مجله آموزشی

ماندگاری کراتین مو چقدر می باشد ؟

در این مقاله سعی بر این بوده است : در ابتدا توضیحاتی در خصوص کراتین مو داده شده است و مزیت های این امر یعنی کراتین مو بیان شده است و از شیوه ها و دستورالعمل های این امر یعنی کراتین مو گفته شده است از مراقبت های بعد از این امر یعنی کراتین مو هم صحبت شده است

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

ماندگاری کراتین مو چقدر می باشد ؟

با بررسی و خواندن این مقاله شما می توانید ماندگاری کراتین مو خود را تا حدود زیادی افزایش دهید و از لختی آن لذت ببرید.

دلایل مختلفی سبب می شود که اشخاص تصمیم بگیرند موهای خود را کراتین کنند. کراتین موهم برای افرادی می‌باشد که مو های فر و وز و مجعدی دارند و هم برای افرادی می باشد که موهای صافی دارند. زیرا کراتین مو فقط سبب صافی مو ها نمی گردد ، کراتین باعث شفافیت و براق شدن موها ،تقویت موها، ویتامینه شدن مو ها نیز می گردد .

برای افرادی که موهایی صاف دارند نیز کراتین مناسب است .

برای افرادی که موهایی کدر و مجعد و ناسالم هم دارند کراتین علاوه بر صافی موها سلامتی و زیبایی و شفافیت خاصی هم به آن ها می دهد .

بعد از درمان با کراتین مو می‌توانید با موهای وز‌شده خداحافظی کنید. تفاوتی نمی کند جنس موهای شما فر ، وز ، مجعد و… باشد در هنگامی که هوا رطوبت داشته باشد موهای شما بد حالت می شود. حال اگر حتی موهای خود را به وسیله اتوی مو صاف کرده باشید باز هم رطوبت هوا باعث بد حالت شدن آن می شود .

کراتین مو یک روش عالی برای صافی و احیا موهای مریض شما می باشد. با کراتین مو می‌توانید در زیر باران شدید یا خفیف بیرون بروید. در معرض رطوبت هوا قرار بگیرید و موهای شما هیچ تغییر نکند. شگفت انگیز است حتما یکبار هم که شده این حس عالی را تجربه نمایید.

بالیاژ مو

کراتین چیست ؟

کراتین یک نوع پروتئین داخل مو می باشد. که در کراتین مو با انجام یک سری فعالیت ها و کارها بر روی موهای فر و وز و مجعد افراد سبب احیا موهای آنها می شوند. این روش احیا موها سلامتی را به موها باز می گرداند و سبب صافی و شفافیت موها می گردد.

مواد کراتین مو شامل روغن جوجوبا، آلوورا، روغن زیتون و …می باشد که برای اشخاصی استفاده می گردد که موهای فر و آسیب دیده و ناسالم دارند. و تصمیم دارند موهای صاف و سلامت داشته باشند .

درمان با کراتین باعث صافی و سلامتی موها می‌گردد پس در انجام این کار تعلل نکنید.

اما کراتین مو دائمی نمی باشد و یک صافی و شفافیت موقتی به ما می دهد. مدت زمان ماندگاری کراتین بستگی به جنس مو افراد و نوع نگهداری شخص از کراتین خود دارد. بنابراین ماندگاری کراتین مو امری نسبی می باشد و نمی توان زمان دقیقی برای آن مشخص کرد. زیرا ساختمان موی افراد باهم متفاوت است و نوع نگهداری آن ها در کراتین مو نیز با هم تفاوت دارد. هرچقدر به توصیه های آرایشگران و متخصصین کراتین مو بیشتر عمل کنید مدت زمان بیشتری کراتین مو شما دوام می آورد.

در فصل تابستان، معمولا تقاضا برای انجام عمل های صافی مو نظیر کراتین مو، ابریشم تراپی مو، بوتاکس مو و…  افزایش می‌یابد. چرا که با افزایش دمای هوا و رطوبت، موهای خانم‌ها حالتی بد را به خود می گیرد. و با انجام کراتین مو و ابریشم سازی مو می‌توانند تا حدود چند ماه و یا بیشتر، موهای خود را حتی در شرایط آب و هوایی مرطوب و شرجی لخت و نرم نگه دارند. و این حس راحتی و آرامش را با خود حفظ نمایند.

از کراتین مو دو دسته از افراد استفاده می کنند دسته اول اشخاصی هستند که دارای موهای مجعد ، وز ، بدحالت و.. می باشند. و دسته دوم نیز افرادی هستند که به طور ذاتی موهایی بد حالت دارند .

اگر شما در مرکز و آرایشگاهی بروید که برای شما از بهترین مواد کراتین مو استفاده کنند. شما هم به تمام توصیه های آرایشگران و متخصصین گوش دهید می توان گفت ماندگاری کراتین مو شما چیزی حدود۶ ماه یا بیشتر به طول می انجامد.

درمان با کراتین

درمان با کراتین

کراتین مو را در مراکز تخصصی کراتین مو انجام دهید ؟

همیشه برای انجام کارهای زیبایی مخصوصا کراتین مو به مراکز تخصصی و آرایشگاه هایی بروید که معتبر می باشند. و نمونه کار های قبلی آن را دیده اید و راجع آن آرایشگاه و مرکز از افرادی که در آنجا کار انجام داده اند پرس و جو کنید.

در این صورت شما با تصمیمی درست موهای خود را به آرایشگران و متخصصین می سپارید. و از نتیجه کار هم قطعا راضی خواهید بود. زیرا موهای اشخاص اگر آسیب و صدمه ببیند به راحتی دیگر برگشت پذیر نخواهد بود .

مو جزیی مهم در زیبایی افراد می باشد پس در ازای  زیبایی و سلامتی خود مسئولانه برخورد کنید. و به مراکز معتبر در این حیطه مراجعه فرمایید.

برای انجام کراتین مو هزینه زیادی از شما دریافت می‌کنند. ولی ارزش آن را دارد زیرا شما در ازای پرداخت این مبلغ چند ماه موهایی صاف و یکدست و براق به دست می آورید. که حس سبکبالی و راحتی را همراه خود دارد.

شما به آرزوی دیرینه خود یعنی درخشندگی و صافی موهایتان خواهید رسید. حال بعد از انجام کراتین شما می توانید کارهایی انجام دهید که ماندگاری کراتین مو بیشتر گردد. بعد از انجام کراتین مو شما تا چهل و هشت ساعت موهایتان را نباید شستشو دهید.

مراقبت های بعد از کراتین مو

همچنین بعد از کراتین مو باید تا ۳ روز از بستن مو خودداری کنید. ولی در عوض صرف این هزینه درخشندگی زیبایی ، سلامت را به موهای شما هدیه می کند. یکی از روش های مناسب برای احیا و صافی موها می باشد .

روش های زیادی برای صافی و احیا موها موجود می باشد. که کراتین مو و بوتاکس و ویتامینه موها ، اوزون تراپی ، خاویار تراپی و غیره از این دست روش ها می باشد. که سبب رسیدن افراد به رویای خود در مورد صافی و شلاقی شدن موها می شود .

محصولات زیادی برای انجام این کار در بازار موجود است. که سالن ها و مراکز تخصصی می توانند از این محصولات برای انجام بوتاکس مو استفاده نمایند. در این زمینه از افراد خبره و کاربلد حتما مشورت و راهنمایی بگیرید.

امروزه با به وجود آمدن دستگاه ها و روش های جدید افراد به آرزوی خود در لختی و صافی موهایشان خواهند رسید. و با پرداخت هزینه های سنگین می توانند به آرزوی خود برسند.

کراتین روشی اعجاب انگیز برای لخت شدن موها می  باشد. که با توجه به جنس موها و ساختار آنها یکی از دو روش انجام کراتین انتخاب می شود. تا فرد بهترین نتیجه را کسب کند و تا مدت ها از حس سلامت و صافی موهای خود لذت ببرد.

برای کراتین موها باید از موادی با کیفیت استفاده کرد. تا آسیبی به موها وارد نشود زیرا استفاده از مواد نامرغوب سبب از بین رفتن موها و ساختار و بافت آنها می شود و شاید تا سالیان سال اصلا نتوان موهای سالم را مجدد به دست آورد.

مراقبت های بعد از کراتین مو

مراقبت های بعد از کراتین مو

مو های خود را به هیچ عنوان در سه روز اول کراتین مو با کش و کلیپس نبندید .

محدودیت دیگری که دارید این است که برای این چند روز اول به فکر فر کردن موهای خود نیفتید. تا اثر کراتین مو کم نشود و از بین نرود و بعد از آن شستشو موهایتان با قبل متفاوت می باشد .

شما نمی توانید دیگر با شامپوهای معمولی موهایتان را شستشو دهید. زیرا اثر کراتین مو از بین می رود ، اگر می خواهید ماندگاری کراتین مو بیشتر شود موهایتان را با شامپوهای مخصوص کراتین شستشو دهید. تا از کراتین موهای شما محافظت کند .

البته به یاد داشته باشید شستشو زیاد و مداوم موها هم می تواند کراتین مو را کم و اثرش را از بین ببرد.

بعد از شستشو موهایتان ماسک های مویی موجود می باشد. که مخصوص موهای کراتین شده است و شما بعد از شستشو می توانید موهایتان را به این ماسک های مو آغشته کنید. این‌ماسک ها حاوی نرم کننده می‌باشد که باید آن را به ساقه مو بزنید و بعد از چند دقیقه موهایتان را شستشو دهید تا موهایی نرم و شفاف به دست آورید .

حتما در مراکز و آرایشگاه های معتبر هرکاری که برای زیبا سازی می خواهید انجام دهید و برای خود و موهایتان ارزش قائل باشید. ودر انجام آن اصلا تعلل نکنید زیرا با صافی موهایتان یکی از بهترین حس های زندگی خود را تجربه خواهید کرد .

بعد از شستشو موهایتان آن ها را با یک پارچه نخی خشک کنید. زیرا اگر با حوله های زبر محکم خشک کنید سبب آسیب به موهایتان می‌گردد.

بعد از خشک کردن موها یک محصولی به اسم اسپری دوفاز مو موجود می باشد. که سبب می شود مقاومت موهایتان در برابر وسایل گرمایشی مثل سشوار و اتو مو بالا رود و آسیب کمتری به موها و ساختار و بافت آن ها وارد گردد. هیچ وقت موهایتان را با آب خیلی داغ نشورید که سبب وارد شدن لطمات زیادی به مو می شود. چرا که داغی رطوبت موها را می‌گیرد و سبب خشکی و زبری مو می‌گردد. و آب داغ سبب از بین رفتن چربی سر می گردد که بعد از مدتی کف سر چربی بیشتری را تولید می کند. و شما میبینید موهایتان مجدد چرب شده است .

با نگه داری درست و رعایت چند نکته ساده ماندگاری کراتین مو شما بیشتر می‌گردد.

آرایشگاه های معتبر

آرایشگاه های معتبر

از مراقبت های بعد از کراتین مو چه می دانید ؟

استفاده از پارچه نخی به جای حوله روش مناسبی می باشد. کمتر استفاده کردن اتو مو ،سشوار ،بابلیس و غیره سبب می شود موهای شما کمتر آسیب ببیند و ماندگاری کراتین مو شما بیشتر گردد .

استفاده از رو بالشتی ساتن یا ابریشم باعث کمتر شدن اصطکاک موهای شما می شود. و موهایتان آسیب کمتری شب ها هنگام خواب میبیند. همچنین سایر پارچه‌ها، رطوبت مو را می‌گیرند.

پارچه هایی از جنس ساتن و ابریشم این توانایی را دارند تا رطوبت موهای شما را حفظ کنند. یعنی موهایتان برای مدت طولانی تری صاف و براق خواهد ماند. همیشه شب ها موهای خود را ببافید تا صبح ها راحت تر و بهتر شانه شود .

برای ابریشمی شدن موهایتان از محصولات و روغن های طبیعی مو استفاده کنید. مثل روغن آرگان ،آن را به ساقه مو بزنید و ماساژ دهید تا موهای نرم‌ و یکدستی را به دست آورید .

استفاده از برس های پهن و دانه درشت می تواند برای شانه موهایتان بسیار موثر باشد. بعد از حمام و یا دوش گرفتن موهایتان را با این مدل شانه ها شانه کرده و با باد سشوار خشک نمایید .

باید ها و نباید ها

بعد از کراتین موهایتان را به هیچ عنوان رنگ ،دکلره ،دکوپاژ و کارهایی از این دست که با محصولات شیمیایی می باشد نکنید. زیرا اثر کراتین را از بین می برد و ماندگاری کراتین مو شما را کم می کند.

اگر تصمیم به رنگ‌ موهایتان بعد از انجام کراتین دارید حتما از رنگ های بدون آمونیاک استفاده کنید. تا به کراتین مو اثر نگذارد و کراتین مو را از بین نبرد.

استخر و آب دریا خیلی برای موهای کراتین شده مضر می باشد. حتما از کلاه مخصوص استفاده کنید تا موهایتان آسیب نبیند و خیس نگردد.

اتو مو و بابلیس یه علت داشتن گرمای زیاد به همه مدل موها آسیب می رساند. پس به یاد داشته باشید موهای کراتینه هم از این قانون مستثنا نمی باشد و تا جای ممکن از این وسایل کمتر استفاده کنید و یا اصلا استفاده نکنید .

موادی مثل تافت ،ژل ،کتیرا و غیره سبب خشکی مو می شود بهتر است زیاد از این مواد استفاده نگردد تا ماندگاری کراتین مو ازبین نرود .

بعد از کراتین استفاده از ماسک مو جز واجبات می باشد هیچ وقت ماسک مو را فراموش نکنید.

بعد از کراتین

بعد از کراتین

رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی بیش از آنچه که شما فکر کنید مهم می یاشد و تاثیر مستقیمی بر روی موها و پوست اشخاص دارد، با مصرف مایعات زیاد در روز رطوبت بدن خود را حفظ کنید ،روزانه بدن به ۸ لیوان آب نیاز دارد از نوشیدن مایعات دریغ نکنید و تامدتی نوشیدن ۸ لیدان آب در روز را ادامه دهید تا اثرات شگفت انگیز آن را بر روی پوست و موهای خود ببینید

استفاده از سبزیجات و میوه ها سبب افزایش آب بدن و رساندن ویتامین ها به بدن می شود .

بوتاکس مو را می توان به عنوان درمانی برای موهای شکننده ، موهای کم پشت موهای وز ، فر ، مجعد و.. دانست .

بوتاکس مو سبب نرمی و سلامتی موها می شود و روشی دیگر برای ابریشم سازی موها می باشد.

بوتاکس مو سبب افزایش مقاومت و سلامت موها می شود این روش در احیا موها آنقدر تاثیرگذار می باشد که در تمام دنیا خواهان زیادی دارد و حتی افراد مشهور و معروف راغب به انجام این روش برای احیا موهای خود می باشند

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.