مجله آموزشی

صفر تا صد افزایش دوام رنگ مو

افزایش دوام رنگ مو یکی از مهمترین دغدغه بانوان است که با استفاده از برخی ترفندهای ساده امکان پذیر خواهد شد. رنگ مو بعد از مدتی کدر و مات شده و جذابیت آن از بین می رود. از این رو، توصیه می شود به منظور افزایش هر چه بیشتر زیبایی و درخشش مو، دوام و ماندگاری رنگ را افزایش دهید.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

افزایش دوام رنگ مو یکی از مهمترین دغدغه بانوان است که با استفاده از برخی ترفندهای ساده امکان پذیر خواهد شد. رنگ مو بعد از مدتی کدر و مات شده و جذابیت آن از بین می رود. از این رو، توصیه می شود به منظور افزایش هر چه بیشتر زیبایی و درخشش مو، دوام و ماندگاری رنگ را افزایش دهید.

لازم به ذکر است بدانید که رنگ کردن مو یکی از راهکارهای موثر برای رسیدن به زیبایی است. افراد می توانند با افزایش ماندگاری رنگ مو، زیبایی و جذابیت خود را ارتقا بخشند. افزایش ماندگاری رنگ تا حد زیادی به مراقبت های قبل و بعد انجام این کار بستگی دارد.

گاهی اوقات افراد به طور مداوم از رنگ و سشوار استفاده می کنند و این سبب می شود مواد مغذی موجود در مو از بین برود. از این رو، می توانید با استفاده از ماسک های مناسب حاوی انواع روغن های مغذی به تقویت آنها اقدام کنید. استفاده از این روغن ها در کیفیت و تقویت مو و افزایش دوام رنگ مو تاثیر فوق العاده ای دارد.

همانطور که میدانید انواع رنگ مو حاوی مواد شیمیایی و مضر است که منجر به بروز آسیب های جدی بر روی مو می شود. رنگ مو به دو صورت در بازار موجود است: دائمی و نیمه دائمی. میزان مواد شیمیایی و احتمال بروز آسیب در رنگ موی دائمی شدیدتر از رنگ موی موقت است. حال آنکه افزایش دوام رنگ مو در رنگ های دائمی نیز بیشتر از رنگ های موقت می باشد.

نکته: به منظور افزایش دوام رنگ مو توصیه می شود به سالن های معتبر و شناخته شده مراجعه کنید. این سالن ها با به کارگیری ترفندهای موثر می توانند دوام و ماندگاری رنگ را افزایش دهند.

"صفر

 

راهکارهای مناسب برای افزایش دوام رنگ مو:

 

رنگ مو اقدامی تخصصی است که اغلب توسط افراد متخصص و ماهر انجام می شود. افزایش دوام رنگ مو تا حد زیادی به رعایت نکات و مراقبت های قبل و بعد از انجام این کار بستگی دارد. برخی از مهمترین ترفندها و عوامل تاثیرگذار در افزایش دوام رنگ مو عبارتند از:

  • از شستشوی بیش از حد مو خودداری شود !

به هر اندازه شستشوی مو بیشتر باشد مقاومت و دوام رنگ کاهش می یابد. در این زمان برای شستن مو باید از شامپوی مخصوص استفاده شود. افراد می توانند با استفاده از ماسک ها و سرم های مغذی به تثبیت رنگ کمک کنند.

  • استفاده از محصولات معتبر !

به منظور افزایش دوام رنگ مو باید از رنگ مو در برندهای معتبر آن استفاده شود. به هر اندازه برند رنگ معتبرتر باشد مواد سازنده آن، با کیفیت تر  و آسیب های ناشی از آن کمتر می باشد.

  • از استفاده از ابزارهای حرارتی خودداری شود !

برای تثبیت و ماندگاری رنگ مو باید تا حد امکان از استفاده از ابزارها و تجهیزات حرارتی خودداری شود. لذا توصیه می شود مو با آب ولرم و سرد شسته شود و با روش های طبیعی خشک شود.

  • محافظت از مو در برابر نور خورشید !

یکی دیگر از ترفندهای موثر و کارآمد برای افزایش دوام رنگ مو، محافظت از مو در برابر نور خورشید است. اشعه زیان آور نور خورشید منجر به بروز آسیب های پوستی شده و ماندگاری رنگ را کاهش می دهد. از این رو، توصیه می شود برای محافظت از مو و رنگ آن، از کلاه و روسری استفاده شود.

 

نکته: افراد می توانند با استفاده از شامپوی فری سولفات ، ساقه مو را پاک کنند. این خود سبب تثبیت رنگ و افزایش دوام رنگ مو می شود.

 

راهکارهای مناسب برای افزایش دوام رنگ مو

راهکارهای مناسب برای افزایش دوام رنگ موراهکارهای مناسب برای افزایش دوام رنگ مو

 

مراقبت های قبل و بعد از رنگ که منجر به افزایش دوام رنگ مو می شود؟

 

همانطور که میدانید دوام رنگ مو تا حد زیادی به مراقبت های قبل و بعد از رنگ کردن بستگی دارد.

مراقبت های قبل از رنگ کردن که سبب افزایش دوام رنگ مو می شود عبارتند از:

  • یک هفته قبل از رنگ کردن موهای خود را تقویت کنید.
  • برای تقویت مو از ماسک های موی پروتئینه و ویتامینه استفاده کنید.
  • رژیم غذایی مناسب داشته باشید.
  • با شامپوی مخصوص موهای خود را بشویید.

مراقبت های بعد از رنگ کردن که سبب افزایش دوام رنگ مو می شود عبارتند از:

  • برای شستشوی مو از محصولات نرم کننده و تثبیت کننده مخصوص استفاده شود.
  • مو را با آب سرد و ولرم بشویید
  • از مواد حالت دهنده نظیر ژل و تافت کمتر استفاده کنید.

لازم به ذکر است بدانید چنانچه مواد شیمیایی موجود در رنگ مو قوی باشد ممکن است برخی آسیبها نظیر سوختگی، آلرژی، خارش، قرمزی پوست، سوزش و … در پوست سر ایجاد می شود.

برای افزایش دوام رنگ مو و کاهش عوارض آن باید از محصولات خوب، مناسب و استاندارد استفاده شود. این رنگ باید برخی ویژگی ها را دارا باشد که مهمترین این ویژگی ها عبارتند از:

  • ایجاد شفافیت و درخشندگی در مو
  • سازگاری با پوست
  • ایجاد رنگ طبیعی و زیبا
  • ماندگاری بالا
  • قابلیت پوشش دهی کامل مو
  • ایجاد نرمی و لطافت مو

نکته: استفاده از رنگ مو می تواند ظاهری متفاوت را در فرد ایجاد کند. افراد می توانند متناسب با سلیقه و رنگ پوست خود، رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب کنند. چنانچه این کار توسط افراد متخصص انجام شود نتیجه آن مطلوب و مناسب تر می باشد.

 

مراقبت های قبل و بعد از رنگ

مراقبت های قبل و بعد از رنگ

 

افزایش دوام و ماندگاری رنگ مو در منزل به چه صورت می باشد؟

 

علی الرغم مطالب فوق، موهای رنگ شده مستلزم مراقبت های ویژه است. چنانچه برخی جزئیات و مراقبت ها رعایت شود، دوام و ماندگاری مو طولانی تر خواهد شد. به هر اندازه دوام رنگ مو نیز بیشتر باشد مو به فاصله زمانی طولانی تری به رنگ نیازمند می باشد.

رنگ کردن مجدد سبب می شود تا ساقه مو خشک و شکننده شود. با خشک شدن ساقه مو، موها زبر و خشن شده و حالت آنها وز مانند می شود. از این رو، افراد می توانند با افزایش دوام رنگ مو از بروز هرگونه آسیب به مو جلوگیری کنند.

در پاره ای از اوقات افراد به رنگ کردن موی خود در منزل اقدام می کنند و در این صورت توجه به برخی جزئیات و مراقبت ها الزامی است. نکته قابل توجه این است چنانچه رنگ مو در منزل انجام شود، کیفیت و ماندگاری آن کمتر از سالن های آرایشی می باشد.

بررسی ها نشان می دهد افرادی که به دنبال افزایش دوام رنگ مو هستند باید به سالن های معتبر مراجعه کنند. رنگی که در سالن ها مورد استفاده قرار می گیرد با کیفیت تر از رنگی است که افراد آنها را خریداری میکنند. به عبارتی، شناسایی رنگ اصل و تقلبی و برندهای معتبر رنگ امری تخصصی است و تنها آرایشگران حرفه ای قادر به انجام این کار می باشند.

به طور کلی، رنگ کردن مو در منزل کار نسبتا آسانی است اما ماندگاری آن نسبت به سالن های زیبایی کمتر است. توصیه می شود افراد تنها در صورتی به رنگ کردن مو در منزل اقدام کنند که آموزش های لازم را دیده و مهارت های لازم را در این زمینه کسب کرده باشند.

"<yoastmark

 

نکات مهم پیرامون افزایش ماندگاری رنگ مو:

 

رنگ کردن مو و افزایش ماندگاری آن در بین آقایان و خانم ها دارای اهمیت اساسی است. از این رو، مراقبت از موهای رنگ زده از جمله عواملی است که به سبب تاثیر شگرف آن بر روی جذابیت و آراستگی، برای افراد حائز اهمیت است.

تثبیت و میزان ماندگاری و افزایش دوام رنگ مو به عوامل و فاکتورهای متعددی اعم از نوع رنگ، کیفیت رنگ، رنگ طبیعی مو و … بستگی دارد. شایان ذکر است بدانید سبک زندگی و عادات روزمره نیز می تواند بر روی ماندگاری رنگ مو تاثیر گذار باشد. دوام و ماندگاری رنگ در افراد متغیر و متفاوت است. ماندگاری رنگ های موقت حدود 1 الی 2 هفته و ماندگاری رنگ های دائم 4 الی 10 هفته می باشد.

برخی از مهمترین و برجسته ترین عوامل تاثیرگذار بر دوام رنگ مو عبارتند از:

  • نوع رنگ مو ( دائمی، نیمه دائمی، موقت )
  • نوع رنگ انتخابی
  • شکل ظاهری و سلامت مو
  • نحوه مراقبت از مو

نکته: رنگ مو در برندهای مختلف در بازار موجود است که کارایی و کیفیت آنها با یکدیگر متفاوت می باشد. برای حفظ سلامت مو و افزایش دوام رنگ مو باید از رنگ های برند با کیفیت و مرغوبیت فوق العاده استفاده شود.

همانطور که میدانید شکل ظاهری و وضعیت طبیعی مو نیز بر افزایش دوام رنگ مو تاثیر زیادی دارد. به هر اندازه مو سالم تر باشد ماندگاری رنگ بر روی آن نیز بیشتر است. به عبارتی، حفظ  سلامت کوتیکول های مو برای افزایش دوام و ماندگاری رنگ امری الزامی است.

 

نکات مهم پیرامون افزایش ماندگاری رنگ مو

نکات مهم پیرامون افزایش ماندگاری رنگ مو

 

احیاء و تقویت مو در مجموعه کراتین مقدم:

 

یکی از شایع ترین آسیب ها و عارضه ها به مو در اثر استفاده بیش از حد از رنگ و دکلره بروز می یابد. از این رو، افراد باید پیش از رنگ کردن مو به منظور افزایش دوام رنگ مو، به احیا و تقویت موهای خود اقدام کنند.

مجموعه کراتین مقدم در زمره بزرگترین و معتبرترین مراکز احیا و تقویت مو در کشور به شمار می رود. این مجموعه با استفاده از روش های مدرن و منحصر به فرد به تقویت موی فرد اقدام می کند. همچنین این مجموعه با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا توانسته عالی ترین و با کیفیت ترین خدمات مربوط به مو را به مشتریان ارائه دهد.

یکی از مهمترین خدمات مجموعه کراتین مقدم، رنگ کردن مو متناسب با سلیقه افراد است. افراد می توانند با مراجعه به این سالن رنگ مورد نظر خود را انتخاب و بر روی سر اعمال کنند. از این رو، این مجموعه با استفاده از رنگ های با کیفیت و برند می تواند به افزایش دوام رنگ موی فرد کمک کند.

از جمله امتیازات برجسته و بارز مجموعه کراتین مقدم استفاده از محصولات برند و معتبر و با کیفیت است. کراتین مقدم به منظور تقویت و احیاء مو محصولات خود را از مراکز معتبر و بدون واسطه تهیه و خریداری می کند. به همین سبب توانسته رضایت و اعتماد مشتریان را جلب کند.

نکته: چنانچه افراد می خواهند برای احیاء و تقویت مو به سالنی معتبر و باسابقه مراجعه کنند می توانند مجموعه کراتین مقدم را انتخاب و از خدمات بی نظیر آن بهره مند شوند

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.