مجله آموزشی

مهم ترین ویژگی های شامپو بعد کراتین

امروزه شامپوهای مختلفی در بازار وجود دارند که تحت عنوان شامپو بعد کراتین عرضه می شوند. اما برخی از این شامپوها می توانند به موهای شما آسیب وارد نمایند و تاثیر زیادی روی موهای شما نداشته باشند. بنابراین هنگام انتخاب شامپو برای موهای کراتین شده مطمئن شوید که شامپوی انتخابی شامپو فری سولفات باشد. زیرا سولفات می تواند تاثیرات منفی بسیار زیادی روی موهای کراتین شده داشته باشد.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

کراتین و صافی مو امروزه از رایج ترین و پرطرفدارترین راهکارهایی است که افراد برای احیاء موهای خود از آن استفاده می نمایند. اما نکته قابل توجه در رابطه با کراتین مو، مراقبت های پس از آن است. بنابراین اگر شما نیز جزو افرادی هستید که می خواهید برای کراتین نمودن موهای خود اقدام کنید، بهتر است مراقبت های بعد از آن را به خوبی بشناسید. یکی از نکات مراقبتی بسیار مهم بعد از کراتینه نمودن موها، استفاده از شامپو مناسب است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی های مناسب ترین شامپو بعد کراتین، به طور کامل آشنا کنیم.

 

مهم ترین ویژگی های شامپو بعد کراتین

مهم ترین ویژگی های شامپو بعد کراتین

 

مناسب ترین شامپو بعد کراتین مو

شامپو بعد کراتین باید بتواند پروتئین مورد نیاز موها را تامین نماید. استفاده نمودن از شامپوی مناسب پس از کراتینه نمودن موها، می تواند میزان ماندگاری نتیجه کراتین را افزایش دهد.

مهم ترین ویژگی های شامپو بعد کراتین :

  • شامپو بعد از کراتین مو باید بتواند نرمی و میزان لطافت موها را افزایش دهد.
  • باید حاوی پروتئین بوده و ساختار موها را نیز تقویت نماید.
  • شامپوهای مورد استفاده پس از کراتین بهتر است حاوی ویتامین E باشند ، این ویتامین فولیکول های مو را تقویت می نماید و موجب خونرسانی به قسمت پیاز مو می گردد. همچنین می تواند از بروز موخوره نیز جلوگیری نماید.
  • شامپو بعد کراتین مو باید دارای ترکیبات موثر در تقویت ساقه مو باشد، تا بتواند ضخامت و حجم موها را افزایش دهد.
  • بهتر است شامپو مورد استفاده ضد حساسیت باشد، تا تمامی افراد به راحتی بتوانند از آن استفاده نمایند.
  • شامپو بعد کراتین باید بتواند از ساختار مو در برابر تاثیرات منفی رادیکال های آزاد محافظت نماید.
  • شامپوی مناسب پس از کراتین مو باید فاقد پارابن، سولفات، سدیم، نمک، سیلیکون و سایر مواد شیمیایی باشد.
  • این شامپو می تواند از خشکی و ملتهب شدن پوست کف سر پیشگیری کند.

 

بعد از کراتین مو از چه شامپوهایی نباید استفاده کرد؟

امروزه شامپوهای مختلفی در بازار وجود دارند که تحت عنوان شامپو بعد کراتین عرضه می شوند. اما برخی از این شامپوها می توانند به موهای شما آسیب وارد نمایند و تاثیر زیادی روی موهای شما نداشته باشند. حتما دقت کنید که شامپو بعد کراتین شما فاقد سولفات باشد. سولفات موجود در شامپو می تواند تاثیرات مخربی روی کراتین موی شما داشته باشد. به طور مثال هنگامی که از شامپو فاقد سولفات استفاده نمایید، می توانید ماندگاری نتیجه کراتین را تا 9 ماه افزایش دهید. اما در صورت استفاده از شامپوهای حاوی سولفات، ماندگاری مواد کراتین روی موهای شما به سه تا چهار ماه کاهش می یابد.

 

بعد از کراتین مو از چه شامپوهایی نباید استفاده کرد؟

بعد از کراتین مو از چه شامپوهایی نباید استفاده کرد؟

 

فواید استفاده از شامپو بعد کراتین مو

همانطور که گفته شد شامپو بعد کراتین موها از ویژگی های مشخصی برخوردار است، که می تواند تاثیر فوق العاده ای روی موها داشته باشد. از مهم ترین فواید شامپوهای مخصوص موی کراتین شده می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ترمیم مو :

از ابتدایی ترین فواید شامپو بعد کراتین ترمیم نمودن موهای آسیب دیده و افزایش ماندگاری تاثیرات کراتین مو می باشد. این شامپوها دارای ترکیبات آبرسان هستند و معمولا فاقد مواد شیمیایی هستند. به همین دلیل می توانند پس از کراتین موهای دکلره شده، به تقویت بیشتر آن ها و احیاء رایگان آن ها بپردازند.

  • تامین نیازهای مو :

یکی دیگر از فواید استفاده نمودن شامپو بعد کراتین، تامین مواد مورد نیاز مو می باشد. این شامپوها مواد مغذی و پروتئین مورد نیاز موها را به آن ها می رسانند و منجر به درخشندگی و لطافت بیشتر آن ها می شوند. همچنین استفاده نمودن از این شامپوها می تواند به پیشگیری از خشکی و وز شدگی موها نیز کمک نماید.

  • تقویت مو :

کراتین مو می تواند به تقویت و احیاء موها کمک نماید. شامپو مناسب موهای کراتین شده می تواند به لایه های درونی موها نفوذ کند و منجر به تقویت آن ها شود. بنابراین به تقویت ساقه های مو و محافظت از آن ها در برابر آسیب های محیطی می پردازد.

 

بهترین زمان برای استفاده از شامپو بعد کراتین

شامپو بعد کراتین مو دارای ترکیبات ویژه ای مانند پروتئین هیدرولیز شده و همچنین عصاره گیاهان است. به همین دلیل افرادی که موهای دکلره و رنگ شده خود را کراتین نموده اند، می توانند با کمک این شامپوها به ترمیم آن ها کمک نمایند. همچنین استفاده نمودن از این شامپوها تاثیر بسیار زیادی در رفع خشکی و وز شدگی موها دارد. بسیاری از افراد می خواهند بدانند که دقیقا چه زمانی باید از این شامپوها استفاده نمود. آیا تنها افرادی که موهای خود را کراتینه کرده اند، باید این شامپوها را مورد استفاده قرار دهند.

 

بیشتر بخوانید : مزایا و معایب شامپو بعد کراتین…

 

از آنجایی که شامپو بعد کراتین مو دارای ترکیبات بسیار موثری برای موها می باشد، استفاده نمودن از آن می تواند به ترمیم موهای آسیب دیده کمک نماید. از طرفی این شامپو نقش بسیار موثری در پیشگیری از وز شدگی و خشکی موها دارد. بنابراین افرادی که موهای خود را کراتینه نکرده اند نیز می توانند با کمک این شامپوها به ترمیم موهای آسیب دیده خود کمک کنند. عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند به موها آسیب وارد کنند. از شایع ترین آن ها می توان به دکلره و رنگ کردن موها اشاره نمود. همچنین استفاده از دستگاه های حالت دهنده حرارتی و شیمیایی، نور خورشید و کلر آب استخر نیز می توانند درخشندگی و لطافت موها را از بین ببرند. شامپوهای مخصوص بعد از کراتین مو می توانند تا حدود بسیار زیادی در ترمیم و رفع این مشکلات موثر باشند.

 

بهترین زمان برای استفاده از شامپو بعد کراتین

بهترین زمان برای استفاده از شامپو بعد کراتین

 

نکات قابل توجه در رابطه با شامپو بعد کراتین مو

  • در صورتی که از شامپو فری سولفات پس از کراتینه نمودن موهای خود استفاده کنید، می توانید به طور روزانه موهای خود را با آن شستشو دهید. در غیر این صورت استفاده روزانه از شامپو می تواند میزان ماندگاری نتیجه کراتین موها را به شدت کاهش دهد. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که پس از کراتین نمودن موها، چندین بار در هفته استحمام می کنید، بهتر است شامپوهای فاقد سولفات و مواد شیمیایی را برای موهای خود انتخاب نمایید.
  • بسیاری از افرادی که به دنبال شامپو بعد کراتین مو هستند، می خواهند بدانند که آیا می توان از شامپو بچه برای شستشوی موهای کراتین شده استفاده نمود. از آنجایی که اکثر شامپوهای کودک فاقد سولفات و دیگر مواد شیمیایی هستند، استفاده از آن ها می تواند برای موهای کراتین شده نیز مناسب باشد. از طرفی شامپوهای کودکان معمولا به دلیل حساسیت بسیار بالای پوست سر کودکان ضد حساسیت می باشند. بنابراین آن ها را می توان نوعی شامپوی مناسب بعد از کراتین مو دانست.
  • نکته دیگری که در رابطه با شامپو بعد کراتین مو وجود دارد، میزان تاثیرگذاری آن روی موها است. با توجه به این موضوع که موها مقدار مشخصی کراتین دریافت می نمایند، استفاده بیش از اندازه شامپوهای مخصوص بعد کراتین، تاثیر ویژه ای روی موها ندارند.
  • انواع شامپو بعد کراتین مو نیز با توجه به نوع و جنس موها تولید می شوند. بنابراین اگر می خواهید شامپوی مناسبی را برای موهای کراتین شده انتخاب نمایید، بهتر است به نوع و جنس موهایتان نیز توجه کنید. به طور مثال اگر موهای خشکی دارید، پس از کراتین آن ها نیز بهتر است رطوبت رسانی به موها را در اولویت قرار دهید.

 

نکات قابل توجه در رابطه با شامپو بعد کراتین مو

نکات قابل توجه در رابطه با شامپو بعد کراتین مو

 

کلینیک تخصصی مو کراتین مقدم

کراتین مو می تواند تاثیر بسیار زیادی در احیاء و صافی رایگان موها داشته باشد. کراتین نمودن موها مواد مغذی و مورد نیاز آن ها را تامین می کند و حالت دهندگی موها را افزایش می دهد. به همین دلیل افرادی که دارای موهای خشک و شکننده هستند، می توانند با کراتین نمودن موها به ترمیم و تقویت آن ها کمک نمایند.

مجموعه کراتین مقدم از برترین و تخصصی ترین مراکز کراتین رایگان و احیاء موها است، که از افراد متخصص در این زمینه برای خدمات رسانی به مشتریان خود استفاده می نماید. نکته قابل توجه در رابطه با این مرکز استفاده نمودن از متریال و مواد کراتین بسیار با کیفیت است. از آنجایی که این متریال و مواد به طور مستقیم توسط این مجموعه وارد می شود، هزینه کراتینه نمودن موها با توجه به نتیجه نهایی آن، بسیار کمتر از سایر مراکز کراتین می باشد. از طرفی افراد متخصص و مجرب فعال در این مجموعه پس از کراتین نمودن موهای مشتریان با توجه به نوع و جنس موها، بهترین و مناسب ترین شامپو بعد کراتین را به آن ها معرفی می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.