مجله آموزشی

چرا برای کراتین مو باید به یک مرکز تخصصی کراتین مو مراجعه کنیم؟

در این مقاله سعی بر این بوده است : در ابتدا به بررسی این موضوع که چرا باید به یک مرکز تخصصی کراتین مو برای انجام روش های صافی موقتی مو مراجعه شود پرداخته شده است ، پس از آن به توضیحاتی کلی در خصوص کراتین مو ، ابریشم سازی مو ، بوتاکس مو پرداخته شده است و در انتها نیز توضیحاتی در خصوص مزایای کراتین مو داده شده است.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

چرا برای کراتین مو باید به مرکز تخصصی کراتین مو مراجعه کنیم؟

امروزه بسیاری از مراکز تخصصی کراتین مو تنها به دلیل تبلیغات مشتری جذب می کنند. و تنها به واسطه تبلیغات شروع به کار می کنند بدون تخصص و بدون تجربه .

پیشنهاد ما به شما تحقیق و مراجعه به یک مرکز تخصصی کراتین مو می باشد. چرا که تنها با یک بار اشتباه و مراجعه به مرکز تخصصی کراتین مو نابلد دارایی خود که موهای شما است را از دست می دهید .

یک مرکز تخصصی کراتین مو باید دارای کادری حرفه ای و کار بلد باشد. باید از مواد درجه یک برای موها استفاده کند. چرا که حجم موادی که بر روی مو گذاشته می شود نیاز به تخصص و تجربه دارد. پس حتما به مرکز تخصصی کراتین مو کاربلد مراجعه کنید .

مرکز تخصصی کراتین

مرکز تخصصی کراتین

کراتین چیست؟

در این مقاله به پاسخ این سوال می پردازیم :

کراتین اصطلاحا به پروتئین های موجود در ناخن و مو گفته می شود. کراتین موجود در مو به مرور زمان و استفاده مداوم از وسایل گرمایشی و استفاده از رنگ و دکلره از بین می رود و یا کم می شود. و روش درمانی آن در آرایشگاه ها با استفاده از متخصصین حرفه ای انجام می شود.

روش انجام کراتین به چه شکل است؟

روش انجام کراتین مو به این گونه است که در ابتدا باید موها به طور کلی شسته شود. و گره های مو به طور کامل باز شوند. در مرحله بعد خشک کردن مو انجام می شود. بعد از آن فرد متخصص با توجه به اندازه مو و میزان وز بودن موها اقدام به مواد گذاری بر روی موها می کند. بعد از مواد گذاری کامل بر روی مو این مواد باید ۲۰ الی ۶۰ دقیقه بسته به موی شما بر روی موها باقی بمانند. در مرحله بعد به وسیله یک شانه دندانه درشت باید اقدام به شانه کردن مو ها کرده و بعد از آن کار اصلی و اصولی این امر یعنی کراتین مو انجام می شود آن هم خشک کردن مو می باشد.

این کار بسیار زمان بر است و باید با حوصله انجام شود. این نکته هم حائز اهمیت است روزی که وقت کراتین دارید وقت برای کار دیگر نگذارید. چرا که این کار بسیار زمان بر است ، بعد از جذب مواد به وسیله اتوی مو نوبت به شستن موها می رسد. شستشوی موها به وسیله شامپوی فاقد سولفات انجام می شود. بعد از آن موها تنها به وسیله سشوار خشک می شود و شما صاحب موهایی صاف و براق خواهید بود. که در مرکز تخصصی کراتین مو این عمل انجام می شود.

بوتاکس مو

حال اگر بخواهیم در خصوص بوتاکس مو توضیح دهیم ، بوتاکس مو یک درمان عمقی برای موهای شما است. این امر یعنی بوتاکس مو فیبر های درون مو را با ماده ای به نام فیلر می پوشاند. به وسیله این امر تار های مو پر و ضخیم دیده می شوند که این عمل هم در مرکز تخصصی کراتین مو انجام می شود.

بوتاکس مو

بوتاکس مو

انجام بوتاکس مو به چند صورت است ؟

برای انجام بوتاکس مو دو روش وجود دارد یکی بوتاکس ساقه های مو و دیگری بوتاکس ریشه های مو روش اول یک روش موضعی می باشد. و برای پر کردن آسیب های وارد شده به مو استفاده می شود با استفاده از این روش موهایی براق و درخشان خواهید داشت. در روش دوم که به وسیله تزریق به پوست سر انجام می شود و این روش مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا می باشد.

طریقه انجام بوتاکس مو

طریقه مواد گذاری در بوتاکس مو هم اینگونه است ، قبل از هر اقدامی اول موها باید کاملا شسته شود و کثیفی روی مو نباشد. این شستشو هم به وسیله شامپوهای فاقد سولفات انجام می شود و نیاز به استفاده کردن از مواد دیگری نمی باشد. این مرحله جهت باز کردن فولیکول های مو انجام می شود. در این مرحله باید موها خشک شود ولی نه به طور کامل حدود ۸۰ درصد موها باید خشک شود. پس موها باید کمی نم دار باشد. این کار کمک می کند که مواد بهتر جذب موها شود.

حالا به وسیله یک شانه دم باریک باید موها را به چند قسمت تقسیم کرد. مواد را از ۵ سانتی ریشه تا نوک موها مالش دهید. در این مرحله به وسیله باد سرد سشوار موها را خشک کرده ، این کار به جذب بهتر مواد کمک می کند. و در مرحله ی بعد به وسیله اتوی مو ، مو ها را خشک کرده و بعد از این مرحله باید حدود ۴۰ دقیقه به موها زمان بدهید تا مواد جذب مو شود. سپس موها را به وسیله ی یک شامپوی بدون سولفات شستشو داده و بعد به وسیله باد سشوار خشک کنید. بعد از خشک شدن ، موهایی صاف و درخشان را تحویل بگیرید این روند مانند کراتین مو انجام می شود.

انجام بوتاکس مو

انجام بوتاکس مو

 

مواد موجود در بوتاکس مو چه می باشد؟

۱-روغن خاویار

۲-ویتامین ب۵

۳-ماده اصلی و حیاتی کلاژن

۴-ویتامین ای

۵-پپتید

سوال بعدی این است که پپتید موجود در بوتاکس مو چیست؟

جزئی از آمینو اسیدها هستند که برای مو کاربرد فراوانی دارند.

سوال بعدی این است که چه کسانی می توانند از کراتین مو استفاده کنند ؟

افرادی که صاحب موهای فر و وز هستند می توانند از این روش استفاده کنند ، البته این نکته هم قابل ذکر است که تعیین این مورد که بوتاکس برای موهای شما بهتر است یا کراتین را بر عهده یک متخصص مو بگذارید .

سوال بعدی این است که آیا بوتاکس مو برای موها ضرر دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بوتاکس مو برای هر مدل مو ایمن و بی خطر است.

اجازه دهید در ادامه این مقاله به مزایای بوتاکس مو بپردازیم:

استفاده از این امر هیچ خطر و آسیبی برای موها ندارد ، شایان ذکر است که این روش از موهای شما در برابر شوره سر و دیگر مشکلات مربوط به پوست سر محافظت می کند.

بوتاکس مو از ریزش موهای شما جلوگیری می کند یکی دیگر از فواید این امر تقویت تارهای مو می باشد ، بوتاکس مو آسیب های وارد شده به مو که از طریق وسایل حرارتی به مو وارد می شود را رفع می کند و این آسیب ها را به حداقل می رساند.

مراقبت های بعد از کراتین

مراقبت های بعد از کراتین

 اگر بخواهیم به صورت جزیی به خواص این امر بپردازیم به شرح ذیل می باشد:

۱-صرفه جویی در زمان

۲-عدم نیاز به صرف زیاد نرم کننده

۳-افزایش اعتماد به نفس

۴-افزایش درخشندگی موها

۵-بر طرف نمودن مو خوره ها

۶-رطوبت رسانی به مو ها

۷-نیاز کمتر به وسایل گرمایشی موها

۸-بهبود دهنده ی حالت ارتجاعی موها

 در ادامه این مقاله به مراقبت های بعد از کراتین و بوتاکس مو می پردازیم:

بعد از کراتین و بوتاکس مو تا ۴۸ ساعت موها را با کلیپس و یا کش نبندید. و از شستشوی موها خودداری کنید. تا مواد به خوبی جذب موها شوند ، برای شستشوی مو ها از شامپو های بدون سولفات و کرم های موی بدون سولفات استفاده کنید. سوالی که برای اغلب مراجعه کنندگان پیش می آید این است که چند روز بعد از این امر می توانیم موهایمان را رنگ کنیم؟

حقیقت این امر این است که بعد از بوتاکس مو تا دو هفته از رنگ کردن موهایتان جلوگیری کنید. و بعد موهایتان را رنگ کنید ، علت این امر هم این است که بوتاکس مو یک لایه ی محافظتی بر روی موها ایجاد می کند. که این لایه باعث از بین بردن وزی و خشکی مو ها می شود به همین دلیل تا دو هفته باید از رنگ کردن مو ها پرهیز کرد. چرا که این کار باعث اتلاف هزینه و زمان شما می شود این نکته هم قابل ذکر است که هر دوی این روش ها صافی دائمی مو محسوب نمی شوند .

سوالی که اغلب شما دوستان عزیز با آن روبه رو هستید این است که منظور از کراتین رایگان و ابریشم سازی مو چیست؟

کراتین رایگان به این منظور است که متخصصین مو تنها پول موادی که استفاده می کنند. و اغلب هم وارداتی می باشند را از مراجعه کننده می گیرند و هزینه ی دستمزد از مشتری دریافت نمی کنند .

ابریشم سازی مو هم مانند کراتین و بوتاکس برای مو های خشک و آسیب دیده کاربرد دارد. و انجام این عمل در مرکز تخصصی کراتین مو انجام می شود ، این کار برای آبرسانی و تقویت الیاف های مرده مو انجام می شود.

مواد تشکیل دهنده این امر کراتین و آنتی اکسیدان ها برای محافظت از مو می باشند. در فصل تابستان معمولا درخواست برای صافی و ابریشم سازی مو افزایش پیدا می کند. چرا که با گرم شدن هوا و افزایش رطوبت هوا میزان فر و وز شدن مو ها افزایش پیدا می کند. این نکته هم قابل ذکر می باشد که حتی خانم هایی که به طور ژنتیکی هم موهایی فر و وز دارند می توانند از این شیوه درمانی استفاده کنند .

کراتین رایگان

کراتین رایگان

سوال بعدی نحوه ابریشم سازی مو می باشد :

این روش با کراتین و بوتاکس مو متفاوت می باشد در اصل این روش برای مو های به شدت آسیب دیده استفاده می شود. بعد از استفاده از کراتین و بوتاکس مو آخرین گزینه ابریشم سازی مو می باشد که در مرکز تخصصی کراتین مو انجام می شود. این روش باعث آب رسانی به مو و صاف شدن موها می شود.

برای مو های خیلی وز در ابتدا از روش ابریشم سازی استفاده می شود و این روش باعث تقویت ریشه های مو هم می شود. این نکته هم قابل ذکر می باشد که بعد از ابریشم سازی مو ها یعنی بعد از هر استحمام نیاز به خشک کردن موها با باد سشوار نمی باشد. مو ها به خودی خود صاف هستند و نیاز به خشک کردن ندارند. البته این نکته هم نباید فراموش شود که در اصل خشک کردن مو ها مانع پوسیدگی مو ها می شود و امری ضروری می باشد.

مواردی که به مو ها آسیب وارد می کنند و اغلب مردم از آن بی خبر هستند به شرح ذیل می باشد

یکی از کار هایی که اغلب مردم آن را تکرار می کنند و از مضرات آن با خبر نیستند نحوه ی شستشوی مو ها می باشد. موها را تا انتهای تار نشویید این کار باعث گره خوردن مو ها می شود اما اگر عادت به استحمام زیاد دارید حتما از شامپو های بدون سولفات استفاده کنید چرا که استحمام زیاد باعث از بین رفتن چربی سر می شود.

نکته ی بعدی نحوه ی شانه زدن مو ها است هیچ وقت مو های خیس را شانه نزنید چرا که این کار باعث از بین رفتن کوتیکول های مو می شود. بهترین روش برای بعد از حمام استفاده از یک کرم مو می باشد. و بعد از آن به وسیله یک شانه دانه درشت مو های خود را شانه کنید.

شاید برایتان جالب باید که انتخاب رو بالشتی مناسب هم در نگهداری مو بی تاثیر نیست. رو بالشتی های کتان و نخ و .. به دلیل بافت پارچه رطوبت مو را گرفته و باعث گره خوردگی موها می شوند. بهترین انتخاب برای روبالشتی استفاده از جنس ساتن می باشد چرا که هم رطوبت مو را حفظ می کند و هم به دلیل بافت نرمی که دارد مانع گره خوردگی مو ها می شود .

رژیم غذایی مناسب هم در سلامت مو ها بی تاثیر نیست داشتن یک رژیم غذایی اصولی به داشتن موهایی نرم و درخشان کمک می کند. برای این کار باید بدن را هیدراته نگه داشت یعنی باید روزی حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.

کلام آخر

اگر به دنبال روشی برای خلاصی از مو های وز و آسیب دیده تان می گردید و تمایل دارید موهایی پر و درخشان داشته باشید. بوتاکس مو بهترین گزینه برای شماست البته ناگفته نماند این کار باید در مرکز تخصصی کراتین مو انجام شود. تا بهترین نتیجه حاصل شود چرا که اگر این کار در مراکز غیر تخصصی کراتین مو انجام شود شما از نتیجه کار راضی نخواهید بود و زمان هزینه شما هدر خواهد رفت پس کافیست یک بار در این خصوص با مشاوران متخصص ما در این امر صحبت نمایید و از آن ها در این خصوص مشورت بگیرید تا برای همیشه مشتری ما باقی بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.