مجله آموزشی

کراتین مناسب مو

کراتین مناسب مو

اگر به زیبایی خود اهمیت می‌دهید حتما با کراتینه مو آشنایی دارد. البته کراتین مناسب ، کراتین یک نوع پروتئین ضروری برای مو و ناخن می‌باشد و افراد در صورتی که با کمبود این پروتئین مواجه می‌شوند اقدام به کراتینه  کردن موهای خود می‌کنند. اما اینکه بهترین کراتین موجود در بازار کدام است، سوالی است که تقریبا همه افراد قبل از انجام آن می‌پرسند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

فهرست مطلب:

5/5 - (1 امتیاز)

بهترین کراتین مناسب مو، موجود در بازار کدام است؟

اگر به زیبایی خود اهمیت می‌دهید حتما با کراتینه مو آشنایی دارد. البته کراتین مناسب ، کراتین یک نوع پروتئین ضروری برای مو و ناخن می‌باشد و افراد در صورتی که با کمبود این پروتئین مواجه می‌شوند اقدام به کراتینه  کردن موهای خود می‌کنند. اما اینکه بهترین کراتین موجود در بازار کدام است، سوالی است که تقریبا همه افراد قبل از انجام آن می‌پرسند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

کراتین مناسب مو چه کاربردهایی دارد؟

این روزها کراتین به دلیل کاربردها و مزایایی که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده ‌است. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای کراتینه گرفتن وزی موها می‌باشد.

در واقع زمانی موهای یک فرد، حالت وزی به خود می‌گیرد که پروتئین موجود در آن کم شود. کراتینه کردن روشی موثر برای جبران کمبود پروتئین در مو است. به بیان دیگر زمانی که شما موهای خود را کراتینه می‌کنید، مقداری پروتئین جذب موها شده و موجب می‌شود تا وزی موها گرفته شود.

علاوه بر آن زمانی که موهای یک فرد در اثر رنگ و دکلره زیاد، آسیب می‌بیند، می‌توان با استفاده از بهترین کراتین مناسب مو و موجود در بازار، آن‌ها را درمان کرد.

کراتین در مو، ترکیب و موجب ترمیم کوتیکول‌های مو شده و باعث می‌شود موها صاف و درخشنده شوند.

نوع دیگری از کراتینه وجود دارد که موها را احیا می‌کند، درادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

به طور کلی می‌توان گفت اگر از بهترین نوع کراتین موجود در بازار استفاده کنید موجب می‌شود تا سلول‌های ساقه مو، صاف شده و در نتحیه آن موها براق و براق تر می‌شوند و همین امر زیبایی موها را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

بهترین کراتین‌ها همچنین تقویت کننده مو نیز هستند.

کراتین علاوه بر بانوان برای آقایان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، در نتیجه آقایان نیز هر زمان که احساس کردند موهایشان خیلی وز شده می‌توانند با استفاده از بهترین کراتینه موجود در بازار و مراجعه به یک آرایشگاه مطمئن و معتبر، وزی موهای خود را گرفته و در صورت تمایل نیز فر موهایشان را صاف کنند.

تفاوت کراتینه مو با ریلکسر

همانطور که حتما می‌دانید روش‌های مختلفی برای صاف کردن موها وجود دارد و کراتینه تنها یکی از آن هاست.

هر یک از این روش‌ها کراتین مناسب با هم تفاوت‌هایی دارند  و افراد بسته به هدف خود و شناخت ویژگی‌های هر یک از این روش‌ها می‌توانند با استفاده از یکی از آن‌ کراتین مناسب موهای خود را صاف کنند.

یکی از تفاوت‌های عمده ریلکسر با کراتینه مو، مدت زمان ماندگاری آن هاست. ریلکسر یک شیوه ای دائمی است که برای همیشه ماندگاری دارد اما کراتینه روشی نیمه دائمی است. و تاثیر آن، بسته به مواد مورد استفاده و مراقبت‌های پس از کراتینه بین 3 الی 6 ماه روی موها باقی می‌ماند.

همچنین مواد تشکیل دهنده این دو شیوه نیز با هم متفاوت است. و همین امر باعث شده تا نتیجه ای که در نهایت روی موها می‌گذارند با هم تفاوت‌هایی داشته باشد.

ریلکسرهای شیمیایی موجب شکنندگی ساقه موها شده و پس از آن موها را بازسازی می‌کنند. در نتیحه آن موها ضعیف می‌شوند اما در نهایت موهایی صافی خواهید داشت. اما کراتینه مو روشی است که در آن ساختار شیمیایی مو هیچ تغییری پیدا نمی‌کند. و تنها منافذ با استفاده از پروتئین مفید برای مو، پر می‌شود که در نتیجه آن موها نرم و درخشان می‌شوند.

انواع کراتینه مو کدامند؟

به طور کلی دو نوع کراتینه وجود دارد که هر کدام پاسخگوی نیاز یک سری از افراد است. انواع کراتینه مو عبارتند از:

کراتینه برزیلی

یکی از پرطرفدارترین انواع کراتینه، نوع برزیلی آن است که برای افراد با موهای فر و وز مناسب می‌باشد. اگر می‌خواهید موهای فر و وز شده خود را صاف کرده و اما حجم موهایتان هیچ گونه تغییری نکند، این شیوه برای شما مناسب است. و می‌توانید با استفاده از بهترین کراتین موجود در بازار به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

حتما این کار را به یک فردی متخصص بسپارید تا آسیبی به موهایتان وارد نشود.

خوب است بدانید که با استفاده از این نوع کراتینه، کمبود پروتئین موها با قرارگیری لایه ای پروتئین بر روی آن‌ها جبران می‌شود و همین امر موجب می‌شود تا موهای وز شده صاف شوند. علاوه بر آن موها با استفاده از روغن‌های مفید و ضروری که در بهترین کراتینه‌های مو وجود دارد، تغذیه شده و تار موهای آسیب دیده به حداقل میزان خود می‌رسند.

کراتینه احیا کننده

نوع دیگر کراتینه که با نام احیا کننده شناخته می‌شود تنها برای برطرف کردن تار موهای وز شده کاربرد داد؛ به بیان دیگر اگر موهای فر دارید با استفاده از این نوع کراتینه نمی‌توانید فر موهای خود را صاف کنید، بنابراین این شیوه تنها به افرادی که موهایشان خیلی وز و مجعد شده پیشنهاد می‌شود.

بهترین کراتین موجود در بازار

انواع مختلف کراتین فرمولاسیون‌ها و طول عمرهای متفاوتی دارند، بنابراین باید این فاکتورها را هنگام خرید، مورد بررسی قرار داد تا در نهایت بهترین کراتین مو موجود در بازار را خریداری کرد. برخی از بهترین و پرطرفدارترین مواد کراتین مو عبارتند از:

درمان کراتینه مو با روغن شفابخش لانزا (lanza)

روغن کراتینه لانزا به دلیل عملکرد فوق العاده و باور نکردنی که بر انواع مختلف موها دارد در لیست پرطرفدارترین کراتینه‌ها قرار داده شده ‌است.

این روغن، حاوی پروتئین‌های تقویت کننده مو است، موهای آسیب دیده را ترمیم و بازسازی کرده و استحکام و قابلیت ارتجاعی موها را نیز بهبود می‌بخشد.

این روغن همچنین این قدرت را دارد که موهای سر را بسیار نرم، صاف، مرطوب و شاداب کند.

نکته جالب توجه در خصوص روغن لانزا، ادعایی است که کاربران آن درباره این محصول دارند و آن هم این است که قابلیت از بین بردن موهای زائد را دارد و موجب درخشندگی موها می‌شود.

برای استفاده از این روغن کافیست موهای خود را کمی مرطوب کرده و مقدار مورد نیاز از روغن لانزا را به موهای سر خود بمالید و بگذارید مدتی روی موها باقی بماند تا تاثیر خود را به خوبی بر روی تمامی تارهای مو بگذارد.

درمان کراتین به صورت طبیعی با روغن آرگان

اگر می‌خواهید موهایتان صاف شده و تا 6 ماه این صافی باقی بماند، بهترین کراتین مناسب مو، موجود در بازار برای شما Keratin Research است.

این کراتین علاوه بر اینکه موجب صافی موها می‌شود موها را تقویت نیز می‌کند، همین ویژگی‌ها موجب شده تا رضایت اغلب کاربران این محصول جلب شود.

Keratin Research محصولی گیاهی و حاوی مقدار زیادی روغن آرگان است که در نتیجه برای سلامت موها بسیار مفید است و هیچ گونه آسیبی به مو و سلامت و افراد وارد نمی‌کند.

این محصول به قدری قدرتمند عمل می‌کند که پس از استفاده از آن، موها حالتی ابریشمی به خود می‌گیرند و کاملا صاف می‌شوند.

بهترین زمان برای استفاده از این محصول، شب قبل از خواب می‌باشد؛ به این صورت که تمامی موهای خود را به این مواد آغشته کنید و سر خود را با استفاده از کلاهی تمیز بپوشانید و اجازه دهید مواد تا صبح روز بعد روی سرتان باقی بماند.

درمان موها با استفاده از کراتین برزیلی Kerapremium اصل

هنگام استفاده از این درمان کراتین انتظار نتایج شگفت انگیزی داشته باشید.

کراتین برزیلی Kerapremium حاوی عصاره کاکائو، ویتامین‌های مفید برای مو، کلاژن و کراتین هیدرولیز شده به منظور صاف کردن موها و همچنین محافظت از آن‌ها در برابر آسیب است. با استفاده از این کراتین موهای صاف، براق و زیبایی خواهید داشت و می‌توانید با موخوره‌های خود خداحافظی کنید.

درمان با استفاده از کراتین Kerapremium حدود 3 روز به طول می‌انجامد.

 

کراتین مناسب مو

کراتین مناسب مو

کراتین اکسپرس

یکی دیگر از بهترین کراتین‌های مناسب مو، موجود در بازار، کراتین اکسپرس نام دارد. این کراتین فاقد گاز مضر فرمالدئید است و در نتیجه کاملا بی خطر و بی ضرر است.

کراتین اکسپرس نتایج شگفت انگیزی برای افراد به همراه دارد و پس از استفاده، شاهد موهایی براق و صاف خواهید بود، به این معنا که وز موها به طور کامل گرفته می‌شود و می‌توانید از زیباتر شدن موهای خود نهایت لذت را ببرید.

این درمان روزانه با کراتین با درمان‌های دائمی کراتین نیز سازگار است.

به طور کلی با استفاده از این روش درمانی موها، موهای آسیب دیده برطرف می‌شوند.

درمان مو با کراتین برزیلی QOD MAX OrganiQ

QOD MAX QrganiQ نیز در نوع خود بهترین کراتین موجود در بازار است.

این کراتین حاوی روغن‌های بسیار مفید و همچنین اسیدهای آمینه است که در ساقه مو نفوذ کرده و موجب صافی و نرمی تارهای مو می‌شود.

همچنین ظاهری براق و ابریشمی به موها می‌بخشد. جالب است بدانید که این مدل کراتین فاقد هر گونه بخارهای قوی است و در نتیجه مانع از سوزش چشم‌ها می‌شود.

درمان حرفه ای کراتین با COCOCHOCO

COCOCHOCO یکی از حرفه ای‌ترین کراتین‌های بازار است که بدون هیچ گونه تغییری در بافت موها آن‌ها را صاف و ترمیم می‌کند.

خوب است بدانید که این نوع کراتین با اغلب موها سازگاری دارد. پس از استفاده از COCOCHOCO می‌توان موها را به راحتی کنترل کرد.

اگر می‌خواهید رنگ موهایتان پس از کراتینه کردن، هیچ تغییری نکند این محصول بهترین کراتین موجود در بازار برای شماست.

البته این را هم بدانید که این محصول موها را کاملا صاف نمی‌کند، اما حالت قشنگی به مو می‌دهد.

 

درباره بهترین کراتین مناسب مو، موجود در بازار بدانید

درمان‌های کراتینی برای صاف شدن همه نوع بافت مو طراحی شده و باعث می‌شوند تارهای مو، راحت تر و قابل کنترل تر شوند.

انواع مختلفی درمان کراتین وجود دارد که هر کدام از آن‌ها از نظر قیمت و نحوه استفاده با هم تفات‌هایی دارند. بنابراین هنگام خرید مواد کراتین به این نکته توجه داشته باشید که درمان مدنظرتان با بودجه ای که دارید تناسب داشته و شما را به نتایج دلخواهتان نیز برساند.

برخی درمان‌های کراتینی، موها را برای مدت طولانی تری صاف نگه می‌دارند. اما این‌ها معمولا حاوی مقدار زیادی مواد شیمیایی هستند و احتمال اینکه در طولانی مدت به موها آسیب وارد کنند، زیاد است. درمان‌های کوتاه مدت کراتین اغلب برای موها ایمن تر هستند و اما ممکن است که مجبور شوید آن‌ها را تعداد دفعات بیشتری تکرار کنید.

همانطور که در ابتدا بیان کردیم کراتین مو همان پروتئین مورد نیاز موهاست؛ این بدان معناست که اگر با استفاده از بهترین کراتینه موجود در بازار انجام گیرد هیچ گونه خطری برای سلامت افراد ایجاد نخواهد کرد.

همچنین اگر از مواد مناسب کراتینه و به میزان کافی استفاده شود، موها دچار ریزش نمی‌شوند، بنابراین به طور قطع می‌توان گفت این باور کاملا اشتباست. دیگر عوامل ریزش موها پس از کراتینه عبارتند از:

عدم رعایت مراقبت‌های پس از کراتینه

اگر می‌خواهید نتیجه مطلوبی از کراتینه کردن موهای خود بگیرید، به هیچ عنوان اهمیت مراقبت‌های پس از آن را دست کم نگیرید. از جمله این مراقبت‌ها می‌توان به عدم استحمام کردن حداقل تا 3 روز پس از کراتینه، استفاده از شامپوی مخصوص کراتینه برای شست وشوی موها و .. اشاره کرد.

خشک نکردن موها

اگر موهای خود را کراتینه کرده‌اید به هیچ عنوان نگذارید برای مدتی طولانی، خیس بمانند، در نتیجه پس از هر بار استحمام کردن حتما و حتما موهای خود را با باد گرم سشوار به آرامی خشک کنید، در غیر این صورت حتی بهترین مواد کراتینه مو روی موها خیلی زود پوسیده شده و موها دچار ریزش خواهند شد.

کراتین مناسب مو

روش‌های جایگزین کراتینه مو

اگر حتی به بهترین کراتینه موجود در بازار برای موهای خود نیز اعتماد ندارید، می‌توانید از روش‌های جایگزینی آن استفاده کنید. روش‌های جایگزین کراتینه مو شامل استفاده از روغن‌های گیاهی اعم از روغن آرگان، روغن زیتون، روغن آفتاب گردان و … می‌باشد.

بدیهی است که استفاده از این روغن‌ها در طولانی مدت تاثیر خود را خواهند گذاشت و بنابراین نباید انتظار داشت که بلافاصله پس از استفاده از آن‌ها به نتیجه دلخواهتان برسید.

علاوه بر این روغن‌ها شما همچنین می‌توانید از ماسک‌های حاوی کراتین نیز استفاده کنید.

سخن پایانی

انتخاب بهترین کراتین مناسب مو موجود در بازار تنها از طریق بررسی مواد سازنده کراتین مد نظر و همچنین توجه به ویژگی‌ها و نوع موی خود، امکان پذیر است. ما در این مطلب سعی کردیم نکاتی بیان کنیم تا با استفاده از آن‌ها و همچنین کسب دانش تخصصی تر و یا کمک گرفتن از یک متخصص پوست و مو، بهترین  مواد کراتینه را برای خود انتخاب و خریداری کنید. از اینکه وقت ارزشمندتان را برای خواندن این مطلب صرف نمودید بی نهایت متشکریم.

اکنون شما عزیزان می‌توانید سوالات و یا نظرات خود را در رابطه با کراتین مناسب مو با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.