مجله آموزشی

ریزش مو تا چه حدی طبیعی است ؟

ریزش مو یک اتفاق کاملا طبیعی است که منجر به از بین رفتن موهای ضعیف و رشد موهای جدید می شود. البته ریزش غیر طبیعی موها به وضوح قابل تشخیص است و متوجه خواهید شد که حجم زیادی از موها در حال ریزش هستند.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

درخشندگی و سلامت موها می تواند نقش بسیار موثری در افزایش اعتماد به نفس و شادابی چهره افراد داشته باشد. در بسیاری از مواقع ممکن است احساس کنید موهای شما حجم خود را از دست داده است. یا اینکه با مشاهده موهای خود روی شانه دچار نگرانی شوید. توجه داشته باشید که ریزش مو ممکن است در تمامی سنین مشاهده شود. از طرفی مقدار این ریزش می تواند کاملا طبیعی و نرمال باشد. بنابراین نیازی نیست که با مشاهده هر موی ریخته شده دچار نگرانی و استرس شوید.

البته در برخی از مواقع نیز ممکن است این ریزش به دلایل مختلفی بروز پیدا کرده باشد، که در این صورت اقدام برای درمان آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا پس از مدتی ممکن است مشاهده کاهش حجم غیر طبیعی موهای خود شوید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با میزان ریزش طبیعی موها و بهترین زمان برای اقدام به درمان آن، به طور کامل آشنا کنیم.

 

ریزش مو تا چه حدی طبیعی است ؟

 

میزان ریزش مو طبیعی و نرمال

ریزش مو یک اتفاق کاملا طبیعی است که منجر به از بین رفتن موهای ضعیف و رشد موهای جدید می شود. البته ریزش غیر طبیعی موها به وضوح قابل تشخیص است و متوجه خواهید شد که حجم زیادی از موها در حال ریزش هستند. با این وجود زمانی که موها را در حمام شستشو می دهید، موهایی که ضعیف شده اند از سر جدا می شوند و می ریزند. شاید در ظاهر احساس کنید ریزش آن ها غیر طبیعی است، اما در اصل این اتفاق کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

به طور کلی ریزش روزانه 100 تار مو کاملا نرمال و طبیعی می باشد. ریزش این میزان از تارهای مو هیچ تغییری در ظاهر موهای شما ایجاد نخواهد کرد. البته شرایط مختلفی مانند بارداری، شیردهی، یائسگی و … نیز وجود دارند که ممکن است منجر به افزایش میزان ریزش موها شوند. در این صورت با استفاده از راهکارهای رفع ریزش مو می توان به کنترل آن کمک نمود.

 

چه زمانی باید برای درمان ریزش مو اقدام نمود؟

یکی از سوالات رایج در رابطه با ریزش مو این است که چگونه باید متوجه غیر طبیعی بودن ریزش موها شویم. یا اینکه بهترین زمان برای اقدام به درمان این مشکل چه زمانی می باشد. به طور کلی به طور چشمی نیز می توانید طبیعی و یا غیر طبیعی بودن ریزش تارهای مو را تشخیص دهید. به طور مثال زمانی که در حمام احساس کردید موهای شما رو به عقب کشیده می شوند و یا حجم قابل توجهی از آن ها به طور دسته ای از پوست سر جدا شده اند، ریزش موهای شما غیر طبیعی است و باید برای درمان آن اقدام کنید.

هنگامی که ریزش مو شما را نگران کرده و حجم موهایتان به میزان قابل توجهی کاهش یافته بهتر است برای درمان آن اقدام کنید. به طور کلی زمانی که ریزش را به صورت سکه ای از یک نقطه سر مشاهده می نمایید، یا اینکه از دست رفتن موهای خود را به وضوح احساس می کنید، بهتر است برای درمان اقدام نمایید. برای درمان این مشکل می توانید از روش های مختلفی استفاده نمایید. البته شدت ریزش مو می تواند در تعیین مناسب ترین روش درمان نقش بسیار موثری داشته باشد.

فراموش نکنید هر چقدر زودتر برای درمان این مشکل اقدام نمایید، سریع تر می توانید ریزش موها را متوقف کنید. بنابراین اگر متوجه ریزش غیر طبیعی موهای خود شده اید، بهتر است آن را نادیده نگیرید. در برخی از مواقع می توانید با استفاده از ترفندهای بسیار ساده و کم هزینه ریزش را متوقف نمایید. اما در صورتی که این موضوع را نادیده بگیرید، ممکن است برای درمان ریزش موها مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر شوید. از طرفی اگر خیلی دیر برای درمان این مشکل اقدام کنید، ممکن است مجبور به استفاده از روش های جدی تر مانند کاشت مو شوید.

 

چه زمانی باید برای درمان ریزش مو اقدام نمود؟

 

چه عواملی منجر به ریزش غیر طبیعی موها می شود؟

از دست دادن موها می تواند مشکل بسیار آزاردهنده ای باشد. از طرفی بسیاری از افراد ریزش مو و از دست دادن آن را یکی می دانند. در صورتی که این دو موضوع کاملا با یکدیگر متفاوت است و برای درمان آن ها بهتر است ابتدا با تفاوت آن ها آشنایی پیدا کنید. از دست دادن موها (Hair loss) زمانی اتفاق می افتد که عامل رشد موها به طور کامل متوقف شده باشد. معمولا در علم پزشکی این مشکل را آناژن افلوویوم می نامند. اما ریزش موها (Hair shedding) هنگامی رخ می دهد که بخشی از تارهای مو از ریشه جدا شده و می ریزند. زمانی که ریزش موها شدید شود و فرد برای درمان آن اقدامی نکند ممکن است با مشکل از دست دادن مو مواجه شود.

به طور کلی عوامل مختلفی وجود دارند که منجر به ریزش مو و از دست دادن آن می شوند. از شایع ترین دلایلی که می توانند موجب از دست رفتن موها شوند، می توان به عوامل ارثی، اختلالات تیروئید، استفاده از دارو و روش های درمانی خاص، بیماری سیستم ایمنی مانند لوپوس و کمبود مواد مغذی اشاره داشت. البته استفاده از محصولات مراقبتی نامناسب و استفاده بیش از اندازه ابزارهای حرارتی نیز در بروز این مشکل بی تاثیر نخواهد بود. به همین دلیل امکان رشد مجدد موها بسیار کاهش پیدا می کند.

ریزش مو هنگامی که به بیش از 100 تار مو در طول روز برسد، قطعا ریزش آن دلیل مشخصی دارد. از شایع ترین دلایل ریزش موها می توان به بارداری، زایمان، تب شدید، عوارض ناشی از جراحی، استفاده از رژیم غذایی نامناسب، استفاده از محصولات مراقبتی ناسالم، شستشوی نامناسب موها و … اشاره نمود. از طرفی رفع دلایل ریزش برای درمان موها الزامی است.

چه عواملی منجر به ریزش غیر طبیعی موها می شود؟

 

راهکارهای مناسب برای رفع ریزش مو

روش های متعددی برای درمان ریزش مو وجود دارند که می توانند به کنترل آن کمک نمایند. از موثرترین روش های درمان ریزش غیر طبیعی موها و احیاء رایگان آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • روغن درمانی : روغن های گیاهی می توانند نقش بسیار موثری در تقویت موها داشته باشند. بنابراین برای درمان ریزش مو می توان از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل و روغن آرگان استفاده نمود. کافی است مقداری روغن گیاهی اصل تهیه نموده و آن را روی پوست سر و ریشه موها ماساژ دهید. برای دستیابی به نتیجه بهتر سعی کنید حداقل دو بار در هفته از این روش استفاده نمایید.
  • استفاده از محصولات مراقبتی : از دیگر راهکارهای بهبود ریزش مو استفاده از محصولات بهداشتی و مراقبتی مناسب است. در صورتی که دلیل ریزش غیر طبیعی موها استفاده از محصولات نامناسب باشد، باید برای درمان ریزش ابتدا دلیل این مشکل برطرف شود. استفاده از شامپوهای فاقد سولفات و ماسک موهای تقویت کننده می توانند در بهبود ریزش موها بسیار موثر باشند. بنابراین سعی کنید محصولاتی را انتخاب کنید که با شرایط و جنس موهای شما سازگاری داشته باشند.
  • استفاده از مکمل های غذایی : در صورتی که ریزش مو به دلیل کمبود مواد مغذی ایجاد شده باشد، شما می توانید با استفاده از تغذیه مناسب به بهبود این مشکل کمک کنید. اما در برخی از مواقع ممکن است شدت ریزش زیاد بوده و با کمبود شدید مواد مغذی روبرو باشید. در این صورت بهتر است از مکمل های غذایی استفاده نمایید.
  • روش های پزشکی : در صورتی که ریزش مو بسیار شدید باشد ممکن است استفاده از روش های فوق تاثیر زیادی نداشته باشند. در این صورت بهتر است برای درمان به پزشک مراجعه کنید. از شایع ترین روش های پزشکی درمان این مشکل می توان به دارو درمانی، لیزر درمانی، مزوتراپی و … اشاره نمود.

 

راهکارهای مناسب برای رفع ریزش مو

 

کراتین مقدم

روش های دیگری نیز وجود دارند که می توانند به درمان ریزش مو کمک کنند. از محبوب ترین و موثرترین آن ها می توان به پروتئین تراپی، آرگان تراپی، کراتین و صافی مو، بوتاکس مو و … اشاره نمود. البته مواد و تکنیک مورد استفاده برای احیاء و کراتین رایگان مو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین اگر می خواهید برای تقویت و احیاء موهای خود از این روش ها استفاده نمایید، بهتر است به مراکز معتبر و متخصص مراجعه کنید. در این صورت نتیجه درمان رضایت بخش تر خواهد بود.

مرکز کراتین مقدم یکی از بهترین و تخصصی ترین مراکز کراتین و احیاء مو می باشد که از سال 1396 فعالیت خود را به صورت حرفه ای آغاز نموده است. استفاده از مواد و متریال بسیار مرغوب و با کیفیت از بهترین برندهای موجود در بازار، مهم ترین ویژگی این مجموعه می باشد. از طرفی افرادی که در این مرکز فعالیت دارند، از تخصص و تجربه کافی در زمینه احیاء و صافی رایگان موها برخوردار هستند.

بنابراین شما می توانید از آن ها در رابطه با شرایط و میزان ریزش موهایتان مشورت کنید. سپس آن ها با توجه به شرایط و نیازهای موی شما بهترین و موثرترین روش را به شما توصیه می نمایند. در نهایت نیز می توانند با استفاده از مناسب ترین تکنیک و بهترین مواد به تقویت و احیاء موهای شما بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.