مجله آموزشی

درمان ریزش مو پس از کاهش وزن

برای پیشگیری از ریزش مو پس از کاهش وزن در ابتدا باید از رژيم لاغری اصولی و درستی استفاده نمایید. همانطور که گفته شد کمبود مواد غذایی دریافتی توسط بدن در طول رژیم های لاغری از اصلی ترین دلایل ریزش مو می باشد. به همین دلیل باید رژیم مورد استفاده کاملا با توجه به شرایط جسمی شما تنظیم شده باشد. به طور مثال رژیم لاغری مورد استفاده باید به گونه ای باشد که میزان پروتئین مورد نیاز بدن را تامین نماید. در صورتی که پزشک رژیم لاغری فشرده ای را برای شما تنظیم کند، باید حتما در کنار آن مولتی ویتامین های ضروری را برای شما تجویز نماید.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

تمامی رژیم های لاغری منجر به تغییر در برنامه غذایی و مواد دریافتی توسط بدن می شوند. به همین دلیل در بسیاری از مواقع بدن انسان نسبت به این تغییرات واکنش نشان می دهد. این واکنش ها می توانند در حالت های مختلف مانند افزایش استرس، چربی سوزی، تغییرات خلق و خو، ریزش مو و … بروز پیدا کنند و افراد دچار ریزش مو پس از کاهش وزن شوند.

به همین دلیل است که بسیاری از افراد با ریزش مو پس از کاهش وزن مواجه می شوند. بنابراین بهتر است رژیم لاغری و روند استفاده از آن توسط پزشک تغذیه تنظیم شود. زیرا پزشک با در نظر گرفتن شرایط جسمی و میزان اضافه وزن شما، بهترین و مناسب ترین رژیم را برای شما تنظیم می نماید. با این وجود بسیاری از افراد می خواهند بدانند که ارتباط ریزش مو و کاهش وزن به چه صورت است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با هر آنچه باید در رابطه با ریزش مو پس از کاهش وزن بدانید، به طور کامل آشنا کنیم.

 

درمان ریزش مو پس از کاهش وزن

درمان ریزش مو پس از کاهش وزن

 

دلایل اصلی ریزش مو

در حالت نرمال ریزش مو به طور روزانه صد تار مو کاملا طبیعی است. اما زمانی که این تعداد افزایش پیدا کند ممکن است دلیل دیگری داشته باشد. در این صورت باید هر چه سریع تر برای درمان آن اقدام نمود. در صورتی که برای تشخیص و درمان این مشکل به موقع اقدام نشود، میزان ریزش مو افزایش پیدا می کند و منجر به کاهش حجم موها می شود. از مهم ترین دلایل ریزش مو می توان به موارد زیر اشاره داشت.

وراثت :

  • در برخی از مواقع ممکن است ریزش مو ارثی بوده و حجم موها به مرور زمان کاهش پیدا کند. در این صورت معمولا نمی توان از ریزش موها پیشگیری نمود. اما می توان با استفاده از روش های درمانی ارائه شده توسط پزشک مقدار ریزش را کنترل کرد.

 

بیشتر بخوانید : چه کنیم تا بعد از کراتین دچار ریزش مو نشویم ؟

 

هورمون ها :

  • تغییرات هورمونی نیز از دیگر دلایل ریزش موها می باشد. به طور مثال زمانی که میزان آندروژن در بدن تغییر می کند، موها نازک شده و در نهایت ریزش پیدا می کنند. بنابراین با کنترل سطح هورمون های مختلف در بدن می توان تا حد بسیار زیادی از ریزش موها جلوگیری نمود.

دیگر دلایل ریزش مو :

  • از دیگر دلایلی که می توانند منجر به ریزش موها شوند، می توان به استرس و اختلالات روحی اشاره نمود. استرس می تواند میزان هورمون کورتیزول را در بدن افزایش دهد. در نهایت منجر به ریزش موها خواهد شد. از طرفی رنگ کردن مکرر مو با استفاده از رنگ های شیمیایی نیز در ریزش آن ها بی تاثیر نمی باشند. اختلال در عملکرد غده تیروئید و استفاده از برخی داروهای خاص از دیگر عواملی هستند که باعث ریزش مو می شوند. البته کاهش وزن غیر اصولی نیز می تواند دلیل ریزش موها باشد.

 

دلایل اصلی ریزش مو

 

مهم ترین عوامل ریزش مو پس از کاهش وزن

کاهش کالری :

  • از مهم ترین دلایل ریزش مو پس از کاهش وزن محدود شدن کالری دریافتی توسط بدن است. در بسیاری از رژیم های لاغری، میزان کالری دریافتی توسط بدن محدود می شود. این موضوع موجب می گردد تا بدن انرژی خود را به قسمت های حیاتی تر برساند. در نهایت انرژی کافی به ریشه موها نمی رسد و رشد آن ها متوقف می شود. این شرایط موجب می گردد تا پس از مدت کوتاهی با ریزش شدید موها مواجه شوید.

تغییر در برنامه غذایی :

  • از دیگر دلایلی که منجر به ریزش مو پس از کاهش وزن می شود، کمبود مواد غذایی در بدن است. بسیاری از مواد غذایی در حفظ فولیکول های مو و تقویت آن ها نقش بسیار موثری دارند. زمانی که مصرف این مواد غذایی محدود می شود، می تواند باعث تضعیف موها و در نهایت ریزش آن ها شود. به طور مثال پروتئین، ویتامین A، زینک، آهن و … از مهم ترین مواد معدنی مورد نیاز برای رشد موها هستند. هنگامی که میزان این مواد در بدن کاهش پیدا کند، فرد دچار ریزش مو شدید می شود.

کمبود بیوتین در بدن :

  • بیوتین از مهم ترین مواد معدنی مورد نیاز جهت رشد موها است. بنابراین کمبود بیوتین می تواند دلیل دیگری برای ریزش مو پس از کاهش وزن باشد. با محدود نمودن مواد غذایی در رژیم لاغری ممکن است سطح بیوتین در بدن کاهش پیدا کند. این موضوع موجب می شود تا پس از مدت کوتاهی موها به میزان قابل توجهی دچار ریزش شوند. کاهش میزان کربوهیدرات دریافتی توسط بدن از ابتدایی ترین قوانین رژیم های لاغری است. از طرفی کمبود کربوهیدرات می تواند منجر به کاهش بیوتین شود.

استرس :

  • تغییر در رژیم غذایی می تواند منجر به افزایش هورمون استرس در بدن شود. بنابراین استرس نیز می تواند دلیل ریزش مو پس از کاهش وزن باشد.

 

مهم ترین عوامل ریزش مو پس از کاهش وزن

 

پیشگیری از ریزش مو پس از کاهش وزن

برای پیشگیری از ریزش مو پس از کاهش وزن در ابتدا باید از رژیم لاغری اصولی و درستی استفاده نمایید. همانطور که گفته شد کمبود مواد غذایی دریافتی توسط بدن در طول رژیم های لاغری از اصلی ترین دلایل ریزش مو می باشد. به همین دلیل باید رژیم مورد استفاده کاملا با توجه به شرایط جسمی شما تنظیم شده باشد. به طور مثال رژیم لاغری مورد استفاده باید به گونه ای باشد که میزان پروتئین مورد نیاز بدن را تامین نماید. در صورتی که پزشک رژیم لاغری فشرده ای را برای شما تنظیم کند، باید حتما در کنار آن مولتی ویتامین های ضروری را برای شما تجویز نماید.

 

بیشتر بخوانید : درمان شوره سر و رفع ریزش مو ناشی از آن…

 

از طرفی مواد غذایی مجاز در رژیم های لاغری می توانند در پیشگیری از ریزش مو پس از کاهش وزن موثر باشند. رژیم لاغری اصولی باید حاوی سبزیجات، غلات، میوه و سایر مواد خوراکی مورد نیاز بدن باشد. بنابراین نباید مصرف هیچ کدام از گروه های مواد غذایی دریافتی توسط بدن قطع شود. در صورت حذف هر کدام از مواد غذایی نیز باید جایگزین مناسبی برای آن در نظر گرفته شد.

 

درمان ریزش مو پس از کاهش وزن

همانطور که گفته شد دلایل مختلفی وجود دارند که منجر به ریزش مو پس از کاهش وزن می شوند. بنابراین با توجه به آن ها می توان تا میزان قابل توجهی از ریزش موها بعد از کاهش وزن جلوگیری نمود. با این وجود افرادی که به دلیل کاهش وزن با این مشکل روبرو شده اند، می توانند برای درمان آن اقدام نمایند. بهترین راهکار برای درمان این مشکل مراجعه به پزشک متخصص است. پزشک میزان مواد معدنی موجود در بدن شما را مورد بررسی قرار می دهد و دلیل اصلی ریزش مو را تعیین می نماید. سپس با توجه به آن بهترین و موثرترین روش را برای توقف ریزش مو و احیاء رایگان موهای شما ارائه می دهد.

در صورتی که شدت ریزش مو پس از کاهش وزن زیاد باشد، حدود سه ماه زمان برای درمان آن نیاز است. در طول این دوره چند ماهه در ابتدا علل ریزش مو تشخیص داده می شود. سپس برای برطرف نمودن آن ها اقدام می گردد. زمانی که علت ریزش مو به طور کامل برطرف شد، موها شروع به رشد مجدد می نمایند و ریزش آن ها کاملا متوقف می شود. پس از آن نیز راهکارهایی برای حفظ این شرایط و پیشگیری از ریزش مجدد موها توصیه می گردد که بهتر است آن ها را جدی بگیرید. به طور کلی از رایج ترین روش هایی که می توانند به درمان ریزش مو کمک نمایند، می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  1. استفاده از پروبیوتیک ها
  2. شستشوی اصولی موها
  3. استفاده از مواد شوینده مناسب مو
  4. عدم استفاده از ابزارهای حالت دهنده های حرارتی و مواد شیمیایی مانند رنگ مو در طول درمان
  5. استفاده نمودن از روغن های گیاهی تقویت کننده مو مانند روغن نارگیل

 

درمان ریزش مو پس از کاهش وزن

 

رفع سریع ریزش مو در کلینیک تخصصی کراتین مقدم

البته روش های دیگری نیز وجود دارند که می توانند به احیاء رایگان و تقویت موهای آسیب دیده کمک نمایند. بنابراین اگر می خواهید سریع تر ریزش موهای خود را متوقف نمایید و به صافی مو و احیاء آن ها کمک کنید، می توانید از کراتین مقدم کمک بگیرید. این مرکز با تخصص و تجربه بالا در زمینه احیاء و کراتین رایگان موها کار خود را از سال 1396 آغاز نموده است. استفاده از مواد و متریال مرغوب و با کیفیت در این مرکز موجب شده تا تمامی مشتریان از نتیجه کراتین و صافی رایگان موهای خود احساس رضایت داشته باشند. به همین دلیل است که مرکز مقدم در طول مدت زمان کم توانسته از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شود.

از طرفی مشاوران متخصص در مرکز کراتین مقدم با توجه به دلایل ریزش مو و شرایط آن ها بهترین و مناسب ترین روش را برای احیاء و تقویت موهای شما مورد استفاده قرار می دهند. بنابراین اگر می خواهید در کنار بازگشت سلامتی موها، زیبایی آن ها را نیز بازگردانید، می توانید از متخصصان این مجموعه کمک بگیرید. کراتین مو، پروتئین تراپی، بوتاکس، احیاء موها و آرگان تراپی از تخصصی ترین فعالیت هایی است که در این مجموعه انجام می شود. مشاوران مجموعه مقدم با توجه به شرایط موهای شما و میزان آسیب دیدگی آن ها بهترین تکنیک را برای درمان و احیاء موهای شما به کار می برند. بنابراین می توانید با خیالی آسوده و اطمینان از مواد مصرفی جهت احیاء موها، به این مرکز مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.