مجله آموزشی

درمان خشکی مو بعد از دکلره

کراتین مو می تواند از روش های موثر در درمان خشکی مو بعد از دکلره نمودن آن باشد. زیرا کراتین نمودن موها علاوه بر صافی رایگان به احیاء و آبرسانی موها نیز کمک می نمایند. بنابراین افرادی که موهای آن ها پس از دکلره به شدت آسیب دیده است، می توانند از کراتین و صافی مو برای ترمیم موهای خود استفاده کنند.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

دکلره از قوی ترین رنگ های شیمیایی است که به منظور روشن سازی موها مورد استفاده قرار می گیرد. اما استفاده بیش از اندازه آن می تواند منجر به آسیب دیدگی موها شود. همچنین اگر مواد دکلره برای مدت زمان زیادی روی موها قرار بگیرند، می توانند آن ها را بسوزانند. به همین دلیل است که اکثر موهای دکلره به دنبال درمان خشکی مو هستند.

با توجه به اینکه دکلره نمودن موها به صورت مکرر آسیب های شدیدی را متوجه موها می نماید، بهتر است برای ترمیم موهای خود فاصله زمانی نسبتا زیادی را برای دکلره نمودن مجدد موهای خود در نظر بگیرید. با این وجود اگر موهای شما به دلیل استفاده از مواد دکلره وز و خشک شده است، بهتر است هرچه سریع تر برای درمان آن اقدام نمایید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با راهکارهای درمان خشکی مو پس از دکلره، به طور کامل آشنا کنیم.

 

درمان خشکی مو بعد از دکلره

 

مهم ترین عوارض دکلره مو

عدم توجه به عوارض دکلره مو می تواند آسیب های بسیار جدی را متوجه موها نماید. به طور کلی در مواد دکلره از آمونیاک، پراکسید هیدروژن و همچنین تونر برای از بین بردن رنگدانه های مو استفاده می شود. به همین دلیل است که مواد دکلره می تواند به تارهای مو آسیب وارد نماید. از مهم ترین و شایع ترین عوارض ناشی از دکلره موها، می توان به آسیب های زیر اشاره نمود.

  • سوختگی موها : از ابتدایی ترین عوارض دکلره مو، سوختگی موها و واکنش های آلرژیک در پوست سر است. با توجه به اسید قوی موجود در مواد دکلره، احتمال خارش و سوزش پوست سر پس از دکلره موها بسیار زیاد است. بنابراین در صورتی که هنگام دکلره احساس سوزش و درد شدید پوست سر داشتید، بهتر است سریعا موهای خود را شستشو دهید.
  • خشکی موها : خشکی و ضعیف شدن موها از دیگر عوارض دکلره مو می باشد. در روند اکسیداسیون تارهای مو به شدت تحت تاثیر قرار می گیرند و رطوبت خود را از دست می دهند. این موضوع موجب خشکی بیش از اندازه موها می شود. همچنین با توجه به اینکه مواد دکلره به ریشه موها نیز برخورد می کند، می تواند کوتیکول های موها را ضعیف نماید.

 

بیشتر بخوانید : دلایل وز شدن مو بعد از دکلره

 

  • موخوره : با توجه به اینکه دکلره موجب از بین رفتن رطوبت موها می شود، باعث وز شدن موها نیز می گردد. به همین دلیل پس از مدتی تارهای مو ضعیف و نازک شده و در پی آن موخوره و ریزش شدید موها را شاهد خواهید بود.
  • از بین رفتن رنگ مو : مواد دکلره موجب می شود تا رنگدانه های طبیعی موها از بین بروند. بنابراین ظاهر موها پس از دکلره از هیچ جذابیتی برخوردار نمی باشد. بنابراین پس از دکلره موها، باید از رنگساژ برای بهبود رنگ آنها استفاده نمود.

 

مهم ترین عوارض دکلره مو

 

آبرسانی به موها پس از دکلره

با توجه به اینکه از مهمترین عوارض دکلره مو خشکی بیش از اندازه موها است، آبرسانی آنها پس از دکلره بسیار حائز اهمیت است. رطوبت رسانی به موها موجب می شود تا کوتیکول های مو مجدد احیاء شوند و لطافت از دست رفته موها بازگردد. از موثرترین روش های آبرسانی و احیاء مو می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • استفاده از روغن نارگیل : روغن نارگیل می تواند به درمان خشکی مو و همچنین آبرسانی به آن کمک نماید. از طرفی این روغن می تواند از پروتئین مو در برابر مواد دکلره محافظت نماید. به همین دلیل از وز شدگی و خشکی موها پس از دکلره به میزان قابل توجهی پیشگیری می کند. فراموش نکنید که گرم نمودن روغن نارگیل می تواند تاثیرگذاری آن را افزایش دهد.
  • روغن زیتون : از دیگر روغن های گیاهی موثر در درمان خشکی مو، روغن زیتون است. این روغن می تواند تاثیر فوق العاده ای در نرمی و لطافت موهای شما داشته باشد. کافی است پس از دکلره مقداری از این روغن را به انتهای ساقه موها بزنید، تا رطوبت از دست رفته آنها را برگردانید.
  • روغن آرگان : این روغن سرشار از آنتی اکسیدان است و تاثیر بسیار زیادی در درمان خشکی موها دارد. از طرفی می تواند از موهای شما در برابر آسیب های محیطی و شیمیایی محافظت نماید. رطوبت رسانی به موها از فوق العاده ترین خواص روغن آرگان است. بنابراین استفاده از آن پس از دکلره موها تا حدود بسیار زیادی از خشکی و وز شدگی آنها جلوگیری می نماید.
  • استفاده از روغن بادام : روغن بادام سرشار از ویتامین E و پروتئین مورد نیاز مو می باشد. به همین دلیل تاثیر بسیار زیادی در افزایش ضخامت موها و پیشگیری از شکنندگی آنها دارد. بنابراین می تواند مانند یک آبرسان بسیار قوی عمل کرده و خشکی موها را پس از دکلره درمان نماید.

 

آبرسانی به موها پس از دکلره

 

موثرترین راه های درمان خشکی مو پس از دکلره

برای درمان خشکی مو بعد از دکلره می توانید از راهکارهای متعددی استفاده نمایید. موثرترین تکنیک هایی که به رفع این مشکل کمک می نمایند، به شرح زیر می باشند.

  • محافظت از موها در برابر اشعه خورشید : یکی از ابتدایی ترین روش های درمان خشکی مو پس از دکلره، محافظت از موها در برابر نور خورشید است. نور خورشید می تواند به پوست سر و ساقه موها آسیب وارد نماید. بنابراین بهتر است پس از دکلره نمودن موها از اسپری های حاوی SPF مخصوص مو استفاده نمایید.
  • از ماسک های خانگی استفاده کنید : مواد غذایی موجود در آشپزخانه می توانند همانند یک ماسک موی بسیار قوی و موثر برای موهای شما باشند. بنابراین می توانید از طریق آن ها رطوبت مورد نیاز موها را تامین نمایید و به ترمیم خشکی و وز شدگی موها کمک کنید.
  • نرم کننده ها را فراموش نکنید : استفاده از نرم کننده برای درمان خشکی مو پس از دکلره، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل تمامی افرادی که موهای خود را دکلره می نمایند، باید از آن استفاده کنند.
  • تاثیرات آب برنج را جدی بگیرید : از دیگر راهکارهای درمان خشکی مو، شستشوی آن ها با استفاده از آب برنج است. آب برنج حاوی مقدار بسیار زیادی اینوزیتول است که نقش بسیار موثری در ترمیم موهای آسیب دیده دارد. بنابراین کافی است پس از آبکش کردن برنج، آب آن را 24 ساعت داخل یخچال قرار دهید و سپس با استفاده از آن موهای خود را بشویید.

 

بیشتر بخوانید : فواید آب برنج برای مو

 

  • از ابزارهای حرارتی استفاده نکنید : برای درمان خشکی مو بعد از دکلره، سعی کنید استفاده از دستگاه های حرارتی مو را محدود نمایید. زیرا این ابزارها موجب می شوند تا خشکی موها تشدید شود.

 

موثرترین راه های درمان خشکی مو پس از دکلره

 

نکات قابل توجه برای درمان خشکی مو پس از دکلره

اگر به دنبال درمان خشکی مو پس از دکلره نمودن آن هستید، بهتر است توجه به نکات زیر را جدی بگیرید.

  1. کلر آب می تواند خشکی موهای دکلره شده را تشدید نماید. به همین دلیل در صورتی که موهای خود را دکلره نموده اید، برای پیشگیری از تغییر رنگ و خشکی آن ها بهتر است از ورود به آب های حاوی کلر اجتناب نمایید. به طور مثال آب استخرهای عمومی حاوی مقدار زیادی کلر است.
  2. شستشوی موها با استفاده از آب سرد نیز می تواند به درمان خشکی مو پس از دکلره نمودن آن کمک نماید. زیرا آب داغ موجب باز شدن کوتیکول مو و آسیب دیدگی تارهای مو می شود. به همین دلیل رطوبت موها را از بین برده و منجر به خشکی بیش از اندازه موها پس از دکلره می شود.
  3. کوتاه نمودن نوک موهای دکلره شده نیز می تواند در درمان خشکی مو و همچنین رفع موخوره بسیار موثر باشد. بنابراین در صورتی که موهای دکلره شما دچار آسیب دیدگی شده است، می توانید حدود ده سانتی متر از انتهای موها کوتاه نمایید. این کار نقش بسیار موثری در احیاء رایگان موهای شما دارد.
  4. موهای دکلره شده بیشتر از سایر موها دچار وز شدگی و گره خوردگی می شوند. به همین دلیل بهتر است هنگامی که موها نمدار هستند برای شانه نمودن آن ها اقدام کنید.
  5. محدود نمودن میزان شامپوی مصرفی نیز از دیگر نکات درمان خشکی مو پس از دکلره است. استفاده از مواد دکلره موجب می شود تا چربی طبیعی فولیکول مو به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. زمانی که برای شستشوی موهای خود به طور مرتب از شامپو استفاده می نمایید، حداقل چربی باقی مانده در فولیکول های مو نیز از بین می رود. در نهایت موها به شدت دچار شکنندگی و خشکی می شوند.

 

کراتین مقدم

کراتین مو می تواند از روش های موثر در درمان خشکی مو بعد از دکلره نمودن آن باشد. زیرا کراتین نمودن موها علاوه بر صافی رایگان به احیاء و آبرسانی موها نیز کمک می نمایند. بنابراین افرادی که موهای آن ها پس از دکلره به شدت آسیب دیده است، می توانند از کراتین و صافی مو برای ترمیم موهای خود استفاده کنند. نکته قابل توجه برای انجام کراتین رایگان موها، انتخاب مرکز کراتین معتبر و متخصص است. مجموعه کراتین مقدم از مواد و متریال بسیار باکیفیتی برای کراتین و احیاء موهای شما استفاده می نماید. از طرفی افراد فعال در این مجموعه از تخصص و تجربه بالایی در زمینه صافی و احیاء موهای آسیب دیده برخوردار می باشند. بنابراین می توانند با استفاده از برترین تکنیک های کراتین، به ترمیم موهای شما کمک نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.