مجله آموزشی

قیمت کراتین مو

قیمت کراتینه مو

دنیای امروز دنیای تغییر و تنوع است و با ترند شدن مدل‌های متنوع آرایش مو، هر کدام از ما به فکر تغییر استایل خود می‌افتیم. صاف کردن مو نیز یکی از همان تنوع‌های دوست داشتنی است که هزینه و دردسر زیادی ندارد و می‌تواند ظاهر افراد را به شدت تغییر دهد. صاف کردن مو از طریق روش‌های مختلفی انجام پذیر است که کراتینه کردن یکی از همین روش‌ها می‌باشد.

فهرست مطلب:

5/5 - (1 امتیاز)

اگر شما هم به دنبال قیمت کراتینه مو و انواع آن هستید این مقاله را از دست ندهید.

دنیای امروز دنیای تغییر و تنوع است و با ترند شدن مدل‌های متنوع آرایش مو، هر کدام از ما به فکر تغییر استایل خود می‌افتیم. صاف کردن مو نیز یکی از همان تنوع‌های دوست داشتنی است که هزینه و دردسر زیادی ندارد و می‌تواند ظاهر افراد را به شدت تغییر دهد. صاف کردن مو از طریق روش‌های مختلفی انجام پذیر است که کراتینه کردن یکی از همین روش‌ها می‌باشد.

در حال حاضر کراتینه کردن مو یکی از روش‌های محبوب و رایج در بین افرادی است که موهای وز و فری دارند و می‌خواهند کمی به ظاهر موهای خود نظم بدهند. از آن جایی که این یک روش نیمه دائمی است و از سایر روش‌های موقتی ماندگاری بیشتری دارد، می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای افراد محسوب شود. در ادامه با کراتین مقدم همراه باشید تا با محصولات کراتینه مو، قیمت کراتینه مو و دیگر نکات مهم در این روش را با شما در میان بگذاریم.

کراتین مو چیست؟

کراتین مو چیست

کراتین خانواده ای از پروتئین های ساختاری فیبری و مواد ساختاری کلیدی است که مو، ناخن و لایه بیرونی پوست شما را تشکیل می دهد. کراتین موها را قوی و براق می کند اما این پروتئین در موهای فر و بافت ضعیف تر است، که منجر به خشکی و وز شدن موی فر می شود. همچنین پروتئین کراتین دارای دیگر وظایف مهم و حیاتی است به حیات سلول‌ها کمک کرده و باعث سلامت بدن می‌شود.

درمان کراتین چیزی نیست جز یک فرآیند شیمیایی که در آن متخصصان سالن ها موهای شما را با پروتئین می پوشانند تا صاف و براق شوند. در حالی که انواع مختلفی از درمان های کراتین وجود دارد، در سطح اولیه، همه آنها شامل نفوذ به داخل فولیکول مو و تزریق کراتین به مناطق متخلخل برای سلامت مو می شود.

جالب این جاست که کراتین قادر به مهار فر مو نیست و این وظیفه برای ماده شیمیایی فرمالدئید در فرمول باقی مانده است تا انجام شود. این ماده شیمیایی با بستن زنجیره های کراتین در یک خط مستقیم، موها را صاف می کند. هنگامی که این محصول آرایشی بر روی موها اعمال می شود، باید مدت زمانی بگذرد تا کار خود را روی موی شما به انجام برساند.

نتایج روش صاف کردن مو با کراتین می تواند تا شش ماه طول بکشد و متخصصان ممکن است ترکیب فرمول را متناسب با نوع مو و نیازهای شما سفارشی کنند. بسته به طول و ضخامت مو، بافت مو و فرمول درمانی مورد استفاده، پروسه کراتینه کردن مو می تواند بین دو تا چهار ساعت طول بکشد. برای آشنایی هر چه بیشتر با کراتین مقاله کراتین مو چیست را مطالعه کنید.

محصولات کراتینه مو چیست؟

کراتین یک روش صاف کننده مو است که کوتیکول مو را با روکش پروتئینی می بندد و وز موها را از بین می برد و نرمی و درخشندگی را به آن می بخشد. بسته به نوع مو، طول و ضخامت، این فرایند بین 1 تا 3 ساعت طول می کشد. قبل از درمان، موها باید کاملاً با شامپو شسته شوند تا روغن و بقایای محصول از بین بروند.

در داخل این نوع محصولات، کراتینی که به صورت مصنوعی ساخته شده است وجود دارد و می‌تواند کاری مانند کراتین طبیعی با موی شما انجام دهد و موی شما را صاف، درخشان و سالم نشان دهد. برای این که با سایر محصولات که بعد از کراتینه مو نیاز است، آشنا شوید، پیشنهاد می‌شود مقاله بهترین مارک کراتینه مو را مطالعه کنید.

انواع محصولات کراتینه مو

محصولات کراتینه مو دارای انواع مختلفی هستند که برای اهداف متفاوتی نیز استفاده می‌شوند. به طور کلی از کراتین برای صاف کردن و از بین رفتن وز مو استفاده می‌کنند اما این محصول آرایشی وجهه درمانی نیز دارد و برای احیا و ترمیم موی آسیب دیده و ضعیف نیز استفاده می‌شود. انواع کراتین به سه نوع کراتین احیایی، کراتین برزیلی و کراتین ژاپنی تقسیم می‌شود که در ادامه هر یک را بررسی خواهیم کرد.

کراتینه احیایی

همان طور که از اسم کراتینه احیایی می‌توان دریافت، این نوع کراتین برای بهبود و ترمیم موهای ضعیف و آسیب دیده است که بعد از دکلره یا به صورت طبیعی شکننده و زمخت شده‌اند. این نوع کراتین اثری بر روی فر موها ندارند به همین دلیل اگر فر موی خود را دوست دارید و تنها می‌خواهید سلامتی و شادابی بیشتری به موهای خود بدهید، استفاده از کراتین احیایی به شما توصیه خواهد شد. همچنین افرادی که موی فر ندارند نیز می‌توانند از کراتین احیایی استفاده کنند.

کراتینه برزیلی

کراتینه‌ای که بیشتر افراد از آن استفاده می‌کنند از نوع کراتینه برزیلی است. این نوع کراتین به دلیل این که اولین بار در کشور برزیل انجام شده است، به نام برزیلی معروف می‌باشد. با این حال در ایران کراتینه برزیلی از نوع ژاپنی بیشتر طرفدار دارد و به طور معمول برای صاف کردن مو از این نوع کراتینه استفاده می‌شود. استفاده از کراتینه برزیلی سبب می‌شود تا یک لایه پروتئین کراتین محافظ در اطراف ساقه مو به وجود بیاید و به ترمیم و احیای موی ضعیف و آسیب دیده کمک کند و موها را صاف، درخشان و شاداب کند.

کراتینه ژاپنی

یکی از کراتینه‌های قوی دیگر که در صاف کردن مو استفاده می‌شود، کراتینه ژاپنی است. موادی که در کراتینه ژاپنی استفاده شده است شامل مشتقات اسید گلیکولیک می‌باشد. ماده شیمیایی در این محلول سبب می‌شود تا در پیوند مو اختلال به وجود بیاید و همین اتفاق سبب صاف شدن موها می‌گردد. این روش دارای بیشترین ماندگاری و دوام در مقایسه با سایر کراتینه‌های مو است و با استفاده از حرارت، این ویژگی را به دست آورده است.

قیمت کراتین مو

قیمت کراتین مو

قیمت انواع مواد کراتینه مو

از آن جایی که محصولات کراتینه مو دارای تنوع زیادی در بازار هستند، نمی‌توان حدود قیمت انواع مواد کراتینه مو را تعیین کرد. با این حال مهم است که محصولات کراتینه مو خارجی باشند یا داخلی. به طور معمول محصولات برندهای ایرانی دارای قیمت مناسب‌تری در مقایسه با محصولات خارجی دارند که همین امر باعث پرطرفدار بودن محصولات کراتینه مو تولید داخلی می‌شود.

همچنین بعضی از برندها محصولات مورد نیاز برای کراتینه کردن مو را به صورت یک پک آماده کرده و به فروش گذاشته‌اند. این پک می‌تواند شامل مواد کراتین مو، شامپو کراتینه بدون سولفات، شانه و ظرف مخصوص است. به این ترتیب شما از تهیه کردن سایر مواد لازم بی‌نیاز خواهید بود و صاف کردن مو به کاری بسیار ساده و راحت تبدیل می‌شود. در ادامه به عوامل مهمی که بر قیمت مواد کراتینه مو اثر می‌گذارند را با شما در میان می‌گذاریم.

مقدار و حجم مو

در صورتی که موهای بلند و پرپشتی دارید، باید از مواد کراتین بیشتری برای پوشاندن موهای خود استفاده کنید، به همین ترتیب افرادی که موهای کوتاهی دارند و حجم مو نیز کم است، از مواد کراتینه کمتری بهره می‌برند. در نتیجه قیمت و هزینه انجام کراتین مو برای هر فرد متفاوت خواهد بود و به میزان حجم مو بستگی دارد.

نوع کراتین مو

همان طور که قبلتر گفتیم، نوع کراتین انتخابی می‌تواند هزینه مختلفی را داشته باشد، به عنوان مثال کراتین می‌تواند از نوع احیایی باشد و یا برای صاف کردن مو استفاده شود که در این صورت دو گزینه کراتین برزیلی و ژاپنی را خواهیم داشت. براساس انتخاب و ترجیح شما، قیمت کراتینه مو متفاوت خواهد بود.

برند انتخابی کراتین مو

بعد از این که نوع کراتینه مو خود را انتخاب کردید، باید برند مناسب خود را نیز انتخاب کنید. به طور معمول برندهای معتبر و محبوب دارای قیمت بالاتری هستند و در عین حال تعداد زیادی از افراد از آن استفاده کرده‌اند و نظراتی که درج کرده‌اند غنی‌تر است و می‌تواند در انتخاب هر چه بهتر کراتین مو کمک کند.

همچنین اگر قصد دارید برند خارجی کراتین مو را تهیه کنید، باید هزینه بیشتری را در مقایسه با نوع ایرانی آن پرداخت کنید. علاوه بر آن برندهای خارجی می‌تواند فاقد فرمالدئید باشد که یک ماده شیمیایی مضر برای بدن است و تماس بیش از حد با آن سبب بروز سرطان می‌شود. این مزیت بزرگی است که کراتین‌های فاقد فرمالدئید در مقایسه با نوع معمولی کراتین مو دارند.

متخصص و سالن زیبایی

در صورتی که قصد دارید کراتینه موی خود را در یک سالن آرایشی انجام دهید، مهم است که چه سالن و چه نوع متخصصی را انتخاب می‌کنید. در صورتی که سالن زیبایی دارای شهرت زیادی داشته باشد و یا متخصص کراتینه مو دارای تجربه و آموزش‌های عالی باشد، در این صورت هزینه و قیمت کراتینه مو بیشتر خواهد شد. با این حال اگر به فکر کراتینه کردن مو به صورت اقتصادی هستید، می‌توانید در خانه نیز موهای خود را کراتینه کنید. البته در نظر داشته باشید که کیفیت کار کراتینه مو در خانه نمی‌تواند با کیفیت کراتینه که توسط متخصص انجام می‌شود، برابری کند.

روش‌های مختلف

بسته به این که از چه نوع کراتین مویی استفاده می‌کنید، نیاز است که روش انجام کراتین مو متناسب با آن را انتخاب کنید. هر یک از روش‌ها می‌تواند مراحل مختلفی داشته باشد، به عنوان مثال اگر قصد دارید که روش کراتین ژاپنی را روی موی خود اجرا کنید، باید بدانید که این روش دارای مراحل متفاوتی نسبت به نوع کراتین برزیلی است و ممکن است که هزینه این روش با سایر روش‌ها متفاوت باشد.

انجام کراتینه مو در منزل

بسیاری از افراد برای کاهش هزینه‌های خود به سالن آرایشی مراجعه نمیکنند و در خانه خود موهای خود را کراتینه می‌کنند تا به این روش هزینه‌ها و قیمت کراتینه مو خود را کاهش دهند. با دانستن چند نکته کوچک و کاربردی می‌توان کراتینه کردن موی خود را به صورت اقتصادی انجام داد و زیر بار هزینه‌های سنگین نروند. در ادامه با کراتین مقدم همراه بمانید تا به صورت گام به گام این آموزش را به شما بدهیم. همچنین اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری از این مبحث به دست بیاورید، مطالعه مقاله کراتین مو خانگی به شما توصیه می‌شود.

تهیه و خرید مواد کراتینه مو

اول از همه مواد کراتینه باکیفیت را خریداری کنید و برای انجام این کار بهتر است که به فروشگاه‌های معتبر و باسابقه در زمینه محصولات آرایشی مراجعه کنید و بسته به نیاز خود اقدام به خرید کراتین مو کنید. قیمت انواع مواد کراتین مو ممکن است در بازار مصولات آرایشی بسیار متفاوت باشد، با این حال اگر شناخت و اطلاعات کافی در مورد این محصولات داشته باشید می‌توان بهترین انتخاب را داشت. در حین خرید دقت کنید که محصولات کراتین مو حاوی ماده شیمیایی فرمالدئید نباشند.

آماده سازی مو

قبل از انجام هر کاری نیاز است که موهای خود را برای انجام کراتین آماده کنید. برای این کار موها را به خوبی بشویید تا تمام مواد آلوده و چربی‌ها از مو پاک شوند. برای استفاده از کراتین مو باید قبل از آن با استفاده از شامپوی بچه مو را شسته و خشک کنید. دلیل استفاده از این نوع شامپو به خاطر میزان کم مواد شیمیایی موجود در آن است. این میزان کم سبب می‌شود تا مقدار اثرگذاری کراتین بر روی مو افزایش پیدا کند. همچنین به دلیل این که سه روز بعد از انجام کراتینه نباید موهای خود را بشویید، این شستشو دارای اهمیت بیشتری خواهد بود.

خشک کردن مو

بعد از این که موها را به طور کامل شستید، آن‌ها را به خوبی خشک کنید، البته باید بدانید که در روش‌های مختلف موها را یا کاملا خشک و یا کمی نم دار نگه می‌دارند. برای ترمیم و احیای موی آسیب دیده بهتر است موها به صورت 100 درصدی خشک کنید. اما اگر علاقه دارید که کراتین برزیلی داشته باشید، موها را تا حدی نمناک نگه دارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

تقسیم بندی مو

در صورتی که موی شما پرپشت و حجیم است، موی خود را به 8 دسته تقسیم کنید و اگر مقدار و حجم موی شما کم است، 4 دسته نیز کفایت می‌کند. این دسته بندی به دلیل راحتتر کراتینه کردن مو است و باعث می‌شود تا تمام موها به خوبی به کراتین آغشته شوند.

کراتینه کردن مو

در این جا نیاز است که لوازمی مانند شانه و فرچه داشته باشید تا مواد کراتین را روی موی خود پیاده کنید. دقت کنید که مواد را از 1.5 سانتی متری ریشه بر روی مو آغشته کنید و زدن این مواد را تا نوک مو ادامه دهید. نیازی نیست که حجم زیادی از این مواد را بر روی مو بریزید چرا که در تماس بودن مو با مواد کافیست.

علاوه بر این حین آغشتن مواد دقت کنید که فاصلع 1.5 سانتی متری از ریشه مو را به خوبی رعایت کنید، چرا که تماس مواد کراتینه با ریشه مو باعث آسیب و ریزش مو خواهد شد و اثرات ناخواسته‌ای بر سلامت موی شما خواهد داشت. برای افرادی که دارای موی زبر و خشن هستند باید مواد کراتین را حدود 40 تا 50 دقیقه بر روی مو آغشته و نگه دارید، چنانچه موی شما نازک و ظریف است، این مدت زمان به 20 الی 30 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

شانه زدن مو

در این مرحله به  صورت مرتب و هر 10 دقیقه موی کراتینه خود را شانه بزنید تا مواد به خوبی در تماس با تار مو قرار بگیرند. بعد یک کلاه نایلونی را روی سر خود بکشید و همه موها را درون آن جا بدهید. سپس هنگامی که مدت زمان لازم گذشت، کلاه را از روی موهای خود بردارید.

موهای خود را نشویید!

بعد از این که مدت زمان لازم و کافی گذشت، موها را با استفاده از یک سشوار خشک کنید. برای این که کراتین به خوبی روی مو قرار بگیرد و جذب آن شود، هرگز نباید آن را از روی مو شست، به همین دلیل تا سه روز هیچ رطوبت و یا حتی تعریقی را در تماس موی خود قرار ندهید.

اتو کشیدن مو

در آخرین مرحله از کراتینه کردن مو باید از اتو استفاده کنید. اتو را در دمای 400 الی 450 درجه تنظیم کنید و هر دسته کوچک از مو را حدود 6 الی 7 بار اتو کنید تا مواد کراتین به خوبی روی تارهای مو ببندند. بعد از انجام اتو، موها را هرگز نشویید و خیس یا مرطوب نکنید تا سه روز بگذرد.

نکات مهم در کراتینه کردن مو

نکات مهم در کراتینه کردن مودر صورتی که شما کراتینه مو خود را به صورت خانگی و در منزل انجام داده‌اید، یا حتی اگر در سالن زیبایی و توسط یک فرد متخصص انجام شده است، باید تعدادی از نکات مهم را در ذهن داشته باشید و آن را رعایت کنید، چرا که رعایت این نکات باعث افزایش ماندگاری و دوام کراتینه موی شما خواهد شد. تعدادی از این نکات را در ادامه برای شما آورده‌ایم، با کراتین مقدم همراه باشید.

موهای خود را خشک نگه دارید

زمانی که کراتینه مو را در سالن آرایشی انجام می‌دهید، از متخصص کراتینه مو خود بپرسید که چه مدت زمان نیاز است که از آب اجتناب کنید. به طور کلی گفته شده است که سه روز بعد از انجام کراتین می‌توانید موهای خود را بشویید، اما ممکن است این مدت زمان بسته به برند مورد استفاده فرق داشته باشد.

استفاده از شامپو بدون سولفات

بعد از این که سه روز از انجام کراتین شما گذشت، از شامپوهایی استفاده کنید که بدون سولفات باشند، چرا که ماده شیمیایی سولفات در شامپو باعث کاهش دوام و ماندگاری کراتین مو می‌شوند و از میزان صافی و براقی مو شما کم خواهند کرد. به همین دلیل ابتدا محصولاتی که فاقد ماده شیمیایی سولفات هستند را شناسایی کنید و سپس آن‌ها را تهیه کنید تا به این ترتیب آسیبی به موهای شما وارد نشود و به بهترین نتیجه ممکن برسید.

موهای خود را کمتر بشویید

زمانی که مدت زمان لازم برای خشک نگه داشتن موی شما به اتمام رسید، تلاش کنید که به صورت روزانه شستشوی مو نداشته باشید. با این حال بعضی از افراد دارای موهای چرب هستند که می‌بایست به صورت منظم شستشو شوند، اما اگر به موهای صاف و درخشان خود علاقه دارید، این مقدار را کمتر کنید. علاوه بر این هنگام حمام آب گرم و دوش گرفتن شما می‌توانید از یک کلاه دوش غیرقابل نفوذ استفاده کنید تا آب به موی شما نرسد و کراتین موی شما ماندگاری بیشتری داشته باشد.

موهای خود را آزاد و رها کنید!

بعد از این که کراتین مو را انجام دادید، تا سه روز آینده موهای شما ضعیف و آسیب پذیر هستند. برای این که چین خوردگی یا فرورفتگی در موهای شما به وجود نیاید، ضروری است که موها را باز بگذارید و از کش و گیره مو استفاده نکنید. علاوه بر این از گذاشتن مو در پشت گوش اجتناب کنید.

استفاده از روبالشی ابریشمی

شاید برای شما جالب باشد که روکش بالش ابریشمی به دلیل صیقلی بودن سطح می‌تواند اصطکاک با مو را کم کند، به این ترتیب موهای شما نرم و صاف باقی مانده و در حین خواب در معرض گره خوردگی و آسیب نخواهد بود. بعد از این که موی خود را کراتینه کردید، دقت کنید پرا که موی شما بیشتر از پیش مستعد آسیب پذیری و گره خوردگی ناشی از روکش بالش پنبه‌ای است.

موهای خود را همیشه خشک نگه دارید!

همان طور که بارها تکرار شد در سه روز اول بعد از کراتینه کردن مو، باید موها را به طور کامل خشک نگه دارید. این مورد مهم شامل تعریق نیز می‌شود. در صورتی که حین تمرین و ورزش روزانه، سر شما عرق می‌کند، ضروری است که بعد از تمام شدن تمرین، موها را با استفاده از سشوار خشک کنید. این کار سبب می‌شود تا  عرق تولید شده به صافی موی کراتینه آسیب نزند.

استخر را فراموش کنید

یکی دیگر از نکات مهم بعد از کراتینه کردن مو این است که از رفتن به استخر خودداری کنید، زیرا آب استخر دارای مقدار بالایی از ماده کلر است که حکم سم را برای موهای کراتینه شده شما دارد. علاوه بر این آب شور نیز ماندگاری و دوام کراتین مو را کمتر می‌کند. چنانچه ممکن است در تماس با این نوع آب‌ باشید، از یک کلاه مخصوص شنا یا دوش استفاده کنید تا از نفوذ آب به داخل کلاه و مو مانع شود.

کلام آخر…

یکی از روش‌های محبوب در صاف کردن مو، روش کراتینه کردن است که دارای ماندگاری نیمه موقت است و می‌تواند به مدت چند ماه لذت داشتن موی صاف و لخت را برای شما فراهم کند. با این حال کراتینه کردن تنها برای صاف کردن مو به کار نمی‌رود و جنبه تقویتی نیز دارد، به طوری که افراد دارای موهای ضعیف و آسیب دیده از این روش برای ترمیم و احیای موی خود استفاده می‌کنند.

یکی از ابعاد مهم در کراتینه کردن مو، هزینه انجام آن است. به دلیل این که این نوع محصولات دارای تنوع زیادی هستند، قیمت آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. گاهی محصول از یک برند خارجی است و گاهی تولید داخلی می‌باشد، به همین دلیل قیمت مواد کراتینه مو فرق خواهد داشت. در این مقاله به صورت تخصصی این موضوع را بررسی کرده و نکات مهم کراتینه مو را با شما در میان گذاشته‌ایم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.