مجله آموزشی

بهترین نوع کراتین

 با پیشرفتی که اخیرا در دنیای مد و فشن، شاهد آن هستیم، روش‌های متنوعی  به منظور رفع آسیب دیدگی‌های مو مشاهده می‌شوند و یکی از محبوب‌ترین آن‌ها کراتینه کردن است. بدیهی  است که مواد کراتینه نقش بسیار اساسی در نتیجه پایانی این شیوه دارند، بنابراین نباید اهمیت آن‌ها را دست کم گرفت. اگر می‌خواهید بدانید که چه نوع کراتینی برای موهای شما بهترین است، پیشنهاد می‌کنیم با ما تا انتها همراه باشید.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

بهترین نوع کراتین را بشناسید!

بهترین نوع کراتین چیست؟ سوالی است که این روزها خیلی از افراد به دنبال پاسخ آن هستند.

 با پیشرفتی که اخیرا در دنیای مد و فشن، شاهد آن هستیم، روش‌های متنوعی  به منظور رفع آسیب دیدگی‌های مو مشاهده می‌شوند و یکی از محبوب‌ترین آن‌ها کراتینه کردن است. بدیهی  است که مواد کراتینه نقش بسیار اساسی در نتیجه پایانی این شیوه دارند، بنابراین نباید اهمیت آن‌ها را دست کم گرفت. اگر می‌خواهید بدانید که چه نوع کراتینی برای موهای شما بهترین است، پیشنهاد می‌کنیم با ما تا انتها همراه باشید.

چرا کراتین؟

حالا چرا از میان این همه روش، کراتین محبوبیت زیادی پیدا کرده ‌است؟ خوب است بدانید که کراتین به طور طبیعی در موی انسان‌ها وجود دارد و دلیل تفاوت میزان صافی موهای هر فرد با دیگری تفاوت در میزان کراتین موجود در موی آن‌هاست. هر زمان که احساس کردید موهایتان وز و مجعد شده و ساختار آن تغییر یافته، کراتینه کردن بهترین راه حل برای رهایی از این وضعیت است.

به طور کلی می‌توان درباره کراتین اینگونه بیان کرد که پروتئینی است مفید برای صاف و درخشان کردن موها.

نکته جالب توجه در خصوص کراتین، انواع آن است که شامل آلفا کراتین و بتا کراتین می‌باشد و کراتین موجود در موها از نوع آلفاست.

بهترین نوع کراتین، روشی نیمه دائمی است که برای صاف کردن موها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد کراتینه کردن را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند این است که موجب می‌شود تا زیبایی به موهای آسیب دیده برگردد و همچنین موجب افزایش خاصیت کشسانی مو می‌شود که در نتیجه آن موها به راحتی شکسته نخواهند شد.

کراتینه برای افرادی که موهایشان دچار خشکی، شکستگی و زبری شده بسیار مناسب است.

بهترین کراتین

بهترین کراتین

کراتینه مردانه

یکی از بزرگترین مزایای کراتینه این است که تنها محدود به بانوان نیست و آقایان نیز می‌توانند در صورت تمایل از این روش برای صاف کردن و همچنین از بین بردن موهای وز شده خود استفاده کنند.

این نوع کراتینه مو به منظور صاف کردن موی آقایان و همچنین برطرف کردن مشکل خشکی موی آن‌ها کاربرد دارد.

بهترین نوع کراتین کدام است؟

کراتینه مو، انواع مختلفی دارد که هر کدام برای برخی از افراد با توجه به ویژگی موهایشان و … بهترین به حساب می‌آید.

انواع کراتین عبارتند از:

کراتینه برزیلی

کراتینه برزیلی بهترین کراتین برای افرادی است که موهای خیلی فری داشته و می‌خواهند وز موهای خود را از بین ببرند و موهایشان را صاف کنند. موها پس از انجام این نوع کراتینه، آبرسانی شده و درخشنده نیز می‌شوند.

این نوع کراتینه، تغییری در حجم موها ایجاد نمی‌کند، بنابراین اگر می‌خواهید موهای  خود را حجیم تر کنید این شیوه برای شما مناسب نیست.

نحوه انجام کراتینه برزیلی بر روی موها به این صورت است که باید مواد کراتینه مو را برای مدتی روی موی تمیز گذاشته و در همین حین، موهای خود را کمی خشک کنید و با استفاده از اتو موی مخصوص کراتینه، دسته‌های مختلف موهای خود را اتو کنید. مدت زمان انجام این کار به حجم و ارتفاع موها بستگی دارد.

بهترین نوع کراتینه برزیلی

بهترین نوع کراتینه برزیلی دارای یک فرمولاسیون بسیار ملایم است که با نوع موی افراد، تناسب دارد.

نکته قابل توجه در خصوص کراتینه برزیلی، میزان صافی موها پس از انجام این عمل است که به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و بنابراین  نمی‌توان انتطار نتیجه یکسان از کراتینه روی موی همه افراد داشت. همچنین خواسته هر فرد با دیگری متفاوت است، به این معنا که ممکن است یک نفر هدف اصلی اش از کراتینه کردن موهای خود، صاف کردن آن‌ها باشد و اما فرد دیگر هدف اصلی اش از بین بردن وزی موها باشد، باید قبل از کراتینه کردن، آرایشگر را در جریان هدف اصلی خود قرار دهید تا با به کارگیری تمام تلاش خود، نتیجه نهایی را به هدفی که دارید نزدیک و نزدیکتر کند.

کراتینه برزیلی بسته به نوع مواد کراتینه مورد استفاده و مراقبت‌های پس از آن، حدود 3 الی 6 ماه ماندگاری دارد، پس از آن موها به حالت اولیه بازمی‌گردند و در صورت تمایل می‌توانید برای بازسازی مجدد اقدام کنید.

با کراتینه برزیلی تارهای مو توسط لایه ای از پروتئین، پوشانده شده و همین امر موجب می‌شود تا در نهایت موهای صاف و نرمی داشته باشید.

بهترین کراتین

بهترین کراتین

کراتینه احیایی

نوع دیگری از کراتینه وجود دارد که با نام احیایی شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید وز موهای خود را از بین برده و اما حالت و فر موهایتان حفظ شود، کراتین احیایی، بهترین نوع کراتین برای شماست. کراتینه احیایی همانطور که از نامش پیداست احیا کننده موهاست. به این معنا که بیشتر با هدف درمان موهای آسیب دیده مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اگر از مجعد شدن موهای خود رنج می‌برید می‌توانید روی کمک کراتینه احیایی حساب باز کنید.

دلایل آسیب دیدگی موها چیست؟ یکی از اصلی‌ترین دلایلی که موی افراد و به ویژه بانوان دچار آسیب می‌شود. رنگ و دکلره زیاد می‌باشد، زیرا باعث می‌شود تا موها حالت سوختگی به خود بگیرند و زیبایی اولیه خود را از دست خواهند داد. دو راه برای رهایی از این موها وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از مواد کراتینه احیایی می‌باشد.

نحوه اجرای کراتینه احیایی روی موها به این صورت است که موها باید از قسمت ریشه تا نوک توسط مواد مخصوص کراتینه پوشانده شوند و سپس با استفاده از سشوار و اتو موی مخصوص، صاف شوند.

مدت زمان ماندگاری کراتینه احیایی نیز تا حد زیادی به مراقبت‌های پس از آن بستگی دارد اما به طور کلی پس از این عمل می‌توان موها را حدود دو ماه کنترل کرد.

البته ناگفته نماند که کراتین‌های احیا کننده ممکن است موجب بروز حساسیت‌های پوستی در افراد شوند.  بنابراین قبل از هر گونه اقدام به منظور کراتینه کردن موهای خود مطمئن شوید که به مواد آن حساسیت نداشته باشید. در واقع می‌توان گفت یکی از فاکتورها برای تعیین بهترین کراتین برای یک فرد، عدم حساسیت نسبت به آن می‌باشد.

ویژگی‌های بهترین نوع کراتینه

اکنون که با انواع کراتینه مو آشنا شدید می‌توانید نوع مناسب آن را با توجه به هدف خود از این عمل و همچنین ویژگی‌های موی خود انتخاب کنید. بهترین کراتینه‌های مو همگی ویژگی‌های مشترکی دارند که عبارتند از:

ترمیم و احیای موها

یکی از اصلی‌ترین اهداف افرادی که موهای خود را کراتینه می‌کنند رهایی از شر موهای آسیب دیده خود می‌باشد. خوشبختانه اگر بهترین نوع کراتینه را انتخاب کنید دیگر موی آسیب دیده‌ای در لا به لای موهای خود مشاهده نخواهید کرد.

اگر در انتخاب بهترین مواد کراتینه مو و همچنین مرکز زیبایی که قصد مراجعه به آن را دارید نهایت دقت خود را به خرج دهید، مطمئن باشید پس از انجام این عمل، موها ترمیم و احیا می‌شوند و در نهایت، تمامی آسیب‌های مو برطرف خواهند شد.

درمان مو با کراتینه موجب می‌شود لایه ای محافظت کننده هر تار مو را احاطه کرده و در نتیجه موها از هرگونه آسیب خارجی در امان خواهند ماند.

ماندگاری بالا

یکی دیگر از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در انتخاب بهترین کراتینه، مدت زمان ماندگاری آن می‌باشد. تاثیر مواد کراتینه در صورتی که نامرغوب باشند پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از روی موها از بین خواهد رفت و در نتیجه موهای آسیب دیده را ترمیم نخواهد کرد.

البته اهمیت مراقبت‌های پس از کراتینه را در افزایش مدت زمان ماندگاری تاثیر این عمل نباید دست کم گرفت.

فاکتورهای موثر در انتخاب بهترین نوع کراتینه

اگر تصمیم به کراتینه کردن موهای خود گرفته‌اید حتما دیده‌اید که انواع مختلفی مواد کراتین مو در بازار موجود است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. همچنین همانطور که قبل از این بیان کردیم انواع مختلفی کراتینه وجود دارد که هر فرد با توجه به هدف خود می‌تواند بهترین آن را انتخاب کند. پس انتخاب بهترین نوع کراتینه کار خیلی ساده ای نیست و نیاز به تخصص دارد.

ما در این قسمت یک سری نکاتی بیان خواهیم کرد که بتوانید راحت تر نوع مناسب کراتینه برای موهای خود را انتخاب و استفاده کنید.

برند سازنده مواد کراتین

یکی از  مهم‌ترین نکات برای اینکه نتیجه نهایی کراتینه کردن، مطلوب شود، خرید مواد کراتینه مو از برندهای معروف و معتبر است؛ بدیهی است که برندها و شرکت‌های  معتبر اهمیت خاصی برای جلب رضایت مشتریان خود قائل هستند و به همین دلیل است که همواره محصولاتی بسیار با کیفیت و متناسب با نیازهای مشتریان خود تولید می‌کنند.

شناخت ویژگی و نوع موهای خود

نکته مهم دیگر برای استفاده از بهترین نوع کراتینه، شناخت ویژگی‌های موی خود می‌باشد. این کار موجب می‌شود تا از موادی که با نوع و ویژگی‌های موی شما سازگاری داشته. استفاده نمایید و در نتیجه هیچ گونه آسیبی به موها وارد نخواهد شد، پس توجه به این نکته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به طور کلی کراتینه باید با توجه به نوع موی هر فرد انتخاب شود.

انجام کراتینه توسط افراد متخصص

پس از انتخاب بهترین نوع کراتینه برای موهای خود. لازم است که موهای خود را به یک فرد متخصص و با تجربه در این زمینه بسپارید تا این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. در غیر این صورت احتمال سوختگی و همچنین ریزش موهایتان زیاد است و رفع آسیب دیدگی‌های اینچنینی نیز بسیار دشوار و هزینه بر.

بهترین کراتین چه فوایدی برای مو دارد؟

خب اکنون می‌رسیم به این پرسش مهم و کلیدی که استفاده از بهترین نوع کراتین برای موهای خود چه فواید و نتایجی در پی خواهد  داشت؟

همانطور که به آن اشاره کردیم زمانی که از نوع مناسب کراتینه برای موهای خود استفاده کنید. مواد کراتین به دلیل سازگاری که با موها دارند هیچ گونه آسیبی به سلامت موها وارد نمی‌کنند.

علاوه بر آن اگر به یک آرایشگر متخصص و با تجربه برای کراتینه کردن مراجعه کنید. نوع موهای شما و همچنین ویژگی آن‌ها را شناسایی کرده و به همان میزانی که می‌خواهید موهایتان را صاف خواهد کرد.

از دیگر فواید انتخاب بهترین نوع مناسب کراتینه برای موها می‌توان به مدیریت بهتر و راحت تر موها اشاره کرد. مدیریت موها به این معناست که دیگر نیازی نیست برای فرم و حالت دهی به موهای خود هر روز از محصولات حالت دهنده و یا وسایل حرارت دهنده به موها استفاده کرد و در نتیجه از ورود آسیب به موها در اثر استفاده مداوم از این وسایل، ممانعت می‌شود.

فایده دیگری که بهترین کراتینه‌ها برای مو دارند پر کردن فضاهای خالی در لا به لای موهاست.

کراتینه‌های متناسب با نوع مو همچنین این قدرت را دارند که در پایان کار، موهای درخشنده و براقی به شما تحویل دهند.

بهترین کراتین

بهترین کراتین

انتخاب کراتینه

در انتخاب کراتینه به مواد سازنده آن توجه داشته باشید. زیرا ترکیب اصلی کراتین‌ها با هم متفاوت است. ترکیب اصلی برخی از کراتین‌ها، روغن آرگان است که برای موهای خشک و مرطوب مناسب بوده و ترکیب اصلی برخی دیگر روغن کاکائو است. و برای موهایی که ریزش زیادی دارند، مناسب است.

علاوه بر تمام فوایدی که تا به اینجا برای مواد کراتینه مو برشمردیم. این شیوه درمانی موها یک مزیت دیگر هم دارد و آن هم صاف کردن موهای فر و وز شده می‌باشد. بنابراین اگر موهایتان فر است و دوست دارید تغییری در ظاهر خود ایجاد کنید. کراتینه یکی از موثرترین روش‌ها بدین منظور است.

کراتینه کردن اگر با استفاده از بهترین مواد کراتین صورت گیرد، حتی در سرعت رشد موها نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت. و موجب می‌شود تا موها با سرعت بیشتری نسبت به قبل از کراتینه، رشد کنند.

البته ناگفته نماند که برای کراتینه معایبی نیز در نظر گرفته شده. که می‌توان با دقت در انتخاب مواد کراتینه خوب و عالی و همچنین مراجعه به یک متخصص مجرب معایب آن را تا حد زیادی کاهش داد و از فواید آن بهره مند شد.

به هیچ عنوان بیش از حد از کراتین برای موهای خود استفاده نکنید. زیرا بیش از نیاز مو به آن پروتئین وارد می‌شود. و همین امر باعث می‌شود که نه تنها خشکی و شکستگی موها برطرف نشود بلکه موها بیشتر خشک و شکننده شوند.

سخن پایانی

ما در این مطلب، سعی کردیم نکاتی بیان کنیم تا در نهایت بتوانید بهترین نوع کراتینه را برای خود انتخاب کرده و از داشتن موهای سالم نهایت لذت را ببرید.

از اینکه وقت ارزشمندتان را برای خواندن این مطلب صرف نمودید بی نهایت متشکریم. اکنون شما عزیزان می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود از کراتینه کردن را با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.