مجله آموزشی

بهترین مارک کراتینه مو

بهترین مارک کراتینه مو

بسیاری از افراد که دارای موهای صاف و لختی هستند از نوع موی خود خسته شده‌اند و قصد دارند که کمی به آن حالت بدهند، در عین حال افراد دیگری هستند که به دنبال خلاصی از شر وز موهای خود هستند و می‌خواهند ظاهر موهای خود را مرتب و صاف نشان دهند. این دسته از افراد با روش‌های متنوعی برای رسیدن به موی صاف را در برابر خود می‌بینند که با این حال اکثر آن‌ها روش کراتین کردن مو را انتخاب می‌کنند.

فهرست مطلب:

5/5 - (1 امتیاز)

اگر شما هم به دنبال پیدا کردن بهترین مارک کراتینه مو هستید با ادامه ی مقاله ما همراه باشید.

بسیاری از افراد که دارای موهای صاف و لختی هستند از نوع موی خود خسته شده‌اند و قصد دارند که کمی به آن حالت بدهند، در عین حال افراد دیگری هستند که به دنبال خلاصی از شر وز موهای خود هستند و می‌خواهند ظاهر موهای خود را مرتب و صاف نشان دهند. این دسته از افراد با روش‌های متنوعی برای رسیدن به موی صاف را در برابر خود می‌بینند که با این حال اکثر آن‌ها روش کراتین کردن مو را انتخاب می‌کنند.

در این مقاله از وب سایت کراتین مقدم قصد داریم که محصولات کراتین مو را به شما معرفی کنیم، بهترین مارک کراتینه مو در بازار را بررسی کرده و قیمت انواع کراتین را نیز با شما در میان بگذاریم. همچنین نحوه انجام و استفاده از کراتین مو را به شما آموزش خواهیم داد تا این روش مراقبتی و آرایشی مو را در خانه نیز انجام دهید، با کراتین مقدم همراه باشید.

کراتین مو چیست؟

کراتین مو چیست

ابتدا بهتر است که پروتئین کراتین مو را به شما معرفی کنیم و از اهمیت وجود این پروتئین در بدن و اعمال آن صحبت کنیم. کراتین در واقع یک پروتئین است که نقش اصلی در صاف و درخشان نشان دادن موی افراد دارد. افرادی که دارای موهای وز و فر هستند در واقع دارای کمبود پروتئین کراتین هستند و به همین دلیل موها صاف نخواهند شد. علاوه بر این، پروتئین کراتین تنها در مو پیدا نشده و در ناخن و پوست نیز یافت می‌شود.

پروتئین کراتین علاوه بر صاف کردن مو، نقش حفاظتی از مو و ناخن دارد و این پروتئین در اندام های داخلی و غدد شما نیز یافت می‌شود. کراتین می تواند از پر، شاخ و پشم حیوانات مختلف گرفته شده و به عنوان عنصری در لوازم آرایشی مو استفاده شود. از آن جایی که کراتین پروتئین ساختاری موهای شما است، برخی معتقدند مکمل ها، محصولات و درمان کراتین می تواند به تقویت موهای شما کمک کرده و آنها را سالم تر نشان دهد.

در صورتی که مو و پوست شما در برابر نور آفتاب و یا آلاینده‌های شیمیایی قرار بگیرد، این پروتئین ارزشمند از بین رفته و در نتیجه باعث ریزش مو یا آسیب آن‌ها می‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که سبک زندگی و تغذیه هر فرد به شکلی باشد که پروتئین‌ها و مواد مغذی لازم به صورت روزانه تامین شود. برای این که با این مواد بیشتر و بهتر آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله کراتین مو چیست را نیز مطالعه کنید.

محصولات کراتینه چه محصولاتی هستند؟

یکی از روش‌های موقتی و غیردائمی برای صاف کردن موهای وز و فر، روش کراتینه کردن مو است. این روش می‌تواند به صورت کوتاه مدت و تا حدود 6 ماه موهایی صاف و براق را برای شما به ارمغان بیاورد. با استفاده از استخراج پروتئین کراتین و تولید این ماده به صورت مصنوعی، محصولات کراتینه مو تولید شده‌اند. علاوه بر این که محصولات کراتینه مو در صاف کردن موهای وز نقش دارند، خاصیت ترمیم و احیای مو را نیز دارند که یکی دیگر از مزایای استفاده از محصولات کراتینه است.

این نوع محصولات دارای تنوع بسیاری هستند و قیمت انواع کراتین می‌تواند بسیار متفاوت باشد. همچنین هر چند ماه یک بار نیاز است که موهای خود را شارژ کنید چرا که خاصیت صاف بودن خود را از دست داده و دوباره وز می‌شوند. برای آشنایی با قیمت کراتینه و بهترین مارک کراتینه مو عوامل موثر در آن، مقاله قیمت کراتینه مو را نیز مطالعه کنید.

انواع کراتین مو کدام است؟

بهترین مارک کراتینه مو دارای انواع مختلفی هستند که هر یک برای هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با کراتین مقدم همراه باشید تا هر یک از این انواع را بررسی کرده و مصارف و کاربردهای استفاده از آن را برای شما برشماریم. همچنین نکاتی که باید در خرید هر یک از آن‌ها بدانید را نیز به شما خواهیم گفت.

  • کراتین برزیلی (Brazilian Keratin)

این درمان با کراتین وز موها را از بین می برد و موهای شما را صاف می کند و حجم مو را سالم نگه می دارد. این بهترین گزینه برای افرادی است که موهای مجعد دارند و در برابر رطوبت آسیب پذیر هستند. صاف کردن موهای شما توسط آرایشگر انجام می شود. سپس موهای شما با سشوار خشک می شود ، یک برس گرد با روکش فلزی برای کمک به فرو رفتن آن در موهای شما استفاده می شود. سپس از اتوی صاف استفاده شده تا اطمینان حاصل شود که درمان روی موهای شما به خوبی بسته می شود. کل فرآیند حدود یک ساعت طول می کشد. اثر درمان از سه ماه تا شش ماه طول می کشد. روش صاف کردن مو با کراتین برزیلی فاقد فرمالدئید است.

  • کراتین نرم کننده (Soft Keratin)

در درمان کراتین نرم کننده، وز موها را به آرامی از بین می برد. موها را صاف می کند اما فرها را دست نخورده نگه می دارد. برای موهای با بافت خوب یا متوسط ​​توصیه می شود. این نوع کراتین برای پوشش دادن از ریشه مو تا نوک استفاده می شود. مو در روش کراتین نرم کننده با استفاده از سشوار و اتوی داغ صاف و مسطح می شود. نتایج این نوع روش کراتینه حدود دو ماه طول می کشد.

  • کراتین مو ژاپنی – برزیلی (Japzilian Keratin)

این درمان ترکیبی از روش کراتین برزیلی با روش صاف کردن موهای ژاپنی است که از این رو به این اسم نام گذاری شده است. این درمان تقریباً پنج ماه بیشتر از درمان برزیلی برای انواع موها دوام و ماندگاری خواهد داشت. ابتدا کراتین برزیلی را با سشوار و اتو تمیز می کنند سپس روش صاف کردن موی ژاپنی با شانه اعمال می شود. بعد از یک ساعت که حالت گرفت، موها را دوباره شستشو داده و با سشوار خشک می‌کنند. برای این نوع روش ترکیبی سه تا چهار ساعت زمان لازم است.

معرفی بهترین مارک کراتینه مو

برای آشنایی با بهترین مارک کراتینه مو در جای درستی قرار گرفته‌اید. در این قسمت قصد داریم کهه بهترین مارک کراتینه مو موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم و در بهینه سازی زمان و هزینه نیز به شما کمک کنیم، تا به این ترتیب به سرعت با محصولات کراتینه مو باکیفیت و مرغوب آشنا شده و به راحتی آن‌ها را تهیه کنید. لازم به ذکر است که قیمت انواع مواد کراتینه مو در بازار مشخص نیست و بسته به عوامل مختلفی تغییر می‌کند، به همین دلیل نیاز است که هر بار قیمت کراتینه مو را چک کنید.

  • مارک دیترون (Ditron)

مارک دیترون که یک برند ایرانی است به سه صورت کراتینه ماسک مو، اسپری و شامپو در بازار لوازم آرایشی و مراقبتی موجود است. از آن جایی که این محصول تولید داخلی است، دارای قیمت مناسبی می‌باشد و از همین جهت محبوبیت زیادی دارد. مواد کراتینه مارک دیترون دارای ویتامین B5 است که علاوه بر سایر مواد مغذی دیگر می‌تواند به احیای مو و ترمیم آن کمک شایانی داشته باشد. علاوه بر ترمیم مو، درخشندگی و براقیت مو نیز افزایش پیدا می‌کند و مو کمتر گره می‌خورد.

  • مواد کراتینه مارک لانزا L’ANZA Keratin Healing Oil Hair Treatment

اگر قصد دارید که محصولات کراتینه مو بدون مواد شیمیایی مضری مانند فرمالدئید را خریداری کنید، بهتر است به فکر خرید این محصول باکیفیت و مرغوب باشید. محصولات کراتینه لانزا فاقد فرمالدئید هستند که یکی از مواد شیمیایی موثر در ابتلا به سرطان است و می‌تواند باعث بروز حساسیت و آلرژی در افراد شود. این برند به دلیل استفاده از مواد سازنده کراتین و همچنین روغن‌های طبیعی یکی از بهترین محصولات کراتینه مو در بازار است.

  • محصولات کراتینه DAILY KERATIN by Keratin Express

برند اکسپرس به دلیل نداشتن ماده شیمیایی فرمالدئید، دارای بوی قوی نیست و یک گزینه ایده‌آل برای افرادی است که نمی‌خواهند خرید گرانی را تجربه کنند. همچنین به دلیل کیفیت خوب آن، به راحتی می‌تواند محصول آرایشی و مراقبتی افراد وسواسی و حساس باشد.

  • ماسک موی نرم کننده کراتینه ویتامین دار

یکی از ماسک‌های عالی برای احیا و ترمیم موهای آسیب دیده است که با ترکیبات غنی از عصاره گندم، ویتامین E، عصاره کراتین  و روغن آرگان مراکشی، موهای شما را زنده کرده و نرمی و لطافتی باور نکردنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این ماسک برای موهای معمولی و موهای نازک و شکننده حکم اکسیر جادویی را خواهد داشت.

  • مارک Keratin Research Brazilian Keratin Hair Treatment

یکی دیگر از برندهای معروف در محصولات کراتینه مو این برند است که با داشتن مواد مغذی مانند پروتئین و آمینواسید و روغن‌های آرگان و نارگیل به یکی از مواد جادویی برای نرم کردن موهای وز است، همچنین برای تقویت موهای ضعیف و آسیب دیده نیز اثراتی فوق العاده دارد.

یکی از ویژگی‌های جذاب برند کراتین ریسرچ این است که در پک آن شامپوی پاک کننده مخصوص قبل از کراتین، مواد کراتینه، شامپو و نرم کننده بدون سولفات نیز قرار دارد و به این ترتیب راحتی و سهولت در استفاده از این برند عالی است. علاوه بر تمام موارد فوق، یک عدد شانه نیز وجود دارد که برای صاف کردن مو حین انجام کراتین مورد نیاز خواهد بود.

  • کراتینه گلد لیبل GOLD LABEL

یکی از قوی‌ترین محصولات کراتینه مو، برند گلد لیبل است که بهترین مارک کراتینه مو است و با داشتن موادی مانند روغن آرگان، جوجوبا و آووکادو می‌تواند یک آبرسان قوی به موهای وز و آسیب دیده باشد. به دلیل این که حجم بسته بندی این برند بزرگ است، برای چندین بار مصرف یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود. با این حال این محصول کراتینه به دلیل ترکیبات قوی که دارد، بوی شدیدی دارد که می‌تواند کمی آزار دهنده باشد.

  • نانو کراتین قهوه سبز هونما

این نوع کراتین مو دارای عصاره قهوه سبز است که اثرات بسیار عالی بر رشد و تقویت مو دارد. برند هونما به دلیل قوی بودن ترکیباتش، یکی از گزینه‌های مورد استفاده توسط سالن‌داران می‌باشد. علاوه بر عصاره قهوه، این محصول دارای مواد آنتی اکسیدان نیز است که برای محافظت از مو بسیار ضروری و دارای اهمیت است و برای افرادی که موهای ضعیفی دارند و یا موهای خود را دکلره می‌کنند، پیشنهاد می‌شود. صافی مو با استفاده از این محصول می‌تواند از 8 تا 12 ماه ماندگاری و دوام داشته باشد.

نحوه استفاده از کراتین مو

نحوه استفاده از کراتین مو

انجام کراتینه مو در سالن‌های آرایشی هزینه بالایی را در پی دارد، به همین دلیل بسیاری از افراد مواد کراتینه مو را از فروشگاه‌های آرایشی خریداری می‌کنند و مراحل استفاده از آن را در داخل منزل انجام می‌دهند. در عین حال خوب است بدانید که کیفیت و نتیجه به دست آمده از کراتین خانگی نمی‌تواند با نمونه‌ای که توسط متخصص در سالن آرایشی انجام می‌شود، برابری کند. با این حال کراتین مقدم سعی کرده است که مراحل آن را به صورت جزئی و کامل به شما آموزش دهد. برای آشنایی هر چه بیشتر با این مطلب، پیشنهاد می‌شود مقاله کراتینه خانگی مو را نیز از دست ندهید.

  1. تهیه و خرید مواد کراتینه مو

اولین مرحله از کراتین کردن مو، تهیه مواد لازم برای انجام آن است. بسیار مهم است که مواد کراتینه را از یک فروشگاه قابل اطمینان و معتبر خریداری کنید. قیمت انواع مواد کراتین مو در فروشگاه‌های مختلف ممکن است که متفاوت باشد، با این وجود با شناخت درست می‌توان بهترین مارک کراتینه مو را خریداری کرد. با این حال در خرید خود دقت کنید که محصولات کراتین مو دارای ماده شیمیایی فرمالدئید نباشند.

  1. آماده سازی مو

قبل از این که مواد کراتین را به موی خود بزنید، لازم است که موهای خود را به خوبی بشویید. برای شستشوی مو خود کردن، بهتر است که از شامپو بچه استفاده کنید چرا که این نوع شامپو دارای حداقل میزان مواد شیمیایی در مقایسه با سایر شامپوها است. به این ترتیب تاثیر مواد کراتین بر روی مو به حداکثر میزان خود خواهد رسید. علاوه بر این به یاد داشته باشید که تا 3 روز بعد از کراتین کردن مو، موهای خود را نشویید و آن را خشک نگه دارید، به همین دلیل لازم است که در این مرحله شستشو مو را به خوبی انجام دهید.

  1. خشک کردن مو

بعد از شستشوی مو، موهای خود را خشک کنید، در عین حال اگر تصمیم دارید از کراتین مو برای ترمیم و احیای مو آسیب دیده و ضعیف استفاده کنید، موی خود را به طور کامل خشک کنید. اما چنانچه علاقه دارید کراتین برزیلی را روی موی خود اجرا کنید، موها را کمی نمناک باقی بگذارید، طوری که موها حدود 80 الی 90 درصد خشک شوند.

  1. تقسیم بندی مو

در صورتی که موهای شما حجم زیادی دارند و پرپشت هستند، موهای خود را به 8 دسته تقسیم کنید. در غیر این صورت موهای خود را به 4 دسته جدا کنید تا بتوانید کنترل بیشتری روی موها داشته باشید و همه مو کراتینه شود.

  1. کراتینه کردن مو

با استفاده از یک شانه یا فرچه مواد کراتینه را بر روی هر دسته از مو بزنید به طوری که تمام تارهای مو به این ماده آغشته شود. مواد را در فاصله 1.5 سانتی متری ریشه موی خود شروع به آغشتن کنید و تا نوک مو آن را ادامه دهید. مواد زیادی را بع مو نزنید و همین که تار مو با این ماده پوشیده شد کافی است.

در حین کراتینه کردن مو دقت کنید که فاصله 1.5 سانتی متری از ریشه را به خوبی رعایت کنید، چرا که کراتینه کردن ریشه مو باعث می‌شود تا مو دچار ریزش شود و اثراتی منفی بر روی مو بگذارد. بسته به این که چه نوع مویی دارید نیاز است که زمان ماندن مواد بر روی مو را تنظیم کنید. اگر موی زبر و خشنی دارید، مواد کراتینه را به مدت 40 تا 50 دقیقه بر روی مو حفظ کنید، اما اگر موی شما نازک و ظریف است، مواد کراتینه را به مدت 20 الی 30 دقیقه بر روی موی خود قرار دهید.

  1. شانه زدن مو

برای این که موهای شما به طور کامل آغشته شوند، بهتر است هر 10 دقیقه موی خود را به خوبی شانه بزنید. سپس یک کلاه نایلونی را روی سر خود قرار دهید به طوری که تمام موهای شما در آن جا بگیرد. بعد از این که مدت زمان تعیین شده گذشت، کلاه را بردارید.

  1. موهای خود را نشویید!

بعد از این که موهای خود را کراتینه کردید، به مدت سه روز یا هر زمان که در محصولات ذکر شده است، موی خود را نشویید و آن را با استفاده از سشوار خشک نگه دارید. با این حال از متخصص مربوطه یا فروشنده سوال کنید که چه مدت زمان نیاز است که موی کراتینه خود را خشک نگه دارید.

  1. اتو کشیدن مو

در آخرین مرحله از کراتینه کردن مو، اتوی موی خود را در دمای 400 الی 450 درجه تنظیم کنید و دسته‌های کوچک مو خود را اتو بکشید. در حین اتو کردن مو، مقدار کمی را که اتو کنید و هر دسته از مو را 5 الی 6 بار اتو کنید.

  1. استفاده از شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده

نوع شامپو بعد از کراتینه که استفاده می‌کنید بسیار مهم است، چرا که شامپوهای دارای سولفات اثر منفی بر موی کراتینه می‌گذارد و از ماندگاری و دوام موی صاف شما کم خواهند کرد. به همین دلیل بعد از گذشت سه روز از شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده استفاده کنید.

مزایای استفاده از محصولات کراتین مو

صاف کردن مو با کراتین فواید زیاد و بی‌شماری دارد. با استفاده از کراتین روی کوتیکول مو و بستن آن با گرما، موهای شما ظاهر براق‌تری پیدا می‌کند. اما قبل از انجام چنین روشی، درک مواد شیمیایی موجود در محصولات کراتینه بسیار مهم است. برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که پس از یک بار استفاده از کراتین، باید این روش را ادامه دهند تا آسیب حرارتی ناشی از آرایش موهایشان به این شکل نشان ندهد.

درمان با کراتین همچنین کارکنان آرایشگاه را در معرض سطوح بالای مواد شیمیایی قرار می دهد که به مرور زمان سمی هستند. قبل از درمان با کراتین ، یک محصول موی حاوی کراتین را امتحان کنید تا ببینید آیا می‌توانید ظاهر براق مورد نظر خود را به دست آورید. با این حال در ادامه به صورت کامل و جامع مزایای استفاده از کراتین مو را برای شما بررسی کرده‌ایم.

  • موهای صاف و براق

کراتین که در مواد کراتینه وجود دارد سبب همپوشانی بین سلول‌های مو می‌شود و تارهای مو بهم می‌پیوندند، که به معنی موهای خوش حالت با وزی کمتر است. استفاده از کراتین باعث می شود موهای وز که حالتی کدر و خشک دارند بعد از کراتینه شدن ظاهری براق و سالم داشته باشند. محصولات کراتینه مو همچنین می تواند موهای شکسته را به یکدیگر متصل کرده و ظاهر آن را یکدست و صاف نشان دهد.

  • نتایج طولانی مدت

در صورتی که بعد از کراتینه کردن مو تمام نکات مهم را رعایت کنید و تعداد شستشو موها زیاد نباشد ظاهر صاف و کراتینه مو شما می‌تواند تا 6 ماه دوام و ماندگاری داشته باشد. با این حال مدت زمان دوام موی صاف بستگی به عوامل مختلفی دارد.

  • موهای حالت‌پذیرتر

از آن جایی که کراتینه کردن مو سبب افزایش کنترل بر حالت دادن مو می‌شود، اگر موی فر یا ضخیم دارید، به شما توصیه خواهد شد. اگر از کراتین درمانی استفاده کنید بعد از مدتی متوجه خواهید شد که بعد هر بار شستشو، موهای شما در مدت زمان کوتاه‌تری خشک خواهد شد و به خوبی حالت خواهد گرفت. برخی از مصرف کنندگان کراتین ادعا کرده‌اند که بعد از انجام کراتین زمان خشک شدن آنها نصف می‌شود. به همین دلیل که خشک شدن سریع اتفاق می‌افتد، شما نیازی به استفاده از سشوار و دیگر وسایل حرارتی برای خشک کردن موی خود نخواهید داشت.

  • رشد مو

کراتین و مواد مغذی که در داخل محصولات کراتینه است اثرات بسیار مفید و مثبتی را بر روی رشد مو می‌گذارد. با استحکام بخشی به ساقه مو و تقویت آن، سبب کاهش ریزش مو می‌شود و به همین دلیل موها کمتر شکسته شده و همچنین کمتر آسیب می‌بینند.

معایب استفاده از کراتین مو

محصولات کراتینه مو حاوی مقدار زیادی فرمالدئید است. برخی از کارکنان آرایشگاه ها حتی از خونریزی بینی و مشکلات تنفسی ناشی از استفاده از محصولات درمانی کراتین و استنشاق دود آنها به طور مکرر در طول زمان طولانی خبر دادند. این سطوح فرمالدئید از استاندارد ایمنی ملی برای مواجهه با مواد شیمیایی پنج برابر بیشتر شده است. به همین دلیل، زنان باردار باید از این درمان اجتناب کنند. افرادی که به فرمالدئید یا مشکلات تنفسی حساس هستند نیز باید از روش کراتین اجتناب کنند.

کلام آخر…

یکی از روش‌های بسیار محبوب و رایج برای رهایی از وز‌های مو، کراتین مو است. با این که روش‌های بسیار متنوع و مختلفی برای صاف کردن مو وجود دارد، کراتینه کردن مو از همه آن‌ها ارجح‌تر است. به دلیل این که کراتینه کردن یک روش نیمه موقتی است و تا حدود 6 ماه تا 9 ماه باقی می‌ماند، از سایر روش‌ها مورد استقبال  بیشتری قرار گرفته است.

در این مقاله از وب سایت کراتین مقدم تلاش کردیم تا شما را با محصولات کراتینه مو آشنا کنیم، بهترین مارک کراتینه مو را به شما معرفی کنیم و در خرید مواد کراتینه مو و تهیه مناسبترین قیمت انواع مواد کراتینه مو به شما کمک کنیم. به این ترتیب شما می‌توانید محصولات کراتینه مو خود را از فروشگاه آنلاین کراتین مقدم تهیه کنید. کراتین مقدم با ارائه بهترین مواد کراتینه در تلاش است تا رضایت و اعتماد مشتریان را به خود جلب کرده و تجربه متفاوت و جدیدی را برای شما ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.