مجله آموزشی

تفاوت ویتامینه و کراتین مو

از رایج ترین و محبوب ترین روش های درمان و تقویت مو ویتامینه و کراتینه است. بسیاری از افراد به اشتباه این دو روش را یکی می دانند، در صورتی که کراتین مو و ویتامینه نمودن آن با یکدیگر متفاوت اند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با تفاوت های ویتامینه و کراتینه مو به طور کامل آشنا کنیم.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

داشتن موهای سالم و جذاب برای اکثر بانوان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند به موها آسیب بزنند و سلامت آن ها را به خطر بیندازند. در این صورت برای بهبود وضعیت موها و دستیابی به موهای سالم و زیبا نیاز به درمان آن ها می باشد. امروزه روش های مختلفی وجود دارند که می توانند به رفع مشکلات مو مانند موخوره، خشکی، وز شدگی، کم حجمی و ریزش مو کمک کنند. از رایج ترین و محبوب ترین روش های درمان و تقویت مو ویتامینه و کراتینه است. بسیاری از افراد به اشتباه این دو روش را یکی می دانند، در صورتی که کراتین مو و ویتامینه نمودن آن با یکدیگر متفاوت اند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با تفاوت های ویتامینه و کراتینه مو به طور کامل آشنا کنیم.

 

تفاوت ویتامینه و کراتین مو

تفاوت ویتامینه و کراتین مو

 

ویتامینه مو چیست؟

ویتامینه مو روشی است که می تواند به تقویت موهای آسیب دیده کمک نماید. زمانی که به دلایل مختلفی نظیر استفاده از مواد شوینده نامناسب و یا رنگ نمودن بیش از اندازه، موها دچار آسیب دیدگی می شوند، ویتامینه کردن می تواند به تقویت و احیاء رایگان آن ها کمک نماید. در این روش معمولا از محصولات گیاهی و مواد شیمیایی برای درمان و بهبود مشکلات مو استفاده می شود. بیشترین ماده ای که در ویتامینه کردن موها مورد استفاده قرار می گیرد، ویتامین B5 است، که در محافظت و نرم کنندگی موها نقش بسیار موثری دارد. ویتامینه مو به طور مستقیم بر کورتکس مو تاثیر می گذارد و موجب می شود تا موها در مدت زمان مشخصی بهبود پیدا کنند.

از مهم ترین فواید ویتامینه مو می توان به افزایش لطافت و نرمی موها اشاره نمود. همچنین این روش در درخشنده نمودن موها نیز بسیار موثر است. از دیگر فواید ویتامینه می توان به بهبود ریزش مو، ایجاد ظاهری جذاب تر و همچنین درمان آسیب های آن اشاره داشت. البته توجه داشته باشید که اگر آسیب های مو به دلایلی نظیر مشکلات ژنتیکی و همچنین افزایش سن باشد، این روش نمی تواند نقش موثری در درمان آن ها داشته باشد. از طرفی برای اثربخشی بهتر و موثرتر این روش نیاز به تکرار و تداوم در استفاده از آن می باشد. بنابراین نیاز است به مدت حدودا 8 ماه، ماهانه حداقل 12 بار از مواد ویتامینه استفاده نمود. همچنین هنگام استفاده از رنگ های شیمیایی باید بلافاصله پس از رنگ نمودن موها، آن ها را ویتامینه نمود.

ویتامینه مو چیست؟

ویتامینه مو چیست؟

 

کراتینه مو چیست؟

کراتین مو پروتئین مورد نیاز آن است که به طور طبیعی در موها وجود دارد. این ماده نقش بسیار موثری در درخشندگی و صافی مو دارد. زمانی که میزان کراتین در موها کاهش پیدا کند، درخشندگی آن ها از بین می رود و موها وز می شوند. کراتینه کردن موها موجب می شود تا پروتئین مورد نیاز موها به آن ها برسد و موها مجددا صاف و درخشان شوند. از مهم ترین مزایای کراتینه نمودن موها می توان به لخت و حالت دار نمودن موها اشاره نمود. از طرفی کراتین موجب می شود تا کوتیکول های آسیب دیده مو بهبود پیدا کنند و وز شدگی آن ها نیز از بین برود.

 

قیمت انواع کراتین مو

 

در کراتین مو از مواد شیمیایی برای صاف نمودن موها استفاده می شود، که نتایج حاصل از آن تقریبا 6 ماه ماندگاری دارد. هر چقدر کیفیت مواد کراتین بیشتر باشد، میزان تاثیرگذاری و ماندگاری آن نیز بیشتر می شود. برای کراتینه نمودن موها و مشاهده نتایج حاصل از آن تنها چند ساعت زمان نیاز است. از طرفی مواد کراتین موجب می شود تا میزان مقاومت و استحکام موها افزایش پیدا کرده و در نهایت ریزش آن ها کاهش پیدا کند. همچنین پس از کراتینه، موها پرحجم تر و سالم تر به نظر می رسند.

 

کراتینه مو چیست؟

کراتینه مو چیست؟

 

تفاوت ویتامینه و کراتین مو

کراتین مو و ویتامینه نمودن موها در ظاهر عملکرد یکسانی دارند و به منظور تقویت موها مورد استفاده قرار می گیرند. اما این دو روش از تفاوت های بارزی با یکدیگر برخوردار می باشند، که پیش از اقدام برای انجام آن ها بهتر است این تفاوت ها را بشناسید. اولین تفاوت نحوه استفاده از مواد کراتین و ویتامین موها است. برای ویتامینه نمودن موها تنها نیاز است تا موها را مرطوب کرد و سپس مواد ویتامینه را مورد استفاده قرار داد.

از طرفی کراتین مو معمولا به منظور تغییر حالت و صافی رایگان موها مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که ویتامینه موها برای ترمیم آسیب های مو انجام می شود. کراتینه نمودن موها موجب می شود تا حجم موها بیشتر دیده شود. اما ویتامینه منجر به افزایش ضخامت موها شده و به طور قطعی حجم موها را افزایش می دهد. برای ویتامینه نمودن موها می توان به راحتی در خانه اقدام نمود. اما کراتین مو بهتر است توسط افراد حرفه ای و متخصص انجام شود. از طرفی هزینه ویتامینه کردن بسیار کمتر از کراتینه نمودن موها می باشد و برای دستیابی به نتیجه قطعی نیاز به تکرار و استمرار دارد. در صورتی که کراتینه نمودن موها ماندگاری بیشتری دارد. افزایش استحکام موها و بهبود آسیب دیدگی ها نتایج حاصل از ویتامینه مو می باشند. در صورتی که نتایج کراتینه نمودن موها، صافی، درخشندگی و نرمی موها است.

نکته: پس از انجام کراتین مو نیاز است تا از شامپوهای مخصوص کراتینه مو استفاده شود و از رفتن به استخر و دریا نیز خودداری گردد. در صورتی که پس از ویتامینه موها تنها باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده شود.

 

تفاوت ویتامینه و کراتین مو

تفاوت ویتامینه و کراتین مو

 

کراتین مو بهتر است یا ویتامینه مو ؟

از پرتکرارترین سوالاتی که در رابطه با ویتامینه و کراتین مو پرسیده می شود، این است که کدام روش بهتر و موثرتر است. همانطور که گفته شد این دو روش کاملا با یکدیگر متفاوت اند و هر کدام از آن ها می توانند تاثیرات گوناگونی روی موها داشته باشند. به طور مثال در صورتی که موهای شما دچار خشکی و شکنندگی شده است، بهتر است از روش کراتین برای بهبود وضعیت موهای خود استفاده نمایید. اما اگر دچار ریزش موی شدید شده اید، ویتامینه کردن موها می تواند به رفع مشکل شما کمک کند.

 

بیشتر بخوانید : ماندگاری کراتین مو چقدر است ؟

 

به طور کلی کراتین مو بهترین و موثرترین روش برای صافی، نرم کنندگی و درخشندگی موها می باشد. در صورتی که ویتامینه نمودن موها می تواند نقش بسیار زیادی در افزایش استحکام و ضخامت موها داشته باشد. از طرفی اگر دچار ریزش موی شدید هستید، کراتین مو نمی تواند کمک زیادی به شما کند. در این صورت تنها ویتامینه نمودن موها می تواند استحکام موها را افزایش داده و میزان ریزش موها را کاهش دهد.

کراتین مو زمانی بسیار موثر است که موها رطوبت خود را از دست داده اند و به همین دلیل دچار شکنندگی شده اند. زیرا مواد کراتین کمک بسیار زیادی به آبرسانی موها می کنند و می توانند درخشندگی از دست رفته موها را به آن ها بازگردانند. بسیاری از افراد به دلیل فر بودن موهای خود نمی توانند به خوبی از آنها مراقبت نمایند و پس از مدتی با موهای وز و خشک مواجه می شوند. کراتینه بهترین روش برای رفع مشکلات این افراد است.

 

کراتین مو بهتر است یا ویتامینه مو ؟

کراتین مو بهتر است یا ویتامینه مو ؟

 

کلینیک تخصصی مو کراتین مقدم

کراتین مو می تواند نتایج شگفت انگیزی روی موهای شما داشته باشد. اما برای دستیابی به نتیجه دلخواه، بهتر است کراتینه نمودن موهای خود را به دست افراد متخصص بسپارید. کلینیک تخصصی مو مقدم یکی از برترین و معتبرترین مراکز کراتین رایگان مو می باشد، که فعالیت حرفه ای خود را از سال 1396 به صورت کاملا تخصصی آغاز نموده است.

از مهم ترین ویژگی های این مرکز کراتین می توان به حضور افراد متخصص و حرفه ای در زمینه کراتین و احیاء موها اشاره نمود. همچنین مواد و متریال مورد استفاده در این مجموعه از باکیفیت ترین و بهترین مواد و متریال های به روز می باشند.

مواد کراتین، پروتئین، بوتاکس و … توسط این مرکز به طور مستقیم وارد می شود. بنابراین کیفیت آن ها کاملا تضمینی بوده و همچنین قیمت نهایی احیاء و صافی موها نیز بسیار مقرون به صرفه تر از سایر مراکز کراتین می باشد.

در این مرکز علاوه بر کراتین مو خدمات دیگری نیز ارائه می شود، که از محبوب ترین آن ها می توان به پروتئین تراپی، آرگان تراپی، بوتاکس و ویتامینه موها اشاره نمود. بنابراین شما می توانید پیش از انجام هرگونه خدمات تخصصی برای احیاء و تقویت موهای خود، از مشاورین متخصص در این مرکز مشورت بگیرید. این مشاوران با توجه به شرایط و نیاز موهای شما، بهترین و مناسب ترین روش را برای تقویت آن ها به شما توصیه می نمایند. به همین دلیل شما نیز می توانید با اطمینان بیشتر و برای دستیابی به نتیجه دلخواهتان، مناسب ترین روش را برای احیاء موهای خود انتخاب نمایید. این موضوع موجب می شود تا در نهایت نیز از نتیجه کار رضایت بیشتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.