مجله آموزشی

آبرسانی مو و جلوگیری از خشکی و شکنندگی مو

آبرسانی مو و پیشگیری از خشکی آن ابتدایی ترین کاری است که برای حفظ سلامتی موهایتان باید انجام دهید. خشکی موها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و مشکلات متعددی را متوجه موها نماید. بنابراین اقدام به موقع برای درمان خشکی مو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است…

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

آبرسانی مو و پیشگیری از خشکی آن ابتدایی ترین کاری است که برای حفظ سلامتی موهایتان باید انجام دهید. خشکی موها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و مشکلات متعددی را متوجه موها نماید. بنابراین اقدام به موقع برای درمان خشکی مو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از آنجایی که زیبایی و سلامتی موها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و شادابی چهره دارد، حفظ سلامتی آن ها برای اکثر بانوان بسیار حائز اهمیت است. شناخت دلایل خشکی مو از اولین کارهایی است که برای درمان این مشکل باید انجام دهید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با دلایل خشکی مو، اهمیت درمان و راهکارهای احیاء مو به طور کامل آشنا کنیم.

 

آبرسانی مو و جلوگیری از خشکی و شکنندگی مو

آبرسانی مو و جلوگیری از خشکی و شکنندگی مو

 

اهمیت آبرسانی مو و رفع خشکی آن

زمانی که موها دچار کمبود رطوبت و خشکی می شوند، آبرسانی مو اهمیت ویژه ای پیدا می کند. زمانی که خشکی موها بروز پیدا می کند، موها به شدت شکننده می شوند. به همین دلیل است که پس از مدت کوتاهی موخوره و ریزش شدید آن ها را شاهد خواهید بود. این موضوع موجب می شود تا هنگام شانه کردن موها گره بخورند و همچنین در طول مدت زمان بسیار کوتاهی حجم آن ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. بنابراین اقدام به موقع برای درمان خشکی و شکنندگی موها بسیار حائز اهمیت است. همانطور که گفته شد دلایل مختلفی وجود دارند که منجر به خشکی موها می شوند. بنابراین شناخت دلیل اصلی این مشکل می تواند تاثیر بسیار زیادی در درمان موثرتر آن داشته باشد.

نکته قابل توجه در رابطه با آبرسانی مو این است که چه زمانی باید برای این کار اقدام نمود. معمولا خشکی موها با علائم و نشانه های فیزیکی همراه است. بنابراین شناخت این علائم می تواند به شما کمک کند تا در صورت بروز خشکی موها، به موقع برای درمان آن اقدام نمایید. از بارزترین نشانه های خشکی مو و علائمی که نشان می دهند موها به آبرسانی نیاز دارند، می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • گره خوردگی موها
  • مشاهده موخوره
  • کدر شدن موها
  • ایجاد بافت های شکننده و ضعیف در موها
  • بد حالت و وز شدگی
  • ایجاد خارش در قسمت پوست سر
  • ریزش شدید و عدم انعطاف پذیری موها
  • زبر شدن موها

 

دلایل خشکی و شکنندگی موها

عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند دلیل اصلی بروز خشکی موها و شکنندگی آن ها باشند. بنابراین آشنایی با این عوامل می تواند به شما کمک کند تا از بروز خشکی موها جلوگیری نمایید. همچنین در صورت بروز این مشکل می توانید در سریع ترین زمان ممکن برای درمان آن اقدام کنید.

از اصلی ترین عواملی که منجر به خشکی و شکنندگی موها می شوند، می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • مشکلات ارثی از ابتدایی ترین دلایل بروز این مشکل می باشند.
  • شرایط پزشکی خاص مانند بیماری سرطان، کم کاری تیروئید و … نیز می تواند دلیل خشکی موها باشد.
  • استفاده بیش از اندازه دستگاه های حرارتی مانند سشوار و اتو مو
  • داشتن سوء تغذیه نیز از عوامل خشکی موها محسوب می شود.
  • زندگی در شهرهایی که دارای آب و هوای گرم و خشک هستند.
  • از دیگر دلایل خشکی موها می توان به آسیب دیدگی ساقه مو اشاره نمود.
  • شستشوی بیش از اندازه موها با استفاده از آب داغ و شامپو
  • استفاده روزانه از مواد شیمیایی حالت دهنده و رنگ مو
  • شنا کردن در استخرهای حاوی کلر
  • قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید
  • کم آبی بدن
  • از دیگر عوامل خشکی موها نیز می توان به بی اشتهایی عصبی نیز اشاره نمود.

 

برای آبرسانی مو و پیشگیری از خشکی آن می توانید از راهکارهای زیر کمک بگیرید :

  • آبکشی موها با استفاده از آب سرد
  • داشتن رژیم غذایی سالم
  • تکنیک های کاهش استرس و افسردگی
  • نوشیدن آب کافی
  • کاهش مصرف حالت دهنده های شیمیایی و حرارتی مو
  • عدم شستشوی بیش از اندازه موها
  • شانه زدن موها با استفاده از شانه مناسب و پرهیز از شانه کردن موهای خیس
  • عدم استعمال دخانیات
  • استفاده از محصولات مراقبتی و بهداشتی مناسب مو
  • عدم بستن موها با کش های محکم
  • پرهیز از خشک کردن موها با استفاده از سشوار

 

دلایل خشکی و شکنندگی موها

دلایل خشکی و شکنندگی موها

 

نکات قابل توجه در رابطه با آبرسانی مو خشک و شکننده

به طور کلی موهایی که بافت طبیعی آن ها با مشکل روبرو شده است و درخشندگی همیشگی خود را ندارند، دچار خشکی مو شده اند. خشکی مو زمانی بروز پیدا می کند که چربی کافی در موها وجود نداشته باشد و فولیکول های مو رطوبت خود را از دست داده باشند. معمولا افرادی که با این مشکل روبرو می شوند، از خشکی پوست سر و شوره خشک نیز رنج می برند. زیرا در اکثر مواقع خشکی پوست سر منجر به خشکی موها نیز می شود.

 

بیشتر بخوانید : بوتاکس تراپی یا اولاپلکس تراپی ؟

 

افرادی که دچار این مشکل شده اند معمولا روش های مختلفی را برای آبرسانی مو امتحان می کنند. برخی از افراد ترجیح می دهند از روش های طبیعی و خانگی برای درمان این مشکل کمک بگیرند. در صورتی که برخی دیگر استفاده نمودن از روش های دارویی را ترجیح می دهند. برخی دیگر از افراد نیز به دنبال روشی هستند که بتوانند سریع تر به درمان و بهبود موهای خود بپردازند. به طور کلی برای انتخاب مناسب ترین روش احیاء رایگان و آبرسانی به موها، نیاز است تا در ابتدا جنس و شرایط موها مورد بررسی قرار گیرد. به طور مثال در صورتی که جنس موهای شما در حالت طبیعی خشک است، نیاز به درمان طولانی مدت و جدی تری دارید.

استفاده از ماسک های آبرسانی مو نیز می توانند تاثیر بسیار زیادی در درمان خشکی و شکنندگی موها داشته باشند. البته در صورتی که خشکی موها منجر به بروز موخوره شده باشد، برای درمان موثرتر نیاز است تا به طور مرتب مقدار کمی از انتهای ساقه موها کوتاه شود. همچنین شدت خشکی موها و آسیب های ناشی از آن نیز در تعیین روش های درمانی نقش بسیار موثری دارند. بنابراین بهتر است پیش از استفاده تکنیک های آبرسانی به مو میزان خشکی و آسیب دیدگی های مو را به خوبی ارزیابی نمایید.

 

بیشتر بخوانید : نحوه استفاده از ماسک مو

 

نکات قابل توجه در رابطه با آبرسانی مو خشک و شکننده

نکات قابل توجه در رابطه با آبرسانی مو خشک و شکننده

 

راهکارهای موثر برای آبرسانی مو و رفع خشکی و شکنندگی آن

راهکارهای مختلفی وجود دارند که می توانند در آبرسانی مو و درمان خشکی آن موثر باشند. از طرفی این تکنیک ها می توانند به کنترل عوارض و آسیب های ناشی از خشکی مو نیز کمک نمایند.

استفاده از روغن کنجد:

روغن کنجد حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین و مواد معدنی است. بنابراین برای آبرسانی مو و افزایش میزان گردش خون در سر می توان از آن کمک گرفت. کافی است مقداری روغن کنجد را با آبلیمو ترکیب نموده و آن را روی پوست سر ماساژ دهید. سپس روی موها را با یک حوله بپوشانید و پس از نیم ساعت موها را بشویید.

آبرسانی با سرکه سیب:

از دیگر روش های خانگی برای آبرسانی مو استفاده از سرکه سیب است. سرکه سیب امروزه در ساخت بسیاری از شامپوهای درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا می تواند نقش بسیار موثری در ضد عفونی نمودن پوست سر و همچنین نرم کنندگی موها داشته باشد. کافی است مقداری از آن را روی یک پنبه بمالید و سپس پوست سر را با آن ماساژ دهید. پس از حدود یک ربع نیز می توانید موهای خود را آبکشی کنید.

اسپری آبرسان بسازید:

یکی دیگر از روش های آبرسانی مو، ساخت اسپری های آبرسان خانگی می باشد. برای ساخت این اسپری ها می توانید از روغن ها و جوشانده های گیاهی مانند بابونه، روغن نارگیل و … استفاده نمایید. استفاده روزانه از این اسپری می تواند در پیشگیری و درمان خشکی و شکنندگی موها بسیار موثر باشد.

معجزه تخم مرغ:

تخم مرغ سرشار از پروتئین است و می تواند در نرمی و آبرسانی مو نقش بسیار موثری داشته باشد. بنابراین با استفاده از زرده تخم مرغ می توانید به بهبود خشکی موهای خود کمک کنید. کافی است مقداری روغن زیتون را به همراه زرده تخم مرغ ترکیب کنید و مانند ماسک مو مورد استفاده قرار دهید.

 

راهکارهای موثر برای آبرسانی مو و رفع خشکی و شکنندگی آن

راهکارهای موثر برای آبرسانی مو و رفع خشکی و شکنندگی آن

 

کراتین مقدم

کراتین مو از دیگر روش هایی است که در آبرسانی مو و رفع خشکی آن موثر است. برای کراتین رایگان موهای خود می توانید از روش های خانگی نیز بهره مند شوید. اما در صورتی که میزان آسیب دیدگی موها شدید است و یا می خواهید سریع تر به نتیجه برسید، بهتر است از مراکز کراتین متخصص کمک بگیرید. کراتین موها علاوه بر این که به احیاء و بهبود خشکی آن کمک می نماید در صافی رایگان موها نیز بسیار تاثیرگذار است. البته انتخاب مرکز کراتین مجرب و متخصص برای درمان خشکی مو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کراتین مقدم یکی از برترین و مراکز کراتین است که کار خود را به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای آغاز نموده است. این مرکز تخصصی از سال 1396 با بکارگیری افراد متخصص و مجرب در زمینه کراتین و صافی مو شروع به کار کرده است. نکته قابل توجه در رابطه با کراتین و احیاء موها استفاده از مواد و متریال مرغوب و باکیفیت است. به همین دلیل است که این مجموعه مواد و متریال مورد نیاز جهت احیاء موها را از بهترین و باکیفیت ترین برندها به صورت مستقیم خریداری می نماید. از طرفی افرادی که در این مجموعه کار می کنند، از تخصص و تجربه بالایی در زمینه احیاء موها برخوردار هستند. همین موضوع موجب شده تا تمامی مشتریان این مرکز از نتیجه درمان موهای خود رضایت کامل داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.