مجله آموزشی

راه های پیشگیری از عوارض استخر برای مو

 رفتن به استخر بعد از کراتین مو می تواند عوارض متعددی را برای موها به همراه داشته باشد. کلر از جمله موادی است که معمولا برای پیشگیری از آلودگی آب استخر به آن اضافه می نمایند. به همین دلیل در آب تمامی استخرهای عمومی از کلر استفاده می شود.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

آسیب دیدگی موها می تواند نقش بسیار زیادی در کاهش جذابیت چهره داشته باشد. به همین دلیل است که حفظ سلامت و شادابی موها برای اکثر افراد به خصوص بانوان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند منجر به تخریب موها شوند. بنابراین شناخت این عوامل می تواند تا حد بسیار زیادی از تخریب ساختار مو جلوگیری نماید. یکی از شایع ترین عواملی که می تواند منجر به خشکی و شکنندگی بیش از اندازه موها شود، رفتن به استخر بعد از کراتین و کلر موجود در آب استخر است.

اگر جزو افرادی هستید که شنا کردن در استخر برای شما بسیار لذت بخش است، بهتر است از آسیب های ناشی از رفتن به استخر بعد از کراتین موها مطلع باشید. شاید برای شما نیز این اتفاق افتاده باشد که پس از شنا کردن برای مدت طولانی، با تغییر رنگ موهای خود مواجه شده باشید. این تنها یکی از عوارض کلر آب برای موهای شما محسوب می شود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با عوارض رفتن به استخر بعد از کراتین به طور کامل آشنا کنیم.

 

راه های پیشگیری از عوارض استخر برای مو

 

عوارض رفتن به استخر بعد از کراتین

همانطور که گفته شد رفتن به استخر بعد از کراتین مو می تواند عوارض متعددی را برای موها به همراه داشته باشد. کلر از جمله موادی است که معمولا برای پیشگیری از آلودگی آب استخر به آن اضافه می نمایند. به همین دلیل در آب تمامی استخرهای عمومی از کلر استفاده می شود. بنابراین رفتن به استخر می تواند آسیب های متعددی را متوجه موهای شما کند. توجه داشته باشید که اگر به طور ماهانه یک تا دو بار به استخر می روید، احتمال آسیب دیدگی موهای شما بسیار کم است. البته این در صورتی می باشد که موها و پوست سر شما حساس و آسیب پذیر نباشند. در غیر این صورت همان یک تا دو بار در ماه نیز می تواند موهای شما را شکننده و خشک نماید.

از مهم ترین عوارض کلر آب استخر برای موها می توان به خشکی و شکنندگی موها اشاره داشت. به همین دلیل افرادی که معمولا دو یا سه بار در هفته از استخر استفاده می کنند، اکثرا با این مشکل مواجه می شوند. از آنجایی که موها در معرض آب استخر مستعد شکستگی می باشند، احتمال ریزش آن ها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. به طور کلی از مهم ترین عوارض آب استخر برای موها می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • خشکی و زبر شدن موها
  • ریزش شدید موها به دلیل نازک شدن ساقه مو
  • از بین رفتن درخشندگی موها و کدر شدن آن ها
  • افزایش موخوره به دلیل خشکی بیش از اندازه موها
  • از بین رفتن چربی طبیعی مو و پوست سر
  • کاهش حجم قابل مشاهده مو
  • تغییر رنگ موهای دکلره و یا رنگ شده ( رنگ آن ها به سمت سبز متمایل می شود)
  • خارش پوست سر که معمولا به دلیل خشکی آن بروز پیدا می کند

 

راه های پیشگیری از عوارض کلر برای مو

روش های مختلفی وجود دارند که می توانند به پیشگیری از عوارض استخر بعد از کراتین موها کمک کنند. البته شدت آسیب دیدگی موها به جنس و شرایط موهای شما بستگی دارد. با این وجود اگر می خواهید از عوارض کلر استخر برای موهای خود پیشگیری نمایید، می توانید از روش های زیر کمک بگیرید.

  • استفاده از کلاه :

یکی از بهترین روش های پیشگیری از عوارض استخر بعد از کراتین موها، استفاده از کلاه مخصوص شنا می باشد. معمولا موهایی که به دلایل مختلفی خشک شده اند، بیشتر از دیگر موها در معرض آسیب های ناشی از کلر قرار دارند. استفاده از کلاه شنا می تواند تا حد نسبتا زیادی موها را از برخورد کلر با آن ها محافظت نماید.

  • خیس کردن مو :

از دیگر روش های جلوگیری از عوارض استخر بعد از کراتین می توان به خیس نمودن موها پیش از ورود به استخر اشاره داشت. قدرت جذب آب توسط موها محدود می باشد. به همین دلیل خیس نمودن کامل موها می تواند از آن ها در برابر کلر محافظت نماید. زمانی که موها خشک هستند با ورود به استخر کلر به همراه آب جذب موها می شود. بنابراین احتمال آسیب دیدگی آن ها بسیار زیاد است. هنگامی که رطوبت مورد نیاز مو تامین شده باشد و موها کاملا خیس باشند، مقدار کلر جذب شده توسط آن ها کاهش می یابد.

  • چرب کردن موها :

چرب کردن موها با استفاده از روغن های گیاهی نیز می تواند مانند یک لایه محافظتی ساقه موها را پوشش دهد. بنابراین اجازه عبور به کلر داده نمی شود و موها از آسیب های ناشی از آب استخر در امان می مانند. بهترین روغن برای چرب نمودن موها روغن نارگیل می باشد، این روغن قدرت پوشانندگی بسیار بالایی دارد.

 

بیشتر بخوانید : خواص روغن آرگان برای مو

 

راه های پیشگیری از عوارض کلر برای مو

 

کاهش عوارض رفتن به استخر بعد از کراتین مو

  • استفاده از شامپو مخصوص :

استفاده کردن از شامپوهای مخصوص شنا می تواند به کاهش عوارض کلر آب استخر بعد از کراتین موها کمک نماید. این شامپوها دارای ترکیباتی می باشند که کلر را از بین می برد. استفاده از این شامپوها به خصوص برای افرادی که موهای خود را رنگ و یا دکلره نموده اند، بسیار مناسب است. زیرا از تغییر رنگ و سبز شدن موها جلوگیری می نمایند.

  • شانه کردن موها :

شانه کردن موها با استفاده از شانه دندانه درشت نیز می تواند چربی پوست سر را به تمامی قسمت های مو برساند. بنابراین میزان آسیب دیدگی موها و خشک شدن آن ها را کاهش می دهد.

  • شستن سریع موها :

از دیگر روش های کاهش عوارض استخر بعد از کراتین موها شستن آن ها بلافاصله پس از بیرون آمدن از استخر است. شستشوی موها پس از خارج شدن از استخر می تواند بخشی از کلر را از روی موها شستشو دهد. البته استفاده از شامپوی مناسب در میزان پاک کنندگی موها نقش بسیار موثری دارد. به همین دلیل سعی کنید از شامپوهای فاقد سولفات و مناسب موهای خود استفاده کنید. در صورتی که موهای شما رنگ یا دکلره شده اند نیز از شامپوی مخصوص برای موهای رنگ شده استفاده نمایید.

  • ماسک موی خانگی :

تهیه ماسک موی خانگی نیز می تواند در کاهش عوارض کلر استخر بعد از کراتین مو موثر باشد. یکی از ماسک های موثر برای کاهش عوارض کلر استخر، ماسک جوش شیرین است. البته توجه داشته باشید که از این ماسک نباید همیشه و به طور مکرر استفاده نمود. برای تهیه ماسک جوش شیرین مقداری از آن را با آب مخلوط نمایید. خمیر به دست آمده را روی ساقه و ریشه موهای خود ماساژ دهید و در نهایت با آب فراوان شستشو دهید.

 

بیشتر بخوانید : ابریشم سازی مو در خانه

 

کاهش عوارض رفتن به استخر بعد از کراتین مو

 

نکات مراقبت از موهای کراتین شده در استخر

به طور کلی محافظت از موها هنگام رفتن به استخر بعد از کراتین نمودن آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد فکر می کنند که پس از کراتین و صافی مو نباید از استخر استفاده کنند. اگر می خواهید ماندگاری نتایج کراتین موها ماندگارتر باشد، بهتر است رفتن به استخر را محدود نمایید. از طرفی هنگام رفتن به استخر از روش های مراقبتی مناسب برای محافظت از موها در برابر کلر آب استفاده کنید. در این صورت احتمال آسیب دیدگی موها به حداقل می رسد.

تمامی روش هایی که در موارد فوق به آن ها اشاره شد می توانند در پیشگیری و کاهش عوارض رفتن به استخر بعد از کراتین موها نقش بسیار موثری داشته باشند. با این وجود روش های دیگری نیز وجود دارند که می توانید از آن ها برای کاهش عوارض کلر روی موهای کراتین شده استفاده نمایید. به طور مثال اسپری های حذف کننده کلر می توانند به خنثی نمودن این ماده کمک کنند. برای استفاده از این اسپری باید پیش از شستشوی موها با استفاده از شامپو، آن را روی موهای خود اسپری کنید. در این صورت کلر روی ساقه مو و پوست سر از بین می رود و آسیب های ناشی از آن نیز کاهش می یابد.

  • نکته: شستن موها با استفاده از سرکه سیب نیز می تواند به احیاء رایگان و پاکسازی موها و پوست سر کمک کند. برای استفاده از این محصول نیاز است پس از خارج شدن از استخر، مقداری سرکه سیب روی موهای خود ریخته و آن ها را ماساژ دهید. سپس با استفاده از آب موهای خود را آبکشی کنید.

 

نکات مراقبت از موهای کراتین شده در استخر

 

کراتین مقدم

استفاده از مواد و متریال با کیفیت جهت کراتین و صافی رایگان موها نیز در کاهش عوارض رفتن به استخر بعد از کراتین نقش بسیار موثری دارد. به همین دلیل اگر جزو افرادی هستید که به استخر رفتن علاقه دارید، بهتر است از مواد با کیفیت برای کراتین نمودن موهای خود استفاده کنید. در این صورت میزان ماندگاری نتایج کراتین افزایش خواهد یافت. انتخاب مرکز کراتین رایگان معتبر می تواند در حفظ کیفیت کراتین و افزایش ماندگاری آن بسیار موثر باشد. کراتین مقدم یکی از مراکز بسیار تخصصی در زمینه کراتین و احیاء مو می باشد که از مواد و متریال بسیار با کیفیت برای احیاء موها استفاده می نماید. این مجموعه مواد کراتین را به طور مستقیم از بهترین و معتبرترین برندهای موجود در دنیا تهیه می کند. به همین دلیل کیفیت و مرغوبیت مواد و متریال مورد استفاده برای مشتریان را تضمین می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.