینه است. آرایشگران همیشه شما را تشویق می‌کنند که به یک متخصص مراجعه کنید زیرا متخصصان قدرت فرمول را با نیازهای موهای شما مطابقت داده و به شما کمک می‌کنند تا روش موثر برای موی خود را پیدا کنید، چرا که درمان‌های کراتینی دارای سطوح شیمیایی متفاوتی هستند که از خفیف تا قوی متغیر هستند.

درمان کراتین از زمانی که در فرمول آن‌ها از فرمالدئید، یک ماده شیمیایی سرطان زا احتمالی استفاده شده است که برای صاف و صاف نگه داشتن موها برای مدت طولانی کاربرد دارد. به همین دلیل پرسنل سالن به دلیل در معرض بودن با این ماده شیمیایی در معرض خطر جدی قرار می‌دهد. با این حال، تولید کننده‌های محصولات مراقبت از مو در حال حاضر گزینه‌های بدون فرمالدئید تولید کرده‌اند که هنوز موثر هستند اما اثر آن‌ها بسیار بحث برانگیز است. برای آشنایی با انواع روش‌های کراتینه مو به مقاله روش کراتینه مو مراجعه کنید.

چرا باید از شامپو بعد از کراتینه مو استفاده کنیم؟

درمان با کراتین به طرز ناامید کننده‌ای در مدت زمان کوتاهی قابل نگهداری است و برای افزایش دوام آن فقط به رعایت چند مورد نیاز دارید. برای حفظ بهتر کراتین موی خود می‌توانید از شامپو و نرم کننده تزریق شده با کراتین که توسط آرایشگاه ارائه می‌شود استفاده کنید. کارشناسان توصیه می‌کنند که به همین دلیل از شامپوها و نرم کننده‌های بدون سولفات استفاده کنید. این محصولات ممکن است کمتر کف کنند، اما روی موها بسیار ملایم تر هستند و به شما این امکان را می‌دهند که صافی مو خود را برای مدت بیشتری حفظ کنید.

افرادی که موهای رنگ شده یا فر

دارند بهتر است به شدت از سولفات‌ها دوری کنند زیرا این نوع شامپوها پاک کننده‌های بسیار سختی هستند. استفاده از سولفات‌ها روی موهای رنگ شده می‌تواند بسیار قوی باشد و به احتمال زیاد رنگ را از بین می‌برد.

افرادی که موهای خشک یا وز دارند

نیز باید استفاده از شامپوی بدون سولفات را در نظر بگیرند. پاک کننده‌های بدون سولفات روغن‌های طبیعی روی پوست سر و مو را حفظ می‌کنند که در نهایت رطوبت بیشتری به موهای شما می‌بخشد. اگر پوست حساسی دارید یا اگزما دارید، حذف سولفات‌ها ممکن است سوزش سر را کاهش دهد و کراتین مقدم به شما هشدار می‌دهد که سولفات‌ها می‌توانند برای موهای ظریف و ظریف بسیار قوی باشند و اثرات منفی بر روی آن بگذارند.

با این حال اکثر مردم با استفاده از شامپو بعد از کراتینه سولفات مشکلی نخواهند داشت و برای برخی دیگر می‌تواند کارآمدترین روش برای تمیز کردن موها و پوست سر باشد. به عنوان مثال، اگر موهای شما چرب است یا شوره دارید، شامپو سولفات به جذب و خلاص شدن از شر چربی سر کمک می‌کند. (روغن می‌تواند شوره سر را بدتر کند و برعکس.) این شامپوها دارای کف بیشتری هستند و می‌توانند با چند بار مالش کف و حباب زیادی را ایجاد کنند.

معرفی بهترین شامپو بعد از کراتینه که باید بشناسید

حرید بهترین محصولات کراتین مو

از آن جایی که نیاز است بعد از کراتینه کردن مو، از شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده که فاقد ماده شیمیایی سولفات هستند استفاده کرد، در ادامه کراتین مقدم تعدادی از بهترین شامپوهای کراتینه مو را به شما معرفی کرده است، با ما همراه باشید.

شامپو بعد از کراتینه هیر واتر کامان مخصوص موهای چرب

برند کامان یک برند ایرانی است که به دلیل عدم استفاده از ماده شیمیایی سولفات در این محصول از خود و همچنین مناسب سازی آن با موهای نوع چرب، یکی از بهترین محصولات ایرانی است. این شامپو آلودگی و چربی‌های سطح پوست سر و مو را پاک کرده و بافت مو را سالم نگه می‌دارد. به دلیل تقویت موی سر و کمک به حفظ آن، بعد از استفاده از این محصول از ریزش مو کم خواهد شد.

شامپو بعد کراتینه حجم دهنده فولیکا حاوی آمینو فایبر اف

در صورتی که علاقه دارید کراتینه موی خود را حفظ کنید و آن را برای مدتی طولانی نگه دارید، از شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده برند ایرانی فولیکا استفاده کنید. این شامپو دارای آمینو فایبر اف است و همچنین فاقد هر گونه سولفات می‌باشد. به این ترتیب گزینه‌ای عالی برای موهای کراتینه شده است.

شامپو بعد از کراتینه براق کننده فولیکا حاوی آرژینین بی

یکی دیگر از شامپوهای مناسب موهای کراتینه شده از برند ایرانی فولیکا، این محصول است که دارای آرژنین بی می‌باشد و ماده شیمیایی سولفات را نیز ندارد. این محصول از برند فولیکا حاوی هیالورونیک اسید، آرژینین B، ویتامین‌هایF، B6 و B3 است. این شامپوی براق کننده می‌تواند آلودگی‌های سطح موی شما را به خوبی پاک کند و همچنین از موی شما در برابر تابش نور خورشید و اشعه فرابنفش محافظت کند. همچنین این شامپو بعد از کراتینه از برند فولیکا دارای سولفات نیست و می‌تواند از موهای کراتین شده شما محافظت کرده و ماندگاری آن را افزایش دهد.

کراتینه مو چیست؟

کراتینه مو چیست؟

شامپو بعد از کراتینه ی تثبیت کننده رنگ فولیکا مخصوص موهای قرمز

بعضی از خانم‌ها علاقه دارند که محض تنوع موهای خود را قرمز یا شرابی کنند، با این حال نگه داشتن این رنگ به مدت طولانی و بعد از شستشو کار آسانی نیست. با این حال برند ایرانی فولیکا با تولید شامپو مخصوصی برای موهای قرمز توانسته است این نیاز را به خوبی پاسخ دهد. این شامپو می‌تواند از کدر شدن رنگ مو، تغییر رنگ و از بین رفتن کراتین موی شما جلوگیری کرده و ظاهر آن را به مدت بیشتری حفظ کند.

شامپو بعد از کراتینه تثبیت کننده رنگ فولیکا مخصوص موهای بلوند

یکی دیگر از محصولات برند فولیکا، شامپو تثبیت کننده رنگ فولیکا است که برای موهای بلوند اختصاصی‌سازی شده است. به دلیل فرمول خاص این شامپو، از کدر شدن رنگ مو و تغییر رنگ آن جلوگیری می‌کند و در صورتی که موی خود را کراتینه کرده‌اید، باعث افزایش دوام و ماندگاری آن می‌شود. همچنین مواد مغذی این شامپو باعث تقویت و افزایش لطافت مو نیز می‌شود.

شامپو بعد از کراتینه انار کلوران فاقد سولفات

این شامپو تولید یک برند خارجی بوده و محصول کشور فرانسه است. این شامپو دارای مواد مغذی است که نه تنها موهای شما را تقویت می‌کند، بلکه برای موهای دکلره شده و رنگ شده نیز یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود، چرا که دارای عصاره میوه انار است و به تثبیت رنگ مو و افزایش برق و درخشندگی رنگ مو کمک شایانی می‌کند. از آن جایی که این محصول خارجی فاقد هر گونه ماده شیمیایی سولفات است، می‌تواند برای موهای کراتینه یک شامپوی مناسب باشد.

علاوه بر این، این شامپو فرانسوی آبرسان بسیار خوبی برای موهای خشک است و می‌تواند الکتریسیته مو را از بین ببرد، به این ترتیب مو راحتتر شانه شده و به خوبی روی هم می‌خوابد. اگر موهای ضعیفی دارید و یا به تازگی دکلره کردید، کراتین مقدم شامپو انار برند کلوران را به شما توصیه می‌کند.

نکات مهم بعد از کراتینه مو

مزایای استفاده از محصولات کراتین مو

اگر در فکر این هستید که چگونه می توانید دوام و ماندگاری موی کراتینه را افزایش بدهید، و از شامپوی بعد از کراتینه استفاده کنید؛ باید این چند دستورالعمل ساده را رعایت کنید تا از درمان کراتین بیشترین بهره را ببرید، با کراتین مقدم همراه باشید.

موهای خود را خشک نگه دارید

پس از استفاده از محصول روی موهای او، فرد باید سه روز منتظر بماند. پس از این مدت، فرد می‌تواند موهای خود را بشوید. شستشوی فوری موها پس از درمان با کراتین توصیه نمی شود، حداقل باید 8 ساعت صبر کنید و بعد از آن می‌توانید موهای خود را بشویید و یا حتی بهتر است 3 روز صبر کنید. شاید می‌پرسید که چرا؟ آب می‌تواند کراتین را پاک کند و این اتلاف وقت و پول است.

روابط آب و کراتین خوب پیش نمی‌روند و می‌تواند اثر منفی بر مو بگذارند. کراتین باید در موها مستقر و بسته شود و آب به این روند کمک نمی کند. کلر و آب نمک نیز برای کراتین مضر هستند و باید از تماس مو با آن جلوگیری کرد. حتی پس از گذشت 3 روز نیز، قرار گرفتن مو در معرض هر یک از این مواد می‌تواند بر نتایج کراتینه مو تأثیر بگذارد.

افرادی که از درمان کراتین استفاده می‌کنند باید موهای خود را کمتر شستشو دهند. برخی معتقدند شستن مداوم موها برای رشد موها بهتر است، این عقیده درست نیست. شستن مکرر موها منجر به خشکی پوست سر و ریزش مو می‌شود و روغن‌های طبیعی برای رشد مناسب مو ضروری هستند.

موهای خود را رها کنید

سه روز اول بعد از کراتینه کردن مو بسیار مهم است. در این مدت، افراد باید از قرار دادن موهای خود به صورت دم اسب خودداری کنند. استفاده از بافت مو و گیره مو نیز ممنوع است. هنگامی که به تازگی کراتینه مو انجام داده‌اید، موها در موقعیت آسیب پذیری قرار می‌گیرند. در نظر داشته باشید که موها هر شکلی که باشد به همان شکل باقی می‌ماند. پس بنابراین مهم است که موهای خود را آزاد و رها بگذارید و اجازه دهید بر روی شانه شما به پایین بیافتند.

افرادی که موی خود را کراتینه کردند، هنگام شانه زدن موهای خود باید مراقب باشند. بهترین گزینه استفاده از اتوی صاف برای صاف کردن آن است. و شامپو بعد از کراتینه مناسب استفاده شود.

شامپو بعد از کراتینه

شامپو بعد از کراتینه

از محصولات آرایشی و مراقبتی متنوع استفاده نکنید

افرادی که موهای مجعد دارند باید آن را هیدراته نگه دارند تا موها وز نشوند. محصولات زیادی برای کنترل وز شدن مو در بازار وجود دارد. ماسک مو و اسپری برخی از موارد ارائه شده در بازار محصولات آرایشی و مراقبتی است.

کسانی که موی کراتینه دارند باید از افزودن هر یک از این محصولات به موهای خود خودداری کنند. افزودن مقدار بیشتر محصولات مراقبتی برای جلوگیری از وز شدن بهتر نخواهد بود. برعکس، استفاده از محصولات اضافی باعث می‌شود کراتین کمتر موثر باشد و از میزان صافی موی شما کم شود. تنها نیاز است که از شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده استفاده کنید.

از پنبه استفاده نکنید

پنبه چه ربطی به مو دارد؟ در واقع خیلی زیاد. هر شب سرمان را روی بالشی می‌گذاریم که با روکش بالش پوشانده شده است. این نوع روکش‌ها از پنبه ساخته شده اند. پنبه به تنهایی بی ضرر است اما در شب و هنگام خواب با موی شما اصطکاک ایجاد می‌کند. پس از کراتینه کردن مو، اصطکاک با بالشت پنبه‌ای می‌تواند بسیار مضر باشد. توصیه می‌شود روکش بالش را عوض کنید. موادی مانند ابریشم را انتخاب کنید و از استفاده از هرگونه مشتقات پنبه خودداری کنید.

شامپو بعد از کراتینه

شامپو بعد از کراتینه

کلام آخر…

کراتینه مو یکی از آن روش‌های جذاب برای تنوع دادن به موهاست که این روزها بسیار رایج و محبوب شده است. این روش با صاف کردن مو و حفظ آن در مدت زمان 6 ماهه می‌تواند ظاهر زیباتر و مرتب‌تری را به موهای شما بدهد و قابلیت حالت پذیری آن را افزایش دهد. به این ترتیب شما می‌توانید استایل‌های خاص و منحصر به فردی را به موی خود بدهید.

با این حال این روش نیاز به مراقبت‌هایی دارد که مدت زمان ماندگاری موی صاف را افزایش دهد. یکی از این نکات مهم استفاده از شامپوی بعد از کراتینه است که باید حاوی مواد شیمیایی مانند سولفات نباشد. در این مطلب سعی شده است که تا بهترین شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده را به شما معرفی کنیم تا به این ترتیب با خیال راحتی خرید خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.