مجله آموزشی

آیا بعد از کراتین مو چرب میشود ؟

ممکن است فکر کنید که مواد کراتین موجب چرب شدن موها می شود، اما این باور کاملا اشتباه است. زیرا کراتین نمودن موها هیچ ارتباطی با افزایش چربی آن ها و یا کف سر ندارد. بلکه دلایل دیگری وجود دارند که پس از کراتین نمودن مو منجر به چرب شدن آن می شوند.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

دلایل مختلفی وجود دارند که می توانند منجر به آسیب دیدگی موها و از بین رفتن سلامت و زیبایی آن ها شوند. معمولا موهای آسیب دیده می تواند موضوع بسیار آزاردهنده ای برای افراد به خصوص بانوان باشد. به همین دلیل است که بسیاری از آن ها برای احیاء موهای خود از روش های مختلفی مانند کراتین مو کمک می گیرند.

کراتین نمودن موها می تواند نقش بسیار موثری در حفظ زیبایی و بهبود وضعیت سلامت موها داشته باشد. با این وجود در برخی از مواقع ممکن است پس از کراتین با مشکلاتی روبرو شوید. یکی از این مشکلات چرب شدن مو بعد از کراتین است. این مشکل می توانند دلایل مختلفی داشته باشد، که شناخت آن ها به شما کمک می کند تا از بروز آن پیشگیری نمایید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با دلایل چرب شدن موها پس از کراتین و راهکارهای رفع این مشکل به طور کامل آشنا کنیم.

 

آیا بعد از کراتین مو چرب میشود ؟

آیا بعد از کراتین مو چرب میشود ؟

 

کراتین مو چیست ؟

اگر جزو افرادی هستید که به هر دلیلی قصد دارید موهای خود را کراتین کنید، بهتر است در ابتدا با دلایل کراتین مو و تاثیرات آن به طور کامل آشنا شوید. در این صورت می توانید با دید بازتر و آگاهانه تری این روش را برای صاف نمودن موهای خود انتخاب کنید. استفاده از محصولات مراقبتی و بهداشتی نامناسب، مداومت در استفاده نمودن وسایل حرارتی شیمیایی مانند سشوار و اتو مو، عدم رسیدگی به موها و … همگی از عواملی هستند که منجر به آسیب دیدگی موهای شما می شوند. بنابراین پس از مدتی با مشکلاتی نظیر ریزش مو، موخوره، کم حجمی و … مواجه خواهید شد. در این صورت می توانید از روش های مناسب مانند کراتین برای تقویت و احیاء موهای خود استفاده نمایید.

 

بیشتر بخوانید : صفر تا صد کراتین مو…

 

به طور کلی کراتین مو می تواند مواد مغذی و مورد نیاز موها را به آن ها برساند و در نهایت منجر به تقویت و احیاء موها شود. از طرفی به صاف و لخت شدن موها نیز کمک می کند و زیبایی آن ها را بازیابی می نماید. کراتین علاوه بر زیبایی به درمان موها نیز کمک می کند و منجر به درخشندگی بیشتر آن ها می شود. اما نکته قابل توجه این است که عدم رسیدگی به موها پس از کراتین نمودن آن ها می تواند نتیجه آن را تحت تاثیر قرار دهد. بسیاری از افراد پس از کراتین نمودن موهای خود از چرب شدن مجدد آن ها گله مند هستند. در صورتی که معمولا کراتین به کاهش چربی های مو و پوست سر نیز کمک می نماید. اما رعایت نکات مراقبتی پس از کراتین می تواند نقش بسیار زیادی در ماندگاری تاثیرات آن روی موها داشته باشد.

 

کراتین مو چیست ؟

کراتین مو چیست ؟

 

دلایل چرب شدن موها بعد از کراتین مو

اکثر افرادی که برای کراتین مو اقدام می نمایند، فکر می کنند که پس از کراتین نمودن موهای خود دیگر نیازی به مراقبت از آن ها نیست. به همین دلیل پس از مدتی متوجه کاهش چشمگیر تاثیرات کراتین روی موهای خود می شوند. این موضوع ارتباطی با عدم مهارت فردی که کراتین را انجام داده و یا بی کیفیت بودن مواد کراتین ندارد. زیرا در بهترین شرایط و با استفاده از با کیفیت ترین مواد کراتین، باز هم ماندگاری و تاثیر کراتین کاملا وابسته به مراقبت های پس از آن است.

یکی از عوارض کراتین مو که ممکن است برخی از افراد با آن مواجه شوند، چرب شدن موها پس از کراتین نمودن آن ها است. ممکن است فکر کنید که مواد کراتین موجب چرب شدن موها می شود، اما این باور کاملا اشتباه است. زیرا کراتین نمودن موها هیچ ارتباطی با افزایش چربی آن ها و یا کف سر ندارد. بلکه دلایل دیگری وجود دارند که پس از کراتین نمودن مو منجر به چرب شدن آن می شوند. از شایع ترین دلایلی که باعث بروز این مشکل می شوند، می توان به موارد زیر اشاره داشت.

 

استفاده از شامپو بعد از کراتین مناسب

استفاده از شامپوی نامناسب می تواند از ابتدایی ترین دلایل چرب شدن موها پس از کراتین باشد. اگر پیش از کراتین نمودن موها نیز از شامپوهای مخصوص موی چرب استفاده می کردید، پس از کراتین نیز بهتر است از شامپو مخصوص موی چرب فاقد سولفات استفاده کنید. این کار منجر به کنترل چربی کف سر می شود و از چرب شدن موها نیز جلوگیری می نماید.

شستشوی موها با استفاده از آب داغ نیز از دیگر دلایل چربی آن ها پس از کراتین مو می باشد.

استفاده از نرم کننده پس از کراتین مو نیز می تواند دلیل دیگری برای چربی آن ها پس از کراتین باشد.

 

دلایل چرب شدن موها بعد از کراتین مو

دلایل چرب شدن موها بعد از کراتین مو

 

راهکارهای رفع چربی موها پس از کراتین

با توجه به این موضوع که دلایل مختلفی برای چرب شدن موها پس از کراتین مو وجود دارد، می توان از راهکارهای موثری برای پیشگیری و رفع این مشکل استفاده نمود. موثرترین روش های رفع چربی کف سر و موها پس از کراتین، به شرح زیر می باشند.

بهتر است پس از کراتین مو از شامپوهای ملایم و مخصوص موهای کراتین شده استفاده نمایید. به طور کلی پس از کراتین موها برخورد بیشتری با پوست کف سر دارند. به همین دلیل استفاده از شامپو مناسب می تواند از چرب شدن کف سر و انتقال آن به موها جلوگیری نماید.

برای شستشوی موهای کراتین شده بهتر است از آب سرد و یا ولرم استفاده نمایید. این کار از تحریک پوست سر و افزایش میزان چربی آن جلوگیری می نماید.

استفاده از وسایل حرارتی مانند اتو مو و بابلیس نیز می تواند منجر به چرب شدن موها پس از کراتین شود. به همین دلیل بهتر است استفاده از این وسایل حالت دهنده حرارتی را تا جای ممکن کاهش دهید.

رنگ کردن، دکلره و هایلایت موها پس از کراتین نمودن آن ها نیز می تواند میزان ماندگاری کراتین را کاهش دهد. همچنین به دلیل وجود مواد شیمیایی بسیار قوی، منجر به چرب شدن پوست کف سر و موها می شود. بنابراین پس از کراتین نمودن موهای خود بهتر است از این مواد استفاده نکنید. در صورتی که می خواهید موهای خود را رنگ کنید، از رنگ های فاقد آمونیاک استفاده نمایید.

شستشوی به موقع موها و رعایت تعادل در تعداد دفعات شستشوی موها پس از کراتین نمودن آن ها نیز از دیگر عوامل موثر در پیشگیری از چربی موها می باشد.

 

راهکارهای رفع چربی موها پس از کراتین

راهکارهای رفع چربی موها پس از کراتین

 

نکات قابل توجه پس از کراتین نمودن موها

توجه به برخی نکات مراقبتی پس از کراتین مو نیز می تواند در پیشگیری و رفع چربی کف سر و موها بسیار موثر باشد. از مهم ترین نکات مراقبتی که می توانند به پیشگیری از بروز این مشکل کمک نمایند، عبارتند از:

پس از کراتین مو از ماسک موی مناسب استفاده کنید. از آنجایی که در کراتین نمودن موها از مواد شیمیایی استفاده می شود، ماسک مو می تواند رطوبت مورد نیاز موها را تامین نماید. بنابراین از چرب شدن پوست سر و موها تا میزان بسیار زیادی جلوگیری می کند.

حتما پس از حمام کردن، بلافاصله برای خشک کردن موهای کراتین شده اقدام کنید. موهای کراتین شده نباید برای مدت طولانی خیس باقی بمانند. زیرا این کار علاوه بر کاهش میزان ماندگاری نتیجه کراتین، می تواند منجر به چرب شدن موها نیز شود.

شنا کردن و قرار گرفتن در محیط سونا و جکوزی نیز از دیگر عواملی است که میزان ماندگاری کراتین مو را کاهش می دهد. از آنجایی که آب استخر حاوی مقدار زیادی کلر است، موجب از بین رفتن نتیجه کراتین می شود. همچنین هنگام برخورد با کف سر باعث چرب شدن پوست آن می شود.

بهتر است پس از کراتین مو حدود 72 ساعت از شستن موهای خود اجتناب نمایید. زیرا شستشوی سریع و زیاد موها پس از کراتین نیز می تواند دلیل دیگری برای چرب شدن موها پس از کراتین باشد. به همین دلیل تعادل را در تعداد دفعات شستشوی موی سر رعایت نمایید.

 

نکات قابل توجه پس از کراتین نمودن موها

نکات قابل توجه پس از کراتین نمودن موها

 

کراتین مقدم

به طور کلی انجام کراتین و صافی مو می تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش میزان چربی موها داشته باشد. بنابراین اگر شما نیز جزو افرادی هستید که می خواهید برای کراتین و احیاء رایگان موهای خود اقدام کنید، بهتر است این کار را در مراکز معتبر و متخصص انجام دهید.

 

قیمت انواع کراتین مو

 

کراتین مقدم یکی از بهترین و تخصصی ترین مراکز کراتین رایگان مو در تهران است، که از سال 1396 فعالیت خود را به صورت حرفه ای و تخصصی آغاز نموده است. یکی از مهم ترین دلایل انتخاب این مرکز برای کراتین نمودن موها، استفاده از به روزترین و با کیفیت ترین متریال و مواد کراتین موجود در بازار است. همچنین تمامی افرادی که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند، از تخصص و مهارت بالایی در کراتین و صافی رایگان موها برخوردار می باشند.

بنابراین اگر شما نیز جزو افرادی هستید که موهایتان آسیب دیده و می خواهید برای کراتین مو اقدام کنید، می توانید با خیال راحت از مشاورین این مجموعه کمک بگیرید. امروزه این مرکز کراتین جزو محبوب ترین و معتبرترین مراکز کراتین در تهران شناخته شده است. زیرا مواد کراتین و احیاء موها را به طور مستقیم و بدون واسطه وارد می نماید. به همین دلیل شما می توانید با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت موهای خود را صاف و احیاء نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.