مجله آموزشی

پلکس تراپی چیست و چگونه انجام میشود ؟

پلکس تراپی یک روش درمانی می باشد که به منظور ترمیم پیوندهای دی سولفیدی استفاده می شود. زمانی که این پیوندها به دلایل مختلفی مانند دکلره مو، استفاده مکرر از رنگ مو، براشینگ، ریباندینگ و … دچار آسیب دیدگی شده باشند، می توان از این روش برای بازسازی موها استفاده نمود.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

اولاپلکس یک موکلول جدید تارهای مو می باشد، که می تواند در ترمیم پیوندهای شکسته شده دی سولفیدی مو نقش بسیار موثری داشته باشد. دین کریستال با همکاری دو دانشمند دیگر توانست این مولکول جدید را کشف نماید. از طرفی با بررسی هایی که روی این مولکول انجام داد، متوجه شد که اولاپلکس تاثیر بسیار زیادی در تغییر رنگ موها دارد. در صورتی که پیوندهای دی سولفیدی در مو دچار آسیب دیدگی و شکستگی شده باشند، می توانند تاثیرات مخربی روی موها داشته باشند. از مهم ترین مشکلات ناشی از این شکستگی می توان به خشکی مو، وز شدگی، موخوره و … اشاره نمود. بنابراین ترمیم این پیوندها و بازسازی آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با پلکس تراپی و نحوه انجام آن به طور کامل آشنا کنیم.

 

اولا پلکس تراپی چیست و چگونه انجام میشود ؟

اولا پلکس تراپی چیست و چگونه انجام میشود ؟

 

اولاپلکس تراپی چیست؟

پلکس تراپی یک روش درمانی می باشد که به منظور ترمیم پیوندهای دی سولفیدی استفاده می شود. زمانی که این پیوندها به دلایل مختلفی مانند دکلره مو، استفاده مکرر از رنگ مو، براشینگ، ریباندینگ و … دچار آسیب دیدگی شده باشند، می توان از این روش برای بازسازی موها استفاده نمود. در صورتی که هرگز موهای خود را رنگ نکرده باشید نیز می توانید از این روش برای تقویت موهای خود استفاده نمایید. زیرا این روش در بازیابی رنگ، ساختار، قدرت و صافی مو نیز نقش بسیار موثری دارد.

از پلکس تراپی می توان برای ترمیم و بازسازی هر نوع مویی از هر جنس و با هر شرایط استفاده نمود. در ساختار اولاپلکس هیچ نوع روغنی وجود ندارد و مواد پلکس فاقد سولفات، فتالات، سیلیکون و آلدئید می باشد. به همین دلیل می تواند بدون آن که به موهای شما آسیب برساند، روشن ترین پایه رنگ را به شما بدهد. بنابراین اگر می خواهید موهای خود را دکلره کنید می توانید از اولاپلکس استفاده نمایید. با این تفاوت که پس از بلوند نمودن موها، می توانید موهایی کاملا براق و یکدست داشته باشید.

البته فراموش نکنید که پلکس تراپی ریموور، دکلره و یا کراتین نمودن موها نیست. فرمول مورد استفاده در این روش بسیار خاص و منحصر به فرد می باشد. به همین دلیل نمی توان آن را با هیچ روش دیگری مقایسه نمود. از طرفی این روش ترمیمی با هر نوع مویی سازگاری دارد و می تواند به بازسازی آن ها کمک نماید. بنابراین افرادی که دارای موهای فر هستند، می توانند بدون نگرانی از صاف شدن موهای خود از این روش استفاده کنند.

 

زمان مناسب استفاده از پلکس تراپی

همانطور که گفته شد پلکس تراپی به ترمیم بافت های آسیب دیده دی سولفیدی مو کمک می نماید. بنابراین می تواند لطافت و سلامت موها را به حالت قبل بازگرداند. از این روش می توان همزمان با رنگ کردن و یا دکلره نمودن موها استفاده کرد. بنابراین پس از رنگ کردن موهای خود، نتیجه متفاوت و جدیدی را مشاهده خواهید نمود. بسیاری از افراد فکر می کنند با استفاده همزمان از اولاپلکس و رنگ مو، موها به شدت تحت فشار قرار می گیرند و دچار آسیب دیدگی می شوند. در صورتی که مواد اولاپلکس موجب می شود تا تاثیرات مخرب رنگ مو کاهش پیدا کند و موها از مقاومت بیشتری در برابر مواد شیمیایی رنگ موها برخوردار شوند.

 

بیشتر بخوانید : چگونه مو های آسیب دیده را درمان کنیم ؟

 

یکی از سوالات متداول در رابطه با پلکس تراپی این است که چه زمانی باید برای انجام آن اقدام نمود. به طور کلی این روش یک شیوه درمانی می باشد که ساختار موها را بازسازی می کند. بنابراین در صورتی که موهای شما به دلایل مختلفی مانند استفاده بیش از اندازه ابزارهای حرارتی و … به شدت آسیب دیده اند، می توانید از این روش برای ترمیم آن ها استفاده نمایید. از مواد اولاپلکس می توان آن را همراه با رنگ مو، مواد دکلره و یا به تنهایی استفاده نمود.

 

زمان مناسب استفاده از پلکس تراپی

زمان مناسب استفاده از پلکس تراپی

 

نحوه انجام پلکس تراپی

برای انجام پلکس تراپی سه روش اصولی وجود دارد که با توجه به شرایط موها می توان از آن ها استفاده نمود.

  • روش اول : در روش اول پلکس تراپی مواد اولاپلکس را به همراه پودر دکلره مورد استفاده قرار می دهند. در این روش با توجه به حجم موها مقداری از پودر دکلره را به همراه مواد اولاپلکس (هر 15 گرم پودر دکلره، 4 میلی گرم مواد اولاپلکس) ترکیب می نمایند. سپس مقداری اکسیدان به آن اضافه می کنند و فرایند دکلره مو را انجام می دهند. پس از آن که موها به پایه دلخواه رسید، مواد از روی موها شستشو داده می شود و با استفاده از محلول اولاپلکس موها را ماساژ می دهند. در نهایت نیز پس از گذشت 15 دقیقه موها را با استفاده از آب ولرم می شویند. استفاده از این روش برای افرادی مناسب است که می خواهند موهای خود را دکلره کنند.
  • روش دوم : در این روش پلکس تراپی همزمان با رنگ مو انجام می شود. زمانی که موهای افراد به دلیل استفاده مداوم از رنگ مو دچار آسیب دیدگی شده است و آن ها مجدد می خواهند موهای خود را رنگ کنند، بهتر است از این روش استفاده نمایند. در این روش مقداری رنگ مو، مواد اولاپلکس و اکسیدان را به خوبی با یکدیگر ترکیب می نمایند. سپس با استفاده از آن موها را رنگ می کنند و در نهایت با استفاده از آب ولرم شستشو می دهند.
  • روش سوم : زمانی که موها به دلایل مختلفی مانند استفاده از رنگ مو، پودر دکلره، ابزارهای حرارتی و … به شدت آسیب دیده باشند، از این روش استفاده می شود. در این روش مواد اولاپلکس به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل این روش قوی ترین تکنیک اولاپلکس تراپی محسوب می شود، که به منظور درمان موها بکار برده می شود.

 

نحوه انجام پلکس تراپی

 

نکات قابل توجه در رابطه با این روش تقویت مو

شاید پلکس تراپی مانند سایر روش های احیاء مو برای اکثر انسان ها شناخته شده نباشد. به همین دلیل معمولا سوالات بسیار زیادی در رابطه با آن وجود دارند که افراد پیش از اولاپلکس تراپی می خواهند جواب آن ها را بدانند. از مهم ترین نکاتی که بهتر است در رابطه با مواد اولاپلکس و استفاده از آن بدانید، می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • مواد اولاپلکس فاقد چربی و روغن می باشد. به همین دلیل هرگز منجر به چرب شدن موهای احیاء شده نمی شود. از طرفی می تواند رطوبت مورد نیاز پیوندهای سولفیدی را تامین نماید.
  • در صورتی که موها به شدت آسیب دیده و متخلخل شده باشند، قطعا هزینه مورد نیاز جهت رنگ و دکلره آن ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. از طرفی باید حجم زیادی از مواد شیمیایی را روی موها قرار داد تا به رنگ دلخواه رسید. اما زمانی که از مواد اولاپلکس استفاده می شود، نیازی نیست که حجم زیادی رنگ مو و اکسیدان استفاده نمود. همچنین این مواد می تواند تخلخل و آسیب دیدگی های مو را ترمیم نماید.
  • رعایت تناسب مواد هنگام پلکس تراپی و رنگ مو یا دکلره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا در صورت استفاده بیش از اندازه مواد اولاپلکس رنگ پذیری مواد دکلره و رنگ مو کاهش خواهد یافت.
  • از طرفی در صورت استفاده از مواد دکلره با کیفیت همزمان با مواد اولاپلکس موجب می شود تا میزان آسیب دیدگی موها به شدت کاهش پیدا کند.
  • به طور کلی استفاده از پلکس تراپی موجب می شود تا پس از رنگ و یا دکلره کردن موهای خوب احساس بهتری داشته باشید. همچنین اگر جزو افرادی هستید که به طور دائم موهای خود را رنگ و دکلره می نمایید، همزمان اولاپلکس تراپی نیز انجام دهید. زیرا موهای شما بیشتر از دیگران در معرض آسیب دیدگی قرار دارند.

 

نکات قابل توجه در رابطه با این روش تقویت مو

 

کراتین مقدم

نکته قابل توجه در رابطه با پلکس تراپی مواد اولاپلکس است. قطعا این مواد را می توان با برندهای مختلف و در قیمت های متنوع تهیه نمود. اما باید توجه داشته باشید که مواد با کیفیت و بسیار مرغوبی را برای اولاپلکس تراپی تهیه نمایید. در این صورت می توانید همزمان با ترمیم بافت های سولفیدی به احیاء رایگان موهای خود نیز کمک کنید. از طرفی بهتر است برای اولاپلکس تراپی حتما به مراکز کراتین و احیاء مو مراجعه نمایید. زیرا در این مراکز از مواد بسیار با کیفیت و مرغوب برای احیاء و کراتین رایگان موهای شما استفاده می شود.

مرکز کراتین مقدم یک مجموعه بسیار معتبر و متخصص در زمینه احیاء و صافی رایگان مو می باشد، که از سال 1396 فعالیت خود را به صورت حرفه ای آغاز نموده است. افرادی که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند از تخصص و تجربه بالایی در زمینه احیاء و ترمیم موها برخوردار می باشند. بنابراین می توانند با توجه به شرایط موها و خواسته شما بهترین تکنیک را برای تقویت و ترمیم آن ها مورد استفاده قرار دهند.

از طرفی مواد و متریال مورد استفاده در مجموعه کراتین مقدم به طور مستقیم از بهترین و با کیفیت ترین برندهای موجود در بازار تهیه می شوند. از مهم ترین و تخصصی ترین فعالیت هایی که در این مجموعه انجام می شوند، می توان به اولاپلکس تراپی، پروتئین تراپی، کراتین مو، بوتاکس و … اشاره نمود. از طرفی تمامی مشتریان این مرکز از نتیجه ترمیم و احیاء موهای خود رضایت کامل دارند. به همین دلیل است که به راحتی می توانید ترمیم و بازسازی موهای آسیب دیده خود را به این مجموعه بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.