مجله آموزشی

شامپو های مخصوص موهای کراتینه

بسیاری از افرادی که موهای خود را کراتینه می‌کنند، به دلیل ندانستن چند نکته ساده و مراقبت از موهای خود به روش درست، موی صاف کراتینه شده خود را در مدت کوتاهی از دست می‌دهند. با این حال اگر قبل از کراتینه کردن موی خود، اطلاعات کافی را به دست بیاورید، نه تنها این مدت زمان کوتاه نخواهد شد، بلکه موهای صاف و کراتینه خود را 6 ماه نیز می‌توانید حفظ کنید.

فهرست مطلب:

5/5 - (1 امتیاز)

شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده

بسیاری از افرادی که موهای خود را کراتینه می‌کنند، به دلیل ندانستن چند نکته ساده و مراقبت از موهای خود به روش درست، موی صاف کراتینه شده خود را در مدت کوتاهی از دست می‌دهند. با این حال اگر قبل از کراتینه کردن موی خود، اطلاعات کافی را به دست بیاورید، نه تنها این مدت زمان کوتاه نخواهد شد، بلکه موهای صاف و کراتینه خود را 6 ماه نیز می‌توانید حفظ کنید.

برای آشنایی با یکی از مهمترین نکات مراقبتی استفاده از شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده است که دارای مواد شیمیایی خاصی هستند که به حفظ حالت موهای کراتینه شده کمک می‌کند. در ادامه به مشخصات شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده می‌پردازیم، با کراتین مقدم همراه باشید.

کراتینه مو چیست؟

کراتینه کردن مو یکی از روش‌های صاف کردن مو است که در دنیا محبوبیت زیادی دارد. این روش نیمه موقتی به دلیل ماندگاری 4 تا 6 ماهه و حتی 9 ماهه‌ای که دارد، تبدیل به یکی از روش‌های رایج صاف کردن مو شده است. در روش کراتینه کردن مو مهم است که مراقبت‌های لازم به چه قبل و چه بعد از فرآیند کراتینه را رعایت کنیم تا به یک نتیجه عالی دست پیدا کنیم. همچنین مهم است که کدام روش کراتینه مو را برای خود انتخاب کنیم و این روش را در خانه و یا در سالن زیبایی انجام دهیم. برای آشنایی با مواد کراتینه خوب است که مقاله کراتینه مو چیست و روش کراتینه مو را مطالعه کنید.

شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده

پس از انجام کراتین، انتخاب شامپوی مناسب بسیار مهم است، در غیر این صورت فرایند کراتین می‌تواند توسط برخی از مواد شیمیایی لغو شود. برخی از شامپوها بعد از انجام کراتینه برای موها قابل استفاده نیستند زیرا می‌تواند به موها آسیب برساند و کراتین را بشویند. برای این که بتوانید شامپوی مناسب خود را خریداری کنید، به نکات زیر دقت کنید. همچنین شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این شامپوها و خرید آن، از مقاله شامپوهای مخصوص موی کراتینه شده استفاده کنید.

سدیم کلرید

کلرید سدیم سریعترین راه برای از بین بردن کراتین از موهای شما است زیرا موهای کراتین را به سرعت از بین می‌برد. به عبارت ساده، کلرید سدیم در اصل نمک است. کلرید سدیم در واقع باعث خشک شدن پوست سر و تحریک شدن آن می‌شود. همچنین روغن‌های ضروری و رطوبت طبیعی ایجاد شده توسط پوست سر شما را از بین می‌برد. برای اطمینان از نتایج طولانی مدت درمان کراتین، باید از شامپوی بدون کلرید سدیم استفاده کنید.

 

پارابن‌ها

پارابن یکی دیگر از عناصری است که هنگام انجام درمان با کراتین باید از آن اجتناب کرد. این یک نگهدارنده معمولی است که در محصولات زیبایی و مراقبت اضافه می‌شود. با این حال، از شامپوهای حاوی پارابن به دلایل بهداشتی باید اجتناب شود. برخی از انواع پارابن‌ها می‌توانند خود را به هورمون استروژن در بدن شما متصل کنند، بنابراین باعث کاهش سطح استروژن می‌شود که می‌تواند به طور بالقوه به سرطان سینه تبدیل شود. تحقیقات نشان می‌دهد که پارابن در برخی از تومورهای سرطان سینه وجود دارد، اگرچه رابطه بین این دو مشخص نیست، اما اجتناب از آن کاملاً توصیه می‌شود.

سدیم لوریل سولفات

 سولفات و درمان با کراتین به خوبی با هم پیش نمی‌روند. سدیم لوریل سولفاتSLS  یک شوینده ملایم است که در بسیاری از محصولات شامپو برای صاف کردن مو استفاده می‌شود. این ماده مسئول از بین بردن رنگ موها و شستشوی کراتین موهای درمان شده است. بنابراین، اجتناب از این ماده برای طولانی شدن مدت زمان ماندگاری و دوام کراتین بر روی مو بسیار مهم است.

چرا باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنیم؟

شامپوهای بدون سولفات نه تنها برای حفظ کراتین موی سر تاثیر دارند بلکه مزایای دیگری را نیز به وجود می‌آورند و برای موهای کراتینه نشده نیز بسیار مفید می‌باشند. با این حال این نوع شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده چندان کف نمی‌کنند و برای موهای چرب نیز توصیه نمی‌شوند چرا که چربی‌ها را به طور کامل از تار مو جدا نمی‌کنند.

حفظ روغن‌های ضروری طبیعی مو

وقتی صحبت از شامپو به میان می‌آید، سولفات‌های موجود در این نوع شامپوها یک اثر کف کننده ایجاد می‌کنند که به از بین بردن آلودگی و چربی از مو و پوست سر کمک زیادی می‌کند. سولفات‌ها به همان اندازه که در از بین بردن آلودگی موهای شما موثر هستند، می‌توانند موهای شما را از روغن‌های طبیعی ضروری پاک کنند. یکی از مزایای استفاده از شامپو بدون سولفات این است که تارهای موی شما درخشش طبیعی و سالم خود را از دست نمی دهند.

کاهش تحریک و التهاب

از آنجا که سولفات‌ها مواد شیمیایی خشکی هستند، ممکن است باعث تحریک پوست سر شوند. این امر نیز ممکن است در صورت کنترل نشدن منجر به التهاب شود. برعکس، محصولات مو بدون SLS ملایم هستند و موهای شما را به آرامی تمیز می‌کنند، بدون ایجاد چنین مشکلاتی و حتی بهتر است که در فرمول خود آلوورا داشته باشند زیرا به تسکین سوزش و التهاب پوست کمک می‌کند.

از رنگ خود محافظت کنید

اگر موهای رنگی دارید، ممکن است پس از استفاده از شامپو سولفات رنگ موی شما کم رنگ و کدر به نظر برسد. به همین دلیل بعد از رنگ کردن مو بهتر است از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید تا رنگ موی شما زنده و براق به نظر برسد.

حفظ رطوبت کارآمد

رطوبت در موها لازم است تا از مشکلاتی مانند شکستگی انتها تار مو و خشکی آن جلوگیری شود. شامپوهای SLS رطوبت فیبرهای مو را از بین می‌برد و باعث کدر شدن و وز شدن آنها می‌شود. از طرف دیگر، پاک کننده‌های مو بدون سولفات به حفظ رطوبت طبیعی موها کمک می‌کند، مخصوصاً وقتی حاوی آلوئه ورا واقعی باشند که به حالت موها کمک کرده، مواد مغذی ضروری را برای مو فراهم کرده و آنها را مرطوب نگه می‌دارد.

بی خطر برای پوست سر شما بی خطر

شامپوها و نرم کننده‌های بدون سولفات به دلیل ترکیبات گیاهی که دارند برای محیط زیست بی خطر هستند. این بدان معناست که پاک کننده‌های مو بدون SLS جایگزینی عالی برای کسانی است که دارای پوست حساس هستند.

کلام آخر…

یکی از مراقبت‌هایی که بعد از کراتینه کردن مو باید انجام دهید. کمتر کردن میزان شستشوی موی سر و همچنین استفاده از محصولات آرایشی خاص برای حفظ کراتینه موی سر است. برای این که بدانید چه شامپویی را برای موهای کرایتنه شده خود بخرید. ما در این مقاله به شما مشخصات شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده در اختیارتان قرار داده‌ایم. و شما می‌توانید محصولی با ویژگی‌های فوق را خریداری کرده و به حفظ کراتینه موی سر خود کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.