مجله آموزشی

ترفند های ساده برای درمان ریزش مو در دیابتی ها

بسیاری از افراد فکر می کنند که درمان ریزش مو در دیابتی ها امکان پذیر نمی باشد. یا اینکه برای درمان آن باید هزینه بسیار زیادی پرداخت نمایند. در صورتی که قاطعانه باید گفت ریزش موی ناشی از دیابت را به راحتی و با استفاده از چند ترفند ساده می توان درمان نمود. بنابراین افراد دیابتی که دچار ریزش مو شده اند، بدون هیچ نگرانی می توانند برای درمان آن اقدام نمایند.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

متاسفانه امروزه بیماری دیابت و ریزش مو در دیابتی ها به یکی از شایع ترین بیماری ها در میان بانوان و آقایان تبدیل شده است. با توجه به زندگی های پرمشغله امروزی، افراد بسیار زیادی وجود دارند که از رژیم غذایی و سبک زندگی سالمی پیروی نمی کنند. به همین دلیل است که بیماری قند خون در افراد جوان و میانسال نیز به وفور مشاهده می شود. برای تشخیص دقیق این بیماری کافی است یک آزمایش ساده انجام دهید. پس از آن به راحتی متوجه خواهید شد که آیا به دیابت مبتلا هستید یا خیر.

فراموش نکنید که بیماری دیابت با عوارض متعددی همراه است که ریزش مو یکی از شایع ترین آن ها می باشد. از آنجایی که بیماران دیابتی ممکن است بیشتر از سایر افراد با مشکل ریزش مو مواجه شوند، بسیاری از آن ها بر این باورند که برای درمان ریزش موی ناشی از دیابت باید هزینه زیادی پرداخت نمایند. به همین منظور در ادامه شما را با ساده ترین راهکارهای درمان ریزش مو در دیابتی ها آشنا خواهیم کرد.

 

ترفند های ساده برای درمان ریزش مو در دیابتی ها

ترفند های ساده برای درمان ریزش مو در دیابتی ها

 

درمان ریزش مو در دیابتی ها امکان پذیر است؟

بسیاری از افراد فکر می کنند که درمان ریزش مو در دیابتی ها امکان پذیر نمی باشد. یا اینکه برای درمان آن باید هزینه بسیار زیادی پرداخت نمایند. در صورتی که قاطعانه باید گفت ریزش موی ناشی از دیابت را به راحتی و با استفاده از چند ترفند ساده می توان درمان نمود. بنابراین افراد دیابتی که دچار ریزش مو شده اند، بدون هیچ نگرانی می توانند برای درمان آن اقدام نمایند. فراموش نکنید که عدم توجه به درمان ریزش مو می تواند منجر به کاهش حجم دائمی موها شود. به همین دلیل افرادی که به دیابت مبتلا هستند، باید هرچه سریع تر برای پیشگیری و درمان این مشکل اقدام نمایند. از طرفی فولیکول های مو در این افراد به شدت مستعد آسیب دیدگی هستند. بنابراین بی توجهی نسبت به این موضوع می تواند منجر به طاسی و کاهش حجم شدید موهای این افراد شود.

به طور کلی اقدام به موقع برای درمان ریزش مو در دیابتی ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صورتی که به موقع برای رفع این مشکل اقدام شود، از مویرگ های پوست سر و فولیکول های مو در برابر بیماری محافظت خواهد شد. با توجه به اینکه برخی از افراد ممکن است متوجه بیماری خود نباشند، در صورت بروز ریزش شدید موها بهتر است برای انجام تست قند خون اقدام نمایند. در صورتی که ریزش مو ناشی از بیماری دیابت باشد، می توانند با ترفندهای کاربردی و در عین حال ساده به درمان آن کمک کنند.

 

تکنیک های موثر برای درمان ریزش مو در دیابتی ها

همانطور که گفته شد تکنیک های بسیار موثری برای درمان ریزش مو در دیابتی ها وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به روش های زیر اشاره داشت.

  • ورزش : ورزش نقش بسیار موثری در درمان ریزش مو در دیابتی ها دارد. زمانی که میزان قند خون تنظیم نباشد، ریزش موی دیابتیک رخ می دهد. این عارضه می تواند منجر به ریزش شدید موها شود. بنابراین پس از مدت بسیار کوتاهی فرد با مشکلات جدی ترین مانند کاهش حجم موها و ریزش سکه ای آن ها مواجه خواهد شد. از طرفی ورزش نقش بسیار زیادی در تنظیم قند خون دارد. بنابراین می تواند به درمان ریزش موی ناشی از دیابت نیز کمک نماید. همچنین بیماری دیابت و چاقی ارتباط بسیار زیادی با یکدیگر دارند، ورزش می تواند با حفظ تناسب اندام به بهبود این بیماری نیز کمک نماید. اگر می خواهید به منظور درمان ریزش مو ناشی از دیابت ورزش کنید، مهم نیست که چه نوع ورزشی را انتخاب می نمایید. تنها باید ورزش را به صورت منظم و مکرر ادامه دهید، تا با توقف ریزش مو مواجه شوید.
  • کاهش استرس : متاسفانه افراد دیابتی بیشتر از سایر افراد با استرس شدید مواجه می شوند. بنابراین برای درمان ریزش مو در دیابتی ها کنترل میزان استرس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از آنجایی که استرس می تواند مشکلات روحی و جسمی متعددی برای فرد ایجاد نماید، مدیریت آن می تواند به کاهش عوارض ناشی از دیابت نیز کمک کند. برای کنترل استرس ناشی از دیابت بهتر است برنامه درمانی منظمی داشته باشید و از تکنیک های رفع استرس کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که استرس از اصلی ترین دلایل ریزش مو محسوب می شود. به همین دلیل با کنترل استرس می توانید به درمان ریزش مو نیز کمک نمایید.

 

تکنیک های موثر برای درمان ریزش مو در دیابتی ها

تکنیک های موثر برای درمان ریزش مو در دیابتی ها

 

درمان ریزش مو با چند ترفند ساده

ترفندهای دیگری نیز وجود دارند که می توانند به درمان ریزش مو در دیابتی ها کمک نمایند. از مهم ترین آن ها می توان به ترفندهای زیر اشاره نمود :

  • استفاده از محصولات مراقبتی مناسب : یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین راهکارهای درمان ریزش مو در دیابتی ها استفاده از محصولات مراقبتی مو می باشد. استفاده از شامپوی نامناسب می تواند ریزش موها را تشدید نماید. از طرفی شستشوی روزانه موها با استفاده از شامپوهای حاوی سولفات دلیل دیگری برای ریزش موها محسوب می شود. با توجه به این موضوع افراد دیابتی که دچار ریزش مو هستند، نباید از شامپوهای حاوی سولفات استفاده نمایند. همچنین این افراد بهتر است از محصولات مراقبتی مناسب و سازگار با موهای خود استفاده نمایند. این روش موجب می شود تا به مقدار قابل توجهی ریزش موها کاهش پیدا کند.

 

بیشتر بخوانید : تقویت مو با مواد طبیعی در خانه…

 

  • روش های سنتی را دست کم نگیرید : استفاده نمودن از روش های سنتی مانند روغن تراپی موها نیز می تواند در درمان ریزش مو در دیابتی ها موثر باشد. روغن های گیاهی مانند روغن آرگان و روغن نارگیل می توانند به تقویت ریشه موها و افزایش استحکام فولیکول های مو کمک کنند. استفاده از آب برنج نیز از دیگر روش های سنتی است که در کاهش ریزش مو موثر می باشد. بنابراین می توانید با استفاده از این روش ها دو تا سه بار در هفته به ترمیم موهای آسیب دیده و توقف رشد آن ها کمک کنید.

 

تکنیک های موثر برای درمان ریزش مو در دیابتی ها

تکنیک های موثر برای درمان ریزش مو در دیابتی ها

 

نقش تغذیه در درمان ریزش مو ناشی از دیابت

کمبود مواد معدنی و ویتامین ها از اصلی ترین دلایل ریزش مو می باشد. به همین دلیل اولین اصل برای درمان ریزش مو در دیابتی ها تغذیه موها و تامین مواد مغذی مورد نیاز آن هاست. بهترین روش برای تهیه این مواد مغذی داشتن یک رژیم غذایی مناسب و کامل است. زمانی که سطح قند خون افزایش پیدا می کند، خونرسانی در بدن با اختلال مواجه می گردد. این اختلال باعث می شود تا خون در مویرگ های سر کاهش پیدا کرده و ریشه موها ضعیف شوند. تضعیف فولیکول های مو نیز منجر به کاهش استحکام و ریزش آن ها می شود.

بنابراین برای درمان ریزش مو در دیابتی ها تقویت فولیکول های مو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای تقویت فولیکول های مو نیز باید مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز موها را تامین نمود. ویتامین های گروه B، آنتی اکسیدان ها، کراتین و سایر پروتئین ها از شایع ترین موادی هستند که موها برای حفظ سلامتی خود به آن ها نیاز دارند. به همین دلیل افراد دیابتی باید از رژیم غذایی استفاده نمایند که سرشار از ویتامین ها و املاح مورد نیاز مو هستند. ضعف فولیکول های مو که ناشی از افزایش قند خون می باشد، جبران شده و ریزش موها نیز کاهش می یابد.

 

بیشتر بخوانید : برای افزایش رشد مو و پرپشت شدن آن چه بخوریم ؟

 

در صورتی که به هر دلیلی نمی توانید این مواد مغذی را از طریق رژیم غذایی تامین نمایید، بهتر است مصرف مکمل های غذایی را فراموش نکنید. در نظر داشته باشید که برای افزایش ضخامت و استحکام موها باید موادی مانند پروتئین، اسید آمینه، آهن، بیوتین، روی و … را به طور روزانه دریافت کنید. بنابراین اگر خیلی به تغذیه خود اهمیت نمی دهید، سعی کنید از مکمل های غذایی به منظور تامین این مواد مغذی استفاده نمایید.

 

نقش تغذیه در درمان ریزش مو ناشی از دیابت

نقش تغذیه در درمان ریزش مو ناشی از دیابت

 

درمان ریزش مو در کلینیک تخصصی کراتین مقدم

در برخی از مواقع ممکن است برای درمان ریزش مو در دیابتی ها نیاز به روش های جدی تری باشد. در این صورت می توانید از افراد متخصص و مجرب در این زمینه کمک بگیرید. آن ها با توجه به شرایط و میزان ریزش موهای شما، می توانند بهترین و مناسب ترین روش را برای درمان آن ها ارائه دهند. بنابراین اگر به دلیل بیماری دیابت با ریزش شدید موها مواجه هستید، بهتر است در کنار روش های فوق از تکنیک های حرفه ای تری نیز کمک بگیرید. فراموش نکنید که متخصصان می توانند راهکارهایی را ارائه دهند که علاوه بر توقف ریزش موها به رشد مجدد و احیاء رایگان آن ها نیز کمک نمایند.

مرکز کراتین مقدم یکی از بهترین و تخصصی ترین مراکز کراتین و صافی مو می باشد که از افراد بسیار مجرب و متخصص در زمینه احیاء و کراتین رایگان موها کمک می گیرد. از طرفی مواد و متریال مورد استفاده در این مرکز از بهترین برندهای موجود در بازار می باشند که می توانند تاثیرگذاری فوق العاده ای روی موهای آسیب دیده داشته باشند. از آنجایی که مجموعه مقدم این مواد و متریال را به طور مستقیم وارد می نماید، هزینه آن نسبت به سایر مراکز کراتین کمتر است. به طور کلی اگر به دلیل بیماری دیابت با ریزش مو و تضعیف آن ها مواجه شده اید، می توانید از مشاوران این مرکز کمک بگیرید. آن ها با توجه به شرایط موهای شما و میزان آسیب دیدگی آن ها مناسب ترین تکنیک را برای احیاء و صافی رایگان موهای شما مورد استفاده قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.