مجله آموزشی

احیاء موهای فر و روش های ساده برای جلوگیری از آسیب دیدن آن ها

برای احیاء موهای فر و پیشگیری از آسیب دیدگی آن ها باید بتوانید به خوبی از آن ها مراقبت نمایید. از ابتدایی ترین و اساسی ترین روش های مراقبت از موهای فر می توان به نکات زیر اشاره نمود.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

داشتن موهای زیبا و درخشان برای تمامی افراد به خصوص بانوان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. موی انسان ها از نظر جنس، رنگ، ضخامت و حالت با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین ممکن است برخی از افراد نتوانند به خوبی از موی خود مراقبت نمایند و زیبایی آن را حفظ کنند. به طور مثال داشتن موهای فر نیاز به مراقبت بیشتری دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد به دنبال صاف کردن موی فر در خانه هستند. شاید در ظاهر موهای فر از زیبایی خاصی برخوردار باشند، اما این زیبایی نصیب کسانی می شود که تنها ظاهر موها را می بینند. برای افرادی که باید از موهای فر خود مراقبت نمایند، این زیبایی کمرنگ تر دیده می شود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با راهکارهای مناسب و موثر در احیاء موهای فر و صافی رایگان آن ها به طور کامل آشنا کنیم.

 

احیا موها فر

احیا موها فر

 

کار هایی که برای پیشگیری از آسیب دیدگی موهای فر باید امتحان کنید!

عوامل مختلفی وجود دارند که منجر به آسیب دیدگی مو می شوند. برای احیاء موهای فر و کراتین رایگان آن ها، باید ابتدا این عوامل را بشناسید. در این صورت می توانید به احیاء موهای خود کمک کنید. از مهم ترین عواملی که باعث آسیب دیدگی موهای فر می شوند، می توان به وزی، گره خوردن و نازک شدن مو اشاره نمود.

  • گره خوردن مو :

موهای فر بیشتر از موهای صاف گره می خورند. این موضوع منجر به کشیدگی ریشه و ریزش مو می شود. از طرفی با این مشکل اصطکاک موها بیشتر شده و موخوره موها نیز افزایش می یابد. برای پیشگیری از گره خوردن و موخوره باید رطوبت مورد نیاز موها را تامین نمایید. بنابراین آبرسانی به پوست سر و تغذیه ریشه موها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

  • وزدار شدن موها :

از دیگر عواملی که برای احیاء موهای فر باید به آن توجه نمایید، رفع سوختگی و وز موها است. استفاده روزانه از دستگاه های صاف کننده مو با درجه های مختلف از رایج ترین دلایل وز شدن و سوختگی موهای فر است. وز شدن موها نه تنها رسیدگی به موها را دشوار می نماید، بلکه زیبایی موهای شما را نیز به شدت تحت تاثیر قرار میدهد. برای پیشگیری از بروز این مشکل و رفع آن بهتر است موهای خود را با آب ولرم متمایل به سرد بشویید. این کار از کوتیکول های مو محافظت می نماید و میزان چربی مو را نیز کنترل می کند.

  • نازک شدن مو :

نازک شدن ضخامت موها منجر به شکنندگی بیشتر آن ها می شود. برای احیاء موهای فر باید در ابتدا این شکنندگی برطرف شود. استفاده از محصولات نامناسب و کمبود ویتامین از رایج ترین دلایل بروز شکنندگی مو هستند. بنابراین استفاده از محصولات مناسب و تامین نیازهای مو می توانند در افزایش ضخامت موها موثر باشند.

 

پیشگیری از آسیب دیدگی موهای فر

پیشگیری از آسیب دیدگی موهای فر

 

بهترین راه های احیاء موهای فر

برای احیاء موهای فر و پیشگیری از آسیب دیدگی آن ها باید بتوانید به خوبی از آن ها مراقبت نمایید. از ابتدایی ترین و اساسی ترین روش های مراقبت از موهای فر می توان به نکات زیر اشاره نمود.

  • شانه کردن :

برای شانه کردن موهای فر باید ابتدا از پایین ترین قسمت مو شروع کنید. در این صورت گره های ایجاد شده در پایین مو سریع تر باز می گردند و موها راحت تر شانه می شوند. شانه کردن مو از بالا به سمت پایین منجر به بزرگ و پیچیده تر شدن این گره ها می شود.

  • نوک گیری کنید :

برای پیشگیری از بروز موخوره و وز شدن موها، هر چند وقت یک بار قسمت پایینی موها را کوتاه کنید. این کار را نوک گیری می گویند که معمولا تاثیر زیادی در قد موها ندارد، اما می تواند به مرتب شدن آنها کمک کند.

  • شانه مناسب انتخاب کنید :

برای احیاء موهای فر و رفع گره آن ها بهتر است شانه دندانه درشت انتخاب کنید. این شانه ها به شما کمک می نمایند تا راحت تر موهای خود را شانه کنید و از بروز گره مو نیز جلوگیری نمایید.

  • شامپو مناسب را فراموش نکنید :

استفاده از شامپوی مناسب تاثیر بسیار زیادی در احیاء موهای فر و رفع مشکلات آن دارد. به جای اینکه از نرم کننده استفاده نمایید، بهتر است شامپویی انتخاب کنید که مخصوص موهای فر بوده و دارای نرم کننده می باشد.

  • روبالشی مناسب انتخاب کنید :

شاید جالب باشد بدانید که روبالشی چقدر می تواند در وز شدن موها نقش داشته باشد. روبالشی ابریشم و یا ساتن می تواند از وز شدن موهای شما در شب جلوگیری نماید. بنابراین بهتر است به جای استفاده از روبالشی های پنبه ای و نخی از روی بالش ساتن یا ابریشم استفاده نمایید.

 

بیشتر بخوانید : بی ضرر ترین روش برای صافی مو…

 

بهترین راه های احیاء موهای فر

بهترین راه های احیاء موهای فر

 

روش های موثر در بهبود موهای فر

برای درمان موهای فر و احیاء آن ها روش های دیگری نیز وجود دارند، که می توانند به درخشندگی بیشتر آن ها نیز کمک نمایند. از طرفی این روش ها در خوش حالت تر شدن موها نیز نقش بسیار موثری دارند.

  • استفاده از سرم مو :

سرم مو مناسب می تواند به نرم شدن موهای فر کمک نماید. بنابراین استفاده منظم از آن در راحت تر شانه شدن موها نیز موثر است. اگر هنگام شانه زدن موهای شما گره می خورند، بهتر است پیش از شانه نمودن موها از سرم مو استفاده کنید.

  • موقع خواب موهای خود را ببندید :

یکی از موثرترین روش های احیاء موهای فر، بستن آن ها هنگام خواب است. با توجه به تغییر حالت سر در طول خواب و اصطکاک آن با روبالشی، احتمال وز شدن موها در طول شب افزایش می یابد. بنابراین بهتر است هنگام خواب موهای خود را به صورت گوجه ای و شل بالای سر خود ببندید. این کار از گره خوردن و وز شدن موهای شما در طول شب جلوگیری خواهد نمود.

  • نرم کننده مو استفاده کنید :

استفاده نمودن از نرم کننده های مخصوص مو نیز به شما کمک می نماید تا خشکی، کدری و وزی مو را برطرف نمایید. بنابراین می توانید از مقدار کمی نرم کننده پس از شانه نمودن ساقه موهای خود استفاده کنید.

  • دیسپانسر را به یاد بیاورید :

استفاده نمودن از دیسپانسر می تواند به شما کمک نماید تا موهای مرتب تری داشته باشید. ایجاد فرهای یکنواخت و منظم از مهم ترین کارهای دیسپانسر است. از طرفی این وسیله می تواند تا حد نسبتا زیادی از وز شدن موهای شما جلوگیری نماید. البته با توجه به اینکه دیسپانسر یک وسیله حرارتی است بهتر است از استفاده دائم آن انتخاب نمایید. زیرا ممکن است در طولانی مدت منجر به آسیب دیدگی موهای شما شود.

 

روش های موثر در بهبود موهای فر

روش های موثر در بهبود موهای فر

 

برای درمان موهای فر به این نکات توجه داشته باشید!

اگر به دنبال درمان موهای فر و احیاء آن هستید، بهتر است به نکات کلیدی زیر نیز توجه داشته باشید.

روغن نارگیل می تواند به عنوان یک حالت دهنده طبیعی به درمان موهای فر کمک نماید. این روغن می تواند به صورت عمقی رطوبت و چربی مورد نیاز موها را تامین نماید. بنابراین استفاده از آن می تواند در رفع خشکی مو، برطرف نمودن وزی و شکنندگی موها بسیار موثر باشد. کافی است مقداری از روغن را روی موهای خود ماساژ دهید و سپس آن ها را به صورت گوجه ای بالای سر خود ببندید. و پس از نیم ساعت می توانید برای شستن موهای خود با آب سرد اقدام نمایید.

  • رطوبت رسانی به موها را فراموش نکنید :

از دیگر راه های احیاء و درمان موهای فر، تامین رطوبت موها است. برای این کار می توانید از آبرسان های موجود در بازار استفاده نمایید. با این وجود می توانید با کمک یک اسپری آبپاش در طول روز موهای خود را رطوبت رسانی کنید. به طور مثال در صورت مشاهده وز شدگی و یا گره خوردگی موها، می توانید با کمک اسپری مقداری موها را مرطوب نمایید. سپس با کمک شانه مشکل را برطرف نمایید.

  • شستشوی هفتگی موها را از یاد نبرید :

شستشوی موها در هفته می تواند به درمان موهای فر و پیشگیری از آسیب دیدگی آن ها کمک نماید. بارها شنیده ایم که شستشوی زیاد موها منجر به آسیب دیدگی آن ها می شود. اما عدم شستشوی به موقع موها نیز منجر به شکنندگی، ریزش، وز شدگی، چرب شدن و کم حجم شدن موها می شود. بنابراین بهتر است حداقل هفته ای یک بار برای شستن موهای خود اقدام نمایید. البته توجه داشته باشید که از آب ولرم متمایل به سرد استفاده نمایید، زیرا آب داغ آسیب جدی را متوجه مو می نماید.

 

درمان موهای فر

درمان موهای فر

 

احیاء رایگان موهای فر

صافی مو یکی از بهترین و رایج ترین روش هایی است که به منظور احیاء موهای فر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به دلایل مختلف زمان کافی برای رسیدگی به موهای فر خود را ندارید، می توانید با کمک کراتین مقدم به صاف نمودن موهای خود کمک نمایید. زیرا این مرکز از بهترین و باکیفیت ترین متریال و مواد برای صاف و احیاء نمودن موهای شما استفاده می نماید. به همین دلیل می توانید بدون نگرانی از آسیب دیدن موهای خود در طولانی مدت، با خیال راحت موهای خود را احیاء نمایید. به طور کلی کراتین مو می تواند به احیاء موهای آسیب دیده کمک نماید و از طرفی درخشندگی و زیبایی موها را افزایش دهد. کراتین مو با توجه به میزان آسیب دیدگی موها و نیاز آن ها به احیاء در چند جلسه انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.