مجله آموزشی

شاخص

محصولات کراتینه مو

این روزها که مدل موهای صاف و درخشان در صدر استایل‌های محبوب در بین بانوان و حتی آقایان است سبب شده تا بسیاری از افراد رو به روش‌های مختلف صاف کردن مو بیاورند و هزینه‌های زیادی را برای آن بپردازند. یکی از روش‌های محبوب و نیمه دائمی که طرفداران بسیاری پیدا کرده است، کراتینه کردن مو می‌باشد. از آن جایی که این روش مزایای بسیار زیادی دارد، یکی از انواع صاف کردن مو پیشنهاد شده توسط متخصصین است.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

اگر شما هم به دنبال کسب اظلاعاتی کامل درباره ی محصولات کراتینه مو هستید، مقاله ی درستی را انتخاب کرده اید.

این روزها که مدل موهای صاف و درخشان در صدر استایل‌های محبوب در بین بانوان و حتی آقایان است. سبب شده تا بسیاری از افراد رو به روش‌های مختلف صاف کردن مو بیاورند و هزینه‌های زیادی را برای آن بپردازند. یکی از روش‌های محبوب و نیمه دائمی که طرفداران بسیاری پیدا کرده است، کراتینه کردن مو می‌باشد. از آن جایی که این روش مزایای بسیار زیادی دارد، یکی از انواع صاف کردن مو پیشنهاد شده توسط متخصصین است.

برای این که با محصولات کراتینه مو بیشتر آشنا شوید و بدانید که این نوع مواد دارای چه مزایایی هستند و انواع آن‌ها برای چه اموری مناسب است و همچنین با شامپو بعد از کراتینه مو آشنایی لازم را به دست بیاورید، با کراتین مقدم همراه باشید تا به بررسی کامل و جامع این سوالات بپردازیم.

محصولات کراتینه مو

محصولات کراتینه مو

کراتین چیست؟

کراتین نوعی پروتئین است که در سلول‌های اپی‌تلیال سطح پوست یافت می‌شود. انواع مختلف کراتین مسئول رشد و ساختار ناخن‌ها، موها و پوست هستند. کراتین یک پروتئین مهم است که پشتیبانی و حفاظت را برای پوست و مو فراهم می‌کند. و در صاف شدن موی انسان نقش دارد. افرادی که دارای موی فر و وز هستند به دلیل کمبود پروتئین کراتین است. و به همین دلیل ممکن است از مشکلاتی مانند خشکی مو و موی آسیب دیده نیز رنج ببرند.

سلامت ناخن‌ها، موها و پوست به میزان کراتین موجود در بدن در هر زمان بستگی دارد. در قلمرو حیوانات، کراتین در سم، پشم و پرها یافت می‌شود و می‌توان آن را استخراج و برای تولید مکمل‌ها، درمان‌ها و سایر محصولات برای کمک به سلامت مو، پوست و ناخن استفاده کرد.

بسیاری از صنایع از کراتین یا سایر مکمل‌های ویتامین که تولید کراتین را به عنوان نوعی حفظ یا بهبود سلامت مو، پوست و ناخن‌ها استفاده می‌کنند، بهره برده‌اند. صنعت زیبایی و آرایشی کراتین را به عنوان راهی برای مبارزه با موهای آسیب دیده و شکننده تبلیغ کرده است. برای آشنایی هر چه بیشتر با مواد کراتینه پیشنهاد می‌کنیم که مقاله کراتین مو چیست را مطالعه کنید.

محصولات کراتینه مو چیست؟

با استفاده از تولید پروتئین کراتین به صورت مصنوعی و قرار دادن این مواد در محصولات کراتینه مو سبب شده است تا از مزایای پروتئین کراتین به صورت مصنوعی نیز بهره برد. این مواد کراتینه با تقویت و احیای موهای ضعیف و آسیب دیده می‌توانند به سلامت موهای شما کمک کنند. همچنین با صاف کردن موها باعث از بین رفتن وز و فر موها شده و ظاهری زیبا و حالت پذیر را به شما خواهند داد.

با این حال سرم‌های کراتینی، شامپوها و نرم کننده‌ها نمی توانند همانند کراتینه کردن مو در یک سالن زیبایی موهای صاف و بی‌نقصی را به وجود بیاورند. اما استفاده از آن‌ها سبب می‌شود تا موها را مقاوم تر کنند و موهایی را که در اثر حرارت و رنگ مو خشک شده اند ترمیم کنند.

اگرچه شواهد زیادی وجود ندارد که نشان می‌دهد استفاده از کراتین به خودی خود برای سلامت مو، پوست و ناخن خطرناک است، اما مواد شیمیایی که ممکن است به مواد کراتین مورد استفاده برای موها اضافه شوند می‌توانند اثرات نامطلوبی بر روی مو داشته باشند. با این حال قرار گرفتن در معرض فرمالدئید برای کسانی که به طور مرتب از محصولات کراتینه مو استفاده می‌کنند، مشکل ساز شده است.

استفاده از فرمالدئید در این محصولات می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی شود، از جمله خارش و سوزش چشم، سوزش بینی و گلو، واکنش آلرژیک، خارش پوست با یا بدون بثورات پوستی، سوزش پوست سر که ممکن است با سوختگی یا تاول ظاهر شود، ریزش و آسیب مو و همچنین نشان داده شده است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض فرمالدئید دارای اثرات سرطان زا است.

محصولات کراتینه مو

محصولات کراتینه مو

انواع مواد کراتینه مو

محصولات کراتینه مو دارای انواع مختلفی هستند که برای اهداف مختلف و موهای متفاوتی به بازار عرضه شده‌اند. برای این که نوع خاص کراتین موی خود را به درستی انتخاب کنید در ادامه با کراتین مقدم همراه باشید تا هر یک از این انواع کراتین را به صورت کامل و جامع بررسی کنیم.

کراتینه احیایی

کراتینه احیایی به صورت اختصاصی و منحصرا برای احیا و تقویت موهای آسیب دیده و ضعیف تولید شده است تا به شادابی و سلامت مو کمک کند. نکته دیگری که باید درباره کراتین مو بدانید این است که کراتین احیای برای صافی مو استفاده نمی‌شود و اثری بر روی کاهش فر مو ندارد. با این حال اگر موهای خود را به طور مرتب دکلره می‌کنید و از ضعیف بودن موی خود شکایت دارید، بهتر است که از کراتین احیایی استفاده کنید.

کراتینه برزیلی

یکی دیگر از مواد کراتینه که در بین مردم محبوبیت بیشتری دارد، کراتینه برزیلی است. این نوع کراتین به دلیل این که در اولین بار در کشور برزیل انجام شد، نام کراتین برزیلی را گرفت. کراتینه برزیلی با صاف کردن مو از ایجاد وزها و فرهای بهم ریخته جلوگیری می‌کند و درخشندگی و جذابیت عالی برای موهای شما به ارمغان خواهد آورد. همچنین این کراتین در تقویت و استحکام بخشی به ساقه مو نیز دارای اثرگذاری فوق العاده‌ای می‌باشد و موهای شما را صاف، درخشان و شاداب می‌کند.

کراتینه ژاپنی

یکی دیگر از انواع کراتینه، کراتینه ژاپنی می‌باشد که اولین بار توسط ژاپنی‌ها انجام شده است و در به وجود آوردن موها صاف و شلاقی یکی از کراتین‌های محبوب می‌باشد. روند کراتینه کردن این نوع از کراتینه بسیار متفاوت از نوع برزیلی است و دارای مراحل بیشتری می‌باشد، با این حال دوام بیشتری نیز دارد.

محصولات کراتینه مو

محصولات کراتینه مو

شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده

بعد از این که موهای خود را کراتینه کردید و به آن موهای صاف و درخشان که به راحتی حالت می‌پذیرند، رسیدید، نیاز است که یک سری مراقبت‌ها را انجام دهید تا ماندگاری و دوام این ظاهر رویایی را حفظ کنید. اول از همه باید بدانید که تا سه روز اول کراتینه شدن مو، نباید موها را شستشو داد و همواره موی کراتینه خود را خشک نگه دارید و حتی از فعالیت‌هایی که موجب تعریق سر می‌شود نیز اجتناب کنید.

بعد از این که مدت سه روزه گذشت، می‌توانید استحمام خود را شروع کنید اما برای این مرحله نیز شرط و شروطی وجود دارد که باید به خوبی رعایت کنید. برای شستشوی موی صاف شده خود باید از شامپوهای خاصی استفاده کنید که حاوی ماده شیمیایی سولفات نباشد، چرا که این نوع ماده شیمیایی باعث کاهش صافی و درخشندگی مو شده و دوام آن را کاهش میدهد. به همین دلیل بهتر است که شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده را شناسایی کرده و بهترین آن را تهیه کنید. برای شناخت و تهیه بهترین مارک کراتینه مو می‌توانید به مقاله بهترین مارک کراتینه مو مراجعه کنید.

معرفی شامپو بعد از کراتینه مو

بعد از استفاده از محصولات کراتینه مو باید از یک سری محصولات دیگری استفاده کنند که دارای فرمولاسیون خاصی باشد. در ادامه با کراتین مقدم همراه باشید تا به بررسی هر یک این محصولات بپردازیم و بهترین شامپو بعد از کراتینه مو را به شما معرفی کنیم.

شامپو کراتینه آگرادو مدل Keratin

یکی از شامپوهای باکیفیت که در نرمی و لطافت مو نقش بسیار موثری دارند. شامپو کراتینه آگاردو است که در تقویت موی آسیب دیده و ضعیف نتایج موثری دارد. این شامپو دارای ویتامین E است و مواد مغذی لازم برای رشد و تقویت مو را در خود جای داده است. تا فولیکول و ساقه مو را به خوبی تغذیه کند. علاوه بر این، این محصول می‌تواند به درخشندگی و براق بودن مو نیز کمک زیادی کند.

محصولات کراتینه مو

محصولات کراتینه مو

شامپو مو ویتامینه روزانه فابریگاس مدل Keratin

شاموپی برند فابریگاس با داشتن مواد مغذی و ویتامین‌های ضروری برای سلامت بدن، یکی از شامپوهای پیشنهاد شده توسط کراتین مقدم است. که می‌تواند به ماندگاری و دوام صافی موی شما کمک شایانی کند. به دلیل همین مواد مغذی موجود در آن، رشد و حجم موها بعد از مدتی استفاده افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین مهم است که بگوییم این شامپو دارای کراتین گیاهی است و به همین دلیل ضدحساسیت می‌باشد و برای هر نوع پوست و مویی مناسب است.

شامپو مو لروکس مدل Keratin

این شامپو حاوی پروتئین هیدرولیز شده می‌باشد که می‌تواند به داخل فولیکول مو نفوذ پیدا کند و ریشه مو آن را تقویت کند. همین عامل سبب می‌شود که لطافت و شادابی مو افزایش پیدا کند و ساقه مو نیز تقویت شود، البته لازم به ذکر است که برای رسیدن به این نتایج باید به صورت دراز مدت استفاده شود.

شامپو کراتینه و نرم کننده مو لامنین

یکی دیگر از شامپوهایی که برای تقویت مو بسیار کارآمد و موثر است، شامپو کراتینه لامنین است که خاصیت نرم کنندگی و تقویت کنندگی بالایی داشته و رطوبت لازم برای آبرسانی به فولیکول مو را تامین می‌کند. شامپو کراتینه لامنین دارای پروتئین گندم و سرامید است و برای محافظت از تار مو نقش مهمی را ایفا می‌کند. این شامپو کراتینه دارای ویژگی ضدحساسیت است و اشک و سوزش برای فرد در پی ندارد.

شامپو کراتینه مغذی آردن سری هرباسنس

از سایر شامپوهایی که برای کراتینه کردن مو مناسب هستند می‌توان به شامپو کراتینه آردن سری هرباسنس اشاره کرد که حاوی جوانه گندم و روغن آرگان است. این ترکیبات مغذی برای تغذیه فولیکول مو و افزایش نرمی و لطافت موی سر بسیار موثر هستند. همچنین در ترکیبات این شامپو از برند آردن ویتامین E نیز به کار رفته است که از ویتامین‌های آنتی اکسیدان محسوب می‌شود و می‌تواند در خنثی سازی رادیکال‌های آزاد کمک زیادی کند.

شامپو ردیست سری AntiFade Complex مدل No 63

شامپو بعد از کراتینه برند ردیست از آن دست شامپوهایی است که برای موهای کراتینه شده توصیه می‌شود و به دلیل داشتن ترکیبات گیاهی مانند چای سبز و روغن جوجوبا می‌تواند در افزایش نرمی و درخشندگی موی شما نقش مهمی داشته باشد. این نوع شامپو از آن جهت که فاقد مواد شمیایی همچون سولفات، سدیم، لوریل، سیلیکون، پارابن و نمک است، یک محصول بسیار ایده‌آل برای موی کراتینه است. علاوه بر این، شامپو ردیست کاهنده موثری در التهابات پوستی است و پیری آن جلوگیری می‌کند. خوب است بدانید که رنگ مو توسط این شامپو تثبیت شده و برای مو رنگ شده پیشنهاد می‌شود.

شامپو کراتینه مناسب موهای خشک وآسیب دیده آدرا مدل Keratin

این شامپو از برند آدرا نیز مانند سایر شامپوها دارای پروتئین هیدرولیز شده کراتین است که علاوه بر آن، دارای ویتامین B5 نیز می‌باشد. وجود این دو فاکتور سبب شده است که ساقه مو به خوبی تقویت شده و استحکام زیادی را به دست بیاورد. همچنین ییک دیگر از ویژگی‌های جالب این محصول توانایی در تنظیم Ph مو و پوست سر است که باعث کاهش التهاب و خشکی آن شده و در تقویت هر چه بیشتر موهای آسیب دیده و شکننده کمک کننده است.

شامپو مو سولکس مدل Keratin

از دیگر محصولات مناسب شامپوهای مخصوص موهای کراتین شده می‌توان به شامپو سولکس اشاره کرد. این شامپو برای موهای کراتینه شده چه مرد و چه زن مناسب است و می‌تواند در تقویت مو و کراتینه شدن آن اثرگذاری بالایی داشته باشد. همچنین مواد مغذی موجود در آن در تغذیه فولیکول مو و ساقه آن تهیه شده است و بسیار موثر است.

شامپو کراتینه کلیون مدل Yarrow And Birch Extracts

شامپو بعد از کراتینه مو کلیون علاوه بر این که می‌تواند موی کراتینه شما را حفظ کند، در تمیز کردن مو و چربی آن نیز نقش به سزایی دارد. در مواد تشکیل دهنده این شامپو علاوه بر پروتئین کراتینه، مواد دیگری مثل عصاره بومادران و درخت توس نیز وجود دارد که باعث احیا و نقویت موی شکننده و ضعیف می‌شود. علاوه بر این، شامپو کراتینه کلیون در شادابی و درخشندگی مو نیز اثرگذار است و ظاهری زیبا و یکدست را به موهای شما می‌بخشد.

شامپو کراتینه اچ اس لاین مدل Echos ki power

محصول دیگری که کراتین مقدم به شما معرفی می‌کند، شامپو کراتینه اچ اس لاین است که دارای ویژگی‌های خاصی برای موهای آسیب دیده است. این محصول مراقبتی دارای موادی مانند کراتین و هیالورونیک اسید است که می‌تواند به موهای خشک آبرسانی کرده و رطوبت آن را تامین کند. همچنین در این شامپو از روغن آرگان نیز بهره برده‌اند و این روغن نیز با جذب بالایی که دارد می‌تواند به سرعت جذب فولیکول شده و درخشندگی و جذابیت مو را افزایش دهد. با استفاده از شامپو برند اچ اس لاین می‌توانید در افزایش خاصیت ارتجاعی آن نیز کمک کنید و به موهای خود شادابی و سلامت را هدیه دهید.

محصولات کراتینه مو

محصولات کراتینه مو

فواید استفاده از شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده

چرا باید از شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده استفاده کرد؟ اصلا این محصولات چه مزایایی را برای موهای کراتینه شده به وجود می‌آورند؟ اگر سوالاتی مانند این موارد برای شما به وجود آمده است، با کراتین مقدم همراه بمانید تا به تمام این سوالات پاسخ کامل و جامع بدهیم.

تامین مواد مغذی مو

از آن جایی که شامپوهای کراتینه دارای پروتئین هیدرولیزه شده کراتین هستند می‌توانند در تقویت مو و استحکام بخشیدن به ریشه اثر بگذارند. همچنین وجود ویتامین‌هایی مانند ویتامین E و ویتامین B5 در این محصولات به شامپو خاصیت آنتی اکسیدانی می‌بخشند. و در کاهش خشکی مو و آسیب رساندن به ساقه مو جلوگیری می‌کنند. این نوع مواد در کاهش وز مو و صاف کردن آن نیز سهم به سزایی دارند. و از مو در برابر شوک‌هایی مانند حرارت محافظت می‌کنند. علاوه بر آن، با آبرسانی خوبی که به فولیکول مو می‌کنند. شادابی و طراوت مو را مضاعف کرده و یک ظاهر درخشان و جذاب را برای موهای شما به ارمغان می‌آورند.

ترمیم موی آسیب دیده

ممکن است که موی شما نازک و ضعیف باشد و یا از کم حجمی موی خود شکایت داشته باشید. در این صورت می‌بایست با تقویت موی خود با شامپوهای کراتینه از بدتر شدن این وضعیت جلوگیری کنید. همچنین این نوع شامپوها با تامین ویتامین و آبرسانی به فولیکول مو در شادابی و لطافت مو نیز اثر بسیار زیادی دارند.

تقویت مو

همان طور که می‌دانید به دلیل وجود آلاینده‌های مضر در هوا و همچنین تغذیه نامناسبی که بسیاری از افراد دارند.  ممکن است موهای سالم شما در آینده دچار آسیب و صدمه شوند. به همین دلیل بهتر است که از همین ابتدا با استفاده از شامپوهای کراتینه، به تقویت موی خود بپردازید تا از وقوع ضررهای احتمالی جلوگیری کنید.

محصولات کراتینه مو

محصولات کراتینه مو

نکات مهم در کراتینه کردن مو

بعد از این که موهای خود را کراتینه کردید، باید موارد مهمی را رعایت کنید که باعث ماندگاری و دوام هر چه بیشتر موی کراتینه خواهد شد. در ادامه این نکات را با شما در میان می‌گذاریم و به شما در داشتن موهای صاف و شاداب کمک خواهیم کرد.

آب دشمن واقعی موی کراتینه

این را در نظر داشته باشید که آب بزرگترین دشمن موهای کراتینه شماست. فعالیت‌هایی مانند شنا یا رفتن به سونا ؛ یا دویدن در ماراتن موهای شما را با آب یا عرق خیس می‌کند و باعث کاهش اثرگذاری کراتین بر روی مو شما می‌شود. اگر شما فردی هستید که سبک زندگی فعال دارید، قبل از شروع این فعالیت‌ها از نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کنید. با این حال، شنا هنوز یک ممنوعیت بزرگ برای موی کراتینه است!

به یاد داشته باشید، هر بار که موهای شما به آب تماس پیدا می‌کند، متورم می‌شود. و همین امر باعث می‌شود که کراتین، از روی مو نشت کند. استفاده از نرم کننده غنی از رطوبت بر روی موهای خشک، تورم مو را در طول شستن مو کاهش می‌دهد. و نتایج موی کراتینه شده را طولانی می‌کند. پس از پاکسازی، با نرم کننده یا ماسک تجویز شده این نتیجه را پایدارتر کنید.

انتخاب شامپو صحیح

مهمترین نکته این است که اجازه دهید موهای شما درخشندگی کراتین را برای مدت طولانی تری داشته باشند. به همین دلیل شامپو و نرم کننده ای را انتخاب کنید که حاوی میکرو کراتین است. این انتخاب به شما کمک می‌کند تا موهای خود را بهتر حفظ کنید و اجازه دهید موها برای مدت طولانی تری صاف بمانند. همچنین از شامپوهایی استفاده کنید که فاقد سولفات باشند. سولفات دشمن کراتین است و می‌تواند کراتین را از تار مو جدا کرده و اثربخشی آن را به شدت کاهش دهد، در نتیجه در مدت کوتاهی، صافی و جذابیت موی خود را از دست خواهید داد.

مو را تحت فشار نگذارید!

مدل دم اسبی یا هر نوع مدل دادن به مو دیگری که تارهای مو را تحت فشار می‌گذارد را فراموش کنید. زیرا هر گونه کشش و فشار بعد از کراتینه کردن موهای شما را خراب می‌کند. حتی قرار دادن موهای خود در پشت لاله گوش بعد از درمان مو با کراتین ممنوع است. و می‌تواند بر روی حالت موی شما اثر بگذارد.

اگر عادت دارید از گیره مو، سربند یا هر نوع لوازم جانبی مو استفاده کنید. ممکن است بخواهید بعد از کراتینه کردن مو این کار را متوقف کنید. به مدت دو هفته با همه گیره‌ها و کلیپس‌هایی که در اختیار دارید خداحافظی کنید. زیرا موهای شما در این مناطق خاص فر می‌شود.

محصولات کراتینه مو

محصولات کراتینه مو

روکش بالش ابریشمی

روکش بالش پنبه‌ای موهای شما را وز کرده و خشک می‌کند زیرا این نوع پارچه رطوبت موهای شما را جذب می‌کند. به دلیل اصطکاک ناشی از روکش بالش پنبه‌ای هنگام تماس با موهای شما ممکن است باعث ایجاد گره و وز شود. که برای موهای شما خوب نیست. شما می‌توانید روکش بالش خود را با روکش ابریشمی جایگزین کنید چرا که این نوع روکش دارای حداقل میزان اصطکاک است و باعث ایجاد گره خوردگی و وز مو نمی‌شود.

به موهای خود دست نزنید!

در صورتی که عادت دارید با موهای خود بازی کنید، لطفا این عادت را بعد از کراتینه کردن مو فراموش کنید. چرا که بازی با مو و یا حرکت بیش از حد ساقه مو سبب می‌شود تا غدد چربی پوست سر فعال شده. و چربی بیشتری را ترشح کند.  به همین دلیل این چربی نیاز به حمام رفتن را برای شما افزایش داده. و همان طور که قبلتر گفته شد، آب دشمن قدیمی کراتین مو است.

کلام آخر…

موهای صاف و خوش حالت که به راحتی به هر شکلی که علاقه داشته باشید درخواهند آمد. یکی از علاقمندی‌های هر خانم و حتی آقایی است. با از بین رفتن وز مو و ریخته شدن موها بر روی شانه، یک ظاهر متفاوت را تجربه خواهید کرد. که میزان جذابیت ظاهری شما را دوچندان می‌کند. برای رسیدن به این چنین مویی نیاز است که روش‌های متفاوتی را برای صاف کردن موی خود انتخاب کنید. که یکی از آن‌ها استفاده از محصولات کراتینه مو است.

این روش از صاف کردن مو نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد که یکی از آن‌ها استفاده از شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده است. این نوع شامپوها به دلیل داشتن فرمول خاصی، برای موهای کراتینه شده استفاده می‌شود. و به ماندگاری و دوام آن کمک زیادی می‌کند. در این مقاله از وب سایت کراتین مقدم این محصولات را به شما معرفی کرده‌ایم.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.