مجله آموزشی

دلایل وز شدن مو چیست و چگونه درمان میشود ؟

شناخت دلایل وز شدن مو می تواند به شما کمک نماید تا به راحتی از بروز این مشکل پیشگیری نمایید. وزی مو زمانی رخ می دهد که تارهای مو کوچک و خشک شده و از بقیه موها فاصله می گیرد. زمانی که این مشکل رخ می دهد، موها به شدت بهم ریخته به نظر می رسند.

فهرست مطلب:

5/5 - (1 امتیاز)

زیبایی موها تاثیر بسیار زیادی در شادابی چهره و همچنین افزایش اعتماد به نفس بانوان دارد. اما عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند زیبایی موها را تحت تاثیر قرار دهند. به طور مثال از شایع ترین دلایل وز شدن مو استفاده بیش از اندازه دستگاه های حرارتی و حالت دهنده مو مانند اتو مو می باشد. وز شدگی موها می تواند از آزاردهنده ترین مشکلاتی باشد که برای موها ایجاد می شود. زیرا وز شدگی، موخوره و ریزش موها را نیز به همراه خواهد داشت. دلایل مختلفی وجود دارند که ممکن است منجر به وز شدگی موها شوند. شناخت این دلایل می تواند در پیشگیری و درمان وز شدگی نقش بسیار موثری داشته باشد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با دلایل وز شدن مو و چگونگی درمان آن، به طور کامل آشنا کنیم.

 

دلایل وز شدن مو چیست و چگونه درمان میشود ؟

دلایل وز شدن مو چیست و چگونه درمان میشود ؟

 

پیشگیری از وز شدگی موها

شناخت دلایل وز شدن مو می تواند به شما کمک نماید تا به راحتی از بروز این مشکل پیشگیری نمایید. وزی مو زمانی رخ می دهد که تارهای مو کوچک و خشک شده و از بقیه موها فاصله می گیرد. زمانی که این مشکل رخ می دهد، موها به شدت بهم ریخته به نظر می رسند. از طرفی به راحتی نمی توان موهای وز شده را حالت داد و صاف نمود. همچنین شانه زدن موهای وز شده بسیار سخت است و معمولا این موها به راحتی گره می خورند. به همین دلیل پس از مدتی مشکلاتی مانند ریزش و موخوره را نیز به همراه دارند. برای پیشگیری از بروز این مشکل بهتر است به نکات زیر توجه نمود :

 

  • استفاده نمودن از شامپوی مخصوص و مناسب مو با توجه به جنس موها
  • از آنجایی که اکثرا موهای خشک و نازک با این مشکل مواجه می شوند، استفاده از نرم کننده مناسب نیز می تواند از بروز وز شدگی موها جلوگیری نماید.
  • شانه زدن موها با استفاده از شانه چوبی و شستشوی مرتب موها از دیگر راهکارهایی هستند که به پیشگیری از بروز این مشکل کمک می نمایند.
  • برای پیشگیری از وز شدن موها سعی کنید هنگام استحمام و شستشوی موها از آب سرد و یا ولرم استفاده کنید.
  • استفاده از ماسک مو نیز می تواند رطوبت مورد نیاز موها را تامین نماید. با توجه به این موضوع که دلیل اصلی خشکی موها، کمبود رطوبت در تارهای مو می باشد، آبرسان ها می توانند این کمبود را جبران نمایند.

 

پیشگیری از وز شدگی موها

پیشگیری از وز شدگی موها

 

مهم ترین دلایل وز شدن مو

وز شدن موها می تواند باعث آسیب دیدگی موها شود. اما شدت وزی و آسیب های ناشی از آن کاملا وابسته به دلایل وز شدن مو می باشند. رایج ترین دلایل وز شدن موها عبارتند از:

  • کمبود رطوبت :

از اصلی ترین دلایل وز شدن مو کمبود رطوبت آن است. زمانی که رطوبت مورد نیاز موها تامین می شود، کوتیکول ها می توانند رطوبت مورد نیاز خود را جذب نمایند. بنابراین نرم باقی ماده و چربی طبیعی آن ها حفظ می شود. هنگامی که این رطوبت به کوتیکول ها نرسد، تارهای مو خشک شده و وز می شوند.

  • استفاده از آب با دمای بالا :

آب داغ می تواند رطوبت موها را از بین ببرد و منجر به آسیب دیدگی تارهای مو شود. به همین دلیل استفاده طولانی مدت از آب داغ برای شستشو از دیگر دلایل وز شدن مو شناخته می شود.

  • استفاده از وسایل حرارتی :

استفاده روزانه از ابزارهای حرارتی مو مانند سشوار و اتو مو از دیگر دلایل وز شدن مو می باشد. بنابراین بهتر است پس از شستشوی موها به جای استفاده نمودن از این وسایل، اجازه دهید موهای شما در برابر هوای آزاد خشک شوند.

  • عدم مراقبت از موها :

اصولی شانه نکردن موها، استفاده از محصولات مراقبتی نامناسب، عدم استفاده از نرم کننده و … از دیگر دلایل وز شدن مو می باشند. بنابراین بهتر است با توجه به جنس موهای خود از مناسب ترین محصولات شوینده و مراقبتی استفاده نمایید. همچنین شانه زدن موهای خود را از پایین ترین قسمت ساقه شروع کنید. در این صورت از ایجاد گره و وز شدن موها جلوگیری می شود.

  • شستشوی هر روز موها :

برخلاف تصور بسیاری از افراد شستشوی روزانه موها با استفاده از شامپوهای قوی نه تنها منجر به تمیزی موها نمی شود، بلکه می تواند به سلامتی آن ها نیز آسیب وارد نماید.

 

مهم ترین دلایل وز شدن مو

مهم ترین دلایل وز شدن مو

 

راهکارهای موثر برای درمان وزی مو

شناخت دلایل وز شدن مو ابتدایی ترین کاری است که می توان برای درمان این مشکل انجام داد. پس از آن نیز می توان با توجه به این دلایل راه حل متناسب با آن ها را مورد استفاده قرار داد. با توجه به این موضوع از موثرترین راهکارهای درمان وزی مو می توان به موارد زیر اشاره نمود :

رطوبت مو !

تامین رطوبت مورد نیاز موها از ابتدایی ترین راهکارهای درمان وزی مو می باشد. برای این کار می توانید از آب ولرم برای شستشوی موها استفاده نمایید. شامپو و نرم کننده مناسب موی خود را مورد استفاده قرار دهید و استفاده از ماسک موی آبرسان را فراموش نکنید.

حرارت !

از طرفی بهتر است از ابزارهای حرارتی مو را تا زمانی که وزی موها به طور کامل رفع می شود، استفاده نکنید. زیرا این دستگاه ها میزان وزی و آسیب دیدگی موها را تشدید می نمایند. در صورتی که به هر دلیلی مجبور شدید از این دستگاه های حرارتی استفاده کنید، دمای آن را روی کمترین میزان ممکن تنظیم نمایید.

شامپو مناسب !

از آنجایی که شامپوها حاوی مواد شیمیایی هستند، بهتر است به طور روزانه مورد استفاده قرار نگیرند. بنابراین اگر نیاز است که به صورت روزانه استحمام کنید، بهتر است از شامپو برای شستن موهای خود استفاده نکنید.

مو خوره !

شکنندگی موها و وجود موخوره از دیگر دلایل وز شدن مو می باشد. بنابراین بهتر است هر چند ماه یک بار مقدار کمی از پایین موهای خود کوتاه کنید، تا موخوره های آن از بین بروند. در این صورت به مرور زمان وز شدگی موها نیز برطرف می شود.

شانه کردن مو !

گره خوردگی موهای فر نیز می تواند از دلایل وز شدن موها باشد. بنابراین بهتر است پس از هر بار شستشوی موها و بیدار شدن از خواب موهای خود را شانه کنید. در این صورت احتمال گره خوردگی و وز شدگی آن ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

 

راهکارهای موثر برای درمان وزی مو

راهکارهای موثر برای درمان وزی مو

نکات قابل توجه در رابطه با درمان وزی مو

 به طور کلی تمامی دلایل وز شدن مو را می توان به راحتی شناسایی و کنترل نمود. سپس با توجه به این دلایل بهترین و مناسب ترین روش درمان را انتخاب کرد. با این وجود نکات زیر می توانند به کنترل وز شدگی موها کمک نمایند.

  • استفاده نمودن از شامپوهای فاقد سولفات و دارای گلیسیرین
  • استفاده هفتگی از روغن نارگیل به عنوان یک ماسک موی طبیعی و برای آبرسانی به موها
  • عدم استفاده از سشوار برای خشک کردن موها پس از شستشو
  • کراتین نمودن موها به منظور احیاء و صافی مو

کراتین مو ، راه حل قطعی درمان وز شدن مو

نکته: امروزه کراتین مو یکی از بهترین روش های درمان وزی موها است. بنابراین در صورتی که موهای شما به شدت دچار آسیب دیدگی شده اند و وزی آن ها به راحتی برطرف نمی شود، می توانید از این روش برای احیاء آن ها استفاده نمایید. کراتین مو روشی است که علاوه بر زیبایی به درمان موهای آسیب دیده نیز کمک می نماید. در این روش از مواد مورد نیاز موها برای تغذیه نمودن آن ها استفاده می شود. همچنین در روش کراتین، موها به طور مستقیم رطوبت رسانی می شوند و خشکی آن ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

بنابراین در صورتی که میزان وز شدگی موها به شدت زیاد است و علاوه بر آن آسیب های دیگری مانند موخوره، شکنندگی، خشکی و … نیز متوجه موهای شما می باشد، بهتر است از روش جدی تری برای درمان وزی موهای خود استفاده نمایید. در صورتی که در این شرایط قرار گرفته اید، کراتین مو می تواند مناسب ترین و بهترین روش پیش روی شما باشد. البته فراموش نکنید که توجه به نکات مراقبتی پس از کراتین نقش بسیار موثری در میزان رضایت شما از نتیجه آن دارد.

 

کراتین مو ، راه حل قطعی درمان وز شدن مو

کراتین مو ، راه حل قطعی درمان وز شدن مو

 

کراتین مقدم

انتخاب یک مرکز کراتین مو معتبر و تخصصی از اولین کارهایی است که باید برای کراتین نمودن موهای خود انجام دهید. مشاوران متخصص در زمینه کراتین می توانند شما را راهنمایی کنند تا بهترین روش را برای احیاء و درمان موهای آسیب دیده خود انتخاب نمایید. به طور کلی در مراکز کراتین مو خدمات مختلفی ارائه می شوند که شاید ندانید کدام روش برای شما مناسب است. در این صورت مشاوران با توجه به میزان و نوع آسیب دیدگی موهای شما می توانند بهترین و مناسب ترین روش را به شما پیشنهاد دهند. بنابراین انتخاب یک مرکز کراتین می تواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

کراتین مقدم از برترین و مجرب ترین مراکز کراتین رایگان مو می باشد، که در سال 1396 کار خود را به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای آغاز نموده است. در این مجموعه از افراد متخصص و حرفه ای در زمینه کراتین مو استفاده می شود. از طرفی مواد و متریال مورد استفاده در این مجموعه از برترین و با کیفیت ترین برندهای موجود در بازار می باشند. احیاء رایگان موها، پروتئین مو، آرگان تراپی، کلاژن مو و … از رایج ترین و تخصصی ترین خدماتی هستند که در این مرکز به مشتریان ارائه می شوند. فراموش نکنید که کراتین نمودن موها علاوه بر درمان وزی موها به صافی رایگان آن ها نیز کمک می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.