مجله آموزشی

نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو

نحوه استفاده از روغن آرگان نقش بسیار زیادی در تاثیرگذاری آن دارد. به طور مثال اگر موهای وزی دارید و می خواهید این مشکل را برطرف نمایید، بهتر است از این روغن به عنوان حالت دهنده و برای صافی مو استفاده کنید.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

روغن آرگان از جمله روغن های گیاهی است که می توان آن را معجزه ای در زیبایی دانست. زیرا این روغن علاوه بر طبیعی بودن از خواص بی نظیر و فوق العاده ای برای پوست و مو برخوردار است. به همین دلیل استفاده نمودن از این روغن می تواند زیبایی چهره و موهای شما را به طور طبیعی حفظ نماید. اما نکته قابل توجه نحوه استفاده صحیح از روغن است. بسیاری از افراد ممکن است از این روغن استفاده کنند، اما به نتیجه دلخواه خود دست پیدا نکنند. این افراد احتمالا روغن آرگان با کیفیتی را انتخاب نکرده اند، یا اینکه نحوه صحیح استفاده از آن را نمی دانند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با آرگان تراپی مو و نکات قابل توجه هنگام استفاده از این روغن، به طور کامل آشنا کنیم.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو

نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو

 

استفاده از روغن آرگان به عنوان حالت دهنده مو

همانطور که گفته شد نحوه استفاده از روغن آرگان نقش بسیار زیادی در تاثیرگذاری آن دارد. به طور مثال اگر موهای وزی دارید و می خواهید این مشکل را برطرف نمایید، بهتر است از این روغن به عنوان حالت دهنده و برای صافی مو استفاده کنید. به طور کلی اگر بخواهید این روغن را به عنوان یک حالت دهنده و کراتین رایگان مورد استفاده قرار دهید، بهترین روش استفاده از آن به شرح زیر است.

در ابتدا موهای خود را به خوبی شستشو دهید و آن ها را شانه کنید. اجازه دهید موها کمی خشک شوند و مقدار کمی رطوبت روی آن ها باقی بماند.

سپس چند قطره از روغن آرگان را کف دست های خود بریزید و دست ها را به یکدیگر بمالید. این کار موجب می شود تا روغن به میزان لازم گرم شود و راحت تر به موهای شما نفوذ کند.

در ادامه دست های آغشته به روغن را روی موهای تمیز و شانه شده بکشید و اجازه دهید تا روغن کاملا روی تمامی موهای شما پخش شود. این کار چربی طبیعی موهای شما را تامین می نماید از وز شدن موها جلوگیری می کند. از طرفی این روش استفاده از روغن آرگان موجب می شود تا موها سریعا صاف و درخشان شوند و حجم طبیعی آن ها نیز مقداری افزایش پیدا کند.

از طرفی با ماساژ دادن روغن روی پوست سر می توانید خشکی پوست را از بین ببرید. بنابراین استفاده از روغن آرگان می تواند در رفع خارش و شوره سر نیز موثر واقع شود. برای این کار بهتر است با کمک انگشتان دست روغن را به صورت دایره ای روی پوست سر ماساژ دهید. در این صورت روغن به صورت عمیق تر به پوست نفوذ کرده و سریع تر خشکی آن را از بین می برد.

 

 

استفاده از روغن آرگان به عنوان ماسک مو

به جای استفاده از ماسک موهای موجود در بازار نیز می توانید از روغن آرگان به عنوان یک ماسک طبیعی برای احیاء رایگان موهای خود استفاده نمایید. از آنجایی که این روغن می تواند به آبرسانی عمیق مو کمک نماید، استفاده از آن به عنوان ماسک مو بسیار موثر است. کاربرد روغن آرگان به عنوان یک ماسک موی مناسب، به شرح زیر است.

در ابتدا مقدار مناسبی از روغن آرگان را روی ریشه موهای خود بریزید. سپس با کمک شانه مناسب، موهای خود را از ریشه به سمت ساقه شانه بزنید. این کار موجب می شود تا روغن به صورت یکنواخت روی موهای شما پخش شود و به عمق موها نیز نفوذ کند.

سپس با استفاده از یک حوله و یا کلاه حمام تمیز تمامی موهای خود را بپوشانید. این کار موجب می شود تا روغن به صورت عمقی به موهای شما نفوذ کرده و منجر به نرم شدن آن ها شود. از طرفی با این کار از کثیف شدن لباس توسط روغن جلوگیری می شود.

بهتر است از ماسک مو روغن آرگان شب ها استفاده کنید. زیرا می توانید تا صبح روغن را روی موهای خود نگه دارید و در نهایت نتیجه بهتری از آن دریافت کنید. اگر در طول روز از این ماسک مو استفاده می کنید، حداقل نیم ساعت باید آن را روی موهای خود نگه دارید. فراموش نکنید که هر چقدر بیشتر این ماسک را روی موهای خود نگه دارید، قطعا نتیجه بهتری از آن دریافت خواهید کرد.

در نهایت نیز با استفاده از شامپو و یک نرم کننده مناسب، موهای خود را شستشو دهید. این کار موجب می شود تا روغن باقی مانده و اضافی روی موها پاک شوند. البته اگر موهای نازک و لختی دارید، بهتر است از زدن نرم کننده خودداری نمایید.

 

استفاده از روغن آرگان به عنوان ماسک مو

استفاده از روغن آرگان به عنوان ماسک مو

 

فواید استفاده از آرگان برای مو

روغن آرگان دارای مقدار قابل توجهی ویتامین A ، E ، امگا 6، آنتی اکسیدان و اسید لینولئیک است. به همین دلیل می تواند تاثیرات مثبت بسیار زیادی روی پوست و موی شما داشته باشد. به طور کلی این روغن از مزایای بی نظیری برای موها برخوردار است. از مهم ترین فواید روغن آرگان مو می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • آبرسانی به موها : از آنجایی که روغن آرگان حاوی اسید لینولئیک است، می تواند به آبرسانی ساقه موها کمک نماید و چربی طبیعی آن ها را نیز تامین نماید. بنابراین خشکی و شکنندگی موها را از بین می برد. همچنین از موها در برابر آسیب های ناشی از خشکی مو محافظت می نماید.
  • محافظت از مو : از طرفی این روغن می تواند از ساقه موها در برابر آسیب هایی مانند موخوره، شکنندگی و وز شدگی موها محافظت کند. همچنین استفاده از این روغن از موها در برابر نور خورشید، وسایل حرارتی مانند اتو مو و سشوار نیز حفاظت می نماید.

 

بیشتر بخوانید : خواص روغن آرگان برای مو…

 

  • ترمیم موی آسیب دیده : از آنجایی که این روغن گیاهی حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان است، استفاده از آن می تواند به ترمیم بافت های مو کمک نماید. بنابراین استفاده از آن به عنوان لوسیون مو تاثیر بسیار زیادی در تقویت و احیاء موها دارد.
  • جلوگیری از ریزش موها : به طور طبیعی روزانه حدود 60 تار مو می ریزند و تارهای جدید جایگزین آن ها می شوند. اما در برخی از مواقع این ریزش بیشتر از حد طبیعی بوده و به راحتی نمی توان ریزش آن ها را جبران نمود. با توجه به این که روغن آرگان می تواند مواد مورد نیاز موها را به آن ها برساند، در جبران ریزش مو نیز نقش موثری دارد. بنابراین استفاده از این روغن می تواند ریزش موها را متوقف نموده و رشد آن ها را افزایش دهد.

 

فواید استفاده از آرگان برای مو

فواید استفاده از آرگان برای مو

 

نکات قابل توجه هنگام استفاده از روغن آرگان

یکی از ابتدایی ترین نکات قابل توجه هنگام استفاده از روغن آرگان، مقدار روغنی است که مورد استفاده قرار می گیرد. فراموش نکنید که برای هر بار استفاده از روغن باید چند قطره از آن را روی موها بریزید. در صورتی که این مقدار بیشتر شود، چربی اضافی ناشی از آن روی ساقه مو باقی مانده و موجب سنگین شدن موها می شود.

همچنین اگر می خواهید به نتیجه بهتر و موثرتری دست پیدا کنید، بهتر است حداقل هفته ای یک بار و حداکثر هفته ای سه بار از این روغن استفاده نمایید. همچنین سعی کنید حدود سه تا شش ماه به طور مداوم از آن استفاده نموده تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

در نظر داشته باشید که نحوه صحیح استفاده از روغن آرگان برای مو نقش بسیار زیادی در تعیین میزان تاثیرگذاری آن دارد. به همین دلیل در ابتدا مشخص کنید که به چه منظور این روغن را مورد استفاده قرار می دهید و سپس روش صحیح کاربرد آن را مورد استفاده قرار دهید.

اگر موهای شما به شدت دچار آسیب دیدگی شده و نیاز به احیاء عمیق دارد، می توانید از این روغن به صورت روزانه استفاده نمایید. اما توجه داشته باشید که در هر بار استفاده فقط 4 تا 5 قطره از آن را روی موهای خود بزنید.

هنگام انتخاب این روغن توجه داشته باشید که روغن آرگان مرغوب از سنگینی و غلظت بالایی برخوردار است.

توجه داشته باشید که گرم شدن روغن آرگان در فعال سازی و افزایش میزان تاثیرگذاری آن نقش بسیار زیادی دارد. بنابراین اگر می خواهید سریع تر به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید، بهتر است دمای روغن را هنگام استفاده افزایش دهید.

 

نکات قابل توجه هنگام استفاده از روغن آرگان

نکات قابل توجه هنگام استفاده از روغن آرگان

 

کاربرد آرگان پس از کراتین مو

کراتین مو نیز از موثرترین و مناسب ترین روش های احیاء و صافی مو می باشد. استفاده از کراتین مو نیز می تواند مواد مغذی مو را در اختیار آن قرار دهد و علاوه بر تقویت موها منجر به صافی رایگان آن ها شود. کراتین مقدم از جمله مراکز تخصصی و مجرب در زمینه کراتین و احیاء موها است، که از مواد بسیار با کیفیتی برای تقویت موها استفاده می نماید. از طرفی تیم تخصصی فعال در این مجموعه می توانند با توجه به مشکلات موی شما، بهترین و مناسب ترین روش را برای تقویت آن پیشنهاد دهند. کراتین، پروتئین تراپی، آرگان تراپی مو، بوتاکس و پلکس تراپی از تخصصی ترین و حرفه ای ترین خدماتی است که در این مرکز ارائه می شود.

اگر می خواهید برای آرگان تراپی موهای خود اقدام کنید، می توانید به این مرکز مراجعه نمایید. زیرا روغن آرگان مورد استفاده در این مرکز تخصصی از با کیفیت ترین و مرغوب ترین روغن های موجود در بازار است. همچنین تیم تخصصی فعال در این مجموعه به خوبی با روش های آرگان تراپی آشنایی دارند. به همین دلیل می توانند به شما کمک نمایند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.