مجله آموزشی

از فواید آب برنج برای مو چه میدانید ؟

یکی از مهم ترین فواید آب برنج برای مو کمک به رشد سریع تر آن است. در بسیاری از مواقع ممکن است به دلایل مختلفی موها نازک شده و دچار ریزش شوند. در این صورت حجم موها به طرز قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. این موضوع می تواند زیبایی موها را تحت تاثیر قرار دهد.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به زیبایی و سلامت موهای خود اهمیت می دهید، قطعا در رابطه با فواید آب برنج برای مو شنیده اید. اما نکته قابل توجه این است که آب برنج چگونه می تواند به تقویت موها کمک کند. آیا همه افراد می توانند برای تقویت موهای خود از آن استفاده کنند. از آنجایی که آب برنج جزو محصولات طبیعی محسوب می شود، استفاده از آن هیچگونه مشکلی را متوجه موها نمی کند. بنابراین تمامی افراد می توانند برای تقویت موهای آسیب دیده خود از آن استفاده نمایند. آب برنج با تاثیرگذاری بر کوتیکول های مو به تقویت و رشد آن ها کمک می کند. از طرفی می تواند ویتامین های مورد نیاز مو را نیز تامین نماید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با تمامی فواید آب برنج برای مو، به طور کامل آشنا کنیم.

 

 

مهم ترین فواید آب برنج برای مو

  • رفع شپش سر :

از ابتدایی ترین فواید آب برنج برای مو می توان به رفع شپش سر اشاره داشت. عوامل مختلفی وجود دارند که منجر به رشد شپش ها روی پوست سر می شوند. یکی از مهم ترین دلایل بروز این مشکل چربی و کثیفی بیش از اندازه موها است. آب برنج حاوی مقدار قابل توجهی نشاسته میباشد و می تواند به سرعت منجر به مرگ شپش ها شود. بنابراین با استفاده از آن می تواند به درمان این مشکل کمک نمود.

  • کاهش موخوره :

از دیگر فواید آب برنج برای مو می توان به بهبود موخوره و کاهش آن اشاره داشت. زمانی که میزان پروتئین موجود در موها کاهش پیدا می کند، ساقه مو شکننده و ضعیف می شود. این موضوع منجر به دو شاخه شدن انتهای مو و ایجاد موخوره می گردد. آب برنج حاوی مقدار زیادی پروتئین است و می توانند به تقویت مجدد موها و ترمیم آن ها کمک نماید. از طرفی اسید آمینه های موجود در آب برنج نقش بسیار موثری در کاهش آلودگی های موجود روی موها دارد و می تواند در تقویت ساقه های مو نیز بسیار موثر باشد.

  • براق و درخشنده نمودن موها :

نرم و درخشان کردن موها از دیگر فواید آب برنج برای مو می باشد. آب برنج حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین و اسید آمینه ضروری برای موها است. به همین دلیل استفاده از آن به عنوان ماسک مو می تواند تاثیر بسیار زیادی در ابریشمی نمودن موها داشته باشد. کافی است پیش از استحمام آن را به مدت بیست دقیقه روی موهای خود اسپری نمایید و سپس موهایتان را با شامپو مناسب شسته و آبکشی کنید.

 

 

تاثیر آب برنج در تقویت رشد مو

یکی از مهم ترین فواید آب برنج برای مو کمک به رشد سریع تر آن است. در بسیاری از مواقع ممکن است به دلایل مختلفی موها نازک شده و دچار ریزش شوند. در این صورت حجم موها به طرز قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. این موضوع می تواند زیبایی موها را تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به اسید آمینه های موجود در آب برنج، استفاده از آن می تواند به تقویت ریشه موها کمک کند. بنابراین استفاده از آن در کاهش ریزش مو و ضخیم تر شدن موها بی تاثیر نخواهد بود.

از طرفی آب برنج حاوی ویتامین های E، C و B می باشد. به همین دلیل می تواند ریشه موها را تحریک نموده و منجر به رشد سریع تر آن ها شود. نشاسته فراوان موجود در آب برنج نیز در رشد سریع تر و استحکام ریشه موها نقش بسیار موثری دارد. اگر می خواهید از این خاصیت آب برنج بهره مند شوید، کافی است موهای خود را حداقل دو بار در هفته با استفاده از آب برنج شستشو دهید. با این کار می توانید عمر موها را نیز طولانی تر نمایید.

 

شگفت انگیزترین فواید آب برنج برای مو

  • درمان شوره سر :

آب برنج می تواند به تمیزی پوست سر کمک کند. بنابراین استفاده از آن تاثیر بسیار زیادی در درمان بیماری های پوست سر و شوره دارد. به همین دلیل شستشوی منظم موها با استفاده از آب برنج می تواند پس از مدت کوتاهی شوره سر را به طور کامل برطرف نماید. از طرفی در حفظ تمیزی و سلامت پوست سر و پیشگیری از شوره نیز بسیار موثر است.

 

بیشتر بخوانید : درمان شوره سر و رفع ریزش مو ناشی از آن…

 

  • رفع ریزش مو :

از دیگر فواید آب برنج برای مو می توان به افزایش انعطاف موها اشاره داشت. یکی از اصلی ترین دلایل ریزش مو، خشکی و شکنندگی موها است. این موضوع موجب افزایش اصطکاک موها و در نهایت ریزش آن ها می شود. کربوهیدرات اینوزیتول موجود در آب برنج می تواند میزان انعطاف پذیری مو را افزایش داده این اصطکاک را نیز برطرف نماید. به همین دلیل پس از مدت کوتاهی منجر به توقف ریزش مو می شود. اگر می خواهید از آب برنج برای کنترل ریزش مو استفاده نمایید، کافی است حداقل هفته ای دو بار موهای خود را با این محلول شستشو دهید.

  • افزایش حجم موها :

نرم کنندگی طبیعی موها از دیگر فواید آب برنج برای مو می باشد. رطوبت رسانی به موها و رفع خشکی آن ها با استفاده از آب برنج، می تواند به صافی مو و نرمی آن ها کمک نماید. به همین دلیل استفاده از آن به عنوان شامپو منجر به استحکام و سلامتی بیشتر موها شده و حجم آن ها را افزایش می دهد.

 

بیشتر بخوانید : چرا مو هایم پرپشت نمیشود ؟

 

  • ترمیم موهای آسیب دیده :

آب برنج حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز مو می باشد. به همین دلیل ترمیم موهای آسیب دیده از دیگر فواید آب برنج برای مو است. پس از شستشوی موها نیز مقداری از مواد مغذی آب برنج به فولیکول های مو نفوذ کند و آن ها را ترمیم می نماید.

 

 

نحوه استفاده از آب برنج

همانطور که گفته شد استفاده از آب برنج می تواند به احیاء رایگان و ترمیم موهای آسیب دیده کمک نماید. به همین دلیل است که امروزه افراد بسیار زیادی از آن به عنوان روشی سنتی برای تقویت و صافی رایگان موهای خود استفاده می کنند. با توجه به نوع و میزان آسیب دیدگی مو می توانید از آب برنج به روش های مختلفی استفاده نمایید. به طور مثال اگر می خواهید از آن برای حالت دهی به موهای خود استفاده کنید، می توانید آن را به عنوان ماسک موی طبیعی تهیه نمایید. برای این کار کافی است مقداری از آب برنج را داخل ظرف اسپری بریزید و پیش از استحمام آن را به مدت 20 دقیقه روی موهای خود اسپری نمایید.

همچنین برای استفاده از فواید آب برنج برای مو می توانید آن را به عنوان یک شامپو استفاده کنید. آن را روی موهای خود بریزید و به آرامی ریشه و ساقه موهای خود را ماساژ دهید. پس از گذشت چند دقیقه با استفاده از شامپوی ملایم موهای خود را شسته و آبکشی نمایید. فراموش نکنید که برای استفاده از آب برنج به عنوان شامپو، بهتر است حداقل دو بار و حداکثر سه بار در هفته از آن استفاده کنید.

اگر آسیب های مو شدید هستند، بهتر است از ماسک موی آن به صورت روزانه استفاده کنید. برای این کار کافی است موهای خود را با اسپری کردن آب برنج مرطوب نموده و به آرامی آن ها را شانه کنید. توجه داشته باشید که میزان غلظت آب برنج کاملا وابسته به جنس موهای شما می باشد. هر چقدر موهای خشک تری دارید، بهتر است از آب برنج غلیظ تری استفاده کنید. آب برنج حاوی مقدار زیادی ویتامین، کربوهیدرات، اسید آمینه، پتاسیم و … می باشد. بنابراین استفاده از آن برای هر نوع مویی مناسب است.

 

 

کلینیک تخصصی مو کراتین مقدم

قطعا استفاده از آب برنج می تواند به کراتین رایگان موها نیز کمک نماید. بنابراین استفاده از آن در تقویت و احیاء موهای شما بی تاثیر نخواهد بود. اما در برخی از مواقع آسیب دیدگی های مو به قدری شدید هستند که برای احیاء آن ها نیاز به استفاده از روش های قوی تری می باشد. همچنین فواید آب برنج برای مو به مرور زمان بروز پیدا می کنند. به همین دلیل اگر می خواهید در مدت زمان بسیار کوتاهی موهای آسیب دیده خود را ترمیم نمایید، بهتر است از روش های قدرتمندتری استفاده کنید. کراتین موها یکی از رایج ترین و در عین حال محبوب ترین روش های ترمیم و احیاء موهای آسیب دیده است. در این روش ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز موها به طور مستقیم به آن ها می رسد و بلافاصله می توان نتایج آن را مشاهده نمود.

مرکز کراتین مقدم یکی از برترین مراکز کراتین و احیاء موها است، که از سال 1396 کار خود را به صورت تخصصی آغاز نموده است. این مجموعه در طول مدت زمان کوتاهی توانسته به اعتبار فوق العاده ای دست پیدا کند. استفاده از مواد و متریال مرغوب و بسیار با کیفیت از بهترین برندهای موجود در بازار در میزان موفقیت این مرکز بی تاثیر نبوده است. از طرفی در مجموعه مقدم افراد متخصص و مجرب در زمینه احیاء و کراتین موها فعالیت می نمایند. به همین دلیل می توانند با توجه به شرایط موهای شما از بهترین و موثرترین روش های تقویت و ترمیم موها استفاده نمایند. همچنین می توانید در رابطه با خواسته های خود و روش های محافظت از موهایتان با آن ها مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.