مجله آموزشی

فواید روغن شتر مرغ برای سلامت پوست و مو

روغن شتر مرغ یکی از روغن های درمانی است که دارای خواص بی نظیری می باشد. به همین دلیل توانسته جایگاه ویژه ای را در تولید محصولات دارویی، مراقبتی، آرایشی و زیبایی به خود اختصاص دهد.

فهرست مطلب:

5/5 - (1 امتیاز)

روغن شتر مرغ یکی از روغن های درمانی است که دارای خواص بی نظیری می باشد. به همین دلیل توانسته جایگاه ویژه ای را در تولید محصولات دارویی، مراقبتی، آرایشی و زیبایی به خود اختصاص دهد. از این روغن می توان به منظور افزایش شفافیت پوست، بهبود آکنه های پوستی، صافی مو و … استفاده نمود. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که به زیبایی و سلامت پوست و موی خود اهمیت می دهید، بهتر است از کنار خواص روغن شتر مرغ به راحتی عبور نکنید. البته تشخیص روغن شترمرغ اصل پیش از استفاده بسیار حائز اهمیت است. بنابراین بهتر است پیش از استفاده آن، از کیفیت روغن مطمئن شوید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با خواص روغن شتر مرغ برای پوست و مو، به طور کامل آشنا کنیم.

 

فواید روغن شتر مرغ

فواید روغن شتر مرغ

 

روغن شترمرغ چیست؟

شتر مرغ از جمله پرندگان بزرگی است که سرشار از مواد مغذی می باشد. به همین دلیل است که علاوه بر گوشت و پوست، از روغن آن نیز به منظور تولید محصولات درمانی و مراقبتی استفاده می شود. این روغن از کاربردی ترین روغن هایی است که از چربی های غنی موجود در بدن شتر مرغ تهیه می شود. بنابراین نمی توان خواص درمانی آن را نادیده گرفت. از مهم ترین خواص روغن شتر مرغ می توان به تاثیر بی نظیر و شگفت انگیز آن بر سلامت پوست و مو اشاره نمود. تمامی پزشکان متخصص پوست و مو در سراسر جهان معتقدند که استفاده نمودن از این روغن می تواند پس از مدت کوتاهی تاثیرات فوق العاده ای را برای پوست و موی شما به همراه داشته باشد.

به طور کلی روغن شتر مرغ سرشار از ویتامین های A، E، امگا3، امگا 6 و امگا 9 است. به همین دلیل علاوه بر بهبود مشکلات پوست و مو می تواند فواید دیگری نیز برای بدن داشته باشد. از مهم ترین خواص این روغن می توان به موارد زیر اشاره داشت.

کاهش دردهای عضلانی و کوفتگی بدن: روغن شتر مرغ به دلیل اینکه دارای خواص ضد التهابی قوی می باشد، می تواند به تسکین دردهای عضلانی کمک نماید. به همین دلیل کسانی که دچار بیماری های استخوانی مانند رماتیسم هستند، می توانند از آن به عنوان داروی ضد درد استفاده نمایند.

حفظ سلامت چشم ها: ویتامین A و آنتی اکسیدان های موجود در این روغن تاثیر بسیار زیادی در بهبود بینایی دارند.

بهبود دیسک کمر: خاصیت ضد التهابی روغن شتر مرغ می تواند در تسکین دردهای ناشی از دیسک کمر نیز موثر باشد.

رفع یبوست: این روغن در پیشگیری و رفع مشکلات گوارشی نیز موثر است. زیرا می تواند با بهبود تحرک روده، به رفع یبوست کمک کند.

 

روغن شترمرغ چیست؟

روغن شترمرغ چیست؟

 

خواص روغن شتر مرغ برای پوست

همانطور که گفته شد روغن شتر مرغ از خواص بی نظیری برای پوست برخوردار است. زیرا این روغن می تواند تاثیرات مختلفی روی پوست صورت و بدن انسان داشته باشد. بنابراین به بهبود بسیاری از مشکلات پوستی کمک خواهد کرد. از مهم ترین خواص این روغن برای پوست می توان به موارد زیر اشاره نمود.

حفظ رطوبت پوست: از ابتدایی ترین خواص روغن شتر مرغ برای پوست می توان به رطوبت رسانی آن اشاره نمود. از آنجایی که این روغن به سرعت جذب پوست می شود، می تواند خشکی آن را رفع نماید. از طرفی برخلاف مرطوب کننده های موجود در بازار پوست شما را چرب و یا تیره نمی کند.

پیشگیری و رفع چین و چروک: از دیگر خواص روغن شتر مرغ می توان به بهبود چین و چروک های پوستی اشاره نمود. این روغن دارای خاصیت ضد پیری است. بنابراین استفاده از آن می تواند بروز چین و چروک های پوستی را به تاخیر بیندازد و به رفع چروک های عمیق پوستی نیز کمک کند.

بهبود مشکلات پوستی: این روغن دارای خواص درمانی نیز می باشد. بنابراین می تواند به بهبود اگزما، درماتیت، پسوریازیس و زخم بستر نیز کمک کند. همچنین در بهبود تاول و سوختگی نیز بسیار موثر است.

بهبود آکنه های پوستی: این روغن به دلیل خاصیت ضد قارچی که دارد، می تواند به بهبود آکنه های پوستی نیز کمک نماید. از طرفی با پیشگیری از مسدود شدن منافذ پوستی، از بروز آکنه های جدید نیز جلوگیری می نماید.

نوعی ضد آفتاب: این روغن می تواند از پوست در برابر نور خورشید نیز محافظت نماید. بنابراین از آفتاب سوختگی و آسیب های پوستی نیز جلوگیری می نماید.

 

خواص روغن شتر مرغ برای پوست

خواص روغن شتر مرغ برای پوست

 

خواص روغن شتر مرغ برای مو

استفاده از روغن شتر مرغ می تواند در تقویت موها نیز بسیار موثر باشد. از آنجایی که این روغن به حالت های مختلفی روی ریشه و ساقه موها تاثیر می گذارد، می تواند در حفظ سلامت آن ها نقش بسیار زیادی داشته باشد. از مهم ترین خواص این روغن روی موها می توان به موارد زیر اشاره داشت.

رشد مجدد مو: روغن شتر مرغ دارای خاصیت ضد التهابی می باشد. به همین دلیل می تواند آلودگی هایی که منجر به ریزش مو می شوند را از بین ببرد. بنابراین در تقویت ریشه مو و رویش مجدد موهای از دست رفته بسیار موثر است.

جلوگیری از ریزش مو: از طرفی روغن شتر مرغ به تقویت دیواره های سلولی کمک می نماید و در ساخت دیواره های جدید نیز بسیار موثر است. به همین دلیل می تواند ریشه مو را تقویت نموده و از ریزش مو جلوگیری نماید. همچنین رشد باکتری ها روی پوست سر از مهم ترین دلایل ریزش موها است. این روغن به دلیل پیشگیری از رشد باکتری ها، می تواند در جلوگیری از ریزش موها نیز موثر باشد.

مقاوم سازی مو: داشتن موهای مستحکم و پرپشت برای هر مرد و زنی لذت بخش است. استفاده از روغن شترمرغ موجب می شود تا فولیکول های مو که در حال استراحت می باشند، فعال شوند. بنابراین رشد موها بیشتر می گردد و قطر آن ها نیز مستحکم تر می شود.

صافی مو و درخشنده کردن آن ها: از دیگر خواص روغن شتر مرغ درخشنده و صاف نمودن موها است. به طور کلی از این روغن می توان به عنوان یک کراتین طبیعی برای مو استفاده نمود. بنابراین با استفاده نمودن از این روغن پس از مدتی می توانید موهای صاف و خیره کننده ای داشته باشید.

 

خواص روغن شتر مرغ برای مو

خواص روغن شتر مرغ برای مو

 

نحوه استفاده از روغن شتر مرغ برای مو

برای اینکه بتوانید از خواص روغن شتر مرغ برای مو به طور کامل بهره مند شوید، بهتر است با نحوه صحیح استفاده از آن آشنا شوید. به طور کلی اگر می خواهید از این روغن برای تقویت موهای خود استفاده نمایید، بهتر است به طور اصولی از آن استفاده کنید. بهترین زمان استفاده از روغن شتر مرغ داخل حمام است. کافی است که چند قطره از این روغن را با مقداری نرم کننده مخلوط نمایید و به موهایتان بزنید. از نوک موها تا ریشه مو محلول را بزنید و شروع به ماساژ دادن موها کنید. اجازه دهید محلول حدود 5 تا 10 دقیقه روی موهایتان باقی بماند و سپس آن ها را آبکشی کنید. بهتر است هر چهار، پنج روز یک بار از این محلول استفاده نمایید.

اگر موهایتان به شدت خشک و وز شده است و به دنبال روشی مناسب برای احیاء رایگان آن هستید، نیز می توانید از این روغن استفاده کنید. روغن شتر مرغ می تواند مانند یک احیاء کننده رطوبت مورد نیاز موهای شما را بازگرداند و آن ها را تقویت نماید. برای این کار کافی است مقدار کمی از روغن را کف سر خود بریزید و به آرامی روی پوست سر ماساژ دهید. در ادامه نیز با کمک برس این روغن را به همه جای موها برسانید. سپس یک حوله مناسب را دور موهای خود بپیچید و اجازه دهید حدود نیم ساعت روی موها باقی بماند. در نهایت نیز می توانید موهای خود را آبکشی کنید. بهتر است از این روش هر هفته یک بار استفاده نمایید، تا بتوانید موهای صاف و نرمی داشته باشید.

 

نحوه استفاده از روغن شتر مرغ برای مو

نحوه استفاده از روغن شتر مرغ برای مو

 

کراتین رایگان مو

استفاده از روغن شتر مرغ می تواند یک روش صافی رایگان برای موها باشد. به طور کلی یکی از رایج ترین روش هایی که افراد مختلف برای از بین بردن فر و وزی موهای خود استفاده می نمایند، کراتین مو است. اما نکته قابل توجه در رابطه با کراتین مو اهمیت کیفیت موادی است که برای احیاء مو مورد استفاده قرار می گیرد. هر چقدر کیفیت مواد کراتین بهتر باشد، قطعا نتیجه حاصل از آن نیز رضایت بخش تر است. بنابراین بهتر است برای کراتین و احیاء موهای خود مراکزی را انتخاب نمایید که از مواد با کیفیت استفاده می نمایند.

قطعا کراتین رایگان مو می تواند هر فردی را وسوسه نماید تا برای این کار اقدام کند. به خصوص زمانی که مطمئن شود از مواد طبیعی و مفیدی برای صاف و درخشان نمودن موها استفاده می گردد. کراتین مقدم یک مرکز بسیار تخصصی است که از سال 96 کار خود را به صورت حرفه ای آغاز کرده است. در این مرکز هزینه ای بابت انجام کراتین دریافت نمی شود و فرد تنها هزینه مواد کراتین را پرداخت می نماید. از طرفی مواد مورد استفاده در کراتین مو توسط این مرکز کاملا مغذی و مفید برای موها است و هیچ گونه ضرری را متوجه موی شما نخواهد کرد. زیرا مواد کراتین از برندهای معتبر و استاندارد تهیه می شوند و از آسیب دیدن موها پیشگیری می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.