مجله آموزشی

ریباندینگ مو

آیا ریباندینگ باعث ریزش مو میشود ؟

ریباندینگ مو یکی از روش های نسبتا دائمی برای صاف کردن مو است که اغلب در سالن های مجهز و بزرگ انجام می شود. افراد پس از انجام اینکار معمولا با ریزش شدید مو مواجه میشوند که در این مطلب توضیح کامل در رابطه با جلوگیری از ریزش مو پس از کراتین داده شده است.

فهرست مطلب:

5/5 - (1 امتیاز)

ریزش مو پس از ریباندینگ یکی از پرسش هایی که همواره ذهن افراد را درگیر کرده است.

ریباندینگ یکی از روش های نسبتا دائمی برای صاف کردن مو است که اغلب در سالن های مجهز و بزرگ انجام می شود.

در خلال این تکنیک از مواد شیمیایی استفاده می شود که برای مدتی معین مو را صاف و لخت نگه می دارد.

یکی از پرسش هایی که همواره ذهن افراد را درگیر کرده این است که آیا ریباندینگ مو منجر به ریزش مو می شود؟

در خلال ریباندینگ برخی مواد شیمیایی به مو تزریق می شود که می تواند در ریزش آن تاثیرگذار باشد.

بررسی ها نشان می دهد تجربه ریزش مو پس از ریباندینگ، شخصی و ژنتیکی است.

بنابراین، این تکنیک باید به واسطه افراد متخصص و مجرب صورت بگیرد تا از بروز این عارضه خودداری شود.

لازم به ذکر است بدانید برخی عوامل و عناصر می تواند بر روی کنترل ریزش مو پس از ریباندینگ مو تاثیرگذار باشد. برجسته ترین و مهمترین آنها عبارتند از:

  • انتخاب آرایشگر و میزان تخصص آن
  • نوع و جنس مواد
  • کیفیت و مرغوبیت مواد
  • مراقبت های پس از ریباندینگ

نکته: به هر اندازه مو نازک تر و ضعیف تر باشد احتمال ریزش مو بیشتر است. توصیه می شود برای انجام ریباندینگ به مراکز و سالن هایی مراجعه شود که در این زمینه دارای تخصص و تجربه فراوان می باشند.

ریزش مو پس از ریباندینگ

ریزش مو پس از ریباندینگ

 

نحوه انجام ریباندینگ مو و ریزش مو کمتر به چه صورت می باشد؟

 

ریباندینگ مو یکی از موثرترین و کارامدترین تکنیک های صاف کردن مو است. به سبب اینکه ریباندینگ اقدامی حساس و ظریف است، باید به واسطه آرایشگر متخصص انجام شود تا از بروز عوارض آن خودداری شود.

ریباندینگ مو در خلال مراحلی صورت می گیرد که عبارتند از:

  • ابتدا موها را به خوبی با شامپو بشویید.
  • موها را با سشوار خشک کنید.
  • مو را به چندین قسمت تقسیم کنید.
  • مواد ریباندینگ را با ملایمت بر روی هر قسمت تقسیم بندی شده بمالید.
  • این مواد به مدت 40 دقیقه بر روی مو باقی می ماند.
  • یک لوسیون کراتین بر روی مو مالیده شود و با اتوی مو در دمای معین 180 درجه صاف شود.
  • از نوعی خنثی کننده به منظور محافظت از پیوندهای مو استفاده شود.
  • مو با آب سرد شسته و آبکشی شود.
  • مو سشوار می شود و با استفاده از یک سرم به صورت مجدد صاف می شود.

نکته: یکی از نکات مهم پس از ریباندینگ مو، شستشوی صحیح مو است که بر روی قابلیت تاثیرگذاری این تکنیک نقش بسزایی دارد. موادی که برای ریباندینگ استفاده می شود باید استاندارد، بهداشتی و تا حد امکان فاقد هرگونه مواد سمی و مضر باشد.

ریباندینگ مو روشی موثر برای افرادی است که موی آنها در اثر رنگ و مش دچار برخی آسیبها شده است. افرادی که دارای موی سالم و طبیعی هستند باید تا حد امکان از این کار خودداری کنند. در واقع، ریباندینگ با تغییر ساختار داخلی مو می تواند مو را برای مدتی صاف کند.

 

نحوه انجام ریباندینگ مو

نحوه انجام ریباندینگ مو

 

فواید و مزایای ریباندینگ مو:

 

همانطور که میدانید یکی از پرطرفدارترین روش های صاف کردن مو، ریباندینگ مو است. این روش در داشتن موهای جذاب و زیبا به افراد کمک می کند. در خلال این تکنیک نه تنها موی فرد صاف و درخشان می شود بلکه نگهداری و شانه کردن آن نیز به آسانی ممکن و میسر خواهد شد.

ریباندینگ به عنوان یکی از روش های صافی، دارای فواید و مزایای بیشماری است. از جمله مزایای ریباندینگ مو عبارتند از:

  • ایجاد ظاهری جذاب، براق و درخشان در مو
  • عدم نیاز به صاف کننده مو
  • کاهش وزی و فری مو
  • حالت دهی و فرم دهی آسان و سریع

نکته: یکی از بهترین مزایای ریباندینگ مو، دائمی بودن آن است. این روش اخیرا کاربرد و کارایی فوق العاده ای دارد. نکته قابل توجه این است که با تکیه بر این روش افراد می توانند موی خود را در هر سبکی که می خواهند حالت دهند.

 

در رابطه با مزایا و معایب کراتین مو بیشتر بخوانید…

 

لازم به ذکر است بدانید مهمترین عناصری که بر کارایی و دوام ریباندینگ مو موثر است، برند و کیفیت مواد ریباندینگ است. به هر اندازه کیفیت این مواد بالاتر باشد، دوام و ماندگاری آنها نیز بیشتر است. حال آنکه ساختار موی افراد نیز می تواند بر دوام و ریزش مو نیز تاثیرگذار باشد.

اصل و استاندارد بودن مواد اولیه می تواند در افزایش کارایی و دوام ریباندینگ مو نقش اساسی ایفا کند. چنانچه برای ریباندینگ از مواد تقلبی استفاده شود نه تنها مو به خوبی صاف نمی شود بلکه آسیب های جدی به مو وارد می شود.

 

فواید و مزایای ریباندینگ مو

فواید و مزایای ریباندینگ مو

 

مراقبت از مو پس از ریباندینگ:

 

ریباندینگ مو، فرایندی دائمی است که در خلال ان از مقدار زیادی حرارت و مواد شیمیایی استفاده می شود. پس از اجرای این تکنیک، مو در برابر آسیب دیدگی های گوناگون، آسیب پذیر خواهد شد. از این رو، به منظور جلوگیری از کاهش عوارض و آسیب های این روش باید برخی مراقبت ها رعایت شود.

برخی از مهمترین و کارآمدترین مراقبت های پس از ریباندینگ مو عبارتند از:

  • موهای خود را به مدت 72 ساعت پس از ریباندینگ نشویید.
  • موهای خود را بسته و برای بستن مو از گیره استفاده کنید.
  • نرم کننده های استاندارد و اورجینال استفاده کنید.
  • حالت دادن مو با حرارت اجتناب کنید.
  • از رنگ کردن بلافاصله مو پس از ریباندینگ خودداری کنید.
  • موهای خود را کوتاه کنید.
  • موهای خود را با آب سرد شستشو دهید.
  • پوست سر را تمیز نگه دارید.
  • از شستن بیش از حد مو خودداری کنید.
  • از موی خود محافظت کنید.
  • به رژیم غذایی خود توجه کنید.

نکته: افرادی که ریباندینگ مو را انجام می دهند باید برای شستشوی مو از شامپوی مناسب استفاده کنند. این شامپو باید استاندارد و با کیفیت باشد تا بتواند سلامت مو را حفظ کند. به عبارتی، این شامپو نه تنها مو را صاف می کند بلکه منجر به تقویت مو نیز می شود.

 

برای مشاهده و خرید محصولات مراقبت مو پس از کراتین و ریباندینگ اینجا کلیک کنید

 

استفاده از نرم کننده مناسب در برند معتبر نیز پس از اجرای ریباندینگ مو، الزامی است. یکی از معایب این تکنیک آن است که مو به شدت دچار خشکی می شود. از این رو، افراد با استفاده از نرم کننده های مناسب می توانند رطوبت کافی را به مو برسانند.

 

مراقبت از مو پس از ریباندینگ

مراقبت از مو پس از ریباندینگ

 

نکات مهم پیرامون ریباندینگ مو و ریزش مو :

 

ریباندینگ مو یا صافی ژاپنی یکی از تکنیک های صافی دائم است که در سالن های معتبر قابل اجرا می باشد. به طور کلی، ریباندینگ عبارت است از صاف کردن شیمیایی مو که منجر به شکستن پیوندهای مو شده و پیوندهای تازه ای را ایجاد می کند.

یکی از نکات مهم پیرامون ریباندینگ مو، نحوه اجرای این تکنیک است. انجام ریباندینگ مستلزم تخصص و مهارت بسیار است. مدت زمان انجام این روش 3 الی 8 ساعت است که در منزل نیز قابل اجرا می باشد. یکی از مهمترین امتیازات این تکنیک آن است که نیاز به ابزار و تجهیزات خاصی ندارد و به ساده ترین صورت قابل اجرا می باشد.

مواد لازم برای اجرای ریباندینگ مو عبارتند از:

  • ماده خنثی کننده
  • شامپو و نرم کننده مناسب با جنس مو
  • لوسیون مو
  • ماده تقویت کننده مو

نکته: مواد سازنده ریباندینگ بر پایه آمونیوم تیوگلیکولات تهیه و در برندهای متعدد به بازار عرضه می شوند. کیفیت این مواد به صورت متغیر و میزان کارایی و عملکرد آنها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد.

یکی از مهمترین و پرکاربردترین اقدامات پس از انجام ریباندینگ مو، استفاده از برخی روغن ها نظیر نارگیل، زیتون، بادام و … می باشد. این روغن ها می توانند در حفظ و بازگرداندن سلامت مو نقش فوق العاده ای ایفا کنند. به عبارتی، رطوبت رسانی و تغذیه مو با استفاده از این روغن ها امری شایع و رایج می باشد.

 

ریباندینگ مو یا صافی ژاپنی

ریباندینگ مو یا صافی ژاپنی

 

ریزش مو پس از ریباندینگ :

 

همانطور که می دانید کراتینه و ریباندینگ مو هر دو تکنیک های صافی مو هستند که توسط افراد متخصص قابل اجرا می باشند. این دو روش با یکدیگر دارای برخی تفاوت ها هستند که به شرح ذیل می باشند:

  • دوام و ماندگاری ریباندینگ بیشتر از کراتینه مو است.
  • هزینه انجام ریباندینگ بیشتر از کراتینه است.
  • ریباندینگ بیش از سایر روش های صافی در تغییر ساختار مو نقش ویژه ای دارد.
  • مدت زمان انجام ریباندینگ بیشتر از تکنیک های دیگر صافی می باشد.
  • ریباندینگ مستلزم مراقبت های بیشتر است.

نکته: ریباندینگ مو که اغلب با حرارت زیاد انجام می شود ممکن است برخی آسیبها به پوست سر وارد کند. از این رو، توصیه می شود برای انجام این تکنیک تخصصی و حساس به سالن های معتبر مراجعه شود.

ریباندینگ مو به عنوان یکی از روش های صافی، بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که می خواهند موهای خود را برای مدت طولانی لخت و صاف کنند. یکی از ویژگی های برجسته این تکنیک آن است که پس از شستشوی مو برای خشک کردن آن، نیاز به براشینگ و اتو نخواهد بود.

 

ریزش مو پس از ریباندینگ

ریزش مو پس از ریباندینگ

 

ریباندینگ مو و مجموعه کراتین مقدم:

 

ریباندینگ مو به عنوان یکی  مدرن ترین تکنیک های صافی مو به سبک ژاپنی و دائمی است. این تکنیک در مراکز و سالن های مجهز و معتبر اجرا می شود و به گونه ای است که بر روی مو و ساختار آن تاثیر شگرفی دارد.

یکی از عوامل تاثیرگذار در اجرای ریباندینگ و نتیجه آن، انتخاب مواد ریباندینگ و کیفیت آن است. به دلیل اینکه امروزه مواد ریباندینگ در برندهای متغیر در بازار موجود است شناسایی و انتخاب انها کاری نسبتا دشوار می باشد. از این رو، با مراجعه به سالن های معتبر می توانید از با کیفیت ترین مواد برای اجرای ریباندینگ استفاده کنید.

یکی از معتبرترین سالن های انجام کراتین مو، مجموعه کراتین مقدم است. این مجموعه که فعالیت خود را از سال 1396 آغاز کرده تمامی خدمات خود را به صورت کاملا تخصصی به افراد ارائه می دهند.

لازم به ذکر است بدانید از جمله خدمات ارائه شده به واسطه مجموعه کراتین مقدم، صافی کامل مو است. این تکنیک برای صاف کردن مو استعمال شده و به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی قابل اجرا می باشد. این مجموعه با به کارگیری بهترین و با کیفیت ترین مواد و متریال توانسته رضایت و اعتماد افراد را جلب نماید.

یکی از مهمترین مزایای اجرای کراتین مو در مجموعه کراتین مقدم این است که از مواد برند و اورجینال استفاده می شود. کراتین مقدم کلیه مواد را بدون واسطه و به صورت مستقیم تهیه می کند. این مسئله سبب شده که کیفیت مواد تضمین شده و دوام و ماندگاری این تکنیک بیشتر باشد. توصیه می شود افرادی که تمایل به انجام کراتین دارند به مجموعه معتبر و متخصص کراتین مقدم مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.