مجله آموزشی

آرگان تراپی چیست ؟

آرگان تراپی با استفاده از روغن ارگان، یکی از موثرترین و کارآمدترین روش های برطرف کردن عارضه های پوست و مو می باشد.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

آرگان تراپی با استفاده از روغن ارگان، یکی از موثرترین و کارآمدترین روش های برطرف کردن عارضه های پوست و مو می باشد. روغن آرگان محصول گیاهی است که از دانه میوه درخت آرگان استخراج می شود.

امروزه یکی از مسائلی که برای افراد دارای اهمیت اساسی است، حفظ سلامت مو می باشد. به همین سبب افراد همواره تلاش می کنند تا با استفاده از روش های طبیعی و گیاهان دارویی موهای خود را تقویت کنند. یکی از مدرن ترین این روش ها، آرگان تراپی یا استفاده از روغن آرگان است که اغلب در سالن های مجهز و معتبر صورت می گیرد.

لازم به ذکر است بدانید آرگان تراپی نوعی تراپی مو است که با استفاده از روغن طبیعی آرگان، آسیب های وارد شده به مو را برطرف می کند. این آسیب ها شامل آسیب های ناشی از استفاده از مواد شیمیایی نظیر رنگ مو، دکلره و آسیب های ناشی از حرارت اتو، سشوار و … می باشند.

آرگان تراپی از جمله روش های درمانی است که هم در منزل و هم سالن های معتبر قابل اجرا می باشد. البته استفاده از این روش مستلزم دانش و تخصص بسیار زیادی است. به همین سبب توصیه می شود به منظور افزایش کارایی و عملکرد درمان با روغن آرگان، این روش در سالن و توسط افراد حرفه ای متخصص انجام شود.

نکته: روغن به دست آمده از آرگان حاوی انواع مختلف ویتامین است که می تواند در حفظ رشد و سلامت مو موثر و کارآمد باشد. این روغن مواد مغذی را به مو تزریق کرده و رشد و سلامت آن را تسریع می بخشد.

 

آرگان تراپی چیست ؟

آرگان تراپی چیست ؟

 

نحوه و مراحل انجام آرگان تراپی به چه صورت می باشد؟

 

یکی از طبیعی ترین و موثرترین روش های تقویت مو، آرگان تراپی است. این روش برای احیا و بازسازی مجدد مو کارایی فوق العاده ای دارد. گاهی اوقات، مو در معرض تغییرات محیطی و جوی قرار گرفته و دچار برخی آسیب های جدی می شود. از این رو، با استفاده از روغن آرگان می توان آسیب هایی نظیر موخوره و شکنندگی مو را برطرف نمود.

آرگان تراپی در خلال مراحلی انجام می شود که عبارتند از:

  • ابتدا موی خود را با شامپوی مناسب بشویید و آنها را آبکشی کنید.
  • روغن را بر روی مو که در حالت مرطوب قرار دارد بمالید. .
  • سپس روغن را بر روی مو بمالید و آن را با دست ماساژ بدهید.
  • با استفاده از کلاه یا حوله موهای خود را ببندید.
  • پس از 10 دقیقه حوله را باز کنید و مو را آزاد کنید.
  • با استفاده از سشوار مو را خشک کنید.

نکته: آرگان تراپی یک تکنیک کارآمد برای رشد و تقویت مو است. به هر اندازه این روش تخصصی تر انجام شود عملکرد و کارایی آن نیز افزایش می یابد. این روش به آبرسانی و حفظ رطوبت در ساقه مو، نرم و لطیف شدن مو کمک می کند. به عبارتی، روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان است که از پوست سر محافظت می کند.

به طور کلی، آرگان تراپی یکی از تکنیک های کارآمد برای تقویت مو است که اغلب در سالن های معتبر و بزرگ انجام می شود. با توجه به کاربرد گسترده روغن آرگان، تولید این محصول در حال گسترش است. این محصول گاه به صورت تقلبی در بازار موجود است به همین سبب پیش از انتخاب و خرید این محصول باید برند اصلی این محصول از تقلبی آن باز شناخته شود.

 

نحوه و مراحل انجام آرگان تراپی

نحوه و مراحل انجام آرگان تراپی

 

مزایای روغن آرگان برای تقویت مو:

 

همانطور که میدانید آرگان تراپی به روشی اطلاق می شود که در خلال آن روغن آرگان به عنوان ماسک مو، مورد استفاده قرار می گیرد. برای این تکنیک باید روغن اورجینال و با کیفیت باشد تا کارایی لازم را داشته باشد.

فواید و مزایای آرگان تراپی بیشمار است که برجسته ترین و مهمترین آنها عبارتند از:

  • نرم کننده طبیعی مو:

یکی از مهمترین و بارزترین مزایای  آرگان تراپی، نرم کنندگی و حفظ رطوبت مو است. این روغن حاوی اسیدهای چرب اعم از اسید اولئیک و اسید لئولنیک است که می تواند بر روی رطوبت مو تاثیرگذار باشد.

  • تقویت و رشد مو:

به دلیل اینکه روغن آرگان سرشار از ویتامین E و فنول های طبیعی است در بهبود سلامت فولیکول های مو نقش مهم و موثری ایفا می کند.

  • درمان ریزش مو:

آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب مغذی موجود در روغن آرگان منجر به حفظ رطوبت مو شده و از بروز آسیب های جدی به مو جلوگیری می کند. به هر اندازه مو سالم تر باشد امکان شکستگی و ریزش آن نیز کمتر است.

  • آبرسانی و فرم دهی مو:

یکی دیگر از مهمترین مزایای آرگان تراپی، حفظ رطوبت مو و آبرسانی ان است که منجر به احیا و بازسازی مو می شود. اسید اولئیک موجود در روغن آرگان، تغذیه مو را کامل کرده و ظاهر آنها را خوش حالت و زیباتر می کند.

  • بهبود و درمان شوره سر:

از دیگر فواید استفاده از روغن آرگان، کنترل و تنظیم چربی پوست سر است که از بروز شوره سر جلوگیری می کند. این روش می تواند در تسکین التهاب پوست سر و کاهش خارش پوست سر نقش مهم و موثری ایفا نماید.

 

مزایای روغن آرگان برای تقویت مو

مزایای روغن آرگان برای تقویت مو

 

نکات مهم پیرامون آرگان تراپی:

 

همانطور که اجزای داخلی بدن انسان مستلزم مراقبت است، اجزای ظاهری بدن نیز به برخی مراقبت ها نیازمند است. به عنوان مثال، پوست و مو که بر روی حفظ زیبای فرد نقش فوق العاده ای دارند باید با استفاده از روش های مختلف نظیر آرگان تراپی تقویت شوند. این تکنیک یک درمان مبتنی بر روغن آرگان و بهترین اسیدهای آمینه ها است که سبب براقی و صافی هر چه بیشتر مو می شود.

یکی از مهمترین ویژگیهای آرگان تراپی، محافظت از مو در برابر آفتاب است. در معرض آفتاب بودن منجر به خشکی و شکستگی مو می شود لذا استفاده از روغن آرگان می تواند از مو در برابر آسیب رادیکال های آزاد خورشید محافظت نماید.

یکی از بزرگترین دغدغه افراد پس از آرگان تراپی این است که گمان میکنند موی آنها قابل فرم دادن نیست. بررسی ها نشان داده است اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان نظیر اسید لینولئیک و اسید اولئیک منجر به افزایش یک لایه محافظتی به مو شده است. این لایه سبب افزایش ضخامت مو و در نهایت تقویت و افزایش قابلیت فرم دهی و شکل دادن به آن می شود.

نکته: به منظور افزایش عملکرد و کارایی آرگان تراپی، مراحل آن باید به صورت دقیق رعایت شود. به واسطه این روش رطوبت موجود در مو به ساقه مو منتقل می شود و منجر به نفوذ هر چه بیشتر روغن آرگان به مو می شود.

 

آرگان تراپی

آرگان تراپی

 

ترکیبات موجود در روغن آرگان و دیگر خواص آن:

 

همانطور که میدانید روغن آرگان که عنصر اصلی در آرگان تراپی به شمار می رود، به صورت کاملا طبیعی به دست آمده و از جوانب درمانی بسیاری برخوردار است. کاربرد این تکنیک به دو صورت است:

  • استفاده موضعی بر روی مو و پوست
  • استفاده از آن در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی

ترکیبات و مواد اولیه روغن آرگان عبارتند از:

  • اسیدهای چرب و انواع مختلف فنلی
  • اسید اولئیک و اسید لینولئیک
  • امگا 6 و مواد مغذی
  • انواع مختلف ویتامین

از دیگر خواص و موارد استفاده روغن آرگان یا به عبارتی آرگان تراپی عبارتند از:

  • ترمیم و بازسازی موهای آسیب دیده و از بین رفته
  • برطرف کردن موخوره و شکستگی مو
  • درمان خارش پوست سر
  • استفاده به عنوان مرطوب کننده قوی و موثر

نکته: افرادی که تمایل به انجام آرگان تراپی دارند باید نسبت به تمامی جزئیات پیرامون آن آگاه شوند. مراجعه به افراد متخصص و سالن های معتبر می تواند بر روند و عملکرد این تکنیک تاثیر فوق العاده ای داشته باشد.

 

ترکیبات موجود در روغن آرگان

ترکیبات موجود در روغن آرگان

 

مضرات و خطر استفاده از روغن آرگان:

 

استفاده از روغن آرگان یا روش آرگان تراپی به صورت مشترک بین زنان و مردان شایع است و مستلزم دستور پزشک نمی باشد. لازم به ذکر است بدانید استفاده از این روغن باید به صورت اصولی و صحیح باشد. چنانچه به صورت بیش از حد از این روغن استفاده شود ممکن است برخی عارضه ها و مشکلات در فرد بروز یابد.

نکته: زنان باردار و افرادی که مبتلا به بیماری های خاص هستند پیش از استفاده از روغن آرگان یا آرگان تراپی توصیه می شود با پزشک متخصص مشورت کنند.

 

مضرات و خطر استفاده از روغن آرگان

مضرات و خطر استفاده از روغن آرگان

 

آرگان تراپی در مجموعه کراتین مقدم:

 

آرگان تراپی یک روش طبیعی و مقرون به صرفه برای تقویت مو است که تمامی افراد می توانند آن را انجام دهند. در این تراپی از روغن آرگان اورجینال و با کیفیت فاقد هیچگونه مواد افزودنی استفاده می شود. توصیه می شود پیش از انجام این روش با پزشک متخصص مشورت شود.

نکته: در صورتی که افراد می خواهند آرگان تراپی را به صورت مستقل و در منزل انجام دهند باید این روغن را از مراکز معتبر و مطمئن تهیه کنند. لازم به ذکر است بدانید آرگان تراپی در زمره اقداماتی است که اغلب در سالن های معتبر و با سابقه انجام می شود.

یکی از معتبرترین و بزرگترین سالن های انجام دهنده این روش، مجموعه کراتین مقدم است. این مجموعه با بیش از 6 سال سابقه کار تمامی خدمات مربوط به رشد و تقویت مو را با عالی ترین درجه کیفیت به مشتریان عرضه می کند.

مجموعه کراتین مقدم ضمن استفاده از روغن اصل و با کیفیت توانسته آرگان تراپی را به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی بر روی فرد اجرا نماید. این مجموعه با ارائه خدمات عالی با قیمت مناسب در جلب رضایت مشتریان نقش موثری ایفا نموده است.

نکته: چنانچه افراد می خواهند آسیب های موجود در موی خود را به طور کامل درمان کنند باید از این تکنیک حرفه ای ( آرگان تراپی ) بهره مند شوند. لذا با مراجعه به مجموعه کراتین مقدم افراد می توانند تغییرات موجود در موی خود را به سرعت مشاهده نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.