مجله آموزشی

ماسک مو مناسب مو های شما کدام است ؟

 انتخاب ماسک مو مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین بهتر است در ابتدا جنس موهای خود را بشناسید و سپس با توجه به آن برای تهیه ماسک مناسب اقدام نمایید.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله
انتخاب ماسک موی مناسب می تواند تاثیر بسیار زیادی در تقویت و حفظ سلامت موها داشته باشد. به طور کلی برای حفظ سلامت موها و پیشگیری از آسیب هایی نظیر موخوره، خشکی، وز شدگی و … نیاز است تا از محصولات مراقبتی مو استفاده شود. ماسک مو نیز یکی از موثرترین و محبوب ترین محصولات مراقبتی مو می باشد که می تواند از آسیب دیدگی آن جلوگیری نماید. از طرفی این محصول نقش بسیار موثری در زیبایی و درخشش بیشتر موها دارد. با این وجود نکته قابل توجهی در رابطه با انتخاب ماسک های مو وجود دارد، که باید آن را مد نظر داشته باشید. موی انسان دارای انواع مختلفی می باشد، که روش های مراقبت از هر کدام آن ها با یکدیگر متفاوت است. بنابراین پیش از انتخاب این محصول نیاز است تا در ابتدا نوع و جنس موهای خود را بشناسید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با نحوه انتخاب بهترین و مناسب ترین ماسک مو به طور کامل آشنا کنیم.
 

<<تصویر>>

 

ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟

در بسیاری از مواقع به دلایل مختلفی موها دچار گره خوردگی، شکنندگی و زبری می شوند. در این صورت شانه کردن آن ها می تواند بسیار سخت باشد و به موها آسیب وارد نماید. استفاده از ماسک مو به شما کمک می نماید تا هنگام شانه کردن موهایتان با این مشکلات مواجه نشوید. به طور کلی ماسک های مو به منظور بهبود آسیب دیدگی موها به خصوص موهایی که دائما رنگ و دکلره می شوند، مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از افراد فکر می کنند که این محصول نوعی نرم کننده است و منجر به خوش حالت شدن موها می شود. در صورتی که ماسک های مو به منظور تغذیه موها تولید می شوند. بنابراین استفاده از آن ها می تواند در تقویت و احیاء رایگان موها نقش بسیار موثری داشته باشد.
 

بیشتر بخوانید : چگونه مو های آسیب دیده را احیاء کنیم ؟

 
صافی رایگان موها از دیگر کاربردهای انواع ماسک مو می باشد. به طور کلی در این محصول از مواد مغذی و مورد نیاز مو استفاده می شود، که می تواند در احیاء و بهبود موهای آسیب دیده بسیار موثر باشد. این محصول موها و پوست سر را به صورت عمقی تغذیه می کند. بنابراین در طول یک دوره مصرف علاوه بر ظاهر موها، ریشه و فولیکول های مو را نیز تقویت می نماید. اما نکته قابل توجه سازگاری محصول با موهای فرد است. در صورتی که ماسک موی انتخابی مناسب موهای شما نباشد، نه تنها به تقویت و احیاء آن ها کمک نمی کند بلکه می تواند منجر به تشدید آسیب دیدگی های موها شود.  

ماسک مو مناسب انواع مو

همانطور که گفته شد انتخاب ماسک مو مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین بهتر است در ابتدا جنس موهای خود را بشناسید و سپس با توجه به آن برای تهیه ماسک مناسب اقدام نمایید.
  • موهای خشک : اگر موهای خشک و زبری دارید، بهتر است از ماسک مو غلیظ استفاده نمایید. زیرا معمولا در این ماسک ها از روغن های زیتون، آرگان و دیگر روغن های رطوبت رسان استفاده می شود. این روغن ها می توانند به آبرسانی و رفع خشکی مو کمک نمایند.
  • موهای چرب : بسیاری از افراد فکر می کنند که استفاده از ماسک مو برای موهای چرب مناسب نمی باشد. زیرا منجر به افزایش چربی و کاهش حجم آن ها می شود. این باور کاملا اشتباه است، زیرا ماسک مناسب موهای چرب منجر به تعادل چربی در پوست سر می گردد. بنابراین می تواند از ریزش موها و کاهش حجم آن ها جلوگیری نماید. برخلاف موهای خشک ماسک مناسب موهای چرب نباید غلیظ و سنگین باشد.
  • موهای رنگ شده و آسیب دیده : در صورتی که موهای خود را به طور مکرر رنگ می کنید، قطعا موهای آسیب دیده ای دارید. بنابراین برای ترمیم موهای خود و پیشگیری از آسیب دیدگی بیشتر آن ها بهتر است از ماسک مو استفاده نمایید. ماسک مناسب موهای آسیب دیده باید حاوی انواع پروتئین مانند کراتین باشد. در این صورت می تواند به تقویت و احیاء موهای شما کمک نماید.
  • موهای فر : ماسک مو مناسب موهای فر باید آبرسان و مرطوب کننده باشد. زیرا موهای فر معمولا دچار کمبود رطوبت می باشند.
  • موهای صاف و نازک : ماسک موی انتخابی برای موهای صاف و نازک باید بسیار سبک باشد. این ماسک می تواند ظاهر حجیم تر و درخشان تری به موها ببخشد. از طرفی منجر به رطوبت رسانی و تقویت موهای ضعیف و نازک می شود.
 

<<تصویر>>

 

فواید استفاده از انواع ماسک های مو

استفاده از ماسک مو می تواند از گره خوردن و سخت شانه شدن موهای ضخیم جلوگیری نماید. در برخی از مواقع ممکن است موها بدون هیچ دلیل پزشکی مشخصی دچار ریزش شوند. در این صورت با استفاده از ماسک موی مناسب می توان ریزش آن ها را کنترل نمود. بنابراین با استفاده از ماسک های آبرسان و حاوی پروتئین می توان به تقویت پوست سر و ریشه موها کمک نمود. این کار موجب می شود تا پس از مدت کوتاهی شادابی و سلامتی موها بازگردد. از دیگر فواید استفاده از ماسک مو می توان به موارد زیر اشاره داشت.
  • استفاده از ماسک مناسب مو می تواند به درخشان و نرم تر شدن موها کمک کند.
  • از طرفی این محصول به طور عمقی موها را تقویت می نماید و به بهبود آسیب دیدگی های مو کمک می کند.
  • رطوبت رسانی به موها از دیگر فواید استفاده از ماسک های مو می باشد.
  • همچنین این محصول به پیشگیری از آسیب دیدگی و شکنندگی مو کمک می نماید.
  • کمک به بهبود موخوره از دیگر مزایای استفاده از ماسک مناسب موها است.
  • افزایش ضخامت موها و همچنین افزایش سلامتی پوست سر از دیگر فواید استفاده از این محصول می باشد.
 

<<تصویر>>

 

نکات قابل توجه هنگام تهیه ماسک

هنگام تهیه ماسک مو توجه داشته باشید که استفاده از آن نیاز به آبکشی موها دارد یا خیر. زیرا زمان استفاده از این ماسک موها با یکدیگر متفاوت است. در صورتی که ماسک انتخابی نیاز به آبکشی داشته باشد، بهترین زمان استفاده از آن پس از شستشوی موها با استفاده از شامپو می باشد. اما در صورتی که نیاز به آبکشی نداشته باشد، پس از شستن موها و هنگامی که مقدار کمی رطوبت در موها باقی مانده بهتر است از آن استفاده شود.
از دیگر نکاتی که هنگام تهیه ماسک مو مناسب باید به آن توجه داشته باشید، مواد تشکیل دهنده آن است. همانطور که گفته شد هر کدام از انواع موها نیاز به مواد مغذی متفاوتی دارند. بنابراین در صورتی که موهای خشک و آسیب دیده ای دارید، باید ماسک هایی را تهیه کنید که از کراتین در تهیه آن ها استفاده شده است. از طرفی برخی ماسک ها حاوی ویتامین B5 هستند، که می توانند به ضخیم تر نمودن موها و افزایش مقاوم ریشه آن ها کمک نمایند. همچنین در صورتی که موهای شکننده و خشکی دارید، بهتر است از ماسک های حاوی ویتامین E استفاده نمایید. این ویتامین در تقویت و احیاء موهای شکننده نقش بسیار موثری دارد.
 

بیشتر بخوانید : شامپو مخصوص مو های کراتینه شده

 
نکته دیگری که هنگام تهیه ماسک مو بهتر است به آن توجه نمایید، کیفیت محصول است. از آنجایی که محصولات بی کیفیت می توانند منجر به تشدید آسیب های مو شوند، بهتر است ماسک مناسب را از برندهای معتبر و مرغوب تهیه نمایید. برای این کار می توانید از مشاوران و متخصصان در زمینه مراقبت و احیاء مو کمک بگیرید. در صورتی که ماسک انتخابی نیاز به آبکشی دارد، بهتر است به صورت تیوپی و یا پمپی تهیه شود.
 

<<تصویر>>

 

کراتین مقدم

فراموش نکنید که استفاده از محصولات مراقبتی بی کیفیت نه تنها منجر به تقویت موها نمی شود، بلکه پس از مدت کوتاهی آسیب های جدی را متوجه آن ها می کند. بنابراین دقت در انتخاب ماسک مو مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل بهتر است آن را از مراکز معتبر و داروخانه ها تهیه نمایید. از طرفی هرگز به دلیل قیمت ارزان تر محصولات نامعتبر و ناشناس را خریداری نکنید. به طور کلی استفاده از ماسک مناسب مو می تواند به درخشندگی و زیبایی بیشتر موهای شما کمک نماید. اما در صورتی که موهای شما به شدت دچار آسیب دیدگی شده باشد، نیاز به درمان جدی تری می باشد. برای این کار می توانید از کراتین و پروتئین تراپی مو استفاده نمایید. برای این کار در ابتدا باید یک مرکز کراتین معتبر و متخصص انتخاب کنید و سپس برای تقویت و کراتین رایگان موها مراجعه نمایید.
مرکز کراتین مقدم یکی از معتبرترین و تخصصی ترین مراکز کراتین و احیاء موها است. این مجموعه فعالیت خود را از سال 1396 به صورت تخصصی و حرفه ای آغاز نموده است. نکته قابل توجه در رابطه با مجموعه مقدم استفاده از مواد و متریال باکیفیت و مرغوب از برترین برندهای موجود در بازار می باشد. از طرفی این مرکز مواد و متریال مورد استفاده برای احیاء موها را به طور مستقیم وارد می نماید و همین موضوع منجر به کاهش هزینه های کراتین و صافی مو می شود. مشاوران و افراد فعال در این مرکز نیز از تخصص و تجربه بالا در زمینه کراتین و پروتئین تراپی مو برخوردار می باشد. بنابراین می توانند با توجه به شرایط موهای شما و میزان آسیب دیدگی آن ها بهترین روش را برای تقویت موهای شما مورد استفاده قرار دهند.

ماسک مو پرایم مدل ایمپکت (ماسک عنکبوتی) | Prime Impact

تماس بگیرید
ماسک ایمپکت پرایم در فرآیند ترمیم و با بازگشت جرم به کوتیکول های باز، درخشندگی شدیدی به موها بر میگرداند و موها را سالم و نرم می کند . از ترکیبات موثر در ماسک عنکبوتی پرایم میتوان به مواد گیاهی و طبیعی آن اشاره کرد که در اینجا به چند مورد از آن اشاره میکنیم .

ماسک آووکادو نچرالن

140,000 تومان
ماسک موی آووکادو نچرالن مناسب موهای رنگ شده حاوی عصاره آووکادو و پروتئین ابریشم فاقد سولفات ، پارابن ، نمک

ماسک آرگان نچرالن

150,000 تومان
ماسک موی سر آرگان نچرالن مناسب موهای خشک و آسیب دیده حاوی روغن آرگان و کراتین فاقد سولفات ، پارابن

ماسک ماکادمیا نچرالن

150,000 تومان
ماسک موی سر نچرالن مناسب تقویت مو حاوی روغن ماکادمیا و پرو ویتامین B5 فاقد سولفات ، پارابن ، نمک

کرم ترمیم کننده مو پانزده کاره سالومون

250,000 تومان
کرم ترمیم کننده مو پانزده کاره سالومون یک محصول بسیار ایده آل برای مراقبت از مو در برابر عوامل محیطی مختلف

ماسک مو بعد کراتین سالومون – مدل کراتین

330,000 تومان
ماسک مو بعد کراتین سالومون جزو برترین محصولاتی می باشد که شما می توانید از آن برای مراقبت از موهای خود بعد از کراتینه استفاده نمایید. همچنین لازم به ذکر است که ماسک کراتین سالومون ضمن تقویت و ارتقا سطح سلامت موی افراد می تواند به عنوان یک شوینده بسیار ایده آل نیز عمل نماید.

ماسک مو بعد کراتین سالومون – مدل کلاژن

330,000 تومان
مراقبت از مو بعد از کراتینه، رنگ و دکلره کردن موها، یک امر بسیار مهم و کلیدی می باشد. ماسک

ماسک سبز مغذی آگرادو

240,000 تومان
  • ماسک تغذیه کننده و نرم کننده 
  • حاوی عصاره جوانه گندم
  • حاوی کراتین هیدرولیز شده 
  • حاوی ویتامین E
  • کنترل شکست و موخوره
  • ترمیم کننده و صاف کننده رشته های مو
  • تقویت و درخشان کننده مو ها
  • مناسب برای مو های خشک و شکننده
  • سرشار از انتی اکسیدان ها و ویتامین های مغذی مو
  • آزمایش شده از نظر پوستی
  • فاقد سولفات و پارابن
  • حجم : 500 miL
  • محصول کشور : اسپانیا 

ماسک کراتین تاسل

425,000 تومان
ماسک مو کراتین تاسل این ماسک مو، ترمیم کننده و احیاکننده بافت موهای آسیب دیده و کم پشت است که

ماسک خاویار تاسل

425,000 تومان
ویژگی های ماسک بعد از کراتین خاویار  تاسل Tassel ماسک بعد از کراتین تاسل فاقد سولفات و سدیم با دارا

ماسک موی 800 میل ایندوری

120,000 تومان
ماسک موی 800 میلی لیتر ایندوری حاوی کراتین و گلیسیرین می باشد که باعث نرمی و تقویت موهای خشک و

ماسک مو 10 کاره زیون zeeon

300,000 تومان
ماسک مو 10 کاره بدون آبکشی 250 میل zeeon موهاتو در منزل ابریشمی کن! ۱۰ فایده استفاده از ماسک مو

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.