مجله آموزشی

کراتین مو

از کراتین مو چیزی میدانید؟

در این مقاله سعی بر این بوده است : در ابتدا توضیحی در رابطه با کراتین کردن مو داده شده است پس از آن نیز بررسی خواهیم کرد این روش مناسب برای چه افرادی میباشد و مراقبت های پس از کراتین مو ذکر میشود سپس مزایا و معایب آن را بیان میکنیم و همچنین مقایسه این روش با روش های دیگر مشابه موجود در بازار علاوه بر این موضوع توضیحاتی در مورد ریباندینگ مو ، بوتاکس مو و تفاوت های آن با کراتین مو ذکر شده است.

فهرست مطلب:

3.7/5 - (3 امتیاز)

از کراتین مو چیزی میدانید؟

کراتین یک پروتئین موجود در مو میباشد که نقش بسیار مهمی را در درخشان و صاف بودن موها ایفا میکند.  اگر شما به هر علتی دارای موهای وز ، بدحالت ، فردار و… میباشید علت آن را باید عدم وجود کراتین مورد نیاز در موهای خود جستجو کنید. بنابراین بسیاری از افراد که تمایل به کراتین مو دارند به سبب همین علت میباشد.

کراتین نه تنها در مو بلکه در سایر نقاط بدن هر شخص همچون ناخن او وجود دارد.  داشتن این پروتئین تنها محدود به انسان نیست و حیوانات نیز در پشم ، شاخ ، پر و سم آن را دارا میباشند.

در بدن انسان دو نوع کراتین وجود دارد : بتا کراتین و آلفا کراتین که مختصر در مورد این دو نوع کراتین میپردازیم. اما قبل از آن نیاز است بدانیم که آلفا کراتین در بدن پستانداران وجود دارد اما بتا کراتین تنها در خزندگان وجود دارد.

لوسیون و سیستئین باعث افزایش آلفا کراتین میشوند که میتوان به عنوان یک پروتئین فیبری از آن یاد کرد اما بتا کراتین که به طور معمول باعث سفتی بدن خزندگان میشود و در انسان ها موجود نمیباشد.

 

کراتین مو

کراتین مو مناسب چه اشخاصی میباشد؟

برای اشخاصی که مبتلا به موهای بدحالت ، وز و مجعد و… هستند و به دنبال موهای صاف میباشند راه حل مناسبی است افراد با موهای مجعد و وز داوطلبان اصلی برای انجام این عمل میباشند.

این روش راه حلی همیشگی و دائمی برای صاف ماندن موها نمیباشد و شما نمیتوانید به عنوان راه حلی دائمی روی آن حساب کنید ، در مرکز تخصصی کراتین مو این روش تقریبا 90 دقیقه به طول می انجامد و ماندگاری آن تقریبا سه ماه میباشد و پس از این مدت باید کراتینه کردن مو تمدید شود علت این امر این است که اغلب خانم ها به دنبال موهای صاف و لخت هستند چرا که موی صاف جذابیت خاصی را برای بانوان به دنبال دارد.

 

دلیل تولد و پیدایش کراتین مو چیست؟

با پیشرفت جوامع امروزی در تمامی بعدهای فرهنگی ، اجتماعی ، زیبایی و… باعث پیدایش انواع موادهای حالت دهنده شده چرا که استفاده از سشوار و انواع اتوهای مو باعث آسیب رساندن به مو میشود در واقع کراتینه کردن مو به عنوان راه حلی مناسب برای رهایی یافتن از شر موهای فر و مجعد است البته ناگفته نماند که این روش معایب خود را نیز داراست.

از نبایدها و بایدهایی که بعد از کراتین مو الزامی است چیزی میدانید؟

مهمترین و اصلی ترین چالشی که همواره اشخاصی که موهای خود را کراتین کرده اند با آن دست به گریبان هستند ، مراقبت های بعد از انجام این عمل است ، مهمترین چالش افرادی که موهای خود را کراتینه کرده اند این مورد است که از چه شامپویی استفاده کنند تا اثر موی کراتین شده را از بین نبرد چرا که این شامپو باید فاقد سولفات باشد تا اثری دراز مدت را در بر داشته باشد این مدل از شامپوها هیچ گونه عوارضی را به دنبال ندارند و شما میتوانید هر روز هفته با خیالی راحت و آسوده از آن استفاده نمایید نکته قابل ذکر و مهم دیگر این است که کلر موجود در آب استخر باعث از بین رفتن اثر مواد مورد نیاز جهت کراتین کردن مو میشود پس حتما این نکته را مد نظر داشته باشید هنگام ورود به آب استخر کلاه شنا بر سر داشته باشید.

هزینه کراتین مو

آیا به دنبال علت صاف نشدن مو بعد از کراتینه کردن مو بوده اید؟

زمانی که مرکز تخصصی کراتین مو از ابزار مرغوب و مناسب موی شما استفاده نکند موها چند روز بعد از این عمل کاملا به حالت اولیه باز میگردد علت دیگر که میشود آن را بیان کرد عدم رعایت قرنطینه 72 ساعته میباشد که شخص نباید تا این زمان مشخص موهای خود را خیس نماید اما اگر این دو مورد ذکر شده دلیل نباشد پس تنها علت باقی مانده زیر ساخت موی شخص میباشد.

علت وز شدن مو بعد از کراتینه کردن را میدانید؟

اصلی ترین دلیلی که میتوان از آن برای وز شدن مو بعد از عمل کراتینه کردن نام برد انجام فرایند اشتباه این روش میباشد چرا که این امر یک روش تخصصی برای احیای موهای آسیب دیده است البته که صافی دائمی مو را به دنبال ندارد اما راه حلی موقتی میباشد.

علت و سبب ریزش مو بعد از کراتینه کردن چه میباشد؟

از آنجایی که کراتینه کردن صافی دائمی مو را به دنبال ندارد و راه حلی موقتی و گذراست پس تکرار آن در بلند مدت باعث نازک شدن ریشه و تارهای مو میشود به همین علت بسیاری از داوطلبان این روش بعد از مدتی شاهد ریزش مو و آسیب هایی که به موهایشان خورده است ، میباشند.

اطلاعات مورد نیاز درباره کراتین مو را ازکجا به دست آوریم؟

قبل از انجام عمل کراتینه کردن مو یک تحقیق دقیق و جستجوی ساده در گوگل در ارتباط با آن داشته باشید  تا همه جوانب آن اعم از مزایا ، معایب ، نطرات ثبت شده افرادی که این روش را انجام داده اند و… بهره مند شوید و پس از آن تصمیم بگیرید.

تفاوت کراتین مو و ریباندینگ مو

قبل از اینکه بخواهیم تفاوت هایی که بین کراتینه کردن و ریباندینگ مو وجود دارد را عنوان کنیم نیاز است پیش درآمدی در مورد ریباندینگ مو داشته باشیم تا اطلاعاتی هر چند کم را از آن بدانیم.

ریباندینگ مو یک روش مکمل برای صافی ، لختی و براق شدن موهاست و برای اصلاح موهای سالم و طبیعی میباشد از این روش به این علت روش مکمل یاد میشود که در کراتینه کردن موها ، بین 40 تا 80 درصد صافی دارند و با ریباندینگ مو این درصد به 100 میرسد.

تفاوت های مهمی که بین ریباندینگ مو و کراتین مو وجود دارد در این است که موی کراتین شده حداکثر تا یک سال ماندگاری دارد اما ریباندینگ مو یک روش دائمی به حساب می آید و نیازی به تمدید آن نیست و آسیب بسیار بالایی به ساختار مو وارد می کند.

کراتین احیا چیست؟

بوتاکس مو و تفاوت آن با کراتین مو

بوتاکس مو یک روش درمانی موفق بدون دخالت مواد شیمیایی میباشد که باعث از بین بردن موهای مجعد و وز دار میشود. در واقع بوتاکس مو باعث نرم کنندگی عمیق موها میشود و به بازسازی موهای آسیب دیده کمک میکند. بوتاکس مو ترکیبی از مواد تشکیل دهنده از ویتامین E ، ویتامین B6 ، روغن خاویار ، کلاژن و مرطوب کننده میباشد. که این مواد هرگونه شکاف موجود در بافت مو را پر میکنند و جلوه ای مانند ابریشم که منجر به براقی و زیباتر شدن مو میشود را به موهای شما هدیه میدهد. این روش موجب احیا موهای آسیب دیده ناشی از حرارت سشوار ، اتوی مو و سایر مواد شیمیایی میشود.

استفاده از بوتاکس مو برای افرادی که دچار موهای وز ، موهای کم پشت و کدر ، موخوره  و موهای آسیب دیده میباشند ، توصیه میشود. علاوه بر موارد گفته شده این روش برای کسانی که در بلند مدت با وسایل خشک کننده مو مانند سشوار و اتو زیاد سرکار داشته اند و همچنین اشخاصی که طی دراز مدت بدون وقفه از رنگ و دکلره استفاده کرده اند ، گزینه مناسبی میباشد زیرا موی این افراد دارای خشکی و بی آبی بیش از حد معمول شده است.

در روند بوتاکس مو تزریقی صورت نمیپذیرد در واقع از ماده ای نرم کننده بر روی تارهای مو استفاده میشود.  اثر این روش بین 4 الی 6 ماه است اما ممکن است بیش از این مدت نیز ماندگار باشد. در واقع موی هر شخص تعیین کننده این زمان میباشد.

تفاوت بعدی دیگر بین این دو روش هزینه آن است که معمولا کراتینه کردن هزینه بیشتری را در بر دارد اما در همه جا این موضوع صادق نیست.

 از مراقبت های بعد از انجام کراتینه مو چیزی میدانید؟

بعد از انجام این عمل و طی سه روز از زمانی که شما موهای خود را بوتاکس کرده اید موها بسیار آسیب پذیر میشوند. بنابراین سعی کنید تا جایی که میتوانید از پشت گوش قراردادن ، گره زدن و بستن موهای خود خودداری نمایید.

برای ماندگاری و حفظ حالت صافی و لختی موی خود حتما از ماسک مو استفاده کنید. و ماسکی را انتخاب کنید که ترکیبات تقویت کننده و نرم کنندگی بهتری را دارا میباشد.

استفاده از رو بالشتی ابریشم و ساتن به کاهش اصطکاک موها کمک میکند و در نتیجه موها بعد از انجام این روش کمتر آسیب میبیند.

برای سه روز از انجام این عمل موهای خود را خشک نگه دارید. حتی هنگام ورزش و یا فعالیت های روزانه اگر دچار تعرق شدید موهای خود را با باد ملایم سشوار خشک نمایید.

قیمت کراتین صافی

مزایای کراتینه کردن مو

کراتینه کردن موها را براق ، درخشان و خوش حالت میکند ، جاهای خالی و نازک هر تار مو را با پروتئین پر مینماید. موها را صاف میکند و شما به راحتی میتوانید آن ها را مدیریت کنید.

آیا جایگزینی برای کراتینه کردن مو وجود دارد؟

محصولات متنوع بسیاری نظیر ماسک های حاوی کراتین ، شامپو کراتینه مو در بازار وجود دارند که میتوان از آنها استفاده کرد.  تا موها را خوش حالت و صاف نگه دارد علاوه بر این شما میتوانید از محصولات طبیعی نظیر روغن زیتون ، روغن نارگیل ، روغن آرگان و… استفاده کنید اما هیچکدام کیفیت و دوام کراتین را دارا نمی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.