مجله آموزشی

انواع کراتین مو و بوتاکس مو چیست؟

در این مقاله سعی بر این بوده است : در ابتدا ز روش های کراتین مو و بوتاکس مو صحبت شده است و از مزایای آن گفتیم و در خصوص مراقبت های بعد از این امر حرف زدیم و در خصوص بالیاژ مو و فرق آن با هایلایت مو و روش های اکستنشن مو صحبت کردیم و در خصوص مزایای اکستنشن و بوتاکس مو صحبت شده است

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

انواع کراتین مو و بوتاکس مو چیست؟

در ابتدای این مقاله در خصوص کراتین مو صحبت می کنیم. کراتین در اصل به پروتئین های درون مو و ناخن گفته می شود. که به مرور زمان و استفاده مداوم از اتوی مو و سشوار مو پروتئین درون مو کم می شود. که امروزه متخصصین مو و مراکز تخصصی مو با احیا و بازسازی پروتئین های موجود در مو باعث احیای مو های شما می شوند. در این مقاله به شیوه های کراتین مو و انواع آن می پردازیم .

نانو کراتین -گلوبال کراتین -کراتین مو

قطعا تابحال انواع روش های صافی مو از قبیل نانو کراتین -گلوبال کراتین -کراتین مو و … به گوشتان خورده. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع این روش ها آشنا کنیم. ابتدا به روش کراتین مو می پردازیم در این روش که تقریبا یک روز کامل زمان بر می باشد. در ابتدا باید موها را کاملا شست و بعد کامل با باد سشوار خشک نمود.در مرحله ی بعدی شروع مواد گذاری کراتین مو آغاز می شود. این مرحله نیاز به تخصص و تجربه دارد. چرا که با توجه به حجم مو های شما و میزان فر و وز بودن آن ها این مواد بر روی مو گذاشته می شود .

این مواد باید به همه ی مو مالیده شود. پس ابتدا مو ها را به چند دسته تقسیم می کنیم. و بعد به وسیله ی یک شانه دندانه ریز شروع به مواد گذاری بر روی مو ها می کنیم. بعد از این مرحله باید به مو ها زمان داد تا این مواد جذب مو ها شوند. این مرحله تقریبا ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بسته به نوع مو و میزان فر بودن آن متفاوت است. سپس مرحله بعدی یعنی حرارت دادن به مو آغاز می شود. این مرحله هم مانند مرحله ی قبلی نیاز به تخصص و تجربه دارد.

این مرحله نیاز به صبر و حوصله ی فراوان دارد. در انتها باید مو ها را شست و بعد تنها به وسیله ی باد سشوار خشک نمود. در این مرحله شما موهایی صاف و درخشان را تحویل می گیرید .

نانو کراتین

نانو کراتین

بوتاکس مو

بوتاکس مو هم دقیقا مانند کراتین مو می باشد. این روش هم مناسب افرادی می باشد که از فری و وز بودن موهای خود رنج می برند. این روش هم مانند کراتین مو بسیار کاربردی بوده. و در این روش هم شما در انتها ی کار موهایی صاف و درخشان خواهید داشت.

 نکته ای که حائز اهمیت است این است که بعد از کراتین مو و بوتاکس مو چه مراقبت هایی برای مو وجود دارد؟

برای جلوگیری از اتلاف هزینه و زمان بهتر است تا این کار ها را انجام ندهید این کار ها عبارت است از :

۱-بستن مو ها بعد از کراتین مو و بوتاکس مو به وسیله ی کش و یا کلیپس. حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از انجام این امر از بستن موهایتان خودداری کنید. چرا که این کار به بافت های ایجاد شده توسط مواد کراتین و بوتاکس مو آسیب وارد می کند .

۲-حداقل تا ۲ هفته بعد از انجام بوتاکس و کراتین مو از رنگ مو استفاده نکنید. چرا که استفاده از رنگ مو لایه های ایجاد شده بر روی مو که بر اثر مواد کراتین و بوتاکس مو ایجاد شده است را از بین می برد .

۳-استفاده از نرم کننده و شامپو های معمولی :به هیج وجه بعد از انجام کراتین و بوتاکس مو از شامپوهای معمولی و نرم کننده های معمولی استفاده نکنید. چرا که به بافت های ایجاد شده آسیب وارد می کند. بعد از کراتین مو و بوتاکس مو حتما از شامپو های فاقد سولفات و همچنین از کرم های مو ی فاقد سولفات استفاده کنید .

۴-موهایتان را خیس رها نکنید حتما بعد از انجام کراتین مو  و بوتاکس مو موهایتان را با باد سشوار خشک کنید .

۵-بدون استفاده از کرم های مناسب مو موهایتان را رها نکنید حتما بعد از استحمام از کرم های مخصوص مو استفاده کنید. و حتما توجه داشته باشید که این روش ها نباید به ریشه مو ها برخورد کند. چرا که برخورد هر روغنی با ریشه مو باعث آسیب به مو می شود و در نهایت ریزش مو را به همراه دارد .

بوتاکس مو

بوتاکس مو

موارد دیگری هم وجود دارد که شما دوست عزیزی که هنوز امر کراتین مو و بوتاکس مو را انجام نداده اید باید آن را انجام دهید به چند مورد از این موارد می پردازیم:

۱-استفاده از روبالشتی مناسب :سعی کنید از روبالشتی های کتان و نخ استفاده نکنید. چرا که این روبالشتی ها به دلیل وجود بافت سختی که دارند باعث استهلاک با پوست سر و همجنین پوست صورت می شوند. و باعث به حداقل رساندن رطوبت موجود در پوست صورت و سر می شوند. که این کار بسیار زیان بار بوده است پیشنهاد ما استفاده از روبالشتی های ساتن می باشد. چرا که به دلیل بافت نرمی که دارد از استهلاک با صورت جلوگیری می کند. و رطوبت موجود در مو ها را نمی گیرد که این امر فوق العاده است.

۲-به هیچ عنوان موهایتان را خیس رها نکنید همیشه موهایتان را با باد سشوار خشک کنید. یا به وسیله یک پارچه نخی رطوبت موهایتان را بگیرید. چرا که اگر موها خیس بماند این رطوبت باعث پوسیدگی مو ها می شود .

۳-همیشه بدن خود را هیدراته نگه دارید روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید. چرا که نوشیدن آب باعث رطوبت رسانی به پوست سر و پوست صورت می شود که خوب این امر فوق العاده است .

نانو کراتین مو 

این روش برای درمان و تقویت موها استفاده می شود. حتما بار ها برای شما هم پیش آمده است که در خانه موهایتان را اتو کرده اید. و موهایی صاف را مشاهده می کنید ولی بعد از گذشت چند دقیقه از اتوکشی موها ، موهایتان به حالت اول خود بر می گردد. در این مرحله سوالی که برای شما پیش می آید این است که حالا با این مو ها چه کنم؟

و یا ممکن است به قدری از سشوار و اتوی مو استفاده کرده باشید که به موهایتان آسیب زده باشید. شاید هم فردی هستید که زیاد از مواد رنگی و دکلره استفاده کرده اید. و به موهایتان آسیب وارد کرده اید شما به اصطلاح موهایتان را مریض کرده اید. در این مرحله است که با واژه ی نانو کراتین مو مواجهه می شوید. در این روش شاید همانطور که از اسمش مشخص است متوجه شوید که کراتین مو را به ذرات خیلی خیلی ریز تبدیل کرده. به طوری که این مواد بتواند به ساقه های مو ی شما نفوذ کند .

نانو کراتین مو

نانو کراتین مو

فواید نانو کراتین مو

اگر بخواهیم فواید این امر یعنی نانو کراتین مو ها بپردازیم. باید اینگونه بگوییم که این روش یک روش درمانی است که الیاف مو را به طور عمقی با این مواد پوشش داده. بسیاری از ما تار های مو نازک و یا شکننده ای داریم که می توان با پر کردن این مواد این مو را تبدیل به موهایی پر و حجیم کرد. این مواد باعث آبرسانی به مو ها می شود لازم به ذکر است که این مواد باعث تقویت پیاز مو می شود .

این مواد بر روی مو های شما اسپری می شود این ذرات به قدری ریز هستند که می توانند به الیاف مرده ی موی شما نفوذ کرده نقطه ی مقابل آن یعنی کراتین مو و بوتاکس مو دارای ذرات درشت تری می باشد که نمی تواند به حفره های ریز مو نفوذ کند به همین دلیل است که برای مو های خیلی وز پیشنهاد ما استفاده از نانو کراتین می باشد چرا که در روش کراتین مو و بوتاکس مو ممکن است همه ی مو ها تحت این پوشش قرار نگیرند .

سوالی که مطرح می شود این است که این روش یعنی نانو کراتین مو برای چه کسانی استفاده می شود ؟

پاسخ به این سوال بله است. همه ی افراد چه با مشکل وز بودن و فر بودن ژنتیکی و چه آسیب وارد کردن شخصی خودشان به موهایشان می توانند از این روش استفاده کنند. و سوال بعدی این است که آیا موهایی که قبلا تحت پوشش مواد شیمیایی بوده را هم می توان نانو کراتین کرد؟

پاسخ به این سوال هم مانند سوال بالا آری است. هر مویی با هر میزان آسیب قابلیت ترمیم توسط این روش یعنی یعنی نانو کراتین را دارد. برای اینکه از این امر یعنی نانو کراتین مو نتیحه موفقیت آمیزی بگیرید. حتما قبل از اینکه تصمیم با انجام این امر بگیرید موهایتان را رنگ کنید و بعد از آن تا چند وقت موهایتان را رنگ نکنید .

سوال بعدی که مطرح می شود این است که آیا این روش یعنی نانو کراتین مو باعث صافی صد در صدی مو ها می شود؟

پاسخ به این سوال کمی سخت است چرا که این سیستم بر اساس بافت طبیعی مو های شما اجرا شده است. پس نتیجه این کار به بافت و جنس و میزان وز بودن موهای شما بستگی دارد. و مسئله ای که می توان صد در صد به آن اشاره کرد این امر است که موخوره های موجود در مو ها صد در صد از بین می رود.  صافی و درخشندگی را در مو های خود تجربه می کنید. و در نهایت نتیجه کار تنها در میزان صاف بودن مو های شما متفاوت است که آن هم بسته به نوع مو های شما متغیر است . پس هرگز برای استفاده از این روش مو های خود را با مو های دیگری مقایسه نکنید. چرا که در نهایت هدف سلامت مو ها است که همه با آن روبرو خواهند شد .

فواید نانو کراتین مو

فواید نانو کراتین مو

سوال بعدی مراقبت های بعد از نانو کراتین مو می باشد :

بسته به مراقبت های شما و استفاده از شامپو ها و کرم های مناسب این روش ۴ الی ۵ ماه بر روی موهای شما باقی می ماند. هرچقدر این مراقبت ها را جدی تر بگیرید ماندگاری این روش هم بیشتر می شود. و به این نکته هم توجه کنید. که انتخاب یک مرکز تخصصی کراتین مو در نتیجه کار بی تاثیر نیست. پس حتما قبل از انتخاب یک مرکز برای امر کراتین مو ،بوتاکس مو و نانو کراتین مو از تجربه و تخصص آن مرکز اطمینان حاصل کنید .

سوال بعدی که مطرح می شود این است که قیمت این امر یعنی نانو کراتین مو به چه آیتم هایی بستگی دارد؟

قیمت این امر یعنی نانو کراتین مو به بلندی و کوتاهی و جنس مو های شما و میزان موادی که بر روی مو های شما گذاشته می شود. و میزان مهارت آرایشگر و امکانات و تجهیزات آرایشگاه و منطقه جغرافیایی متغیر است .

ویژگی های برجسته این امر یعنی نانو بوتاکس مو به شرح ذیل می باشد:

۱-از بین رفتن موخوره

۲-افزایش درخشندگی مو ها

۳-احیای موهای آسیب دیده

۴-باعث حجیم تر دیده شدن مو ها می شود

نانو بوتاکس

نانو بوتاکس

بالیاژ مو

این روش ابتدا در فرانسه ایجاد شد در ابتدای سال ۱۹۷۰ در این روش رشد ریشه مو باعث تغییر در حالت مو نمی شود. و این روز ها بسیار ترند شده است. چرا که در این روش نیاز نیست به محض رشد ریشه به آرایشگاه مراجعه کرد. در این روش ریشه های مو در پر رنگ ترین حالت خود هستند. و هر چقدر به پایین مو نزدیک می شویم کمرنگ تر می شود. این روش برای خانم هایی که کمتر به آرایشگاه مراجعه می کنند و مشغله فراوان تری  دارند بسیار مفید است. چرا که رشد ریشه باعث از مد افتادن رنگ موهایشان نمی شود. مدت زمان انجام این امر بسته به اندازه ی مو های شما و حجم آن متفاوت است .

 

نانو بوتاکس

نانو بوتاکس

این روش مناسب افرادی که از مو های کوتاه خود خسته شده اند. و به دنبال راهی برای بلند نشان دادن موها و حجیم تر نشان دادن موهایشان هستند. که ما اکستنشن مو را پیشنهاد می کنیم .

اکستنشن مو دارای روش های فراوانی می باشد که در این مقاله چند مورد از آن ها را نام میبریم :

1-اکستنشن مو سرد

2-اکستنشن مو گرم

انواع اکستنشن مو عبارت است از :

۱-اکستنشن چسبی

۲-اکستنشن تاری

۳-اکستنشن مویی

۴-اکستنشن کلیپسی

۵-اکستنشن بافتی

۶-اکستنشن به وسیله حرارت

۷-اکستنشن گره ای

در این مقاله به فواید اکستنشن مو می پردازیم:

۱-صرفه جویی در زمان برای بلند کردن مو ها

۲-فاقد درد و خونریزی بودن این امر

۳-باعث زیبایی و جذابیت می شود

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.