مجله آموزشی

کراتین مو و روش های زیبایی بخشیدن به موها

در این مقاله سعی بر این بوده است : ابتدا در مورد روش های کراتین مو و بوتاکس مو صحبت کنیم و از مزایای آن بگوییم و در خصوص مراقبت های بعد از این امر حرف زدیم و در خصوص بالیاژ مو و فرق آن با هایلایت مو و مدلهای مختلف رنگ مو و روش های اکستنشن صحبت کردیم و شما را با انواع اکستنشن مو آشنا ساختیم و در خصوص مزایای اکستنشن و بوتاکس مو صحبت شده است و از روش های نگهداری اکستنشن مو هم گفته شده است.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

کراتین مو و روش های زیبایی بخشیدن به موها

در این مقاله می خواهیم در خصوص کراتین مو صحبت کنیم. کراتین در اصطلاح به پروتئین های موجود در مو و ناخن گفته می شود. که به مرور زمان و طی استفاده های مداوم از سشوار ، اتوی مو و استفاده مکرر از رنگ و مواد شیمیایی نظیر دکلره از بین می رود. و یا کم می شود ، با استفاده از کراتین مو می توان باعث بازسازی و احیای موها شد.

فقط باید به این نکته توجه داشته باشید. که حتما برای انجام خدماتی نظیر کراتین مو ، بوتاکس مو، بالیاژ مو و یا اکستنشن مو به مراکز تخصصی مو مراجعه فرمایید. زیرا انجام این کارها نیاز به تخصص و تبحر خاصی دارد. در این مقاله می خواهیم درباره کراتین مو توضیحاتی را ارائه دهیم. امیدواریم که با خواندن این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را در خصوص کاری که می خواهید انجام دهید بگیرید.

کراتین مو چگونه انجام می شود ؟

شاید برایتان جالب باشد که این امر یعنی کراتین مو چگونه انجام می شود. در ابتدا لازم است این نکته را بیان کنیم. که حتما روزی که می خواهید برای انجام امر کراتین مو به سالن های تخصصی مراجعه کنید. زمان برای کار دیگر در نظر نگیرید. چرا که امر کراتین مو و بوتاکس مو امری زمان بر است. و بهتر است کار دیگری انجام ندهید. در ابتدا برای انجام این کار باید موها را کاملا شست به طوری که هیچ گرد و غباری بر روی موها نباشد.  و بعد از این کار باید موها را با باد سشوار کاملا خشک نمود .

در مرحله ی بعدی که مهم ترین کار در این فرایند می باشد امر مواد گذاری بر روی مو می باشد. ابتدا با یک شانه دندانه ریز باید موها را به چند دسته تقسیم کرد. و بعد مرحله مواد گذاری شروع می شود. این مرحله بسیار مهم می باشد حتما باید همه ی مو به مواد آغشته شود. و باید به موها استراحت داد تا این مواد جذب موها شود. این زمان از 30 دقیقه تا یک ساعت بسته به جنس موی شما متغیر است.

سپس باید به موها حرارت داد باید به وسیله ی اتوی مو و سشوار به موها حرارت داد. و این امر بسیار مهم می باشد. و بیشترین زمان در امر کراتین صرف این عمل می شود. چرا که باید به کل موها حرارت داد و بعد از آن باید موها را با شامپوی مخصوص شست و تنها با باد سشوار آن را خشک نمود.

خیلی از شما عزیزان که به سالن ما مراجعه می کنید. این سوال را دارید که ماندگاری کراتین مو و بوتاکس مو چقدر می باشد ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بسته به مراقبت هایی که بعد از کراتین مو و بوتاکس مو انجام می دهید. این ماندگاری متغیر است.

 آیا مراقبت های بعد از کراتین مو و بوتاکس مو را می دانید ؟

1-استفاده از شامپوهای فاقد سولفات و استفاده از کرم های موی فاقد سولفات : حتما بعد از انجام کراتین مو و بوتاکس مو از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنید. تا از اتلاف زمان و هزینه هایی که انجام داده اید جلوگیری کنید .

2-استفاده از روبالشتی های مناسب : حتی اگر امر کراتین مو و بوتاکس مو را انجام نداده اید. به این مورد توجه کنید هرگز از روبالشتی های کتان و نخ استفاده نکنید. چرا که با توجه به جنس ضخیمی که دارد باعث به حداقل رساندن آب موجود در موها می شود. و این امر سبب وز شدن موها می شود .

3-خشک کردن مو بعد از استحمام : هرگز موهایتان را بعد از استحمام خیس رها نکنید. و حتما یا با باد سشوار خشک کنید. و یا با پارچه های نخی نم موهای خود را بگیرید. چرا که خشک نکردن آب موها باعث پوسیدگی موها می شود.

پروتئین

پروتئین

مزیت های کراتین مو  و بوتاکس مو به شرح ذیل می باشد :        

1-صرفه جویی در زمان

2-افزایش اعتماد به نفس

3-تقویت پیاز مو

4-باعث حجیم تر دیده شدن موها می شود

در این مقاله به توضیح شامپوهای سولفات فری می پردازیم.

حتما اگر عمل کراتین مو و بوتاکس مو را انجام داده اید باید از این مدل شامپوها استفاده کنید. چرا که بیشتر شامپوهای موجود در بازار از نوعی نمک با نام سولفات ساخته شده اند. این مدل شامپوها برای چند دسته از موها مناسب نیستند. که این دسته ها به شرح ذیل می باشد :

1-موهایی که رنگ و دکلره شده اند

2-موهای کراتین شده

3-موهای خشک و زبر

4-موهایی که دارای پوست حساس می باشند

شامپو بچه

خیلی از مراکز تخصصی کراتین مو بعد از انجام فرایند کراتین شامپوی مناسب موهای شما را به شما پیشنهاد می دهند. ولی خیلی از شما دوستان عزیز این سوال را دارید که آیا شامپوهای کودک که فاقد سولفات می باشند. می تواند جایگزینی برای شامپوهای کراتین مو باشد یا خیر ؟

خیر به هیچ وجه فکر نکنید شامپو بچه جایگزین خوبی برای شامپوهای مخصوص کراتین مو می باشد. مگر در شرایط خاص که دسترسی به شامپوهای فاقد سولفات ندارید. می توانید از آن استفاده کنید چرا که شامپو بچه مخصوص موی کودکان می باشد و برای موهای کم حجم و ضعیف تهیه شده است. به دلیل شویندگی ضعیفی که دارد باعث کدر شدن موها می شود. و به مرور زمان درخشندگی موها از بین می رود. پس بر خلاف نظر بعضی از دوستان به هیچ وجه مگر در موارد خاص از شامپو بچه استفاده نکنید .

شامپوهایی که شما باید بعد از کراتین مو استفاده کنید به شامپوهای نمره سه معروف هستند که فاقد سولفات می باشند و حاوی مواد تثبیت کننده می باشند و حتما باید تا 6 ماه از این شامپو استفاده کنید .

شامپو حاوی مواد کراتین مو شامپوهایی هستند که مناسب افرادی است که عمل کراتین را انجام نداده اند و این شامپو باعث اندکی درخشندگی و صافی مو می شود .

اکستنشن مو

در این مقاله می خواهیم در خصوص اکستنشن مو توضیحاتی را ارائه دهیم اکستنشن مو برای خانم هایی که علاقمند به موی بلند هستند و دوست دارند موهایی حجیم و پرپشت داشته باشند بسیار کاربردی است .

اکستنشن در دو نوع طبیعی و مصنوعی وجود دارد که موی طبیعی به این معنا است که می توانند به راحتی آن مو را رنگ و دکلره کنند .

از فواید اکستنشن مو چیزی می دانید ؟

1-صرفه جویی در زمان هنگام بلند کردن موها

2- بدون درد بودن اکستنشن

3- باعث افزایش جذابیت می شود

4- حجیم نشان دادن موها

5- باعث افزایش اعتماد به نفس می شود

در این مقاله قصد داریم شما را برای انتخاب بهترین نوع اکستنشن راهنمایی کنیم .

اولین نکته و شاید مهم ترین نکته انتخاب جنس اکستنشن می باشد سعی کنید جنسی را انتخاب کنید که دارای دوام بالا می باشد .

اکستنشن بر دو نوع است :

1-اکستنشن سرد

2-اکستنشن گرم

اکستنشن گرم با استفاده از دستگاه های حرارتی انجام می شود در حالی که اکستنشن سرد با استفاده از چسب های سرد و.. انجام می شود.

اکستنشن

اکستنشن

انواع مدل های اکستنشن مو به شرح ذیل می باشد :

1-اکستنشن چسبی کراتین مو

این نوع اکستنشن برای افرادی مناسب است که موهایی نازک دارند و می خواهند اکستنشن را به جلوی سر خود وصل کنند ، در این روش از چسب در قسمت بالای ریشه استفاده می شود و موی کراتین شده را روی آن می چسبانند.

2-اکستنشن تاری

این نوع اکستنشن در بازار فراوان می باشد و به علت طبیعی بودن آن طالب فراوانی در بین خانم ها دارد تنها باید توجه داشت که این نوع اکستنشن برای نصب نیاز به یک متخصص دارد چرا که کاری سخت و زمان بر است .

3-اکستنشن دوختنی مو

این مدل اکستنشن که آن هم در بازار موجود می باشد در قسمت بالای مو به وسیله ی بافت وصل می شود در این روش به دلیل آن که از چسب استفاده نمی شود آزادانه می باشد و راحت می توان از آن استفاده کرد .

این مدل اکستنشن برای همه سایز های مو مناسب می باشد، این مدل مو تا 13 هفته ماندگاری دارد و برای ماندگاری بهتر این نوع اکستنشن بهتر است موها را همیشه در حالت مرطوب نگه داشت .

4-اکستنشن کلیپسی مو

نصب این نوع اکستنشن به راحتی امکان پذیر است در کل نصب این روش از روش های دیگر آسان تر است .

این روش برای موهای بلند بسیار مناسب می باشد این نوع اکستنشن نباید همیشه در یک جا نصب شود چرا که این کار باعث ضعیف شدن موها می شود .

5-اکستنشن خطی بافت

این روش اکستنشن به صورت بافت می باشد و از پایین به سمت بالا شروع می شود .

6-اکستنشن به وسیله حرارت

در این روش اکستنشن ها به وسیله چسب چسبانده می شود و این روش هر از چندگاهی نیاز به ترمیم دارد چرا که موها رشد می کنند و این چسب ها به سمت پایین حرکت می کنند .

7-اکستنشن مو همراه با گره

در این روش اکستنشن موها توسط گره به موهای طبیعی وصل می شود .

8-اکستنشن به وسیله چسب کراتین مو

در این روش اکستنشن به وسیله چسب انجام می شود ، این روش در مقایسه با اکستنشن دوختی از دوام کمتری برخوردار است این روش اکستنشن برای بانوانی که موهایی کوتاه و نیمه بلند دارند بسیار مناسب می باشد نگه داری این مدل اکستنشن برای بانوانی که موهایی بلند دارند سخت می باشد ، ماندگاری این نوع اکستنشن بین 12 تا 13 هفته متغیر است .

9-اکستنشن موهای متصل بهم

می توان گفت این نوع اکستنشن دارای افراد علاقمند بسیاری می باشد برای نصب این مدل اکستنشن از چسب و گره استفاده می شود نصب این مدل اکستنشن نیاز به تبحر و تجربه دارد چرا که اگر این مدل اکستنشن به خوبی بر روی موها نصب نشود باعث آسیب دیدن موها می شود .

-اکستنشن بافتی مو

این مدل اکستنشن خود به دو روش استفاده می شود :

1-اکستنشن بافتی

2-اکستنشن ساده

که هر دوی این دو روش مناسب افرادی با موهای بلند می باشد نصب این نوع اکستنشن به وسیله نخ و سوزن مخصوص انجام می شود .

مراقبت های بعد از اکستنشن مو

بعد از اکستنشن مو مراقبت هایی باید انجام شود که در این مقاله به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم :

1-اگر از اکستنشن طبیعی استفاده می کنید مراقبت های آنچنانی نمی خواهد فقط برای شانه کردن موها از شانه دندانه درشت استفاده کنید .

2-  بعد از اکستنشن مو از استحمام خودداری کنید .

3-از قرار گرفتن طولانی مدت زیر اشعه خورشید خودداری فرمایید .

4-از شانه کردن مو با قدرت خیلی زیاد خودداری نمایید و موها را به آرامی شانه کنید .

5-از شانه هایی که مخصوص اکستنشن مو می باشد استفاده کنید .

از بالیاژ مو چه می دانید ؟

عمل بالیاژ مودر ابتدا از فرانسه شروع شد. این کلمه در لغت به معنای جارو کردن می باشد این روش به وسیله ی رنگ انجام می شود. و از تیره به سمت روشن می رود ، این روش رنگ مو باعث شادی بخشیدن به مو می شود همچنین  باعث حجیم تر دیده شدن موها می شود. کسانی که دوست دارند تغییری اساسی داشته باشند. ولی ریشه موهایشان رنگ نشود می توانند از این روش استفاده کنند .

بالیاژ مو

بالیاژ مو

برای خیلی از دوستان سوال پیش می آید که تفاوت بالیاژ و هایلایت مو در چه چیزی می باشد؟

معنی لغوی هایلایت یعنی سایه های روشن تر از رنگ اصلی مو اما هایلایت با استفاده از فویل انجام می شود. فویل باعث می شود گرما درون مو اسیر شود و به رنگ اجازه می دهد به طور کامل تری بر روی مو اثر بگذارد.

اگر بخواهیم در خصوص آمبره هم توضیح اندکی بدهیم. اینگونه است که در روش آمبره رنگ با فاصله ی اندکی از ریشه زده می شود ولی کل مو رنگ می شود در روش آمبره مرز میان موها کاملا مشخص است که این امر سبب جذابیت بیشتر موها می شود

سخن پایانی

برای انجام تمامی امور زیبایی مربوط  به مو اعم از کراتین مو ، ابریشم سازی مو ، اکستنشن مو … حتما به مراکز تخصصی کراتین مو مراجعه نمایید. تا از نتیجه کار راضی باشید.

بسیاری از مراکز زیبایی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده اند. تبلیغات رایگان در خصوص کراتین رایگان ، ابریشم سازی رایگان و.. برای جذب مخاطب می گذارند. به این جور سالن ها تا حد امکان مراجعه ننمایید و به مراکز معتبر بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.