مجله آموزشی

احیا موهای آسیب دیده

چگونه احیا موهای آسیب دیده را انجام دهیم؟

تا گریزی به علل و احیا موهای آسیب دیده بزنیم و پس از آن درباره مباحث تخصصی مو توضیحاتی دهیم در ادامه در ارتباط با تمام مسائل تخصصی در ارتباط با صاف کردن مو ، مراحل آن و تفاوت هایی که بین روش های مختلفی که برای صاف کردن مو وجود دارد صحبت کرده ایم. پس از آن مراقبت هایی که باید بعد از انجام این مراحل انجام شود توضیحاتی کامل داده شده است.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

چگونه احیا موهای آسیب دیده را انجام دهیم ؟

برای حل مشکل موهای آسیب دیده و احیای موهای آسیب دیده پاسخ به این سوال است که آیا  دچار ریزش مو ، خشکی مو و دچار سایر مشکلات موهای آسیب دیده می باشید یا خیر. در ابتدا باید به دنبال درمان این مورد باشید. و برای ترمیم این مو شاید نیاز باشد تا چند مورد از موارد زیر را امتحان کنید.

به ادامه مقاله توجه کنید تا راهکار های لازم را برایتان بازگو کنیم یکی از مشکلات اصلی شما دوست عزیز که دچار آسیب های مو می باشید مشکل گره خوردگی مو می باشد . موهایی که آسیب دیده است به وفور دچار این مشکل یعنی گره خوردگی مو می شوند.

احیا موهای آسیب دیده

احیا موهای آسیب دیده

شانه زدن

یکی از راه هایی که می توانید از گره خوردگی موی خود جلوگیری کنید شانه زدن با دقت مو ها است. برای شانه زدن اصولی مو ها باید گره مو ها را به آرامی از پایین باز کنید و به آرامی به سمت ریشه مو بروید. این شانه زدن روتین موها که عادت اغلب افراد جامعه شده است. یعنی کشیدن شانه از سمت بالا به پایین و با فشار زیاد باعث شکنندگی و آسیب به موها می شود. و باعث وز شدن و بد حالت شدن موهای شما می شود .

وقتی که موهایتان خیس و نم دار است استفاده از یک شانه ی دندانه درشت برای پخش شدن مو کاری بسیار درست می باشد. برای استفاده از برس حتما صبر کنید تا زمانی که موهایتان کاملا خشک شده باشد چرا که موی خیس دارای شکنندگی بسیاری می باشد. و این کار باعث آسیب به کل مو می شود .و مورد بعدی که شاید بسیار مهم و حائز اهمیت باشد و کمتر کسی به آن توجه کند این مورد است که اگر موهایتان را کمتر شانه بزنید برایتان بهتر است.  چرا که موها در هنگام شانه کردن دچار آسیب فراوانی می شود. و برای راحتی این امر موهایتان را قبل از استحمام شانه کرده و در طول روز فقط در صورت ضرورت این امر را انجام دهید.

نم دار بودن مو

یکی از راه های خلاص شدن از شر گره های مویی این مورد است که حتما به نم دار بودن مو های خود اهمیت دهید. برای این امر می توانید از مواردی نظیر کراتین مو ، بوتاکس مو ،ابریشم سازی مو و صافی دائمی مو استفاده کنید . در این مقاله به اختصار به توضیح این موارد می پردازیم .

آیا هدف از انجام کراتین مو را می دانید؟

هدف از این امر بازسازی موهای آسیب دیده و احیای موهای آسیب دیده می باشد است. با استفاده از موادی که مو با آن ها ساخته شده است ، با بالا رفتن سن و استفاده مداوم افراد از ماده های شیمیایی و شامپو ها مقدار کراتین مو ها در افراد بسیار کمتر از قبل می شود. کراتین کردن مو پروتئین از دست رفته مو را به راحتی به مو باز می گرداند و باعث محکم شدن مو و از بین بردن گره مو می شود حال به این مورد می رسیم که کراتین کردن مو ها چه مزایایی دارد و اصلا چرا باید کراتین انجام شود ؟

احیا موهای آسیب دیده چگونه انجام می شود

احیا موهای آسیب دیده چگونه انجام می شود

مزایای کراتین مو چه می باشد؟

مزایای این کار وابسته به نوع موی شما متفاوت است ولی در کل به مزایای اصلی کراتین مو می پردازیم :

1-کراتین مو باعث دیده شدن مو های شما به صورت حجیم می شود .

2-باعث درخشش بیشتر مو ها می شود .

3-شانه کردن مو ها امری سریع و آسان می گردد .

4-شست و شوی مو ها خیلی سریع تر اتفاق می افتد .

5-از وز شدن مو ها جلوگیری می شود .

6-باعث جذابیت مو ها و درخشش مو ها می شود .

7-نکته حائز اهمیت این است که قبل از اقدام به کراتین از این که آیا واقعا این کار برای مو های شما مناسب است یا خیر مطمئن شوید. و این مطلب هم باید بیان شود که کراتین کردن مو ها به هیچ عنوان برای مو های صاف و لخت مناسب نمی باشد. و در انتها نکته ای که باید در خصوص کراتین مو گفته شود توجه به این نکته است که حتما به یک آرایشگر خبره و کار بلد برای انجام این امر مراجعه کنید .

منظور از کراتین رایگان چه می باشد؟

منظور از کراتین رایگان این است که افراد در مراکز کراتین فقط پول مواد را دریافت میکنند و دستمزد انجام کار را دریافت نمی کنند. دلیل قیمت مناسب بعضی از خدمات هم این است که خود مراکز  وارد کننده مستقیم مواد هستند و واسطه ها حذف شدند.

احیا موهای آسیب دیده چگونه انجام می شود

احیا موهای آسیب دیده چگونه انجام می شود

طریقه کراتین کردن مو چگونه است ؟

برای انجام این کار باید به یک مرکز تخصصی کراتین مو مراجعه نمایید. این کار طی چند مرحله مختلف انجام می شود. و تقریبا یک روز شما را درگیر این امر می کند.  پس خیلی بهتر است که برای آن روز بخصوص برنامه ای نداشته باشید. در ابتدا باید مو ها را شست و شو داد. و بعد آن را خشک نمود.  در مرحله بعد موهایتان را به تار های نازک تبدیل کنید و آن ها را آغشته به مواد کراتین کنید.

بعد از گذشت چند دقیقه از ماندن مواد بر روی سر مو ها را به شاخه های نازک تبدیل کرده و با استفاده از اتوی مو و حرارت دادن به مو باعث جذب این مواد به مو می شود.  و بعد از این امر مو ها را شسته و به وسیله ی اتو ی مو آن ها را خشک کرده بعد از این کار می توان گفت روند کراتین کردن مو ها به اتمام می رسد. حال سوال بعدی که می توان به آن پاسخ داد اگر موهای پر پشتی دارید ممکن است به چند لایه کراتین احتیاج داشته باشید.

مراقبت هایی است که باید بعد از کراتین انجام گیرد چیست ؟

طبیعتا کراتین کردن مو ها محدود به همان کارهایی که در آرایشگاه توسط آرایشگر انجام می شود نیست. و باید پس از انجام کراتین توسط متخصص این امر مراقبت هایی برای حفظ سلامت مو ها انجام شود. بعد از اتمام کراتین آرایشگر شما با توجه به مو های شما شامپوی مخصوص مو را به شما پیشنهاد می دهد. برای این امر می توان در خصوص احیا موهای آسیب دیده هم مشاوره بگیرید تا شامپوی مناسب موی شما را معرفی نماید.

کراتین کردن مو تا چه زمانی ماندگاری دارد ؟

این سوال اغلب برای شما عزیزان طالب کراتین مو انجام می شود. ولی این امر همیشگی نیست و میزان دوام کراتین مو بسته به دوام کراتین مو و بسته به جنس و نوع موها ی شما و مراقبت های بعد از کراتین متغیر است. ولی در کمترین زمان ممکن میزان ماندگاری کراتین مو 3 ماه است. و در انتها سوالی که اغلب برای همگی پیش می آید هزینه های لازم برای کراتین کردن مو می باشد. این هزینه بسته به نوع مو و حجم مو های شما و میزان موادی که برای برای مو به کار می رود متغیر است. در ادامه این مقاله می خواهیم به توضیح در خصوص بوتاکس مو بپردازیم.

هدف از بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو یک یک درمان برای مو است این روش به حذف مو های وز کمک می کند. این روش یک درمان نرم کنندگی مو است که به بازسازی مو های شما کمک می کند. این روش از طریق موادی همچون پروتئین ،آمینو اسید ها و … انجام می پذیرد. این روش به مو ها جلوه ی زیبایی می دهد و باعث براق شدن مو های شما می شود .

در این روش از مواردی همچون ویتامین B5 – ویتامین B -روغن خاویار و … استفاده می شود .

در بوتاکس موادی به ساقه های مو تزریق نمی شود. در اصل به ریشه مو تزریق می شود. میتوانید برای انجام این روش به آرایشگاه ها مراجعه کرده و محصولات این روش را خریداری کرده و از خدمات بهرمندشوید. در این روش هم همانند کراتین ابتدا مو ها را باید شست و گره ی مو ها را به وسیله ی شانه و یا برس باز کرده و آن را برای این روش آماده کرده بوتاکس مو از ساقه مو تا ریشه مو انجام می شود.

این مواد باید 20الی 90 دقیقه بر روی مو های خیس باقی بماند ، این عمل مانند روش های دیگر امکان بروز آلرژی را به همراه دارد برای جلوگیری از این خطر این مواد نباید با پوست سر شما برخورد داشته باشد این مواد می تواند دارای بوی ناخوشایندی باشد و می تواند موجب خارش پوست سر شود با این حال می توان ادعا کرد بوتاکس مو روش درمانی شیمیایی نیست بنابراین این روش یک روش درمان مطمئن با کمترین میزان خطا است.

احیا موهای آسیب دیده چگونه است

احیا موهای آسیب دیده چگونه است

بوتاکس مو برای چه کسانی مناسب است ؟

بوتاکس مو برای افرادی مناسب است که به طور دائم از اتوی مو و وسایل گرمایشی مواستفاده می کنند. یا برای بانوانی که طی درازمدت بدون مکث اقدام به رنگ و دکلره مو های خود کرده اند چرا که بیشتر مو های این عزیزان دارای خشکی و بی آبی بیش از حد بوده این روش بر خلاف کراتین مو مناسب برای انواع مو ها با هر مقدار آسیب می باشد بر خلاف کراتین که تنها مناسب افرادی است که مو های وز و مجعد دارند این روش مناسب انواع موهاست و خاصیت درمانی دارد

سوال بعدی این است که بوتاکس مو چه مقدار ماندگاری دارد ؟ این ماندگاری بین 4 الی 6 ماه است این نکته را هم نباید فراموش کرد که این روش نیاز به ترمیم دارد و باید تکرار شود .

اگر بخواهیم به مزایای بوتاکس مو اشاره کنیم باید اینگونه بگوییم که بوتاکس مو به دلیل اینکه فاقد مواد شیمیایی است برای مو ها به هیچ عنوان ضرری ندارد و باعث درخشان شدن مو ها می شود. در کل این روش برای افرادی که دارای مو های آسیب دیده می باشند گزینه مناسبی است.

بوتاکس مو در خانه هم امکان پذیر است ولی خیلی بهتر است که قبل از خرید مواد بوتاکس حتما با یک کارشناس و یک آرایشگر خبره برای خرید مواد مشورت کنید. اگر شخصی بخواهد بوتاکس در منزل انجام دهد این فرایند امری زمان بر است. و نکته بعدی این است که طبق دستور روی بسته بندی بوتاکس مو عمل کنید.

تفاوت عمده بین بوتاکس و ابریشم سازی مو چیست؟

در روش بوتاکس مو از مواد طبیعی استفاده می شود. و تعیین اینکه کدام روش برای مو ی شما مناسب تر است بستگی به جنس مو دارد. قیمت بوتاکس هم دقیقا مانند قیمت کراتین بسته به میزان مواد به کار برده شده بر روی موی شما متفاوت است .

برای اینکه بعد از بوتاکس مو مراقبت های لازم را انجام دهید در ابتدا لازم است که بلافاصله بعد از این عمل مو های خود را شست و شو ندهید. و بعد از 48 ساعت این عمل را انجام دهید ولی برای میزان دقیق آن حتما از آرایشگر خود مشورت بگیرید و برای شست و شو حتما از شامپو های مخصوص موجود در بازار استفاده کنید تا باعث آسیب به بافت کراتین و بوتاکس مو نشود و نکته ی دیگری که خیلی مهم است این است که بعد از کراتین و بوتاکس هرگز نباید در آب کلر دار شنا کنید چرا که کلر موجود در آب از عمر کراتین و بوتاکس مو های شما کم می کند .

بعد از این عمل مود های شما تا 3 روز بسیار آسیب پذیر خواهد بود پس در این 3 روز از بستن مو و استفاده از کلیپس پرهیز کنید و برای حفظ مو های بعد از کراتین و بوتاکس مو حتما از مراقبت های روتین مو مانند شامپو ،کرم مو ،روغن آرگان و … استفاده کنید و بهتر است که برای استفاده از کرم های مو از کرم های بدون سولفات مخصوص کراتین مو استفاده کنید .

رو بالشتی مناسب هم می تواند باعث ماندگاری بیشتر مو ها شود بعد از کراتین و بوتاکس استفاده از رو بالشتی های ساتن خیلی می تواند بهتر باشد بعد از انجام این عمل مو ها را باید خشک نگه داشت.

احیا موهای آسیب دیده چگونه است

احیا موهای آسیب دیده چگونه است

سخن پایانی

اگر مو های گره خورده و وزی دارید و به دنبال راه حلی برای صافی و درخشندگی مو های خود هستید. از کراتین و بوتاکس و احیای موهای آسیب دیده استفاده کنید و تنها کاری که باید بکنید این است که از نکاتی که در این مقاله ذکر شده استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.