مجله آموزشی

ابریشم سازی

ابریشم سازی مو راه حلی دائمی برای رهایی از شر موهای وز نیست!

در ابتدا توضیحاتی در خصوص روش های صافی مو داده شده است پس از آن به توضیحاتی مفصل در خصوص ابریشم سازی مو ، بوتاکس مو و …. داده شده است پس از آن نیز به دیگر روش های صافی مو پرداخته شده است.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

ابریشم سازی مو راه حلی دائمی

اگر دارای موهای وز ، بد حالت و یا مجعد هستید حتما در خصوص راه حل این مشکل تحقیق کرده اید. و به احتمال زیاد به سه روش برای صافی موهای خود رسیده اید. که این روش ها عبارتند از ابریشم سازی مو ، کراتین مو ، بوتاکس مو. البته به جز این موارد روش های دیگری نیز برای صافی مو وجود دارند. که قطعا درباره آن ها خوانده اید ریباندینگ مو و پروتئین تراپی. ناگفته نماند سه روشی که در ابتدا گفته شد بسیار مشهور و معروف بین اکثر مردم می باشد.

و دو روشی که در خط بعدی مقاله از آن ها نام برده شد بنا به دلایلی مورد استقبال قرار نگرفتند. پس اگر قصد دارید که از شر موهای بد حالت رهایی پیدا کنید پیشنهاد ما به شما این است که ادامه مقاله را از دست ندهید. چرا که به صورت مفصل به توضیح تمام روش های صافی مو خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که هیچ کدام از این روش ها صافی دائمی مو را به دنبال ندارند و دارای مدت زمان معینی هستند تا صاف و لخت بمانند و بعد از زمان معین نیاز به تمدید دارند.

ابریشم سازی مو راه حلی دائمی

ابریشم سازی مو راه حلی دائمی

 چرا موهای شما وز است ؟ دلیل آن را می دانید؟

اما قبل از توضیح روش های صافی مو لازم است که این مورد را بیان نماییم که آیا تا به الان به این موضوع فکر کرده اید؟؟

صاف و لخت نبودن موها چند علت دارد که مهم ترین علت آن کمبود ماده ای به نام کراتین در موها می باشد. این ماده یک نوع پروتئین در مو می باشد که وظیفه اصلی آن صاف نگه داشتن موهاست. پس اگر موهای شما بد حالت می باشد علت را باید در فقدان این ماده در موی خود بدانید. علت بعدی که به اندازه علت اول مهم نمی باشد این مورد است که شاید بعضی از افراد به صورت ذاتی دارای موهای بد حالت باشند. و این مورد را از اجداد خود به ارث برده باشند پس باید در این حالت به فکر راه چاره ای برای درمان آن باشند.

ابریشم سازی مو برای کسانی که دوست دارند مویی به نرمی ابریشم داشته باشند.

هر زمان که اسم ابریشم می آید نا خود آگاه ذهن هر شخص به سمت لطافت و نرمی می رود. پس زمانی که صحبت از ابریشم سازی مو می شود ضمیر نا خود آگاه ما به سمت داشتن مویی نرم و لطیف همانند ابریشم می رود. ابریشم سازی مو کاری نسبتا سخت و زمان بر می باشد البته که اگر این عمل در مرکز تخصصی کراتین مو انجام شود چرا که در این صورت شما از نتیجه کار راضی و خرسند خواهید بود. و اطمینان دارید که سر انجام ابریشم سازی مو دقیقا همان چیزی است که مد نظر شما خواهد بود. و وقت و هزینه شما هم هدر نرفته است.

اما آیا تا به حال در مورد این موضوع کنجکاو شده اید که مراحل ابریشم سازی مو چگونه انجام می شود؟

در ابتدا موهای سر شما را می شویند تا بدون کثیفی و آلودگی باشد. پس از آن شامپوهایی که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مانند روغن نارگیل ، روغن آووکادو و… می باشد را روی سر شما می گذارند تا خشک شود. و بعد از آن این مواد از روی سر شما شسته شده می شود. و نتیجه کار موهایی به لطافت ابریشم است که هدیه ابریشم سازی به موهای شماست.

نکته ای که باید مد نظر داشته باشیم این است که ابریشم سازی مو را می توان مکملی برای کراتین مو دانست. چرا که اگر موهای شما خیلی بد حالت باشد ، این روش به تنهایی پاسخگوی نیاز و توقع شما از ابریشم سازی مو نیست. به ابریشم سازی مو می توان از جنبه درمانی نیز نگاه کرد. چرا که اگر شما دارای مو خوره ، موهای بد حالت ، موهای گره خورده و یا موهای شکننده باشید ابریشم سازی مو می تواند راه حل شما برای این مشکل باشد.

کراتین مو ، عملی به شدت محبوب بین بانوان

کراتین مو ، عملی به شدت محبوب بین بانوان

محبوب ابریشم سازی مو

اگر بخواهیم نموداری از استقبالی که از ابریشم سازی مو شده داشته باشیم به یک نمودار اکیدا صعودی خواهیم رسید. چرا که با پیشرفت جوامع بشری و میل انسان ها به زیبایی ، این روش روز به روز به شدت میان مردم محبوب شده است. و نکته ای که نباید از آن صرف نظر کرد و باید یکی از مهم ترین علت های ماندگاری و محبوبیت این روش دانست. بی عارضه بودن ابریشم سازی مو می باشد چرا که تا به الان هیچگونه عوارضی از این روش گزارش نشده است. اما به علت موادی که در انجام این روش دخالت دارند و از آن ها استفاده می شود ممکن است افراد بعد از انجام ابریشم سازی مو دچار خارش سر ، سوزش سر و یا حساسیت شوند.

ماندگاری ابریشم سازی مو بین 2 الی 4 ماه می باشد مشروط به این که به بایدها و نبایدهای آن توجه شود.

کراتین مو ، عملی به شدت محبوب بین بانوان

محبوب ترین و اولین انتخاب برای صافی موقتی مو بین بانوان کراتین مو می باشد. و به طور قطع این روش بین سایر روش های صافی و احیا موهای آسیب دیده از محبوبیت غیر قابل وصفی برخوردار می باشد.

کراتین مو مانند سایر روش های صافی مو برای لختی و صاف کردن موها استفاده می شود. برای کراتینه کردن موها از مواد درمانی استفاده می شود اما به این معنا نیست که دارای عارضه ای می باشد چرا که در هر سه روش از مواد شیمیایی برای صاف کردن موها استفاده می شود. و برای هر سه روش تاکنون آلرژی که فرد بعد از انجام کراتین مو دچار آن شده است ، گزارش نشده است.

اگر به بایدها و نبایدهایی که بعد از کراتین مو فرد باید انجام دهد. توجه شود ماندگاری این عمل تا 6 ماه می باشد و فرد بعد از این زمان باید اقدام به تمدید آن نماید.

همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد ابریشم سازی مو روشی مکمل برای کراتین مو می باشد چرا که کراتین مو 80 درصد صافی را به موهای شما هدیه می دهد. و اگر تمایل دارید موهای شما به 100 درصد صافی و درخشندگی ممکن برسند. پس باید اقدام به انجام ابریشم سازی مو نمایید.

کراتین در خانه

کراتین در خانه

آیا امکان انجام کراتین در خانه وجود دارد ؟

بله این کار امکان پذیر است اما باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که نتیجه کار همانند انجام این روش در مرکز تخصصی کراتین مو نخواهد بود چرا که تخصص این مراکز صرفا همین موضوع می باشد.

پس کافیست شما مواد لازم برای کراتینه کردن مو را خریداری نمایید و مراحل انجام آن را به درستی انجام دهید.

منظور از کراتین رایگان چیست؟

منظور از کراتین رایگان این موضوع است که سالن های زیبایی تنها پول خرید مواد لازم کراتینه کردن مو را از شما دریافت می کنند و دستمزد انجام کراتینه کردن مو را از شما دریافت نمی کنند انجام این کار می تواند علل مختلفی داشته باشد اولین مورد را می توان جذب مشتری دانست و علت بعدی را هم می توان کسب تجربه قلمداد کرد پس اگر شما به مراکزی که کراتینه کردن مو را به صورت رایگان انجام می دهند ، مراجعه نمایید این ریسک را به جان بخرید که شاید نتیجه دلخواه را مشاهده نکنید.

بوتاکس مو برای شمایی که خواهان درخشندگی مو هستید.

زمانی که اسم بوتاکس می آید افکار به سمت از بین رفتن چین و چروک صورت می رود. در صورتی که منظور از بوتاکس مو پر کردن قسمت هایی از مو می باشد که وز و شکننده هستند. در واقع منظور از بوتاکس مو این است که یک نرم کنندگی فوق العاده عمیق را برای موهای شما به ارمغان می آورد. با بوتاکس مو ، موهای شما بازسازی می شوند و از مواد کاملا ارگانیک در انجام آن بهره برده می شود.

در بوتاکس مو چیزی به موهای سر شما تزریق نمی شود بلکه عاملی که باعث نرم کنندگی مو می شود. و در قسمت قبلی به آن اشاره شد به ریشه های مو شما مستقیما زده می شود برای انجام این کار شما می توانید به مراکزی که کار آن ها به صورت تخصصی احیا موهای آسیب دیده و همچنین کراتین مو می باشد مراجعه نمایید.

بوتاکس مو

بوتاکس مو

آیا تفاوت ها و شباهت های ابریشم سازی مو ، کراتین مو و بوتاکس مو را می دانید؟

در هر سه روش ، شما به صافی دائمی مو دست نخواهید یافت و بعد از مدت زمان معین باید نسبت به تمدید آن اقدام نمایید.

برای هر سه روش از موادی استفاده می شود که موی سر شما را نرم می کند. اما در بوتاکس مو و ابریشم سازی مو از شامپوهایی استفاده می شود که شامل مواد ارگانیک و طبیعی مانند روغن کلاژن ، ویتامین ها و دیگر مواد معدنی و… هستند.

هر سه روش بدون عوارض می باشند و بنا به نیاز خود می توانید از هر کدام به دلخواه استفاده نمایید.

برای اینکه شما بخواهید به صافی 100 درصد موهای خود دست یابید در ابتدا نیاز است که کراتین مو را انجام دهید. و سپس از بین ابریشم سازی مو و بوتاکس مو یک روش را به عنوان مکمل کراتین مو انتخاب نمایید.

ماندگاری بوتاکس مو و ابریشم سازی مو بین دو الی چهار ماه می باشد در صورتی که کراتین مو تا شش ماه می باشد.

بعد از انجام ابریشم سازی مو ، بوتاکس مو و کراتین مو تا 2 روز موهای خود را با کش و کلیپس نبندید.

تا 48 ساعت بعد از انجام دادن این روش ها به حمام نروید.

کراتین مو و بوتاکس مو

کراتین مو و بوتاکس مو

پروتئین تراپی

همانطور که در طول مقاله چندین بار به آن اشاره شد علت اصلی و مهم بد حالتی موها کمبود پروتئینی به نام کراتین در موها می باشد. پس می توان با تزریق کراتین به موها تا حدود زیادی از مشکل وز شدن موها جلوگیری کرد. اما این روش تنها نمی تواند پاسخگوی حل این مشکل باشد ، در واقع با گذر زمان و آسیب هایی که به مو وارد می شود کراتین موجود در موها که ماده اصلی تشکیل دهنده تارهای مو می باشد از بین می رود.

کراتین موجود موها همچنین با رنگ کردن مدام موها ، دکلره کردن نیز به شدت آسیب می بینند و از بین می روند. همچنین استفاده از وسایل حالت دهنده و صاف کننده مو مانند اتو مو ، سشوار و.. نیز اگر بیش تر از حد معمول استفاده شود ، به مو آسیب می رسانند ، رژیم نامناسبی که برخی از افراد می گیرند نیز می تواند باعث آسیب به موها شود چرا که کم آبی یکی از این علت ها می باشد.

پروتئین تراپی هیچ گونه عارضه ای به دنبال ندارد چرا که سعی دارد تا پروتئین مورد نیاز موها را فراهم آورد. اما دقت داشته باشید اگر بیش تر از حد معمول به دنبال استفاده از این روش باشید موهای شما شکننده و بد حالت خواهد شد.

 

با ریباندینگ دیگر موی طبیعی خود را نخواهید داشت.

یکی دیگر از روش های صافی مو ریباندینگ مو می باشد. اما به شدت آسیب زا و مضر است و افراد تمایلی به انجام آن ندارند ، ریباندینگ مو در واقع روشی می باشد که همانند ابریشم سازی مو ، کراتین مو و بوتاکس مو صافی و لختی مو را به دنبال دارد. اما تفاوت فاحشی که با این سه روش دارد در این است که این عمل باعث می شود موهای طبیعی فرد کلا از بین برود. و دیگر ساختاری طبیعی مو را نداشته باشد. همچنین باعث می شود موی شخص دچار آسیب های جدی شود. پس به هیچ وجه توصیه نمی شود که برای صافی مو این عمل را انجام دهید. و به جای آن از روش های جایگزین که در طی مقاله به آن اشاره شد استفاده نمایید.

توصیه ما به شما این است که برای انجام عمل هایی که صافی مو را به دنبال دارند حتما به یک مرکز تخصصی کراتین مو مراجعه نمایید. و به مکان هایی که کار تخصصی آن ها کراتین مو ، ابریشم سازی مو ، بوتاکس مو و… نمی باشد ، مراجعه نکنید چرا که ممکن است نتیجه دلخواه خود را کسب نکنید و زمان و هزینه خود را هدر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.