مجله آموزشی

شامپو فری سولفات چیست و چرا استفاده کنیم ؟

شامپو فری سولفات از مزایای فوق العاده ای برخوردار است. همین موضوع موجب شده تا استفاده از آن با استقبال بی نظیری روبرو شود. از آنجایی که پر مصرف ترین محصول مراقبت از موها، شامپوها هستند، استفاده نمودن از شامپوی مناسب می تواند نقش بسیار موثری در محافظت از موها داشته باشد.

فهرست مطلب:

امتیاز به این مقاله

استفاده از محصولات مراقبتی و بهداشتی مناسب نقش بسیار موثری در رشد و استحکام موها دارد. به همین دلیل است که عدم استفاده از شامپو فری سولفات و نرم کننده های مناسب می تواند آسیب های متعددی را متوجه موها کند.

امروزه استفاده از شامپوهای فاقد سولفات با استقبال بی نظیری روبرو شده است. زیرا اکثر متخصصان معتقدند که سولفات از اصلی ترین موادی می باشد که منجر به آسیب دیدگی موها می شود. بنابراین استفاده از شامپو فری سولفات می تواند از موها در برابر عوامل آسیب رسان محافظت نماید. همچنین به ترمیم و تقویت موهای آسیب دیده نیز کمک می کند. از آنجایی که تمامی انسان ها برای شستشو و نظافت موهای خود به شامپو نیاز داریم، سوالات متداولی در رابطه با شامپوهای فاقد سولفات ایجاد می شود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با هر آنچه نیاز است در رابطه با این شامپوها بدانید، به طور کامل آشنا کنیم.

 

 

سولفات چیست؟

سولفات نوعی ماده شیمیایی است که در اثر واکنش به سولفوریک اسید تشکیل می شود. این ماده شیمیایی انواع مختلفی دارند که رایج ترین آن ها سدیم لوریل سولفات و سدیم لورت سولفات می باشد. این دو نوع سولفات معمولا در ساخت محصولات مراقبت از مو مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از افراد بر این باورند که سولفات ها به دلیل کف زیادی که تولید می کنند، موجب تمیزی بیشتر می شوند. در صورتی که تولید کف زیاد دلیل بر قدرت تمیز کنندگی بیشتر نمی باشد. از طرفی سولفات ها ماده ای بسیار قوی هستند و می توانند آسیب های متعددی را متوجه موهای شما کنند.

 

 

به طور مثال موها برای حفظ سلامت و استحکام خود به مقداری چربی طبیعی و رطوبت نیاز دارند. اما شامپوی حاوی سولفات تمامی چربی و رطوبت موجود در موها را همراه با آلودگی ها از بین می برد. بنابراین پس از مدت کوتاهی موها به شدت خشک و شکننده می شوند. این موضوع موجب می شود تا فرد با مشکلاتی نظیر کدری و ریزش مو مواجه شود. از طرفی سولفات موجب می شود تا پوست سر نیز رطوبت خود را از دست بدهد و بسیار خشک و تحریک پذیر شود.

 

 

مزایای شامپو فری سولفات

شامپو فری سولفات از مزایای فوق العاده ای برخوردار است. همین موضوع موجب شده تا استفاده از آن با استقبال بی نظیری روبرو شود. از آنجایی که پر مصرف ترین محصول مراقبت از موها، شامپوها هستند، استفاده نمودن از شامپوی مناسب می تواند نقش بسیار موثری در محافظت از موها داشته باشد. بنابراین استفاده از شامپوهای فاقد سولفات می توانند تا حد بسیار زیادی از آسیب دیدگی موها پیشگیری نمایند. از مهمترین مزایای استفاده نمودن این شامپوها می توان به موارد زیر اشاره داشت :

خرید شامپو فری سولفات کراتین سالومون

  • از ابتدایی ترین مزایای استفاده از شامپو فری سولفات، حفظ چربی طبیعی موها می باشد. همانطور که گفته شد سولفات بسیار قوی بوده و منجر به از بین رفتن تمامی چربی موها می شود. بنابراین با استفاده از شامپوی فاقد سولفات می توان به حفظ چربی طبیعی و درخشندگی موها کمک نمود.
  • از طرفی شامپو فری سولفات رطوبت موجود در موها را از بین نمی برد. بنابراین از موخوره، کدری، خشکی و شکنندگی موها نیز جلوگیری می نماید.
  • همچنین شامپوی فاقد سولفات منجر به تحریک پوست سر و خشکی بیش از اندازه آن نمی شود. زیرا تنها آلودگی های روی مو و سر را از بین می برد. بنابراین احتمال تحریک و التهابات پوست سر را به حداقل می رساند.
  • اکثر بانوان موهای خود را رنگ و یا دکلره می نمایند. به همین دلیل ماندگاری رنگ مو برای آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده نمودن از شامپوی فاقد سولفات می تواند به حفظ رنگ مو کمک نماید.
  • افرادی که پوست بسیار حساسی دارند، می توانند از شامپو فری سولفات برای محافظت از پوست سر خود استفاده نمایند.
  • این شامپو دارای ترکیبات گیاهی می باشد و به همین دلیل هیچ آسیبی به محیط زیست نمی رساند.
  • از دیگر مزایای استفاده از شامپو فری سولفات می توان به سازگاری آن با انواع موها اشاره نمود.

 

دلایل استفاده از شامپو فری سولفات

در صورتی که پوست و یا موی آسیب دیده ای داشته باشید، استفاده از شامپو فری سولفات می تواند به شما کمک کند تا از موهای خود محافظت نمایید. زیرا شامپوهای حاوی سولفات منجر به تحریک پوست سر شما خواهند شد. از آنجایی که شامپوهای فاقد سولفات پایه گیاهی دارند، هیچ گونه آسیبی را متوجه موهای شما نمی کنند. نکته قابل توجه در رابطه با این شامپوها کف کمتر آنها نسبت به شامپوهای حاوی سولفات است. بسیاری از افراد فکر می کنند که این شامپوها به دلیل کف کمتر، قدرت تمیز کنندگی کمتری دارند. در صورتی که شامپوهای فاقد سولفات به خوبی تمامی آلودگی ها را از روی موها و پوست سر شما تمیز می نمایند. به طور کلی استفاده از این شامپوها برای افراد زیر مناسب می باشد.

خرید شامپو فری سولفات کلاژن سالامون

  • افرادی که موهای به شدت خشکی دارند می توانند از شامپو فری سولفات برای تامین چربی موهای خود استفاده نمایند.
  • کسانی که دچار شوره چرب و یا خشک هستند نیز بهتر است این شامپو را جایگزین شامپوهای حاوی سولفات کنند.
  • افرادی که پوست حساسی دارند و یا دچار بیماری های پوستی می باشند، به هیچ عنوان نباید از شامپوهای دارای سولفات استفاده نمایند. زیرا این شامپوها به شدت پوست آن ها را تحریک نموده و منجر به تشدید بیماری پوستی آن ها می شود.
  • شامپو فری سولفات انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی می باشد که موهای خشک و وز دارند. زیرا این شامپوها بسیار ملایم بوده و به حفظ رطوبت مورد نیاز موها کمک می نمایند.
  • افرادی که موهای خود را رنگ و یا دکلره نموده اند نیز باید از شامپو فری سولفات استفاده کنند.
  • همچنین کسانی که از محصولات شیمیایی برای آرایش مو استفاده می کنند، بهتر است شامپوهای فاقد سولفات را مورد استفاده قرار دهند.
  • شامپو مناسب پس از کراتین و صافی مو نیز شامپو فاقد سولفات می باشد.

 

 

نکات قابل توجه در رابطه با شامپو فری سولفات

  • ساختار شامپو فری سولفات : در ترکیبات شامپو فری سولفات سدیم مورد استفاده قرار نگرفته است. سدیم ماده شیمیایی است که منجر به آسیب دیدگی موها و پوست سر می شود. به همین دلیل است که شامپوهای فاقد سولفات را محصولاتی ملایم معرفی می نمایند. زمانی که می خواهید شامپویی خریداری نمایید که فاقد سولفات می باشد، توجه داشته باشید که در ترکیبات آن SLES و SLS دیده نشود.
  • کاربرد شامپو بدون سولفات : نحوه استفاده از شامپو فری سولفات نیز همانند شامپوی معمولی می باشد. با این تفاوت که استفاده از آن برای شستن موها و صورت هیچ گونه آسیبی را متوجه پوست و مو نمی کند. از طرفی این شامپو می توانند به احیاء رایگان موهای آسیب دیده نیز کمک نماید.
  • معایب شامپو های بدون سولفات : البته فراموش نکنید که این شامپوها نیز مانند تمامی محصولات شوینده و مراقبتی مو از معایبی نیز برخوردار می باشند. اما قطعا معایب آن ها نسبت به شامپوهایی که دارای سدیم هستند، بسیار کمتر است. در صورتی که موهای بسیار چرب و آسیب دیده ای دارید، بهتر است از شامپوهایی که فاقد سولفات هستند استفاده کنید. اما فراموش نکنید که در کنار این شامپوها از ماسک موی مناسب جهت تنظیم چربی موها استفاده نمایید.
  • ویژگی های شامپو بدون سولفات : از دیگر ویژگی های شامپو فری سولفات می توان به بهبود ریزش مو، رفع شوره، درمان موخوره و درخشندگی موها اشاره نمود. بنابراین افرادی که موی آن ها به دلایل مختلف دچار آسیب دیدگی شده نیز می توانند از این شامپوها برای تقویت موهای خود استفاده کنند.
  • خرید شامپو فری سولفات : هنگام خرید شامپو فری سولفات بهتر است به مراکز معتبر مراجعه نمایید. زیرا امروزه بسیاری از شامپوهای تقلبی با عنوان شامپوهای فری سولفات به فروش می رسند.

 

 

کراتین رایگان در کلینیک تخصصی مو مقدم

بسیاری از افراد برای تقویت و احیاء موهای خود از مواد کراتین مو استفاده می کنند. کراتینه کردن موها می تواند به صافی رایگان آن ها نیز کمک کند. اما نکته قابل توجه در رابطه با کراتین مو، مراقبت های پس از آن است. انتخاب شامپو بعد کراتین موها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. افرادی که موهای خود را کراتینه می نمایند باید از شامپوهای فری سولفات استفاده کنند. زیرا شامپوهای دارای سولفات مواد کراتین را نیز از روی موها شستشو می دهند. به همین دلیل میزان ماندگاری نتایج کراتین نیز کاهش داده می شود. به طور کلی استفاده از مواد و متریال با کیفیت جهت کراتین موها در کنار شامپوهای بدون سولفات می تواند نقش بسیار موثری در احیاء موهای آسیب دیده داشته باشد.

کراتین مقدم یکی از بهترین و معتبرترین مراکز کراتین رایگان مو می باشد، که فعالیت خود را به صورت کاملا تخصصی آغاز نموده است. این مجموعه مواد و متریال مورد استفاده جهت احیاء موها را به طور مستقیم از بهترین برندهای موجود در دنیا تهیه می کند. از طرفی افرادی که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند، همگی دارای تخصص و تجربه بالا در زمینه کراتین و صافی موها می باشند. به همین دلیل می توانند با توجه به شرایط موهای شما بهترین و موثرترین تکنیک را برای احیاء موها مورد استفاده قرار دهند. استفاده از مواد با کیفیت در کنار تخصص بالای کارکنان این مرکز منجر به رضایت 100 درصدی مشتریان این مجموعه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.