مجله آموزشی

از فواید پلکس تراپی مو چه میدانید ؟

پلکس تراپی سریع ترین و موثرترین روشی است که به منظور ترمیم موها مورد استفاده قرار می گیرد. این روش تاثیر بسیار زیادی روی میزان استحکام و مقاومت موها دارد. به همین دلیل می تواند تغییرات پایه ای را در پیوندهای گوگردی ایجاد نماید.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

محصولات بهداشتی و آرایشی مو دارای ترکیبات شیمیایی متفاوتی هستند که می توانند آسیب های متعددی را متوجه موها نمایند. به همین دلیل استفاده از آن ها پس از مدتی منجر به وز شدگی، خشکی، موخوره، ریزش و کاهش رشد موها می شوند. در این صورت می توان از محصولات و مواد مختلفی برای درمان و بهبود این آسیب ها استفاده نمود. کراتین مو، پلکس ها و … از موثرترین موادی هستند که می توانند به درمان آسیب دیدگی های مو کمک نمایند. پلکس مو می تواند تاثیر بسیار زیادی در احیاء مو های آسیب دیده داشته باشد. پلکس ها موادی هستند که در ترمیم پیوندهای آسیب دیده مو بسیار موثر هستند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با هر آنچه نیاز است در رابطه با فواید پلکس تراپی مو بدانید، به طور کامل آشنا کنیم.

 

از فواید پلکس تراپی مو چه میدانید ؟

از فواید پلکس تراپی مو چه میدانید ؟

 

پلکس تراپی چیست؟

پلکس تراپی روشی است که به منظور ترمیم و احیاء موهای آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا از پلکس ها به منظور تقویت موها در برابر عوامل و مواد شیمیایی استفاده می شود. به همین دلیل در برخی از مواقع مواد پلکس همزمان با مواد شیمیایی استفاده می شود تا از آسیب های مو پیشگیری شود. با این وجود زمانی که ساختار مو آسیب دیده است، استفاده از این مواد می تواند به مرور آن ها را ترمیم نماید. اما نکته قابل توجه در رابطه با پلکس تراپی موها، انجام آن توسط فرد متخصص و مجرب در این زمینه است. مواد پلکس را نمی توان به صورت روتین و در خانه مورد استفاده قرار داد. زیرا نتیجه حاصل از آن در خانه نمی تواند رضایت بخش واقع شود.

 

بیشتر بخوانید : روش های مراقبت از کوتیکول مو

 

با این وجود به دلیل عدم استفاده از ترکیبات شیمیایی مضر در پلکس تراپی، استفاده از این مواد هیچ گونه ضرری را متوجه موها نمی کند. به طور کلی این مواد پیوندهای آسیب دیده مو را ترمیم می کند و به مرور زمان آن ها را بازسازی می کند. به همین دلیل اگر به طور مکرر موهای خود را رنگ و دکلره نموده اید، می توانید از اولاپلکس برای بازسازی بافت های مو و تقویت ساختار آن کمک بگیرید. البته اولاپلکس تنها برای این افراد کاربرد ندارد، بلکه تمامی افراد با هر نوع مویی می توانند از آن استفاده نمایند.

نکته : مواد اولاپلکس مورد استفاده در پلکس تراپی با توجه به کاربرد آن ها انواع مختلفی دارند و به 5 درجه تقسیم بندی می شوند. مواد اولاپلکس N1 به منظور ترمیم و تقویت موها در آرایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا این مواد هنگام رنگ کردن موها با مواد دکلره ترکیب می شود. N2 نیز پس از رنگ کردن موها به منظور تقویت و اثربخشی بهتر آن ها استفاده می شود. N3 برای درمان های خانگی و پیش از استفاده کردن نرم کننده و شامپو کاربرد دارد. N4 نیز نوعی شامپو تقویت کننده است که به تقویت موها می پردازد. اولاپلکس N5 نیز نرم کننده تقویتی است که برای آبرسانی و نرم کنندگی موها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاربرد پلکس تراپی

پلکس تراپی سریع ترین و موثرترین روشی است که به منظور ترمیم موها مورد استفاده قرار می گیرد. این روش تاثیر بسیار زیادی روی میزان استحکام و مقاومت موها دارد. به همین دلیل می تواند تغییرات پایه ای را در پیوندهای گوگردی ایجاد نماید. در صورت استفاده از مواد پلکس مرغوب و با کیفیت می توان از موها در برابر آسیب های ناشی از براشینگ و سایر دستگاه های حرارتی نیز محافظت نمود. زیرا این مواد از مات و شکننده شدن موهایی که دائما رنگ می شوند نیز، جلوگیری می نماید.

پلکس تراپی می تواند از ساختار مو در برابر آسیب های محیطی و همچنین آسیب های ناشی از مواد شیمیایی موجود در رنگ ها محافظت نماید. از طرفی ترکیبات پیشرفته مورد استفاده در مواد پلکس از پوسیدگی موها جلوگیری می کند. همچنین به حفظ حالت ارتجاعی موها نیز کمک می کند. در صورتی که از این مواد به درستی و به صورت اصولی استفاده شود، می توان مشکلات و آسیب دیدگی های مو را به طور کاملا ریشه ای درمان نمود.

 

کاربرد پلکس تراپی

کاربرد پلکس تراپی

 

فواید پلکس تراپی

از شایع ترین فواید استفاده از این روش می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • عدم چربی پوست سر و موها : در ساختار مواد پلکس هیچ گونه چربی مورد استفاده قرار نگرفته است. به همین دلیل استفاده از آن به هیچ عنوان موجب چربی پوست سر و موها نمی شود.
  • روشن نمودن موها : افرادی که می خواهند موهای خود را دکلره نمایند، می توانند از مواد اولاپلکس به طور همزمان با مواد دکلره استفاده نمایند. در این صورت علاوه بر تقویت موها و محافظت از آن ها، می توانند به روشن تر شدن موها نیز کمک کنند.
  • افزایش ماندگاری دکلره : از طرفی استفاده همزمان از پلکس تراپی و مواد دکلره، می تواند تاثیرات دکلره را برای مدت زمان بیشتری روی موها تثبیت نماید.
  • ترمیم آسیب دیدگی های مو : پلکس تراپی می تواند به بهبود بافت های آسیب دیده مو کمک نماید. بنابراین افرادی که به دلایل مختلف به موهای خود آسیب زده اند، به راحتی می توانند با کمک این روش به درمان آن ها بپردازند.
  • افزایش استحکام ریشه مو : فر کردن موها و همچنین استفاده مکرر از رنگ های شیمیایی موجب تضعیف ریشه موها می شود. به همین دلیل فرد پس از مدتی با ریزش شدید موها و کاهش حجم آن ها مواجه خواهد شد. استفاده از مواد اولاپلکس می تواند به احیاء رایگان ریشه موها و افزایش استحکام آن ها کمک نماید. بنابراین ریزش مو را متوقف می کند.
  • رفع شکنندگی و خشکی مو : از دیگر فواید پلکس تراپی می توان به تقویت و آبرسانی به موها اشاره نمود. مواد شیمیایی، ابزارهای حالت دهنده مو و … می توانند منجر به خشکی و شکنندگی موها شوند. استفاده از مواد پلکس می تواند تاثیر زیادی در رفع  این مشکلات داشته باشد.

 

فواید پلکس تراپی

فواید پلکس تراپی

 

نحوه استفاده از پلکس مو

از پلکس تراپی معمولا زمانی استفاده می شود که موها به طور جدی دچار آسیب دیدگی شده اند. همانطور که گفته شد مواد اولاپلکس به 5 درجه دسته بندی می شوند، که با توجه به شرایط و کاربرد آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. از شماره N1 و N2 آن برای ترمیم های حرفه ای و تخصصی در سالن ها استفاده می شود. اما از سایر آن ها می توان در منزل نیز استفاده نمود.

 

بیشتر بخوانید : احیاء تخصصی مو با پلکس تراپی

 

در صورتی که پلکس تراپی همزمان با دکلره مو انجام شود، باید مواد پلکس با مواد دکلره ترکیب شده و سپس روی موها قرار گیرد. در صورتی که از مواد OLAPLEX در خانه استفاده می کنید، باید آن را مانند ماسک مو روی موها قرار دهید و پس از 20 دقیقه آن را بشویید. همچنین از مواد N3 می توان به صورت هفتگی برای مراقبت بیشتر از موها استفاده نمود. اما اولاپلکس N4 را می توان جایگزین شامپو و نرم کننده مورد استفاده کرد و آن را چند بار در هفته استفاده نمود. اولاپلکس N5 نیز به عنوان نرم کننده مو مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل پس از شستشوی موها می توان از آن استفاده نمود و پس از سه دقیقه آن را از روی موها شستشو داد.

 

نحوه استفاده از پلکس مو

نحوه استفاده از پلکس مو

 

کراتین مقدم

بسیاری از افراد می خواهند بدانند که آیا پلکس تراپی می تواند به صافی مو و افزایش درخشندگی آن کمک کند. به طور کلی از این روش برای تقویت و ترمیم اساسی و عمقی موها استفاده می شود. بنابراین نمی توان آن را روشی برای صافی و کراتین موها در نظر گرفت. با این وجود آسیب دیدگی ها و مشکلات موها است که باعث از بین رفتن صافی و درخشندگی آن ها می شود. به همین دلیل درمان این مشکلات نیز در افزایش زیبایی و درخشندگی موها و همچنین کراتین رایگان آن ها بی تاثیر نخواهد بود. از طرفی پلکس تراپی مقاومت و استحکام موها را در برابر آسیب های ناشی از رنگ و دکلره افزایش می دهد. که در نهایت تا حدود بسیار زیادی از خشکی و وز شدگی موها جلوگیری می کند.

به طور کلی اگر به دلایل مختلفی موهای شما دچار آسیب های جدی شده است، بهتر است از پلکس تراپی به عنوان یک درمان ریشه ای برای این آسیب ها استفاده نمایید. به همین دلیل سعی کنید از سالن های حرفه ای و متخصص در این زمینه کمک بگیرید. مرکز کراتین مقدم یکی از مراکز احیاء مو است که از سال 1396 به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای کار خود را آغاز نموده است.

پلکس تراپی یکی از خدمات ارائه شده توسط این مرکز است که توسط افراد مجرب و متخصص انجام می شود. بنابراین می تواند به صافی رایگان موها نیز کمک نماید. از مهم ترین نکاتی که در رابطه با خدمات این مرکز باید بدانید، استفاده از مواد پلکس بسیار مرغوب و با کیفیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.